20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Cheick Tioté  (Lest 144843 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

dagr

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 143
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #435 på: 31. Okt. 2011, 13:35 »
Ble akkurat fjernet fra listen pÃ¥ physioroom, sÃ¥ er jo lov Ã¥ hÃ¥pe   :D

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #436 på: 09. Nov. 2011, 19:54 »
Listen over nominerte som Ã¥rets spiller i Afrika er klar, og inneholder Adel Taarabt, Asamoah Gyan, Didier Drogba, Samuel Eto`o, Seydou Keita, Kevin Prince Boateng, Moussa Sow, Gervinho, André Ayew og Yaya Toure. Ingen Tioté pÃ¥ listen, og mÃ¥ si jeg stiller meg undrende til at alle disse har hatt et bedre 2011 enn ham. Spesielt er det i stor grad de seks første jeg stiller meg tvilende til...  :sinna2:

http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=10015786

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7629
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #437 på: 09. Nov. 2011, 21:43 »
Taarabt (!!), Drogba, og Gyan (!!), men ingen Tiote eller Ba?? ???

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #438 på: 09. Nov. 2011, 21:51 »
Høres ut som en typisk jalla afrikansk kåring med flere av de kandidatene der!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #439 på: 10. Nov. 2011, 00:07 »
At Ba er utelatt kan man i og for seg forstå. At Tiote er det også, det er smått utrolig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #440 på: 10. Nov. 2011, 01:15 »
Tiote er vel en spiller som ikke har gode kort i slike kåringer. Som vi ser av navnene er det skapende spillere som blir honorert, altså spillere som bidrar til mål. Tiote sin fantastiske jobb blir da ikke verdsatt.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #441 på: 10. Nov. 2011, 09:10 »
Tiotés småfantastiske kortstokksamling (forrige sesong) hjelper heller ikke på i sånne sammenhenger.

Det er vel også en del navn på lista, iallfall noen, som tross alt har skapt seg et navn og prestert på høyt nivå i en lengre periode en Tioté (Eto'o og Drogba først og fremst). Seydou Keita rir jo selvfølgelig på en medgangsbølge av å spille på et lag som det rett og slett "er inn" og hylle på alle mulige måter, ergo "MÅ" han inkluderes i slike sammenhenger, noe annet ville jo være politisk ukorrekt. Når det er sagt, Keita er blant mange en undervurdert spiller. Et navn eller to der er også relativt ukjent for meg (Ayew?), og bærer for meg preg av å være "bare navn for å fylle opp lista" (nevnte Ayew, Gyan, og muligens også Moussa Sow?).

Hvis Tioté fortsetter på det samme nivået hele denne sesongen, og kanskje ikke får like mange kort, så BØR han så absolutt være nominert neste år og være en "serious contender" også.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #442 på: 10. Nov. 2011, 09:28 »
Blir hvertfall helt feil å si at Keita ikke skulla vært på lista. Tror han kommer til å vinne, eller kanskje Boateng. Keita har spilt stort sett fast på verdens desidert beste midtbane, og er den i Barcelona som ikke stikker seg ut i like stor grad som Xavi, Iniesta, Messi og Villa. Svært undervurdert spiller, og utvilsomt bedre enn Cheick. Så objektive må vi kunne være. ;)

Det er derimot andre jeg stiller meg undrende til (Eto'o, Taarabt, Gyan og Drogba...)

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #443 på: 10. Nov. 2011, 14:59 »
Hva er kritereriene? Jeg antar at mye baseres på landskamper i tillegg til klubblagene, og således kan farge kåringen noe? Jeg har iallefall ikke forutsetninger for å uttale meg om hvordan de ulike spillerne har gjort det på sine respektive landslag da jeg følger svært lite med på afrikansk fotball.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7629
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #444 på: 10. Nov. 2011, 15:34 »
At Ba er utelatt kan man i og for seg forstå. At Tiote er det også, det er smått utrolig.

Ba har da score mye mer enn Gyan og Drogba tilsammen i 2011 for Newcastle og West Ham, og ihvertfall spilt mye bedre enn Taarabt sålangt denne sesongen, og i forrige spilte Taarabt i wankership..

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #445 på: 10. Nov. 2011, 16:27 »
Men Ba har vel igjen knapt spilt for landslaget så igjen så kan det være noe i det. Forstår meg sjelden på slike kåringer uansett og er oftest uenig i en hel rekke valg. Skulle likt å vite litt mer om kriteriene for disse kåringene.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7629
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #446 på: 29. Nov. 2011, 16:05 »


:D

Simmi

  • Gjest
Sv: Cheick Tioté
« Svar #447 på: 29. Nov. 2011, 22:02 »
Den var... ny?  :P

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #448 på: 01. Des. 2011, 19:44 »
Ja nå som Lucas er skadet, så blar vel horene opp 24m for Cheiken..

Var moro så lenge det varte :)
Same old Shearer, always scoring!

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Cheick Tioté
« Svar #449 på: 01. Des. 2011, 19:52 »
Selv heller jeg mot Guthrie for 15  :bravo: