20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester City - Newcastle, 29.10.2014, kl.20.45  (Lest 17630 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle, 29.10.2014, kl.20.45
« Svar #105 på: 30. Okt. 2014, 12:23 »
Noen som har link til en recap ala Match of the Day hvor man får se litt mer enn bare 5-10 sec pr mål?
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle, 29.10.2014, kl.20.45
« Svar #106 på: 30. Okt. 2014, 13:42 »
Her har du ein video på fem og eit halvt minutt. Essensen i det som skjedde:



ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle, 29.10.2014, kl.20.45
« Svar #107 på: 30. Okt. 2014, 13:45 »
Takk!
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle, 29.10.2014, kl.20.45
« Svar #108 på: 30. Okt. 2014, 14:02 »
Elsker når fansen parodierer City-fansen sin lech poznan feiring!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle, 29.10.2014, kl.20.45
« Svar #109 på: 30. Okt. 2014, 16:23 »
Etter hvordan de to har prestert så langt denne sesongen er jeg ikke i tvil om at Abeid bør prioriteres foran Anita.

Jeg tror ikke Anita har det som skal til for å lykkes i PL. Han er flink til å fordele ball, og til å posisjonere seg, men han er likvel ikke kreativ nok til å fylle rollen som en offensiv midtbane. Og han har ikke den nødvendige fysikken til at han kan være en defensiv midtbane.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle, 29.10.2014, kl.20.45
« Svar #110 på: 30. Okt. 2014, 20:53 »
Så enig, så enig. Har egentlig vært kjølig til han hele tiden. Tror hans beste posisjon over tid i PL ville vært høyreback.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle, 29.10.2014, kl.20.45
« Svar #111 på: 30. Okt. 2014, 22:51 »
Syns han har hatt mange gode kamper for oss, men hadde nok passet bedre i et lag som klarer å holde ballen i laget i flere enn 4-5 trekk. Kunne gjort det veldig godt i Swansea

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle, 29.10.2014, kl.20.45
« Svar #112 på: 31. Okt. 2014, 00:08 »
Jeg synes Anita var helt rå på midten sammen med Tiote og Cabaye. Han var kanskje ikke den mest synelige, men han var den som gjorde spillet svært flytende og var som et superlim mellom de forsvarende og angripende spillerne. Deilig spiller som gjode det svært lett for Cabaye da de spilte sammen i en treer på midten.
Nei.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle, 29.10.2014, kl.20.45
« Svar #113 på: 31. Okt. 2014, 00:25 »
In the last two seasons, three teams have beaten Man City by two goals at the Etihad. Barcelona, Bayern Munich and Newcastle.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle, 29.10.2014, kl.20.45
« Svar #114 på: 31. Okt. 2014, 00:48 »
Anita fungerte veldig bra sammen med Cabaye og Tiote. Denne sesongen derimot har han vert den svakeste som har spillt på midten bak Colback, Tiote, Sissoko og Abeid (ja jeg tar med han også).

Tremblem

  • Gjest
Sv: Manchester City - Newcastle, 29.10.2014, kl.20.45
« Svar #115 på: 31. Okt. 2014, 00:55 »
Denne kampen viser for meg et par ting:

1. Arons, Ameobi, Obertan og Cabella er alle bedre enn Gouffran på kanten. Må faen han benkes snart!!
2. Abeid må få flere muligheter
3. Sissoko må nå få spille sentralt! Hatt noen til dels veldig gode kamper der nå. Påstått dette før, han er best når han kan komme på løpene sine sentralt og kjempe med seg ballen til farlige situasjoner. Blir nok aldri likegod som Yaya, men har etter mitt syn mange av de samme kvalitetene.
4. Dummett, kan han være midtstopperen vi har manglet? Gjorde seg absolutt ikke bort mot noen av ligaens beste angripere.

Beste kampen jeg har sett med Newcastle på lang, lang tid. Og det med et "reservelag". Herlig innsats og prestasjon. 0-2 var på ingen måte ufortjent etter mitt syn, og viser at det finnes talenter i stallen bare de får sjansen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle, 29.10.2014, kl.20.45
« Svar #116 på: 31. Okt. 2014, 09:40 »
Jeg synes Anita var helt rå på midten sammen med Tiote og Cabaye. Han var kanskje ikke den mest synelige, men han var den som gjorde spillet svært flytende og var som et superlim mellom de forsvarende og angripende spillerne. Deilig spiller som gjode det svært lett for Cabaye da de spilte sammen i en treer på midten.

Underskrives. Syns han var blant våre bedre forrige sesong sett under ett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle, 29.10.2014, kl.20.45
« Svar #117 på: 31. Okt. 2014, 09:51 »
Jeg synes Anita var helt rå på midten sammen med Tiote og Cabaye. Han var kanskje ikke den mest synelige, men han var den som gjorde spillet svært flytende og var som et superlim mellom de forsvarende og angripende spillerne. Deilig spiller som gjode det svært lett for Cabaye da de spilte sammen i en treer på midten.

Underskrives. Syns han var blant våre bedre forrige sesong sett under ett.

En grunn til at han var god, var kanskje at Cabaye gjorde det enklere for ham, og Tiote var skikkelig i form. Slik at Anita slapp å være verken den ballvinneren eller den offansive kraften i laget. Bare et bindeledd. Desverre trenger vi mer allsidig spillertyper på midten nå som Cabaye ikke er her og Tiote er langt fra like god.
Toon till I die.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle, 29.10.2014, kl.20.45
« Svar #118 på: 31. Okt. 2014, 10:32 »
Både Tiote og Cabaye gjorde det enklere for han, men han gjode det også mye enklere for Tiote og Cabaye. Tiote kunne for det meste konsentrere seg om å bryte opp spillet og vinne ball, mens Cabaye for det meste kunne konsentrere seg om det offensive, og dette var jo utvilsomt pga. Anita. Fordi Anita er femten ganger den pasningsspilleren Tiote er kunne Cabaye stå relativt høyt i banen og motta ball, og på den måten bidra til at det offensive funka. Uten Anita hadde Cabaye måtte falt langt dypere for og hente ball, noe som hadde ført til er massivt tap fremover på banen.

Alle tre hjap hverandre betraktlig i den trioen, men side Anita ikke bryter opp spillet på samme måte som Tiote, eller skaper gigantiske sjanser for andre og scorer mål på samme måte som Cabaye, så virker det som folk har lett for å overse hvor god og ikke minst nyttig han faktisk kan være. Bevegeligheten hans gjorde det også mye lettere for medspillere, for så fort han sender ballen videre gjør han seg ledig og gir ballinnhaver en pasningsalternativ, noe jeg synes veldig ofte savnes uten han på banen. At han ikke passer veldig godt i PL mener jeg er tullprat, for det har han så absolutt vist at han gjør, dog under de rette omstendighetene, men dette gjelder en stor andel spillere på absolutt alle lag i PL.
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Manchester City - Newcastle, 29.10.2014, kl.20.45
« Svar #119 på: 31. Okt. 2014, 10:35 »
Jeg har jo anonsert at vi bør spille i 4-3-3. Tiote som det klare ankeret, Sissoko og Anita/Colback som indreløpere. Tror vi utnytter både Sissoko og Anita best slik. Og da tror jeg også at Colback skal få slit med å beholde plassen i laget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida