20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Om det skulle bli managerbytte iløpet de neste ukene  (Lest 15641 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Hvem er egentlig interessert til å ta over Newcastle? For litt over 1 år siden takket Hitzfeld, O'Neill, Allardyce, Curbishley, Bruce, Shearer, McLaren alle nei. Er situasjonen så veldig anerledes nå?

Det eneste jeg kan se er at Steve Bruce gjør det svært dårlig i Birmingham, og at store deler av fansen vil ha han ut i motsetning til i fjor. Et alternativ jeg håper for alt i verden ikke kommer til Newcastle.

Det mest realistiske og det beste er nok at Shearer takker ja til å ta over fram til sommeren. Skulle man være fornøyd med Shearers manageregenskaper, kan kongen få en forlenget kontrakt. Om Newcastle skal skifte manager bør man for en gangs skyld gjøre det på sommeren når man har god tid og de beste managerene er langt mer tilgjengelig i motsetning til midt i sesongen.

Tilfeldig at Chelsea og Liverpool ventet med å gi Houllier og Ranieri fyken til etter sesongen? Neppe.

En ting er sikkert, og det er at det ikke vil bli billig å sparke Souness. Da Liverpool sparket Houllier et år før kontrakten måtte klubben ut med nærmere 100 millioner for å sparke Houllier og staben hans. Tviler på at det blir noe billigere å sparke Souness & Co.

Det værste som kan skje er at Shepherd betaler et tresifret millionbeløp for å bli kvitt Souness, for deretter å gi Bruce eller David OLeary en 2,5 års kontrakt eller mer. Om ikke Souness har noe å vise til, så har ihvertfall ikke disse to noe å slå i bordet med. Ser for meg at spillere som Luque, Owen, Emre og Boumsong forsvinner på billigsalg om en av disse skulle ta over. Skulle Shearer takke ja er det ihvertfall store sjanser for at Owen blir i klubben.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

NUFranC

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1652
    • Vis profil
Om det skulle bli managerbytte iløpet de neste ukene
« Svar #1 på: 01. Des. 2005, 10:04 »
ENIG! Jeg er for et veloverveid managerbytte (alt er bedre enn Sou), og kanskje ved å gi Shearer ansvaret ut sesongen kan vi holde på noen av våre stjernespillere (som kanskje skal begynne å spille fotball snart)
Who else...... Alan Shearer

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Re: Om det skulle bli managerbytte iløpet de neste ukene
« Svar #2 på: 01. Des. 2005, 10:07 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Ser for meg at spillere som Luque, Owen, Emre og Boumsong forsvinner på billigsalg om en av disse skulle ta over. Skulle Shearer takke ja er det ihvertfall store sjanser for at Owen blir i klubben.


>> Nå er ikke akkurat Graeme Souness noen sosial kamelon, så jeg tipper de nevnte spillerne vil akseptere Bruce eller DOL også.

Rent økonomisk har ikke Newcastle anledning til å å gå glipp av E-cup neste sesong. Tipper flere spillere forsvinner til sommeren når (ikke hvis) sluttresultatet blir rundt 10. plass.

Graeme Souness er en katastrofe for Newcastle.

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Re: Om det skulle bli managerbytte iløpet de neste ukene
« Svar #3 på: 01. Des. 2005, 10:25 »
Sitat fra: "Jarle"
Sitat fra: "Asbjørn"
Ser for meg at spillere som Luque, Owen, Emre og Boumsong forsvinner på billigsalg om en av disse skulle ta over. Skulle Shearer takke ja er det ihvertfall store sjanser for at Owen blir i klubben.


>> Nå er ikke akkurat Graeme Souness noen sosial kamelon, så jeg tipper de nevnte spillerne vil akseptere Bruce eller DOL også.

Rent økonomisk har ikke Newcastle anledning til å å gå glipp av E-cup neste sesong. Tipper flere spillere forsvinner til sommeren når (ikke hvis) sluttresultatet blir rundt 10. plass.

Graeme Souness er en katastrofe for Newcastle.


Nå snakker jeg ikke om at spillerene vil akseptere Bruce og DOL, men at Bruce og DOL garantert kommer til å bygge sitt eget lag som de fleste managere. Med et managerbytte blir det nok 1-2 år med nok en innkjøringsprosess og bytting av spillere.

Om Souness er en katastrofe for NUFC tørr jeg ikke tenke på hva DOL og Bruce blir. Enkelte klager på at vi ikke scorer mål. Bruce sitt Birmingham har scoret hele 8 mål på 13 PL kamper. I tillegg har panzer forsvaret til Bruce sluppet inn 17 mål. Ifjor scoret de hele 40 mål. Ca 1 pr kamp. Tipper NUFC fansen vil hoppe taket ved å ansette "geordien".
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Re: Om det skulle bli managerbytte iløpet de neste ukene
« Svar #4 på: 01. Des. 2005, 10:48 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Nå snakker jeg ikke om at spillerene vil akseptere Bruce og DOL, men at Bruce og DOL garantert kommer til å bygge sitt eget lag som de fleste managere. Med et managerbytte blir det nok 1-2 år med nok en innkjøringsprosess og bytting av spillere.


Nå har Souness hatt 1,5 år med innkjøringsprosess... Newcastle fremstår som et grusomt lag blottet for alt; ABSOLUTT ALT! Ingen vilje, ingen innsats, ingen kreativitet...

Når det er sagt er ikke Bruce og DOL mine favoritter heller. Managere med en eller annen tilknytning til byen og/eller klubben... Det skapes en egen karisma rundt det, og derfor tror jeg Bruce kunne blitt en suksess. Det er fanken ikke tilfeldig at de som har lykkes mest med Newcastle de siste ti årene er Kevin Keegan og Bobby Robson.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Om det skulle bli managerbytte iløpet de neste ukene
« Svar #5 på: 01. Des. 2005, 12:52 »
Personlig håper jeg på O'Neill. Vetikke hvordan det er med han nå.. Han ga seg jo med fotballen fordi kona var syk. Men han har alltid ymtet at han vil tilbake engang igjen. så det er ikke helt sikkert han takker nei! Han ville jeg gjerne hatt i Newcastle! Eller fintes det en Mourinho nr2 ett eller annet sted!? :)

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Om det skulle bli managerbytte iløpet de neste ukene
« Svar #6 på: 01. Des. 2005, 13:19 »
Asbjørn har et godt poeng her. Det kan kanskje være vanskelig å finne en verdig erstatter NÅ som kan løfte laget. Men slik situasjonen er blitt er det neppe umlig.

Jeg ser mange gode navn du ramser opp som desverre da tydligvis takket nei.
Nå behøver ikke det jeg sier her å stemme, men for å se litt på det:
- Allardyce \ Curbishley \ MacLaren kommer neppe, ettersom de gjør det relativt bra der de er, og mest sannsynlig blir der. Det må vel sies å være rimelg nok...
- O'Neil. Jeg vet ikke hvordan det er med kona hans nå... Men så absolutt en mann jeg har tro på. Han dro vel i sin tid tilbake til Skottland fordi det er der han kommer fra(?). I Newcastle har han jo muligheten til å være svært nær hjemlandet sit....
- Hitzfeld... Er han ledig bør han straks kontaktes, om så er for å ta over etter sessongen...
- Shearer tror jeg vi kommer til å se som manager på St.James Park i fremtiden. Spørs om tidspunktet nå er det riktige. Er redd han sliter sammen med resten av spillergruppa, og jeg har vondt for å se at det endrer seg om han tar over ansvaret
- Bruce. Er han virkelig geordie? Det er nytt for meg. Uansett tror jeg det kan være positivt. Noen som nevnte Houlier her. Fikk det jo ikke til i Liverpool, men se på Lyon nå. Selv om Bruce sliter i Birmingham behøver det ikke være like helsvart i en annen klubb, og spesielt ikke på mer hjemmlige trakter. Mener ikke at det MÅ bli suksess, men det MÅ heller ikke bli katastrofe. Mye verre enn det er nå blir det uansett ikke....

Et annet navn er Otto Rehagel! Er han fortsatt landslagssjef for Hellas? Han har jo bevist at han kan gjøre gull av gråstein... Et interessant navn mener nå jeg iallfall.

Om det finnes en Mourinho 2? Skulle ikke forundre meg. Tror iallfall ikke det hadde behøvd å slå negativt ut å prøve ut noe nytt å gå litt utradisjonelle veier, men "time will show".

Stort verre enn det er nå blir det iallfall ikke....

For å svare direkte på ett av dine spørsmål Asbjørn:
hva har forandret seg nå fra ifjor...?
- Spillergruppa iallfall. Er da lov å håpe at en dytig manager kan bli fristet av flere gode navn i mannskapet vårt. Har da fortsatt litt tro på at det bor et stort potensiale i "den gjengen"!

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Om det skulle bli managerbytte iløpet de neste ukene
« Svar #7 på: 01. Des. 2005, 13:30 »
Ja Bruce er en "Geordie", men han har hele tiden gitt utrykk for at det er Man Utd som gjelder. Hvorfor skal vi redde hans manager karriere når han takket nei til "klubbens i hans hjerte ifjor"? Vil klubben se offensiv fotball igjen så er Bruce det siste man trenger.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Om det skulle bli managerbytte iløpet de neste ukene
« Svar #8 på: 01. Des. 2005, 13:35 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Ja Bruce er en "Geordie", men han har hele tiden gitt utrykk for at det er Man Utd som gjelder. Hvorfor skal vi redde hans manager karriere når han takket nei til "klubbens i hans hjerte ifjor"? Vil klubben se offensiv fotball igjen så er Bruce det siste man trenger.

OK, nytt for meg. Da lærte jeg noe idag også ;)

For meg handler det slett ikke om å redde hans manager karriere, det har jeg et ytterst avslappet forhold til.
Det som derimot er viktig for meg er å redde det som reddes kan av Newcastle United og resten av sessongen.
Jeg sa også at Bruce ikke trenger å være en god løsning, men selv om det ikke funket i Birmingham trenger det ikke bli like ille i Newcastle. Men han er helt klart ikke øverst på min ønskeliste!

Hva tror du om Otto Rehagel da ?

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Om det skulle bli managerbytte iløpet de neste ukene
« Svar #9 på: 01. Des. 2005, 14:05 »
Sitat fra: "chickenman"
Sitat fra: "Asbjørn"
Ja Bruce er en "Geordie", men han har hele tiden gitt utrykk for at det er Man Utd som gjelder. Hvorfor skal vi redde hans manager karriere når han takket nei til "klubbens i hans hjerte ifjor"? Vil klubben se offensiv fotball igjen så er Bruce det siste man trenger.

OK, nytt for meg. Da lærte jeg noe idag også ;)

For meg handler det slett ikke om å redde hans manager karriere, det har jeg et ytterst avslappet forhold til.
Det som derimot er viktig for meg er å redde det som reddes kan av Newcastle United og resten av sessongen.
Jeg sa også at Bruce ikke trenger å være en god løsning, men selv om det ikke funket i Birmingham trenger det ikke bli like ille i Newcastle. Men han er helt klart ikke øverst på min ønskeliste!

Hva tror du om Otto Rehagel da ?


Otto er vel ikke toppen på min liste, men langt i fra de som ligger på bunnen heller. Er litt usikker på hvordan tysk  jerndisiplin vil fungere i Newcastle.

Når det gjelder Bruce så har han vel ikke bodd i Newcastle siden han var 15 år gammel. Skal vi ansette en geordie mener jeg Alan Shearer er den rette fram til sommeren. Hvorfor skulle ikke han lykkes når spillere som Pearce, Bruce og Coleman har gjort det "ok". Skal man bruke mye penger penger på å sparke Souness og i tillegg bruke mange penger på å skaffe en manager bør det være en som har noe å vise til. O`Neill eller Big Sam er mine ønsker men de kommer aldri til Newcastle.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Re: Om det skulle bli managerbytte iløpet de neste ukene
« Svar #10 på: 01. Des. 2005, 14:15 »
Alan Oliver:

But the fact that there is no obvious and available replacement for the Scot means that Souness may get some breathing space.

I was halfway up the M6 last night when I took a call from Glasgow saying that Martin O'Neill would love to try his luck at St James' Park, but that he still needs a few more months while his wife recovers from her illness.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Re: Om det skulle bli managerbytte iløpet de neste ukene
« Svar #11 på: 01. Des. 2005, 14:25 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Alan Oliver:

But the fact that there is no obvious and available replacement for the Scot means that Souness may get some breathing space.

I was halfway up the M6 last night when I took a call from Glasgow saying that Martin O'Neill would love to try his luck at St James' Park, but that he still needs a few more months while his wife recovers from her illness.

Hva er M6? Ikke at det er så viktig, men resten av den delen, kan noen bekrefte at min engelsk er intakt når den sier "det jeg tror den sier"?  :D

Er iallfall ikke umulig...

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Om det skulle bli managerbytte iløpet de neste ukene
« Svar #12 på: 01. Des. 2005, 14:31 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Sitat fra: "chickenman"
Sitat fra: "Asbjørn"
Ja Bruce er en "Geordie", men han har hele tiden gitt utrykk for at det er Man Utd som gjelder. Hvorfor skal vi redde hans manager karriere når han takket nei til "klubbens i hans hjerte ifjor"? Vil klubben se offensiv fotball igjen så er Bruce det siste man trenger.

OK, nytt for meg. Da lærte jeg noe idag også ;)

For meg handler det slett ikke om å redde hans manager karriere, det har jeg et ytterst avslappet forhold til.
Det som derimot er viktig for meg er å redde det som reddes kan av Newcastle United og resten av sessongen.
Jeg sa også at Bruce ikke trenger å være en god løsning, men selv om det ikke funket i Birmingham trenger det ikke bli like ille i Newcastle. Men han er helt klart ikke øverst på min ønskeliste!

Hva tror du om Otto Rehagel da ?


Otto er vel ikke toppen på min liste, men langt i fra de som ligger på bunnen heller. Er litt usikker på hvordan tysk  jerndisiplin vil fungere i Newcastle.

Når det gjelder Bruce så har han vel ikke bodd i Newcastle siden han var 15 år gammel. Skal vi ansette en geordie mener jeg Alan Shearer er den rette fram til sommeren. Hvorfor skulle ikke han lykkes når spillere som Pearce, Bruce og Coleman har gjort det "ok". Skal man bruke mye penger penger på å sparke Souness og i tillegg bruke mange penger på å skaffe en manager bør det være en som har noe å vise til. O`Neill eller Big Sam er mine ønsker men de kommer aldri til Newcastle.

Desto mer jeg leser om Bruce sin georide opprinnelse, desto mindere tro på ham får jeg. 15 år... Hvor lenge er det siden a, 40 år?

Enig i at Newcastle ikke må bli seende ut som et tysk "maskin-fotballag", men tror Rehagel med sin kompetanse kunne fått til noe.
Regner også med at noen vil si at de ikke vil se Newcastle like drittkjedelig som verdens forferdeligste EM vinner Hellas. Men Otto er en luring, og han så vel at det var nødvendig å gjøre det på den måten for å oppnå noe med de han hadde å spille med i Hellas. Tror situasjonen ville blitt en ganske annen i Newcastle, og for meg er det et interessant tanke-eksperiment. kanskje ikke helt øverst på min liste heller, men men....

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Om det skulle bli managerbytte iløpet de neste ukene
« Svar #13 på: 01. Des. 2005, 14:36 »
Otto skrev jo ny kontrakt med Hellas for under 14 dager siden, så tror vi kan glømme han!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Om det skulle bli managerbytte iløpet de neste ukene
« Svar #14 på: 01. Des. 2005, 14:39 »
Før me sparke Souness så må me ha sirkla nokonlunde inn kem som skal ta over. Det er ikkje bare å sparke sparke sparke og så hmm kem skal me henta no... Husk Souness var det besta me fekk sist så kem er det me no kan få som ikkje ville for eit år sidan. Me vil jo då endå opp med managera som låg bak Sounes i rekka og damn dei må suga...

Noko som veit ka det vil kosta å sparke Souness?

Sikkert ikkje gratis og med den allerede slitne økonomien me har fått etter alle spillerkjøpa så bør helst ein ny manager få fart på laget ellers så kan det gå riktig gale økonomisk...

Folk klager på at me selger spillere før me har henta erstattere til dei. Den samme regelen bør gjelde managerbytte... ikkje så bokstaveligt då men poenget sjønne dåkk.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]