20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Om det skulle bli managerbytte iløpet de neste ukene  (Lest 14958 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Om det skulle bli managerbytte iløpet de neste ukene
« Svar #75 på: 06. Des. 2005, 15:22 »
Frykter at vis Souness får sparken, vil han ansette ein nesten like dårleg trener. Noko ala Steve Bruce....
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 06. Des. 2005, 18:39 »
Arrogante Trond Sollied hadde aldri overlevd som Newcastle manager. Heldigvis er det ikke engang en promille sjanse for at han blir ny Newcastle manager. Så dum er ikke engang Fat Fred.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

jensgb83

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #77 på: 06. Des. 2005, 20:23 »
Trur Trond Sollied kunne blitt en god manager for nufc. Forstår ikkje koffer manageren allti må ha eit stort navn. Tom Nordli hadde også vore stilig å sett som manager i england. Kansje spesielt hos oss, hadde vore kjekt å sett hvem av stjernene som hadde orka blodslitet for å få goe nokk fysiske prøver.

Men for all del så hadde det vore en drøm om nufc hadde ansatt Kevin K. igjenn. Et større kick for supportere og klubben skal vi lete lenge etter. Å for å gjøre det hele kompett så blir A.S, ansatt som assistent trener.
 want to be a Magpie Ranger
Only live for sex and danger

Taveren

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #78 på: 07. Des. 2005, 00:59 »
Må vel svare på denne tråden eg og.. sidan alle andre har gjort det.

For å ta eit punkt først: spirous: Om du ikkje vil ha Glenn Roeder til klubben, så er du nok allereie for seint ute. Han er sjef på Akademiet vårt. Så den tidlegare Mag-en er allerede tilbake i våre rekker. Kan elles nemne at dei andre coachane på Akademiet er Peter Beardsley og Kenny Wharton.. er ein del kampar i svarte striper mellom dei tre... Liker den gjengen vi har fått der etter kvart.

So, for å svare på tråden.

Om vi sparka Souey no, vil dette vere alternativa:

Realistiske alternativ: Shearer, O'Bleary, O'Neill (er vel liten sjanse for at vi greie å overtale han til å komme no, evt at kona hans dør/blir frisk), Bruce, Burley, Pearce (?), Keegan

Ikkje fullt så realistiske vil vere: Jewell, Curbishley, Le Guen, Hitzfeld, Del Bosque, Hiddink

Om dei realistiske har eg dette å sei:

Shiiira: Er vel eigentleg for tidleg, men er for meg betre ein å gå med Souness resten av sesongen. Kunne godt tenke meg han i tospann med anten Burley eller Pearce.
Positive ting Har autoritet i gruppa (jfr. henting av Nobby og Owen), respekt hos spelarane og status hos fansen.
Spørsmålteikn: Taktiske evner. Har vore med på nedturen i det siste. Urutinert?

O'Bleary: Nei, nei og nei. Er arrogant, har ingenting å vise til og er sterkt mislikt i toon-army.

Bruce. Nei, nei, nei og nei. Wannabe-geordien kan gå og kysse si eiga raude rompe. Har ingenting som harmoniserar med Newcastle, bortsett frå Sheppi si insistering på at han faktisk ER geordie.  

O'Neill: Er klart det beste alternativet, som vel alle meiner.
Positive sider: Har erfaring både frå ein mindre klubb i PL og ein toppklubb som spelt i Europa. Handler lurt, og har ein bevist innkjøprsfilosofi. Har autoritet og er kjent for å bli respektert av spelarar. Har uttrykt interesse for jobben. Vil ha fansen i ryggen. Taktisk god.
Spørsmålsteikn: Har vi råd til å vente til sumaren? Går det ann å overtale han til å komme no?

Burley: Har personleg sans for George.
Positive sider:Gjorde mykje feil med Ipswich etter den fine 5. plassen i PL. Men er ein luring som har gode player-handling eigenskapar. Kan gjere mykje ut av lite. Er ledig på markedet. Er god med yngre spelarar. Kan samarbeide med ein yngre manager?
Spørsmålsteikn: Har han stort nok namn til å tilfredsstille fansen og få respekt i spelargruppa? Kan han lede eit "topplag"? Kan han samarbeide med Fat Fred?

Pearce: Endå ein eg har sans for. Ser han gjerne i lag med Big Al.
Positive sider: Er roleg, men temperamentsfull. God med unge spelarar. Fosvarar med offensivt tenkesett. God på organisering. Trur eit team med han og Al ville fått den nødvendige respekten. Knytta til klubben.
Spørsmålsteikn: Har for lite kontaktnett? Kor god er han på overgangsmarknaden? Skikka til å lede eit topplag?

Keegan. Trur ikkje Keegan vill kunne tatt oss noko vidare. Desverre. Har ikkje psyken til å vere med i toppen, og trur ikkje han ville fått den nødvendige respekten i spelargruppa. Når det er sagt, ville eg ikkje blitt lei meg om vi fekk han inn som f.eks. manager fram til sumaren og at han då trer inn i ei stilling som sportsdirektør.

Av dei ikkje fullt so aktuelle alternative hadde eg blitt jublande glad for dei fleste. Mest av alt Hiddink!

spirous

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #79 på: 07. Des. 2005, 10:29 »
Sitat fra: "Taveren"
Må vel svare på denne tråden eg og.. sidan alle andre har gjort det.

For å ta eit punkt først: spirous: Om du ikkje vil ha Glenn Roeder til klubben, så er du nok allereie for seint ute. Han er sjef på Akademiet vårt. Så den tidlegare Mag-en er allerede tilbake i våre rekker. Kan elles nemne at dei andre coachane på Akademiet er Peter Beardsley og Kenny Wharton.. er ein del kampar i svarte striper mellom dei tre... Liker den gjengen vi har fått der etter kvart.

Mulig jeg formulerte meg litt uklart. Visste at G.R var i klubben (dog ikke at han gjør en god jobb på akademiet). Men jeg har ikke tro på mannen som manager. Var i grunnen det jeg ville fram til. Ikke det, mannen kan være en glimrende trener/manager han. Og ansetter vi han håper jeg for guds skyld han beviser at min oppfatning av han var helt på jordet. :)
 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fotball er ikke et spill på liv og død, det er mye viktigere enn som så

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #80 på: 07. Des. 2005, 12:46 »
Stort sett enig med Taveren sine synspunkt på de ulike alternativene. Sikkert er det i alle fall at hverken Bruce eller Keegan vil være alternativ som jeg hopper i taket for. Keegan sin tid i Newcastle var jo artig, men jeg tviler sterkt på at han er i stand til å gjenskape et Newcastle-lag som er en seriøs utfordrer til seriegullet. Jeg vil heller fortsatt ha Souness ut sesongen enn Bruce, det sier sitt. Bruce kommer ikke til å føre oss noen steg fremover, snarere tvertimot.

Burley var god i Ipswich og Hearts, men er han god nok for Newcastle?Sikkert er det i alle fall at Newcastle under Burley hadde spillt gladfotball. Om det hadde ført oss til noen store trofeer er jeg dog usikker på.

Pearce har vært god i starten av sin tid som manager for ManCity, og er en vinnertype. Men er han god nok?

Ser mange kun legger frem britiske kandidater, hva med å se utenfor balløya og hente inn en utenlandsk manager? Finnes mange gode alternativer, selv om ikke aller like realistiske. Skal man ansette ny manager må man ikke gå etter navn(Souness), men faktiske kvaliteter.
Carr har altfor få landskamper for England!

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #81 på: 20. Des. 2005, 22:41 »
Nåh, er det fremdeles noen her som ønsker Steve "I'm a Gerodie" Bruce eller David O'Bleary som manager i stedet for Souness?

Noreng

• Gjest
« Svar #82 på: 20. Des. 2005, 23:03 »
Jeg har ikke lyst på å ersatte Souness med en manager, som holder et litt bedre nivå. Jeg synes vi egentlig bare har 2 valg:

Valg 1.
La Souness sitte ut sesongen og se på hvordan det gikk og vurdere om han skal sitte eller om vi skal ansette en ny manager. Grunn: Enkelt. Det er veldig få managere som er ledig nå

Valg 2.
Se etter en midlertidig manger, som f.eks ass. manageren, Shearer osv.

Jeg mener dette er de to valgene vi har

plebbster

• Gjest
« Svar #83 på: 21. Des. 2005, 10:29 »
Når ikke Real Madrid lyktes med å finne en ny manager, tror jeg neppe at vi kan finne en brukbar en for tiden. Jeg er redd det får bli med assistent manageren.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 21. Des. 2005, 18:05 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Arrogante Trond Sollied hadde aldri overlevd som Newcastle manager. Heldigvis er det ikke engang en promille sjanse for at han blir ny Newcastle manager. Så dum er ikke engang Fat Fred.

Trond Sollied er et funn for internasjonal fotball. Han er nær genial.
Titusener av ganger bedre enn Souness, og jeg tror han hadde klart seg utmerket i PL. Selv i Newcastle.
Olympiakos er en seriøs utfordrer til å vinne CL i 2007. Og jeg er overbevist om at de vinner den greske serien suverent.
Det var ikke helt tilfeldig at Olympiakos tok fire poeng på sine to siste kamper i CL. Og de kunne fort ha tatt 6. Hadde ikke vært helt ufortjent det heller.

Når det gjelder Souness, så må han enten sitte ut sesongen, eller vi må ansette en midlertidig caretaker, men no matter what, så SKAL Souness hives på hodet og ræva ut av denne klubben til sommeren. Jeg går fullstendig amok hvis jeg ser det brødhuet i klubben neste sesong.
Da tar jeg gjerne livstid i fengsel for å ha sørget for at Newcastle får det de fortjener.

En klassemanager MÅ ansettes i sommer. Og da mener jeg virkelig klasse. Det laveste vi kan sikte etter er O'Neill.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon