20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arbeidsuke - uke 50  (Lest 20369 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Sv: Arbeidsuke - uke 50
« Svar #120 på: 19. Juli 2009, 22:30 »
Jeg er lærer nå, ja! Men jeg kan skaffe deg jobb om du trenger det.

Trude ble påmeldt frøken Norge. Men hun gjorde veldig lite for å få stemmer. Gikk videre noen runder, men så forsvant hun ut. Synd! Var en del artikler om henne da.

http://www.rb.no/zoom/article3938687.ece
Toon, Toon,
Black and white army

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Arbeidsuke - uke 50
« Svar #121 på: 19. Juli 2009, 23:04 »
Hva søkte du på plebUTG? Kom selv inn på samfunnsøkonomi og er brukbart fornøyd med det, men er usikker om jeg skal velge det eller siviløkonomi på BI. Noen som har noen tips å komme med?

Rettsvitenskap i Bergen. Jeg kom inn på BI i Bergen (markedsføring), men det tilbudet avslår jeg nok glatt. :)

Siviløkonomi på BI høres skikkelig konge ut da. Men nå er litt av poenget mitt å komme meg til Bergen for å studere, så siviløkonomi i Oslo ligger ikke øverst på listen.


Jussen er det latterlig høyt snitt på. Syntes det er synd at det skal være sånn for det er helt sikkert mange som kunne blitt veldig gode jurister, men ikke har 6 i alle fag.

Begge utdanningene jeg har kommet inn på er i Oslo. Tenkte at jeg ville fortsette å bo i Bærum da jeg søkte i vår og satt dette da øverst på lsiten. Nå kunne jeg egentlig tenkt meg å studere i en annen by, men det er vel ikke noe problem å f.eks. gjøre til neste år?

Siviløkonomi på Bi er etter hva jeg har fått inntrykk av en god utdanning, men samtidig fikk jeg et fryktelig dårlig inntrykk da jeg var der i høst. Var en kjerring som sammen med to andre skulle presentere skolen og hun nærmest mobba de to andre som ikke gikk på siv.øk. for karakterene som man måtte ha for å komme inn der. Er egentlig litt det inntrykket jeg har av mange stundter fra BI. Virker som mange (ikke alle) tror de er vannvittig kunnskapsrike.

At BI koster mye penger er sevlsagt noe negativt, men jeg vil ikke legge for mye vekt på dette. Slik jeg ser det kan man ofre litt penger for å få en utdanning man skal bruke resten av livet. Uansett tror jeg at jeg går for sammfunsøkonomi siden temaene her interesser meg mer (har hvertfall fått intrykk av det), men har ikke helt bestemt meg enda.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Arbeidsuke - uke 50
« Svar #122 på: 19. Juli 2009, 23:58 »
Hehe, jeg fikk også veldig dårlig inntrykk av BI da jeg var på deres presentasjon mens jeg gikk på VGS. De to studentene virka jævla hovne. Har hørt at BI-studenter kan bli sett på som bortskjemte pappagutter og lignende, men det tør jeg selvfølgelig ikke konkludere med selv, og det er vel generalisering vi skal holde oss for god for også :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Arbeidsuke - uke 50
« Svar #123 på: 20. Aug. 2009, 18:07 »
Jeg er lærer nå, ja! Men jeg kan skaffe deg jobb om du trenger det.

Flott! Har sagt opp min forrige. Får jeg kjøre biler denne gangen? :)