20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester City vs Newcastle United! Mandag 19 august kl. 21.00  (Lest 41354 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Hva skal cisse i den muren? Han eier ingen def tanker. Hadde han ikke dukket hadde han reddet målet

Det var Anita.
nei han står ved siden av og er bare ikke høyere

Ballen går vel mellom dem. Cisse dukker og Anita snur seg unna. 50-50.

nja. 95-5 så er vi enig. anita hopper og snur seg men er 50cm høyere en hodet til cisse og dekker den høyden skuddet kommer i,noe cisse som eneste i muren ikke gjør

Deg om det. Jeg for min del synes ballen er mye nærmere Anita.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Da måtte han ha vært god de første 18. For av det jeg så var verken han eller noen andre i nærheten av å lykkes med noe offensivt. Men Ben Arfa får vel gjerne litt goodwill bare ved å være Ben Arfa, akkurat som at Jonas starter hver kamp som banens dårligste.

Ben Arfa var veldig pigg i starten, og Jonas ER som regel banens dårligste.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Synes Jonas var en av våre bedre før han måtte av med skade, ga alt i hver eneste duell - mer enn man kan si om mange andre.

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Komisk dårlig kamp av oss, men jeg vil ikke svartmale situasjonen enda. Tross alt første seriekamp, på bortebane mot City. Satser på at vi gjør det bedre i de kommende kampene.

Glemmer denne med en gang, det anbefaler jeg flere av dere å gjøre :P

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Mange som svikter i dag synes jeg. Debuchy viser gang på gang at han ikke takler nivået i PL, noe som er rart siden han har vært fast på Frankrikes landslag. Taylor mister hodet (noen som ve thva faen som skjedde? Så da ut som at Taylor innrømte til Aguero at han handset uten å være sint). Colo styrer ikke linja i det hele tatt. Mbiwa slår flere feilpasninger enn Geremi i sine glansdager på Tyneside. Tiote og Sissoko åpner midtbaneleddet som en låvedør for City. Jonas er Jonas, mer kan en ikke forvente av argentineren. Gouffran og Cisse ser ikke ut som profesjonelle fotballspillere når de møter god motstand.

Lite positivt å hente, med andre ord.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7622
    • Vis profil
Ben Arfa fikk jo ikke til noe fordi han gang på gang var alene mot 3-4 forsvarere! Han hadde som regel ikke annet valg enn å måtte prøve å drible seg gjennom og håpe på det beste.

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Synes Jonas var en av våre bedre før han måtte av med skade, ga alt i hver eneste duell - mer enn man kan si om mange andre.
Må sei meg helt enig i det Kesse! Det var menge flere som var dårligere enn Jonas idag :-[

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Krul, HBA og Dummet, det er de jeg gir godkjent i dag.
Ellers det at vi i andre omgang virket litt samkjørte var at vi lå defensivt og prøvde og begrense tapet. Det er noe v kan greit, det og ligge sånn og forflytte laget.

Men når vi skal kjempe om og spille ut City, da går vi på trynet. Vi klarer ikke det, klarer ikke holde på ballen og skaffe gode løsninger for hverandre. Vist vi klarer det er det toppen 5 min.

Nei, jeg mener vi med det vi viste i dag ikke har funnet de rette løsninger i hvordan vi skal spille og virke som lag.
Ja, det er første kamp. Men enn ser fort hvordan spillerene beveger seg, legger seg og kommer på løp og gir rom for hverandre, dette er ting som er essensielle. Noe vi ikke har, iallefall med hvordan taktikken ble lagt opp i dag.

Vi burde gått ut i en 4-5-1 mener jeg, med Anita, Tiote og Sissoko sentralt og med HBA og Gourfan på ving, men HBA i den offensive rollen av de 2.

Et fett, vi for 4 poeng på de neste 2 kampene, så starten blir ikke så gal....
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Hei folkens, la oss prøva å vera litt positive i all elendigheita. Dummet vs J. Navas, tykkjer han var god eg! Og Mbiva var mykje betre på stopparplass. Håpar han tek plassen til Saylor denne sesongen.

Styret, eigar og manager verte me ikkje kvitt med det første, det veit jo mi alle. Er ikkje vits starta den debatten etter tap mot city. Slike prestasjonar hadde mi heile forrige sesong. Ingenting nytt. Teink oss borte mot scums, lpool og chelsea :)

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Gidder ikke å analysere altfor mye ut av denne kampen. Det meste gikk feil. Dummett, Krul og BenArfa kan si seg fornøyd. De andre har en del å jobbe med. Synes ikke Cisse passer som alene spiss. Han er altfor dårlig i åpent spill og bidrar med ingenting annet enn å putte ballen i mål. Det offensive er rett og slett ikke godt nok. Ikke bakover for den slags skyld, men vi er så lite farlige fremfor mål utenom Ben Arfa at det er skummelt. Vi er nødt til å true motstander sitt mål mye mye mer. Forventer og forlanger også å se en heltent gjeng mot West Ham. Vist ikke så er det egentlig ingen som har noe å gjøre i dette laget.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Er helt skremmende hvor vi er desperat etter en god spiss!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Cisse funker nok veldig bra alene på topp, men ikke mot lag som dominerer. Newcastle må dominere og skape sjanser for at han skal være god. Han skaper ikke ting på egenhånd, og når Newcastle møter et så godt lag som Man City får han ekstremt lite å leke med INNENFOR motstanders box. og det er jo et stort problem, siden det er der han er god.

Burde hatt Gomis.
Nei.

Eppa

  • NewUtd.no
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 266
    • Vis profil
Forferdelig start på sesongen mildt sagt, men det kunne vært mye verre uten vår kjære burvokter Krul. I mine øyne taper vi igjen på grunn av at midtbanen er for dårlig. Gang på gang har vi sett motstanderen spille seg altfor lett gjennom midtbanen vår, som var tilfellet i kveld også. Som flere her har sagt så skulle vi spilt med 3 på midten for å demme opp for City sin midtbane. Nye å ta tak fram mot neste kamp!
"Newcastle fans never cease to amaze me. If there was a trophy for best supporters this lot would win it hands down every year." - Alan Shearer -

Eppa

  • NewUtd.no
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 266
    • Vis profil
*Mye
"Newcastle fans never cease to amaze me. If there was a trophy for best supporters this lot would win it hands down every year." - Alan Shearer -

TheBandit

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 145
    • Vis profil
Hvor skal man begynne? Det er så mye å grine over..

1. Ser ut som hele laget har hatt en heftig ferie i sesong oppkjøringen.
2. Laget går ut med frykt og forberedt på å tape.
3. Tydelig at laget trenger forsterkninger for å styrke laget og by på konkurranse.
4. Konsentrasjon og aggressivitet er nødvendig for å spille på så høyt nivå.
5. Trenger en manager med taktiske ferdigheter for å dirigere laget under kamp enn å bare ta seg av bytter.
6. Samspill- ser ut som 11 spillere som ikke vil spille sammen.
7. 100% innsats forventes når en spiller får såpass betalt for å gjøre en jobb.
8. Kommunikasjon er nødvendig for å spille sammen, så ut som alle hadde glidelås på munnen.
9. Taper man en duell eller ballen så skal man gi alt i et forsøk på få tak i ballen.
10. Når ett ledd i laget svikter, vil det smitte over på de andre. Alle må ta ansvar for sin oppgave.