20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Medlemstur(er), sesongen 2013-14  (Lest 17070 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Medlemstur(er), sesongen 2013-14
« Svar #30 på: 08. Okt. 2013, 20:10 »
Da bør det være begrenset hvor mange billetter det ene medlemet kan kjøpe! Jeg klarer å se synspunkter fra begge sider her. Viktig at medlemmer skal ha fordeler, samtidig er det litt merkelig å melde pappa og damen inn i TAN om vi skulle på tur og se kamp.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Medlemstur(er), sesongen 2013-14
« Svar #31 på: 08. Okt. 2013, 20:15 »
Da mener jeg at det skal være max 2 billetter pr medlem. Noe annet blir bare feil sånn jeg ser det.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Medlemstur(er), sesongen 2013-14
« Svar #32 på: 08. Okt. 2013, 20:18 »
Er selvfølgelig enig med Daniel her.
Nei.

only1united

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 388
    • Vis profil
Sv: Medlemstur(er), sesongen 2013-14
« Svar #33 på: 08. Okt. 2013, 22:16 »
Ser debatten går angående billetter her inne.

Vi skal ta opp dette i styret så fort som mulig for å få en avklaring. Men per nå er det i utgangspunktet kun for medlemmer, og dette gjelder særlig medlemsturen mot Sunderland. . Billettbestillingene stenger 4 uker før kampen, og vi sammenligner så bestillingslisten med medlemslisten for å sjekke at alle som bestiller er medlem. Vi ønsker så klart ikke å hindre folk fra å gå på kamp, samtidig som dette er et tilbud vi har jobbet fram med Ving for medlemmene våre. Det har tatt tid på lik linje med tilbudene vi har fått til på drakt og t-skjorter. Det ligger ganske mange timers jobb bak dette, og det er derfor tilbud vi kun gir til våre medlemmer som betaler for at vi skal jobbe fram slike ting for dem.

Samtidig ser jeg poenget med at om man vil reise på tur sammen med kona eller andre nære og kjære, så er det ikke nødvendigvis sånn at de er interesserte i et medlemskap for det. Det er på et vis her familiemedlemskap (100 kroner) kommer inn i bildet. En liten pris slik jeg ser det.

Det jeg håper folk forstår er at vi er en liten supporterklubb, og det er ikke sånn at vi i teamet, som bruker av fritida vår for å drive klubben, tjener noe på jobben. Men vi gjør dette fordi vi liker det, fordi vi har hjerte for klubben, og fordi vi synes norske Newcastle-supportere bør ha og fortjener en supporterklubb med tilbud som er interessante. Derfor slagordet "av supportere - for supportere". Medlemmene våre betaler stort sett 250 kroner i året (eller 100 som familiemedlem) for å være med. Da blir det feil å gi de samme tilbudene til andre som ikke melder seg inn.

Men vi skal som sagt ta det opp, så får dere en oppklaring etter det.

Howay the lads!

//Audun, leder i TAN
Keep calm and put Shola on.

Tremblem

  • Gjest
Sv: Medlemstur(er), sesongen 2013-14
« Svar #34 på: 09. Okt. 2013, 10:02 »
Om den som bestiller er medlem, ser jeg egentlig ikke problemet om vedkommende har mulighet til å  bestille f.eks. for totalt 4 personer? Man drar jo som regel med kompiser eller familie. Men, det bør helt klart være en begrensning.

Skal jeg benytte meg av dette tilbudet, forutsetter jeg at jeg kan bestille for også x-antall kompiser eller familie. Hvis ikke, ordner jeg pakka ganske enkelt sjøl på andre måter, og da er vel mye av vitsen med dette tilbudet borte?

Alternativt, medlemmet/ene betaler medlemspris, de andre betaler vanlig/høyere pris. Ser den norske supprterforeninga til Man U opererer med et tillegg på rundt 500 kr for ikke-medlemmer
« Siste redigering: 09. Okt. 2013, 10:23 av Tremblem »

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Medlemstur(er), sesongen 2013-14
« Svar #35 på: 09. Okt. 2013, 11:02 »
Alternativt, medlemmet/ene betaler medlemspris, de andre betaler vanlig/høyere pris. Ser den norske supprterforeninga til Man U opererer med et tillegg på rundt 500 kr for ikke-medlemmer

Er det ikke da bedre å betale 150/250 kr for å bli medlem?  Bli jo både billigere pluss at man støtter TAN..
sunt pueri pueri puerilia tractant

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Medlemstur(er), sesongen 2013-14
« Svar #36 på: 09. Okt. 2013, 11:54 »
Eventuellt burde det være spesielle restriksjoner på enkelte kamper som feks Sunderland-kampen. Der er det altså ordnet 40 billetter og de *må* være avsatt medlemmene i TAN.

De andre kampene regner jeg med det stort sett er noen her og der som drar på, mens Sunderland kampen betyr noe spesiellt for oss Newcastle-fans.

Hvis jeg, av en eller annen grunn, ikke får dra på Sunderland kamp fordi 3-4 medlemmer har bestillt til seg selv og 7 kompiser (som ikke er NUFC-fans) da blir jeg litt pissed.

Håper dere skjønner hva jeg mener.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Medlemstur(er), sesongen 2013-14
« Svar #37 på: 09. Okt. 2013, 14:07 »
Jeg synes et "familiemedlemsskap" for 100 kroner er ganske tåpelig, hvis det er nødvendig for å kunne reise sammen med sin kjære, eller med sin far, som har noe begrenset fotballinteresse, ikke er særskilt opptatt av Newcastle, og ikke har noe som helst å gjøre på supporterklubbens medlemslister.

Jeg synes supporterklubben skal være for supportere, ikke for venner av supportere som heier på andre lag, eller for familiemedlemmer uten særlig stor interesse for verken fotball generelt eller Newcastle spesielt.

For de som måtte ønske å melde inn eventuelt avkom, så er jo et familiemedlemsskap en fin tanke.

Sunderland-kampen er såpass spesiell og såpass populær at der kan man ikke dele ut massevis av billetter til ikke-medlemmer. Men for de fleste "hverdagskampene" synes jeg det bør være anledning for å reise med ikke-medlemmer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Medlemstur(er), sesongen 2013-14
« Svar #38 på: 09. Okt. 2013, 14:41 »
Kor vanskleg er det å skjønne at billettene er ein medlem fordel? og at det blir heilt feil for dei som er medlem, at ikkje medlemmer får samme fordelen. I Man.Utd må du være støttemedlem/familemedlemskap for å få billetter sammen med hovudmedlem (snakker desverre av erfaring. Så var "familemedlem" i scum eit år.)

Så viss du vil dra med deg nokon som ikkje er Newcastle supporter, kor vanskleg er det å betale dei 100,-? Da støtter du TAN ekstra, og dine venner/dame/far etc får ein billett.

Kva er poenget med å bli medlem i TAN, om ikkje-medlemmer får samme fordelen?

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Medlemstur(er), sesongen 2013-14
« Svar #39 på: 09. Okt. 2013, 15:31 »
Medlemsfordelen ligger for meg i at du som er medlem skal kunne bestille billetter lettere enn ikke-medlemmer. Om du da tar med deg en ikke-medlem på tur, så betyr ikke det at den som ikke er medlem har samme fordeler som deg. Det er jo du som medlem som har rett på billettene. Og om det for eksempel er 2 billetter per medlem, så synes jeg det er en veldig god fordel.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Medlemstur(er), sesongen 2013-14
« Svar #40 på: 09. Okt. 2013, 16:38 »
Det er 100,- det er snakk om. Ser ikkje problemet, med at folk må være medlem for å få billett. Koster meir å melde inni 12th man

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Medlemstur(er), sesongen 2013-14
« Svar #41 på: 10. Okt. 2013, 07:44 »
Det er 100,- det er snakk om. Ser ikkje problemet, med at folk må være medlem for å få billett. Koster meir å melde inni 12th man

Heilt einig.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Medlemstur(er), sesongen 2013-14
« Svar #42 på: 10. Okt. 2013, 09:53 »
100 kroner er selvsagt ikke mye sånn sett. Men jeg ser fremdeles ikke poenget med å måtte melde inn noen i en supporterklubb, som ikke har noe som helst der å gjøre.

Supporterklubben er til for supportere, ikke for Gud og hvermann.
Men med dette vil jo Gud og hvermann bli "støttemedlem" i supporterklubben hvis man ønsker å reise på fotballtur med noen som ikke er like helfrelste Newcastle-supportere som deg selv.

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor slike skal være medlemmer av supporterklubben til en klubb de ikke holder med. Og Christian, at det foregår på nøyaktig samme måte hos andre supporterklubber er like mye en uting som at vi ønsker å gjøre det på den måten også her.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Medlemstur(er), sesongen 2013-14
« Svar #43 på: 10. Okt. 2013, 10:58 »
Jeg er helt enig i at det skal være en medlemsfordel å kjøpe billetter, og at det bør være dyrere hvis man ikke er medlem. Hvis ikke det blir det, så mister vi kanskje den største medlemsfordelen og får færre medlemmer. Med færre medlemmer mener jeg også folk fra forumet, som kan samarbeide om å kjøpe billetter for å få det billigst mulig.

Jeg foreslår en pris for medlemmer, og en pris for ikke medlemmer. Den prisen kan godt være 200 kr i forskjell, og de kan velge mellom å bli medlem i Tan eller ikke. Hvis de ikke blir medlem i TAN så får vi 200 kr inn i klubbkassa uten noen ekstra utgift, og ikke medlemmen får billetter. Hvis de vil kan de bli medlem i TAN inkludert i prisen på 200 kr ekstra.

Er ikke det vinn/vinn da?

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Medlemstur(er), sesongen 2013-14
« Svar #44 på: 23. Okt. 2013, 14:44 »
Hvordan komme seg til Newcastle?

Det kan være litt stress å komme seg til Newcastle. Det er minimalt med direktefly fra Norge og derfor må man som oftest via en flyplass lenger nede i Europa. I denne guiden ser jeg på hvordan man kommer seg til kampen Newcastle - Sunderland i februar 2013, både den raskeste måten, men også noen økonomialternativer. Prisen jeg oppgir er per 23.10.2013, men jeg vil prøve å oppdatere den jevnlig.

Siden medlemsturen er med tre overnattinger, natt til lørdag, søndag og mandag, så vil jeg se på alternativer med reise fra Norge fredag 31. januar, med retur mandag 03. februar.

Gardermoen - Newcastle
Den raske og enkle måten:

ALTERNATIV 1:
KLM via Amsterdam, 1774 kr tur/retur:


FREDAG 31. januar 2014
19:05 Oslo - 21:00 Amsterdam
21:50 Amsterdam - 22:10 Oslo

MANDAG 03. februar 2014
13:30 Newcastle - 15:50 Amsterdam
16:35 Amsterdam - 18:20 Oslo

ALTERNATIV 2:
SAS via København, 1821 kr tur/retur.

FREDAG 31. januar 2014
13:40 Oslo - 14:50 København
18:00 København - 18:50 Newcastle

MANDAG 03. februar 2014
19:20 Newcastle - 22:00 København
22:45 København - 23:55 Oslo

Trondheim - Newcastle
Den raske og enkle måten:

ALTERNATIV 1:
KLM via Amsterdam, 1774 kr tur/retur:


FREDAG 31. januar 2014
17:05 Trondheim - 19:35 Amsterdam
21:50 Amsterdam - 22:10 Trondheim

MANDAG 03. januar 2014
09:20 Newcastle - 11:40 Amsterdam
14:15 Amsterdam - 16:30 Trondheim (Kun 3 billetter igjen til denne prisen)

KLM er klart det beste alternativet på en rask reise fra Trondheim. Mulig å fly SAS via København til en ok penge til Newcastle fredag, men der er det ingen mulighet for retur mandag.

Bergen - Newcastle
Den raske og enkle måten:
Kommer senere denne uka!

Stavanger - Newcastle
Den raske og enkle måten:
Kommer senere denne uka!

Oslo - Newcastle
Den billige måten:
Kommer senere denne uka!

Andre tips:
- British Airways via London er også et alternativ, men prisene er såpass dyre og tidspunktene såpass ugunstige at jeg ikke har de med i denne guiden.
- Det er selvfølgelig ikke nødvendig å bestille tur/retur med det samme selskapet. Ingen problem å fly med KLM til Newcastle og SAS tilbake. Da kan du muligens gjøre det ennå billigere.
- For lavprisselskaper er en grei huskeregel at man bør bestille ca. åtte uker i forveien. Det er da prisene er lavest. Det vil si i ca. månedsskiftet november/desember. Men ser du en veldig lav pris innen den tid, så er det selvfølgelig bare å slå til.
- Hvis man bestiller hele reisen via et selskap med mellomlanding, så kan det hende at transfertiden på flyplassen kan virke litt knapp. Hva skjer hvis du ikke rekker flyet fra f.eks. Amsterdam? Da er selskapet ansvarlig for å få deg på neste fly til Newcastle. Mulig du må overnatte på hotell ved flyplasen og ta fly neste morgen. Selskapet dekker dette så lenge du har bestilt hele reisen via deres nettside. Det er litt småkjipt om du ikke skulle rekke flyet, men veldig mye skal gå galt for at du ikke rekker kampen.
- Hvis du vil slå følge med meg, så reiser jeg med alternativ 1 fra Oslo.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

MER KOMMER I LØPET AV UKA! Spørsmål? Fyr løs!
« Siste redigering: 24. Okt. 2013, 00:29 av Aslak »
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP