20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chris Hughton  (Lest 97998 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Chris Hughton
« Svar #810 på: 06. Mai 2013, 22:52 »
Chris Hughton var en lagbygger. En manager skapte god lagånd i spillergruppen. Hos oss var det en veldig spesiell situasjon da vi var nede i Championship, og før sesongen skapte han et vinnerlag midt oppi alt bråk og elendighet. Spillerstallen han hadde i Championship er kanskje tidenes mannskap i den divisjonen og opprykket skulle være en formalitet på papiret, men all mulig utenomsportslig spetakkel gjorde prestasjonen til Hughton stor. Det han gjorde handlet mye om å bygge lagånd og samhold i et lag som var flere hakk bedre enn sine motstandere.

Taktisk var han begrenset og han ble nok avslørt ved enkelte anledninger da vi kom tilbake til PL, men overall hadde han gode resultater der også og står bak noen av klubbens mest minneverdige enkeltseiere i PL historien(6-0 over villa og 5-1 over sunderland). Sparkingen dreiet seg om at Ashley og Llambias ville ha en manager med mer pondus og jeg tror de var åpenbart redd for at Hughton sin lojalitet var sterkere forankret til spillergruppen enn gutta på toppen. Dessverre har vi noen eiere som er litt for glad i rævslikkere..

Hughton står nok ikke for en festfotball-filosofi, men han er heller ikke utelukkende defensiv i tankegangen. Vi så både gode og dårlige sider av taktikken hans de tre månedene han ledet oss i PL, men allikevel så synes jeg han er en bra manager som turte å satse. Vi vant blant annet en PL kamp på Emirates som er noe av det største taktiske mesterverket jeg har sett fra en Newcastle manager.

Jeg tror Norwich sin svake sesong handler om to ting. Hughton er ikke en spesielt rutinert manager. Han er en god coach, men som manager har han fremdeles en del ting å lære. I tillegg så har nok Norwich hatt den bermøte vanskelige 2.sesongen i PL. En del spillere hos dere hadde nok en ekstra sult og litt lavere skuldre forrige sesong. F.eks Grant Holt som har sviktet denne sesongen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

canary

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #811 på: 07. Mai 2013, 00:07 »
Takker så mye for et utfyllende og flott svar. Nyttig å få vurdering fra noen som ser situasjonen fra avstand. Den klassiske 2. sesong syndromet er nok helt sikkert en faktor. Hughton har heller ikke hatt mye mulighet til å forme stallen, så kan godt være hans angrepsfilosofi kommer mer til sin rett når nye spillere kommer til. Lykke til i innspurten. Dere, som oss, kan trenge det :)

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #812 på: 07. Mai 2013, 11:07 »

aaaaaaa. Barton, Nolan, Carroll. Fantastisk. For noen dødballer vi hadde. Er så langt unna nå at det er helt flaut!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #813 på: 07. Mai 2013, 11:56 »

aaaaaaa. Barton, Nolan, Carroll. Fantastisk. For noen dødballer vi hadde. Er så langt unna nå at det er helt flaut!

Savner faktisk det laget der ^^

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #814 på: 07. Mai 2013, 12:55 »
Bra jobba! Nå fikk du meg til å utsette BA-skrivinga i 10 minutter.

Fantastiske minner.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #815 på: 07. Mai 2013, 13:24 »
Deilig minner!! Poppa opp ein video fra Shearer sin testimonial og som eg såg. Gud bedre for eit trykk det var på tribuna :koko:
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #816 på: 07. Mai 2013, 14:08 »
Det eg hugsar spesielt frå det fyrste halvåret med Pardew, som var ei forbetring frå Hughton, var at han fekk igang ein par-tre spelarar som CH ikkje lukkast like godt med i PL-comebacket. Både Jonas, Guthrie og spesielt Best var merkbart betre på våren kontra hausten den sesongen.

I tillegg sleit Hughton i ein del kampar mot lag som vi måtte slå: Heimetap mot Stoke, Blackburn og Blackpool, samt 0-0 og 2-2 på SJP mot bortesvake Fulham og Wolves + to elendige bortekampar mot Bolton (5-1) og WBA (3-1). Dette var mot lag som låg rundt oss på tabellen, og i realiteten sekspoengskampar.

Pardew var ikkje mykje betre den påfølgande våren, men vi fekk 6 poeng mot Birmingham, 3 poeng mot Wolves og Wigan, ein kalasseier mot West Ham, samt at vi unngikk nye tap mot Blackpool, Bolton, WBA og Blackburn. Stoke-kampen på Britannia (4-0) var den einaste verkelege blemma mot lag rundt oss på tabellen.

Det å tape mot tabellnaboar viser godt igjen på tabellen, og Hughton verka ikkje til å kunne avgjere jamne kampar til sin fordel. U-statistikken til Norwich i årets sesong er vel eit teikn på at den trenden har vedvart.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #817 på: 07. Mai 2013, 14:33 »
Guthrie var faktisk helt strålende siste første halvdel av 2011!

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #818 på: 07. Mai 2013, 14:36 »
Kanskje det burde settes opp en mimre-tråd?  :) Dette går vel litt utenfor det Canary ville ha svar om.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #819 på: 09. Mai 2013, 13:53 »
Jeg synes Norwich bør holde på Hughton. Han er ikke den beste manageren, men til tross for å være såpass fersk i gamet synes jeg han har gjort det bra. Norwich startet sesongen ganske bra, da mange hadde tippet dem nedenom og hjem. Men den gode starten brant ut, og de har tatt stadig færre poeng. Jeg tror ett poeng vil kunne være nok til å overleve i PL. Så håper jeg Norwich gir Hughton tillit, så får vi se hvor det bærer neste sesong.

Hughton er ikke en utpreget defensiv manager, men han er heller ikke noen stor taktiker, og avsløres nok ofte på det når kampene blir jevnere og forskjellen på seier og tap blir mye større på slutten av en sesong. Som kø1 sier er Hughton veldig fersk som manager, og han har mye igjen å lære.

Samtidig kan det nok hende at vi Newcastle-fans ser oss litt blinde på Championship-sesongen. Vi hadde det klart beste mannskapet i den ligaen den sesongen, og det gjorde nok Hughtons jobb litt lettere. Samtidig var det nok først og fremst hans motivasjonsegenskaper som gjorde seg gjeldende, mer enn taktikken. Men han fikk oss opp på første forsøk, og vi vant ligaen med god margin, og det var enormt viktig, og det er vi han evig takknemlig for.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon