20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 191555 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #630 på: 09. Okt. 2012, 18:48 »
Nå ser ikke jeg på Åndenes Makt av åpenbare grunner, så korrekt meg gjerne om jeg er feil:

Mange historier er tull og tøys, og det er noe alle vet. Men selv med historiene som er tull og tøys så kommer disse "klarsynte" i kontakt med disse "åndene" det er snakk om. Alt i en og annen historie er oppspinn, men de klarsynte kommer allikevel i kontakt med "åndene" som står bak alt dette?

Aight!
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #631 på: 09. Okt. 2012, 18:51 »
Er det nødvendigvis slik at eventuelle oppspinn-historier faktisk blir vist på TV da?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #632 på: 09. Okt. 2012, 18:53 »
Hvordan vet de hva som er oppsinn og hva som ikke er oppspinn? Tror du ikke noen av historiene som har blitt sendt er vært oppspinn?
Nei.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #633 på: 09. Okt. 2012, 18:53 »
pleb: Haha, det hadde virkelig vært legendarisk :D

tveit: Må innrømme at det har jeg vanskelig for å tro altså. Spesielt når de sitter i bilen, og bare "føler" hvor de skal kjøre. Men jaja, kanskje det er mer mellom himmel og jord enn hva jeg vet!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #634 på: 09. Okt. 2012, 19:00 »
Hvordan vet de hva som er oppsinn og hva som ikke er oppspinn? Tror du ikke noen av historiene som har blitt sendt er vært oppspinn?

Jeg veit ikke - ærlig talt. Har sett et par episoder, og jeg aner ikke. De pleier jo dra frem historiske personer og lignende som har bodd i husene de besøker - og som bruker stemme med hva de herre klarsynte sier. Spørsmålet er selvfølgelig da om dette er staga eller ikke.

Selv om jeg er opptatt av å påpeke enhver religions klare sviktende grunnlag for å være mer en piss - utelukker jeg ikke at der fins noe mer mellom himmel og jord heller som vi ikke helt veit hva er.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #635 på: 09. Okt. 2012, 19:03 »
Tror hvertfall mange av de "klarsynte" overspiller. Har jo et flott eksempel på det her, som kanskje flere husker: http://fritanke.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=6965

Video:
« Siste redigering: 09. Okt. 2012, 19:06 av Andy »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #636 på: 09. Okt. 2012, 19:09 »
Jeg avskriver ikke at det fins noe mer mellom himmel og jord enn hva vi vet, men jeg har uansett særs store problemer med å tro at disse folkene sitter på TV og kommuniserer med ånder, på samme måte som jeg har store problemer med å tro at han Øystein, en 88-modell som gikk på samme skole som meg, så Jesus på kjøkkenet. Jeg tror det er svada, humbug og pølsevev.

Edit: Den kornsirkelvideoen der er legendarisk. Faen så bra!
Nei.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #637 på: 09. Okt. 2012, 19:28 »
De folkene i TV Norge skulle vite alt om husets historie, folk som hadde bodd der før +++.

Vi skrev jo bare noe random på det, og håpet at de skulle "komme i kontakt" med Per Paulsen som jobbet på Bergen pølsemakeri eller noe sånt som vi skrev. Det hadde jo blitt konge å gått ut med i media etterpå

edit: lastet ned og skal se den der legend-episoden fra bensinstasjonen nå. dom kommer.
« Siste redigering: 09. Okt. 2012, 19:33 av plebUTG »

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #638 på: 09. Okt. 2012, 19:32 »
Joda, skjønner at det er vanskelig å tro på. Men hun jeg kjenner som har jobbet med dette har som jobb å undersøke hvorvidt alt de klarsynte sier, stemmer. Og det er utrolig hvor mye som stemmer, og hun påpekte at de er ekstremt nøye med å sørge for at de klarsynte ikke får vite noenting på forhånd. Ikke hvor de skal, ikke hvem de skal møte osv. Dere får tro hva dere vil, men at det er slik det gjøres er fakta.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #639 på: 09. Okt. 2012, 19:47 »
Jeg synes det er litt spennende, og håper egentlig litt at det er sant, men jeg klarer ikke helt å tro på det.
Venter på dommen din pleb, var en kul episode :)

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #640 på: 09. Okt. 2012, 20:13 »
Det mest latterlige jeg har sett av slike programmer var vel da de på TV-Norge for lenge siden hadde en serie hvor klarsynte skulle løse kriminalsaker. Husker spesielt at en av disse folkene pekte på en brønn og sa at nedi der ligger drapsvåpenet i Orderudsaken, også bare sluttet episoden uten at de tilsynelatende gadd å sjekke...

Andreas Wahl hadde jo nettopp et TV-program på NRK der han rigget et sånt opplegg og inviterte disse folkene til et hus han hadde laget en fake webside om på forhånd. Flaut å se på når de bare ramser opp det tullet de hadde researchet seg frem til på den siden.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #641 på: 09. Okt. 2012, 20:22 »
Episoden var jo helt konge, ja. Digget spesielt at de hadde filmet og fotografert en del av det selv - blir en smule mer troverdig enn når XXX deltakere hver uke sier at de føler seg "sett på" når de ligger og sover av diverse spøkelser. At nøkkelen ble funnet i kaffekoppen og at de har hatt 0 trøbbel med det elektriske anlegget...jeg vet ikke hva man skal si til sånt egentlig.  :P  På god vei til å bli overbevist nå.

Husker også "Fornemmelse for mord" som det het. Husker spesielt da de tok med to klarsynte som skulle identifisere morderen på et drap i Bryne. Endte med at begge de klarsynte fikk hjelp av profesjonelle tegnere "helt uavhengig av hverandre" til å tegne drapsmannen de hadde sett klart for seg. Begge endte opp med afrikanere med bollekinn.

Tre uker etter at programmet ble vist på TV var det en hvit dansk fyr på 1,70 meter som tilsto drapet. Shit happens.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #642 på: 09. Okt. 2012, 20:25 »

Andreas Wahl hadde jo nettopp et TV-program på NRK der han rigget et sånt opplegg og inviterte disse folkene til et hus han hadde laget en fake webside om på forhånd. Flaut å se på når de bare ramser opp det tullet de hadde researchet seg frem til på den siden.

Hehe, her må du fiske opp en link, for det vil jeg se!

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #643 på: 09. Okt. 2012, 20:32 »
er den her, andy

http://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/kmte61006410/sesong-1/episode-4

får ikke sett den pga DK, men skal se om jeg får lastet den ned

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #644 på: 09. Okt. 2012, 20:40 »
Fett! Takker :)