20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 191652 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

King_P

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 640
  • Nemesis
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #450 på: 20. Mars 2012, 01:13 »
Tidenes sesongfinale! Klarer nesten ikke vente til sesong 3. Når begynner den?

Oktober. Blir 16 episoder, og den kommer til å rocke trusa av både første og andre sesong, uten at jeg skal spoile noe. Om dere ikke klarer å vente, les tegneserien, absolutt verdt det.
Søte, søte blekkspruter.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #451 på: 20. Mars 2012, 07:37 »
:koko:

Haha, hva skal det bety? The Walking Dead er kvalitet

Hysj! Han hatar det. La han få tykkja det han vil ;)

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8657
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #452 på: 20. Mars 2012, 07:57 »
Noen må ta seg av hatinga og, vøtt.
Nei.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #453 på: 20. Mars 2012, 10:08 »
Tidenes sesongfinale! Klarer nesten ikke vente til sesong 3. Når begynner den?

Oktober. Blir 16 episoder, og den kommer til å rocke trusa av både første og andre sesong, uten at jeg skal spoile noe. Om dere ikke klarer å vente, les tegneserien, absolutt verdt det.

Jeg tipper den personen som redda hun dama på slutten får en sentral rolle hvertfall.
Så rimelig hardcore ut! :D
Digg at de har drept flere av de irriterende karakterene og nå. Less drama, more zombies!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8657
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #454 på: 20. Mars 2012, 13:06 »
Less drama, more zombies!

Det er en drama-serie, ikke en horrorserie. Dramaet er det som gjelder i The Walking Dead på TV, akkurat som i tegneserien. Zombiene er kun en bitte-, bite-, bitteliten del av The Walking Dead-universet. En dramaserie skal inneholde masse drama. ;)
« Siste redigering: 20. Mars 2012, 13:09 av boris. »
Nei.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #455 på: 20. Mars 2012, 13:31 »
Den er da begge deler! Kan da ikke være noen tvil om det... Hvordan kan du vite dette egentlig om du ikke ser på den?

Ifølge IMDB er dette en drama/horror/thriller serie, noe jeg er enig i. Men de kunne gjerne tonet ned dramabiten litt for min del.

Noreng

  • Gjest
Sv: TV-tråden
« Svar #456 på: 20. Mars 2012, 13:48 »
Dramadelen er jo det som gjør at du hater/elsker karakterene, og det som gjør spenningscenene så engasjernede :)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #457 på: 20. Mars 2012, 16:45 »
Kan ikke lage en slik zombieserie og ikke fokusere på dramaet - ellers tror jeg lett interessen etterhvert blir ganske tynnslitt. Blir helt annerledes enn en zombiefilm. Jeg har ikke sett 2. sesong enda, men førstesesongen var veldig bra balansert føler jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Ipt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 518
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #458 på: 20. Mars 2012, 18:52 »
Et meget god serie er britiske Luther med Idris Elba, tidligere mest kjent som Stringer Bell fra The Wire.
Denne serien er spennende, uortodoks og overraskende.

Absolutt en serie som alle med en interesse for krim etc bør se . Noe av det beste jeg har sett i den sjangeren på flere år.


boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8657
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #459 på: 20. Mars 2012, 18:53 »
Den er da begge deler! Kan da ikke være noen tvil om det... Hvordan kan du vite dette egentlig om du ikke ser på den?

Ifølge IMDB er dette en drama/horror/thriller serie, noe jeg er enig i. Men de kunne gjerne tonet ned dramabiten litt for min del.

1. Jeg vet en del om The Walking dead fordi jeg har lest 89 av de 94 nummerne som har kommet.
2. Jeg har dessverre sett sesong en, samt en del episoder fra sesong to.

Og nei, det er ikke en "drama/horror/thriller"-serie. Det er en pur drama-serie, og i motetning til zombiefilmer som f.eks Zombie 2 ligger alt fokuset på mennskelig relasjoner (er faktisk jævlig usikker på om det der er ordet jeg leter etter. Skylder på magisk hodepine som dreper meg).
Men IMDB lister alltid opp mange sjangere. Vi kan f.eks ta Die Hard hvor både action og thriller står oppført på IMDB, men det er den absolott reneste actionfilmen som noen sinne er laget. Og selv om det er en dæsj humor i filmen så er det ikke en actionkomedie, men en pur action film.
På New York 1997 står det "action, adventure, crime, sci-fi, thriller". Men det er på ingen måte en thriller eller krimfilm. Ikke i nærheten en gang. Også der finner man morsomheter uten at det på noen som helst måte er en komedie på noe som helst vis, på samme måte som man finner zombier i TWD uten at det på noen måte er en horrorserie. Zombiene blir kun brukt som et virkemiddel for å kunne forstå hvorfor menneskene der er som de er, og hvorfor de oppfører seg som de gjør.

Lang post og jeg orker ikke å lese igjennom alt, men du forstår sikkert hva jeg mener selv om det blir klumsete skrevet. :)


Edit: tegneserien er forreste vel verdt å lese om man ikke har noe i mot å lese tegneserier. Sinnsykt bra, selv om den i mine øyne startet veldig treigt. Men ja, jævlig bra!
« Siste redigering: 20. Mars 2012, 18:57 av boris. »
Nei.

Ipt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 518
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #460 på: 20. Mars 2012, 18:55 »
Kan ikke lage en slik zombieserie og ikke fokusere på dramaet - ellers tror jeg lett interessen etterhvert blir ganske tynnslitt. Blir helt annerledes enn en zombiefilm. Jeg har ikke sett 2. sesong enda, men førstesesongen var veldig bra balansert føler jeg.

Syntes sesong 2 har har et mye større dramaelement enn sesong 1. I forrige sesong var det spenningen som drev serien, nå er det dramaet. Er litt av fellen som mange lignende serier går i, men noen liker jo begge deler like godt.

Noreng

  • Gjest
Sv: TV-tråden
« Svar #461 på: 21. Mars 2012, 01:08 »
Har du ikke sett alt av Walking Dead, ikke les denne posten.

Skjønner hva du mener med at zombiene har en birolle i forhold til mange zombiefilmer og lignende. Settingen handler like mye om det faktumet at verden har gått under, og hvordan menneskene som er i den overlever i en livsfarlig og vanskelig hverdag. Bare se på utviklingen til Rick. Spoilers; Hvordan han startet som en etisk korrekt mann, som ville alt og alle godt, til nå i forrige episode til å bli en smågal diktator. Hvem vet hvordan han vil utvikle seg videre. Og hvordan de killa off Dale som også var en av de mest moralske i gruppen, bare for å vise frem hvordan mennesker ville håndtert en postapocalyptisk situasjon. Samt Andreas utvikling til å bli en "survivor". Kall det en dramaserie, i mine øyne er det en survival/spenningsserie. Tipper det kommer til å utvikle seg enda mer i den retning.

Idag har jeg sett piloten til Touch (meget bra pilot, sjekk den ut :) Bauer som autistpappa.) og sesongavslutningen på How I met your mother som fortsetter sin dalende form. Savner de første sesongene <3
« Siste redigering: 21. Mars 2012, 01:10 av Noreng »

Hakiki

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1104
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #462 på: 21. Mars 2012, 14:08 »
Kan ikke lage en slik zombieserie og ikke fokusere på dramaet - ellers tror jeg lett interessen etterhvert blir ganske tynnslitt. Blir helt annerledes enn en zombiefilm. Jeg har ikke sett 2. sesong enda, men førstesesongen var veldig bra balansert føler jeg.

Syntes sesong 2 har har et mye større dramaelement enn sesong 1. I forrige sesong var det spenningen som drev serien, nå er det dramaet. Er litt av fellen som mange lignende serier går i, men noen liker jo begge deler like godt.

Helt enig.  Første sesong var en vanvittig god balanse, mens i 2. sesong har det blitt en overflod av drama.  Det virker for meg litt som at der første sesong handlet om overleve zombier, mens den andre mer handler om å overleve seg selv. 

Det kan selvsagt argumenteres med at det må til for å kunne få litt karakterutvikling, noe som også hører helt hjemme i den post-apokalyptiske settingen serieskaperne ønsker å formidle.  Det er dog en vanvittig fin balansegang å få det riktig, og det syns jeg ikke de har klart (særlig mot siste halvdel) av sesong 2.  Jeg gleder meg som en unge til fortsettelsen til høsten, men er ikke overbevisst om at jeg gidder følge serien slavisk dersom de ikke toner ned dramabiten en hel del. 

Kan også anbefale "The Colony", et kvasi-realityshow som også skal demonstrere menneskers overlevelses- og tilpasningsevne etter en apokalyptisk hendelse.  Også tidvis litt mye drama, men så lenge man ser på det mer som underholdning enn "reality" så er dette virkelig en festlig serie.  Hvem hadde trodd det, men en mekanisk ingeniør klarer faktisk gjøre mer nytte for seg enn en modell. :D
Genius by birth. Slacker by choice.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8657
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #463 på: 21. Mars 2012, 14:12 »
Den største forskjellen fra sesong 1 til 2 er vel det faktum at dramaet i sesong 1 hadde noe bra over seg, mens dramaet i sesong 2 har samme drama som såpeoperaer som Hotel Cæsar, I Gode og Onde Dager, Glamour osv. Og nei, jeg sier ikke at de seriene er prikk like. Men det er liten tvil om at sesong to (det jeg har sett) har et gigantisk såpeoperapreg over seg, og dramaet ligger langt, langt nærmere Hotel Cesar/Cæsar(?) enn f.eks The Sopranos hva kvalitet og sånn gjelder.
Dårlig drama er noe av det absolutt verste som finnes. The Sopranos derimot er et drama done right. Perfekt eksempel på hvor bra en dramaserie kan være.
« Siste redigering: 21. Mars 2012, 14:17 av boris. »
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8657
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #464 på: 21. Mars 2012, 14:13 »
The Colony skal sees, ja. Har sett et par episoder og det var jævlig kult.
Nei.