20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 192302 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #390 på: 30. Jan. 2012, 17:50 »
HAhahahaa!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #391 på: 06. Feb. 2012, 18:05 »
Fin oversikt øve kvalitetsseriar;

http://www.vg.no/bildespesial/spesial.php?id=8660

Teinkte eg skulle prøva Hell on Wheels. Nokon som veit om ein får kjøpt Deadwood Box på Bluray?
« Siste redigering: 06. Feb. 2012, 18:07 av lgrinde »

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: TV-tråden
« Svar #392 på: 06. Feb. 2012, 19:51 »
God liste det der. Vurderer å følge Justified og The Walking Dead.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #393 på: 06. Feb. 2012, 19:57 »
For folk som enda ikke har fått med seg herligheten - så er det bare å starte se Shameless asap zulu. Ellers hørtes jo "Life's to short" ut som noe jeg må sjekke ut.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #394 på: 06. Feb. 2012, 20:33 »
Kan anbefale The Walking Dead på det sterkaste. Første sesong var heftig, men syns at andre sesong ha skuffa litt sålangt, men kan fortsatt bli bra. Ha akkurat lasta ned Justified nu. Har trua, men får begynne etter Spurs- pool
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #395 på: 06. Feb. 2012, 20:39 »
Selv synes jeg The Walking Dead er noe av det absolutt dårligste som har blitt produsert for TV etter at jeg ble født.

Men det var noen nye serier jeg aldri har hørt om på den lista som jeg skal få sjekket ut.
Nei.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #396 på: 08. Feb. 2012, 13:45 »
Har sett noen episoder av Alcatraz nå, og det er rett og slett søppel. Dårlig historie, dårlig skrevet. Eneste serien spiller på er nysgjerrigheten man får for hva som egentlig har skjedd med fangene. Men etter et par episoder skjønner man at dette, i likhet med serier som f.eks lost, er noe man aldri kommer til å få svar på og i stedet blir det bare fler og fler spm samtidig som serieskaperene gir deg en illusjon av at du nærmer deg svaret.

Skal nå teste ut The River. Har egentlig ikke så veldig stor tro på denne heller, men siden spielberg er produsent har jeg tor på at det ikke er altfor dårlig.

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: TV-tråden
« Svar #397 på: 08. Feb. 2012, 14:17 »
Har verken tro på Alcatraz eller The River. Det at Spielberg er med som produsent tror jeg ikke bidrar med så veldig mye mer positivt egentlig, bortsett fra at sikkert har fått skaffet tonnevis med penger til prosjektet.

Var jo samme greia med Terra Nova. Påkostet serie, som dessverre hadde noen jævlig irriterende hovedpersoner, og som jeg mistet fullstendig interessen for etter hvert.

Er ikke mange som lykkes med spenningsserier på reklamefinansierte kanaler. Finnes det noen andre serier enn Fringe som holder ok kvalitet over flere sesonger? Jeg tipper The River får maks en sesong.

Jeg vil i likhet med Kristoffer anbefale Shameless. Det er knallbra, retten og sletten!
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #398 på: 08. Feb. 2012, 15:16 »
Synes Shameless og Walking Dead er helt sjef. Terra Nova startet fantastisk med en kul historie, men falt noe voldsomt etterhvert.

Helt enig med tveit ang Alcatraz. Det er så opplagt hva som kommer til å skje. En ny episode = en ny fange som dreper/raner folk på en ny måte, også fanger de han til slutt. Slik kan de holde på i det evige.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #399 på: 08. Feb. 2012, 22:57 »
Walking Dead første sesong var bra ihvertfall. Enda ikke kommet i gang med andresesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #400 på: 14. Feb. 2012, 15:01 »
Nettopp sett ferdig Sherlock av BBC. Fantastisk bra serie som eg blei avhengig av med ein gong. Sitter å venter i spenning på sesong 3. :thumbu: :thumbu:
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #401 på: 14. Feb. 2012, 15:24 »
Nettopp set ferdig Life's too short. Meget underholdende selv om den ikke nådde helt opp til the office og extras. Kanskje litt for lite Gervais og Merchant, men serien er absolutt verdt å se. Er noen hysteriske scener med blant annet Liam Neeson, Johnny Depp og Helena Bonham Carter.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #402 på: 16. Feb. 2012, 21:15 »


Gode gamle dager!!!! :smug:
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #403 på: 29. Feb. 2012, 17:28 »
Noen tips til nogenlunde nye serier?

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #404 på: 29. Feb. 2012, 18:34 »
Du har jo Life's too short, nye serien til Gervais og Merchant. Kanskje ikke like sterk som The Office og Extras, men det er det ikke mye som er :)

God underholdning er det ihvertfall, særlig noen hysteriske scener med Liam Neeson og Johnny Depp :lol: