20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 142498 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #435 på: 29. Des. 2009, 15:34 »
Helvete! Vi trenger ikke midtstopper og angriper. Hi trenger en offensiv rask sentral midtbane og en høyreback.  Og Beckford suger balle som jeg har nevnt tidligere.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #436 på: 29. Des. 2009, 15:55 »
Vi trenger ikke stoppere og angripere?
Hva hvis Colo og/eller Tayls blir skadet i en mnd el to. Hva gjør vi da?
Og kampen i går beviste at vi trenger en målscorer.
Skaffer vi oss f.eks Boyd og Kilgallon i januar, tror jeg vi skal si oss meget fornøyd :)
Jeg synes midtbanen er god nok for å kjempe om opprykk. Gjerne en teknisk begavet sentral midtbanespiller, men det kan vi ta til sommeren..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #437 på: 29. Des. 2009, 16:20 »
Helvete! Vi trenger ikke midtstopper og angriper. Hi trenger en offensiv rask sentral midtbane og en høyreback.  Og Beckford suger balle som jeg har nevnt tidligere.

Det er dette vi trenger aller mest i øyblikket sammen med en ving. Om Colo eller Taylor blir skadet kan vi ikke forvente at Kadar eller noen andre unggutter skal levere jevnt og godt og trygge vår kamp om direkte opprykk.
Spissene våre er jevnt over ikke gode nok. Ameobi holder et greit CCC nivå men varierer litt for mye i prestasjonene. Ranger er for ung og urutinert. Løvenkrands og Carroll er nok våre beste spisser for øyblikket, men er ikke målfarlige nok.

Sentrale midtbanespillere har vi bra med for øyblikket. Vi har ikke råd til å sette ut verken Nolan eller Smith, og med Guthrie i bakhånd har vi dekning nok.

På høyreback har vi R. Taylor. Blir spennende å se om vi forlenger låneavtalen med Simpson, eller om vi går for noen bedre.

Kilgallon og Boyd håper jeg kommer. Da er jeg ganske sikker på at startellveren er forsterket noen hakk.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #438 på: 29. Des. 2009, 18:23 »
Med den statsen Boyd har, og med tanke på at han har vært aktuell for PL-klubber tidligere, skjønner jeg ikke helt hvordan i all verden han kan være aktuell for oss.

Det ville jo vært altfor bra til å være sant om han kom til oss.

Så smart er ikke Ashley, at han kan finne på å kjøpe en så god spiller. Og minst av alt er det mulig for Ashley å hente han gratis når kontrakten går ut.

Jeg blir særdeles overrasket om vi får inn noe annet enn skrap i januar, om vi i det hele tatt får inn skrap. Selv det vil være en overraskelse. Vær forberedt på tidenes kjipeste januarvindu.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #439 på: 29. Des. 2009, 18:29 »
Vi har angripere gode nok. Problemet er en midtbane som jobber for lite  og er i lite i stand til å gi spissene gode baller. All for offensive kraft kommer gjennom Enrique og Jonas. Midtstopperene og backene poler ofte ballen over midtbanen når de har ballen.  Jeg mener vi burde ha prøvd Guthrie sentralt for å få mere fart.  Kan se behovet for en midstopper, men vi har plenty med angripere. Og på høyrebacken vår er død fremover.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #440 på: 29. Des. 2009, 18:37 »
Ameobi er i stand til å bli toppscorer, men det er bare fordi nivået er så begredelig. Det er en stor begivenhet hver eneste gang Carroll scorer et mål. Alle ser ut til å mene han har utviklet seg så fantastisk mye og er så utrolig målfarlig. Harewood er ikke god nok, og kommer forhåpentligvis ikke tilbake, mens Løvenkrands sjelden får spille og Ranger har langt igjen.

Jeg synes en goalgetter ala Boyd hadde vært fantastisk. Men det skjer naturligvis ikke.

At midtbanen ikke er god nok trengs ingen rakettforsker for å finne ut. Jeg kan være enig i at vi kunne prøvd Guthrie sentralt, men hvor skal vi da gjøre av Nolan? Og vi har jo ingen høyrekant. Får vi inn en ordentlig høyrekant, så kan jeg gå med på å finne ut av en løsning som inkluderer både Smith, Nolan og Guthrie sentralt på midten. Men jeg skal se at den høyrekanten kommer, før jeg tror noe på det. Og Pancrate regner jeg ikke med. Har sett altfor lite av ham, og ingenting av det jeg har sett tyder på at han kan ha noe som helst av verdi å bidra med.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #441 på: 29. Des. 2009, 19:33 »
Hadde vi hatt litt penger og ambisjoner hadde vi signert David Weather + en kjapp kreativ ung ving + en kreativ sentral midtbanespiller med skuddbein + en hurtig spiss.

Signer vi Weather har vi muligheten til å putte Steven Taylor på høyrebacken hvor han tidligere har bevist at han er bra. Kunne også tenkt meg at vi prøvde å få låne Darron Gibson fra Man utd men mulighet for å kjøpe han.

Men alt kommer jo an på ambisjonene til Mike Ashley dessverre. Ser ikke direkte for meg at han kommer til å spøtte inn alt for mye penger i klubben. Vi er nok heldige om vi får beckford og kilgallon + forlenge lån på simpsons og et par nye inn på lån
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #442 på: 29. Des. 2009, 20:31 »
Vi har angripere gode nok. Problemet er en midtbane som jobber for lite  og er i lite i stand til å gi spissene gode baller. All for offensive kraft kommer gjennom Enrique og Jonas.

Toppscoreren vår er en midtbanespiller! Vi har Nolan, Smith, Guthrie, Barton (snart skadefri) og til nøds Butt.
Smith har nok vært vår viktigste spiller til nå i sesongen sammen med Nolan. Disse 2 innehar også plassene på den sentrale midtbanen. Ingen av dem verken fortjener eller bør vrakes slik de har spilt, men CC og CH får et luksusproblem når Barton er tilbake.
Hvordan forsvares da et evt kjøp av en sentral midtbanespiller? Da må vi isåfall kvitte oss med noen først, om ikke får vi en veldig ubalansert stall med flust av sentrale midtbanespillere (6 om vi kjøper enda èn), men få vinger, backer og midtstoppere. Jeg synes ikke vi skal gjøre forandringer på ting som allerede fungerer såpass godt som den sentrale midtbanen gjør idag.

At all offensiv kraft kommer fra Enrique og Jonas er også feil. Ifølge den siste stats-oppsummeringen til ElevenKind her på forumet er det Guthrie og Nolan som topper assist statistikken. R. Taylor, Jonas og Carroll har alle 3 assist hver og deler 3. plassen. Det vil si at de fleste assistene kommer fra motsatt side av den Jonas og Enrique spiller.

PS! Den statistikken til ElevenKind viste seg å være litt for gammel. Nå topper Guthrie med 8, Jonas har 6, Carroll 5, Nolan 4, Taylor og Ranger 3 hver, Enrique og Ameobi 2 hver, Geremi, Løvenkrands og Colo 1 hver.
« Siste redigering: 29. Des. 2009, 20:41 av Frode »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #443 på: 29. Des. 2009, 21:04 »
Nå er jo det slik at vi EGENTLIG trenger nytt på høyreback, venstreback, stopperplass, vingplass, sentral midtbane og spiss fremfor en PL-sesong spør du meg.
Men, det har seg slik at vi ikke kommer til å kjøpe/låne et skred av spillere i januar, jeg tipper 2 signinger, maks 3. Da er for meg stopperplass åpenbart en nødvendighet, der ser jeg på Killgallon som et smart kjøp. Spissplass likeså, vi trenger en stabil goalgetter som kanskje også kan score litt på PL-nivå. Boyd er spennende.
Sentral midtbane holder bedre nivå enn noe annet enn i CCC, så det er nok et problem vi må utsette til sommeren. Høyreback trengs noe nytt dersom Simpson ikke forlenges med, men det tipper jeg at skjer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Having A Laugh

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 361
  • Tyne-Wear 2010-2011
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #444 på: 30. Des. 2009, 12:37 »
Michael Chopra???æhæhæææææ

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #445 på: 30. Des. 2009, 12:54 »

Having (me) A Laugh  ;D

"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #446 på: 30. Des. 2009, 12:59 »
Nå er jo det slik at vi EGENTLIG trenger nytt på høyreback, venstreback, stopperplass, vingplass, sentral midtbane og spiss fremfor en PL-sesong spør du meg.

Dette er nok noe man må ta gradvis. Når kontraktene til Butt og Geremi går ut nå ved sesongslutt kan vi hente 2 nye og bedre spillere.
Det er ikke slik at vi må kjøpe et helt nytt lag bestandig.Det er det mange managere i NUFC som har prøvd de siste årene og mislykket ganske kraftig med.
Må bygge videre på det man har, og heller bruke penger på kvlitet fremfor kvantitet.

Inntil videre blir jeg strålende fornøyd om vi henter Kilgallon og Boyd.
« Siste redigering: 30. Des. 2009, 13:02 av Frode »

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #447 på: 30. Des. 2009, 13:06 »

Konklusjonen på vinduet januar 2010 er da:

Kilgallon og Boyd(ikke missfornøyd om det blir Beckford istedenfor, ettersom kanskje boyd er ønska av, i hans øyner, bedre klubber alla PL klubber) innkjøpt til laget og forlenge lånet til Simpson! Kanskje låne en høyre ving om det er noen GODE tilgjengelig.

det er å blir den beste løsninga!
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #448 på: 30. Des. 2009, 13:49 »
Alle som så forrige kamp bør skjønne at Simpson ikke holder mål. Ok bakover, men han skaper intet fremover.  Han sliter med enkle pasninger. De siste tv-kampene har vist vårt behov for en god sentral midtbanespiller. Barton bør så absolutt spille der. Så får Smith benkes. På høyrekant kan Guthrie spille. Forhåpentligvis vil da spissene komme mere til sin rett. Kilgallon bør ikke hentes inn uten at vi får ham billig.  Men jeg ser også behovet, som folk nevner, for en spiss som setter mulighetene. En ting er sikkert. Beckford er ikke en slik spiss. Han bommer på det mest utrolige. Pluss at han omtrent ikke er svett etter en kamp.

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #449 på: 30. Des. 2009, 15:17 »
De siste tv-kampene har vist vårt behov for en god sentral midtbanespiller. Barton bør så absolutt spille der. Så får Smith benkes. På høyrekant kan Guthrie spille. Forhåpentligvis vil da spissene komme mere til sin rett. Kilgallon bør ikke hentes inn uten at vi får ham billig.  Men jeg ser også behovet, som folk nevner, for en spiss som setter mulighetene. En ting er sikkert. Beckford er ikke en slik spiss. Han bommer på det mest utrolige. Pluss at han omtrent ikke er svett etter en kamp.

Smith har vært en stjerne i år og fortjener den deffansive plassen på laget, de siste tv kampene så har vi hatt butt i en defansiv midtbane posisjon og det er han som må ut av laget, ikke smith.

Kilgallon må inn uansett for vi har ikke god nok dekning i forsvaret.

Beckford ønsker jeg ikke til klubben. Ranger begynner å  skåre med litt mer erfaring og selvtillit. Carrol viser styrke i angrepet vårt. Shola er god nok reserve og vår danske stjerne stiller med den hurtigheten vi desperat trenger:) så vi har dekning.

Venstreback! Høyreback! midtstopper. Da har vi et lag som er klar til å rykke opp, også får vi forsterke det laget til sommern:)
Han kom, ble mett og dett var dett....