20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??  (Lest 73302 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??
« på: 07. Mars 2009, 11:59 »
Det så jevnt i bunnstriden nå at det er helt kvalmt. Jeg tror vi fortsatt klarer oss, men da MÅ vi, og jeg mener MÅ vinne mot Hull, Stoke, Boro og Pompey. Det er de kampene jeg mener blir det viktigste de to neste månedene, det er lag som er i samme posisjon som oss. Utenom disse kampene har vi igjen å møte Liverpool, Arsenal, Chelsea, Tottenham, Fulham, og Aston Villa. Dette er kamper jeg ikke forventer så veldig mye i fra, selvom kampene mot Spurs og Fulham muligens kan gi oss mellom 1-3 poeng. Nøkkelkampene for overlevelse blir uansett Hull, Stoke, Boro og Pompey.. I dag ser tabellen i bunnen slik ut:


Hull City   28   32
Tottenham   27   31
Sunderland   27   31
Stoke City   28   29
Newcastle   28   28
Portsmouth   27   28
Blackburn   27   27
Middlesbrough   28   26
WBA               28   22

Både Pompey og Blackburn har en kamp mindre spilt. Så dersom de vinner den kampen ligger vi nedrykk..

Jeg personlig tror disse tre lagene går ned:

Stoke
Boro
WBA

Hvem tror du??

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??
« Svar #1 på: 07. Mars 2009, 12:10 »
Jeg må si jeg har troen, men vi har uten tvil kniven på strupen foran de 10 siste kampene. Vinner vi mot Hull neste helg så er jeg 100% sikker på at vi greier oss. Skulle vi tape så blir vi sannsynligvis liggende under streken og får en forferdelig tung vår hvor vi kan bli liggende å vippe på nedrykkstreken. Hull kampen er et veiskille, og vi er nødt til å ta 3 poeng for å få litt pusterom. Det blir mye tøffere når vi skal til Stoke et par uker senere.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??
« Svar #2 på: 07. Mars 2009, 13:31 »
Jeg tror disse rykker ned:

Newcastle
Middlesbrough
West Brom


Jeg tror ikke Blackburn rykker ned, og jeg tror heller ikke Stoke rykker ned. Det er et eller annet med Stoke som gjør at jeg ikke tror de rykker ned.
Portsmouth tror jeg heller ikke at rykker ned, og de andre lagene rett over oss er jeg ganske sikker på at holder seg.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??
« Svar #3 på: 07. Mars 2009, 13:59 »
Så du tror vi taper borte mot Stoke og Hull, samt hjemme mot Boro og Pompey?

Slik jeg ser trenger vi helst 12 poeng, men minimum 9 for å overleve. Jeg tror vi skal klare tre seiere på de 10 siste kampene, og jeg ser ikke bort i fra at vi kaprer et par U også..

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??
« Svar #4 på: 07. Mars 2009, 14:00 »
Det står mellom

WBA
Middlesbrough
BlackburMiddlesbroughn
Stoke
Newcastle

Skal eg tippe blir det slik:

Stoke
Blackburn
Newcastle
Middlesbrough
WBA


Etter WBA Står i første rekke mellom Blackburn Middboro og Newcastle. Vanskelig og spå rekkefølga men føler både Blackburn og Middboro har meir kontroll begge har ok managere medan Newcastle er det bare kaos rundt Hughton. Tror Sam redder Blackburn mens Boro og Newcastle havner under streken.
« Siste redigering: 07. Mars 2009, 14:42 av Benson »
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??
« Svar #5 på: 07. Mars 2009, 14:09 »
Det er fint hvis folk sier hvorfor de tror de som rykker ned går ned også. Hvilke kamper tar ikke Newcastle poeng i osv.. Og hvor mange poeng de tror vi trenger for å overleve.

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??
« Svar #6 på: 07. Mars 2009, 14:17 »
Så du tror vi taper borte mot Stoke og Hull, samt hjemme mot Boro og Pompey?

Slik jeg ser trenger vi helst 12 poeng, men minimum 9 for å overleve. Jeg tror vi skal klare tre seiere på de 10 siste kampene, og jeg ser ikke bort i fra at vi kaprer et par U også..



Jeg har ikke sagt noe om hvem jeg tror vi taper mot og hvem vi vinner mot. Jeg nevner bare de jeg tror at rykker ned, og jeg er livredd for at Newcastle er blant de tre.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??
« Svar #7 på: 07. Mars 2009, 16:58 »
Jeg synes det er vanskelig å si hvilke kamper vi tar poeng i, og hvilke vi ikke tar poeng i. Men kampene mot Stoke og Hull MÅ vi vinne.
I tillegg er det dødsviktig å slå Boro.

Pompey blir en stor utfordring å slå. Men det blir egentlig alle lagene.
Jeg vil faktisk ikke se bort ifra at vi ikke greier å vinne en eneste en av de kampene som gjenstår, hvis Hughton fortsetter som caretaker.
Jo flere kamper vi går uten seier, jo vanskeligere blir det å snu på flisa. For da mister vi etterhvert alt av selvtillit.

Og verdensklassespillere uten selvtillit er ikke verdensklasse.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??
« Svar #8 på: 07. Mars 2009, 17:56 »
Vinne vi ikkje mot Hull, då trur eg vi går ned. Grunnen til det er at den kampen som sagt er eit vegskilje. Men det som skremme meg mest er at eg ikkje hadde vore så redd hadde ikkje Kinnear vorte sjuk... Men no seiest jo det at han er tilbake mot Stoke. Og med seier mot Hull så treng vi "fighting spirit" til Stoke kampen... Mot chelsea og arsenal trur eg vi får eit poeng. Boro heima luktar U av, mens eg trur vi sler Pompey. Så kanskje vi reddar oss med nød med 9 poeng. Evt 10 eller 11. (av 30 resterande poeng :P)

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??
« Svar #9 på: 07. Mars 2009, 18:50 »
Jeg sitter med en følelse, og har gjort det lenge, av at vi pr dags dato ikke er gode nok til å holde, men samtidig er vi ikke dårlige nok til å gå ned. Jeg føler meg relativt sikker på at West Brom og Boro tar turen ned. Samtidig tror jeg Stoke kommer til kort. Blackburn og Pompey har en kamp mindre enn oss, og ligger bare 1 poeng bak begge to.
Vi får tilbake Xisco, Owen, Duff, Guthrie og Nacho til kampen mot Hull (i følge physioroom). Beye er tilbake uka etter mot Arsenal, og Barton uka etter der igjen mot Chelsea. Begge er hjemmekamper, så hvis noen av disse spillerne er tilbake, ser det gjerne LITT lysere ut hvertfall.
Nolan er tilbake sammen med Beye, mot Arsenal, etter sin hodeløse takling på Anichebe. En som er dypt savnet akkurat nå.
Hvis vi er heldige, kan vi stille med disse mot Arsenal og Chelsea:

Harps
Beye/Saylor - Colo - Bassong - Enrique
Duff - Guthrie/Butt/Nolan/Barton/(Nacho) - Jonas
Xisco/Owen/Martins/Carroll

Er jo vel optimistisk å håpe på at Beye, Barton og Guthrie er klare nok til å spille så tøffe kamper, men man lever i håpet.
Unngår vi skader *knock on wood*, holder vi oss tror jeg. Men får vi skader på sentrale spillere igjen, er det nok game-set-match for vår del :(


Blackburn har igjen West Ham, Tottenham, Wigan, Portsmouth og WBA hjemme, mens de skal ut på reise for å møte Fulham, Arsenal, Liverpool, Stoke, Man City og Chelsea.
Nå har vel Big Sam ordnet litt på Rovers, men er en god del vanskelige kamper der også.

Boro har Pompey, Hull, Fulham, Man Utd og Villa hjemme, og skal møte Everton, Stoke, Bolton, Arsenal, Newcastle og West Ham borte. Er en del 6p-kamper for Boro her, men jeg har liten tro på at de vinner noen av disse. Kanskje Hull hjemme...

Selv om WBA er så nær fortapt som mulig er i dagens PL, tar jeg med de også. Vet aldri hva som skjer. Anyway, de har igjen Bolton, Stoke, Mackems, Wigan og Liverpool hjemme, og må på tur for å møte West Ham, Pompey, Man City, Spurs, og Blackburn.
10 vanskelige kamper for Tony Mowbray og hans lag. Her har jeg liten tro på at de tar over 8p, noe som ville ha gitt dem 30p.

Stoke
har tapt 1 av de siste 5, borte mot Mackems. 2-2-1 på siste fem er bra, når man ser hvem de har hatt.
Men i de siste 10 møter de Boro, Newcastle, Blackburn, West Ham, Wigan hjemme, og Everton, WBA, Fulham, Hull og Arsenal borte.
Stoke Har kanskje flest 6p-kamper av oss alle, og har kanskje skjebnen i egne hender. Tror de driter seg ut, og rykker ned.

Pompey skal man heller ikke glemme, for man vet aldri hvor man har de etter Happy Harry forsvant :P
Everton, WBA, Bolton, Arsenal og Mackems tar turen til Fratton Park, mens Pompey reiser til Boro, Hull, Man Utd, Newcastle, Blackburn og Wigan.
Vet ikke helt hva man skal lese ut av disse kampene. Pompey er et vanskelig lag å se for seg om dagen, da de kan slite ene dagen, og storspille dagen etter. Tror de klarer seg såvidt..

Tror plassene om nedrykk står mellom disse fem og oss. Og tror Boro, WBA og Stoke tar turen ned til Wankership...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??
« Svar #10 på: 07. Mars 2009, 19:03 »
Stoke har 7-4-3 hjemme. Det er sterkt for et lag som ligger der de gjør. Hvis de gjør jobben hjemme holder de segog det tror jeg også de gjør. Vi skal få slite med å vinne der, selv om vi helt klart bør det.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??
« Svar #11 på: 08. Mars 2009, 02:05 »
Stoke har fått vind i seilene. De ser lyset i enden av en mørk tunell. De er i form. De har gode resultater bak seg og stor selvtillit. De har absolutt ingen dårlig manager. Og de har rutinerte spillere. Jeg føler meg stadig tryggere (hvis det er riktig ord) på at Stoke bare vil fortsette å ta poeng der vi taper. Og jeg tror Stoke vil bli LIVSFARLIG i innbyrdes oppgjør.

Dessuten har de hjemmekamp mot oss, og har allerede tatt poeng mot oss borte. Det gjør meg ikke spesielt optimistisk før den kampen.

Vi MÅ snu en stadig mer negativ trend allerede i neste kamp. En veldig tøff bortekamp mot et Hull-lag mange undervurderer. Hull har hatt en veldig negativ trend etter nyttår, men jeg tror fortsatt Phil Brown er en bedre manager enn Chris Hughton. Og det tror jeg fort kan bli avgjørende. Tyvärr. Joe Kinnear må snarest komme seg tilbake på treningsfeleltet og bli sjefen igjen. Hvem som sitter på benken under kamp er uvesentlig, så lenge Kinnear har gjort jobben på forhånd. Det var den ENESTE grunnen til at vi slo WBA. Og Chris Hughton skal ikke få lov å påberope seg den.

Det er nå Chris Hughton må vise at han er noe mer enn bare en assistent. Jeg er dessverre stygt redd han tryner.

Big Sam vet hva han gjør. Blackburn har sakte, men sikkert begynt å ta poeng.
Tony Pulis har fått vind i seilene og gitt spillerne sine stor tro på egne ferdigheter. Det vil være avgjørende i en veldig tett nedrykkskamp.

Selv om vi får spillere tilbake fra skade, så vil det kunne ta sin tid før de vil sette sitt store preg på laget igjen. Jeg tror ikke en skadefri, men totalt ute av form Joey Barton vil være til noen som helst hjelp med det aller første. Owen bruker alltid litt tid på å finne tilbake til den matchvinnende touchen, som gjør han til noe helt spesielt. Martins vet vi aldri med. Han var brukbart bra mot ManU, men han kan fort være elendig igjen mot Hull.

Vi sliter med å finne den perfekte elleveren. Det er alltid en eller to spillere som ikke leverer. Vi er vesentlig svekket på keeperplassen, og vi har en manager som bare er vant til å flytte kjegler og holde orden på spillernes drikkeflasker.
Dessuten har vi mange spillere som vil komme tilbake fra skade, ganske så ute av form på et tidspunkt hvor vi kun trenger spillere i absolutt toppform som er proppfulle av selvtillit. Det har de fleste av våre motstandere. Det har ikke vi.

DERFOR rykker vi ned.
« Siste redigering: 08. Mars 2009, 16:56 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??
« Svar #12 på: 08. Mars 2009, 12:38 »
Tony Mowbray har fått vind i seilene og gitt spillerne sine stor tro på egne ferdigheter. Det vil være avgjørende i en veldig tett nedrykkskamp.
Jeg orker ikke å svare på hele innlegget ditt, men stusset litt på denne...

WBA - Man. United 0-5
Hull - WBA 2-2
Burnley - WBA 3-1 (cup)
WBA - Newcastle 2-3
Fulham - WBA 2-0
Everton - WBA 2-0
WBA - Arsenal 1-3

0-1-6 og 6-20 i målforskjell på siste 7 kamper....
« Siste redigering: 08. Mars 2009, 13:03 av Daniel »

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??
« Svar #13 på: 08. Mars 2009, 12:58 »
WBA går ned, det er jeg helt sikker på.

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??
« Svar #14 på: 08. Mars 2009, 13:35 »
Hva er det du stusser på?

Etter 2 kamper uten å score, så kliner de til med 1 mål mot selveste Arsenal   Klart det gir vind i seilene og stor tro på egne ferdigheter ::)
sunt pueri pueri puerilia tractant