20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvor er de nå?  (Lest 171409 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå
« Svar #30 på: 09. Des. 2008, 18:19 »
Han var vel ikkje så verst når han var her, sleit mykje med skader men eg meiner å huske at han brukte å score dei få gangane han spelte.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå
« Svar #31 på: 09. Des. 2008, 22:50 »
Var vel toppscorern vår med en 8 mål førstesesongen sin, med endel skader. Han var jævla spennende, såvidt jeg husker hadde han potensialet til å bli ganske komplett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå
« Svar #32 på: 09. Des. 2008, 23:15 »
Mener å huske fra boka til Sir Bobby at han skrev han var lei seg på Carl Cort sine vegne mtp alle skadene som sannsynligvis ødela en veldig god karriere på toppnivå. Han har vel vært litt rundt omkring i CCC etter han forlot oss..£7m tror jeg vi gav for han.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå
« Svar #33 på: 09. Des. 2008, 23:19 »
7 mill ja, riktig. Sir Bobby ble forbanna på pressekonferansen da han ble solgt, da noen sa noe "stygt" om Cort. Sir Bobby hadde alltid i utgangspunktet stor tro på ham. Det hadde i utgangspunktet jeg, og slike ting er egentlig bare veldig trist.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå
« Svar #34 på: 10. Des. 2008, 03:13 »
http://www.4thegame.com/club/norwich-city-fc/news/227576/canaries_clinch_cort_coup.html

Mannen som dessverre ble forvekslet med Shola Ameobi av Sir Bobby, Carl Cort, har signa for Roeder og Norwich, etter å ha gått uten kontrakt siden han spilte 15 kamper for Leicester forrige sesong. Trist med Cort, skader ødela karriera hans.

Var det ikke så at Sir Bobby egentlig skulle kjøpe Jason Euell fra Wimbledon, men at han blandet de to sammen og kjøpte Cort i stedet for ?
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå
« Svar #35 på: 10. Des. 2008, 17:32 »
Det er bare vandrehistorier. Som historien om at han blandet Shola og Cort.

Såvidt jeg vet er det ingenting konkret som kan bygge opp under disse påstandene.

Selvfølgelig mente han å kjøpe Cort. Sir Bobby hadde mer enn noen andre et øye for gode talenter.
Riktignok var det flere enn bare Robson som anså Cort, Jenas og Viana for å være store talenter. Men det var han som fikk kloa i dem, og skal ha mye av æren for at Jenas er den spilleren han er. Og hadde manager og spiller, som er født på samme dag, fått lov å fortsette sammen, så hadde ikke Jenas spilt for Tottenham i dag. Men sannsynligvis heller ikke for Newcastle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Vegard9

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 681
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå
« Svar #36 på: 10. Des. 2008, 23:45 »
Det som er kjipt å tenke på i ettertid, er at vi faktisk kunne hatt Christiano Ronaldo. Sir Bobby valgte desverre Viana i stedet!

Noen som vet hvor Luque er nå? Han forsvant vel til Ajax etter at han var her?
Noen som vet hvordan han gjorde det der? Såg noen filmer av han på youtube, og han har fortsatt fotball i seg!
Han var jo en av de beste vingene i Spania før han kom til England, og jeg var i ekstase da han signerte for oss! Husker han spilte bra i sin første kamp, som forøvrig var mot Man Utd.
Desverre ble han skadet like etter det, og kom aldri tilbake igjen. Jeg vil tør å påstå at Newcastle ødela Albert Luque! Synd, men sant!
Hadde vært KONGE å hatt en god Luque i klubben nå ;)

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå
« Svar #37 på: 10. Des. 2008, 23:57 »
Viana var et større talent enn Ronaldo på den tiden, og jeg kan nesten garantere at Ronaldo aldri hadde blitt så god som han er i dag i Newcastle, og at Viana hadde blitt langt bedre i Manchester United enn han ble her.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå
« Svar #38 på: 11. Des. 2008, 00:35 »
Det som er kjipt å tenke på i ettertid, er at vi faktisk kunne hatt Christiano Ronaldo. Sir Bobby valgte desverre Viana i stedet!

Noen som vet hvor Luque er nå? Han forsvant vel til Ajax etter at han var her?
Noen som vet hvordan han gjorde det der? Såg noen filmer av han på youtube, og han har fortsatt fotball i seg!
Han var jo en av de beste vingene i Spania før han kom til England, og jeg var i ekstase da han signerte for oss! Husker han spilte bra i sin første kamp, som forøvrig var mot Man Utd.
Desverre ble han skadet like etter det, og kom aldri tilbake igjen. Jeg vil tør å påstå at Newcastle ødela Albert Luque! Synd, men sant!
Hadde vært KONGE å hatt en god Luque i klubben nå ;)

Hyll Hyll Halleluja Dette er Seriøst ÅRETS INNLEGG :D
Luque speler for Malaga nå. Her putter han sitt første for Malaga (45sek ut i videoen )
Putta 4 og hadde ein del assist på sine 16 kamper  Ajax men blei frigitt etter 1 ses havna i no bråk med ein anna Ajax spiller Suarez i pausa i ein kamp og dett var dett.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå
« Svar #39 på: 11. Des. 2008, 00:38 »
Viana var et større talent enn Ronaldo på den tiden, og jeg kan nesten garantere at Ronaldo aldri hadde blitt så god som han er i dag i Newcastle, og at Viana hadde blitt langt bedre i Manchester United enn han ble her.

Jepp. Ronaldo hadde endt opp som Viana hos oss. Hadde blitt kasta på dør i sesong 1. Det tør eg nesten garantere.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå
« Svar #40 på: 11. Des. 2008, 01:32 »
Tror historien om Cort og Ameobi kom til lyset fordi Ameobi nevnte no om det i media. Det hele er vel blitt gjort en større sak av enn det faktisk var, og jeg mente det jo selvfølgelig ganske humoristisk da jeg nevnte det i min første post om Cort!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå
« Svar #41 på: 11. Des. 2008, 12:34 »
Jeg vil tør å påstå at Newcastle ødela Albert Luque! Synd, men sant!
Hadde vært KONGE å hatt en god Luque i klubben nå ;)

Enda en? Jeg synes en var mer enn nok...

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå
« Svar #42 på: 11. Des. 2008, 15:48 »
Viana var et større talent enn Ronaldo på den tiden, og jeg kan nesten garantere at Ronaldo aldri hadde blitt så god som han er i dag i Newcastle, og at Viana hadde blitt langt bedre i Manchester United enn han ble her.
Det kan du selvfølgelig ha helt rett i. Men det ville vært fordi Newcastle aldri har greid å legge forholdene til rette for slike spillere. Både Viana og Ronaldo var unge menn som ikke så lett lot seg sette i bås. Hadde vi kunnet gitt Viana en fri offensiv rolle på midtbanen, så hadde vi sikkert fått sett virkelig hva som bor i gutten. Samtidig hadde vi ikke så mange fantastisk gode spillere at vi kunne gitt Viana tid til å tilvenne seg PLs enorme krav til fysikk, på samme måte som Sir Alex Ferguson hadde et hav av tid med å transformere Ronaldo fra en superegoistisk driblefant med en tendens til å drible seg selv like mye som motstanderen, fordi han hadde et lag som var mer enn godt nok fra før av. Hos oss var Viana i utgangspunktet en veldig viktig brikke, i ManU var Ronaldo bare toppen av kransekaka da han kom.

Jeg synes det er viktig å påpeke. Men akkurat Viana ble kanskje litt for "moderne" for vår gamle bestefar.
Romario var jo spiss og goalgetter, og først og fremst bare en jævlig arrogant type. Det var ikke noe problem. Men Viana var ingen ving, ingen typisk britisk sentralmidt. Han var en mellomting. Men han var ung, uferdig og trengte tid til å tilvenne seg PL. Den tiden kunne ikke Newcastle gi ham. Og Robson hadde sitt system, som han stolte 110% på. Det ble Viana et offer for.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå
« Svar #43 på: 12. Des. 2008, 11:56 »
Hmmm.
Jeg er iallefall her nå ::)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå
« Svar #44 på: 12. Des. 2008, 14:00 »
Lee Clark er forøvrig blitt manager av Huddersfield Town! Så får vi se om han duger!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida