20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 781322 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4890 på: 06. Mars 2017, 20:41 »
Såg Bone Tomahawk i går. Deilig western som hadde gått meg hus forbi. Grotesk og brutal med ein hardbarka og skjeggete Kurt Russell i hovudrolla. Enkel historie, men gjennomført på ein nydelig måte med gode skuespillerprestasjoner over heile linja. Neste film eg skal sjekke ut er Green Room. Andre som har sett Bone Tomahawk/Green Room?
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4891 på: 06. Mars 2017, 21:43 »
Ja, og jeg elsker begge. Mesterverk, begge to. Vet også at lgrinde elsker Bone Tomahawk, for den har vi duskutert et par-tre ganger i den tråden her.

Når du først skal sjekke ut en Jeremy Saulnier-film, så synes jeg du skal sjekke ut to mens du er i gang. Green Room er et mesterverk, men Blue Ruin er på et helt annet nivå igjen. Macon Blair leverer noe av det absolutt beste er blitt levert på lerretet i løpet av de siste 25 åra i den filmen. Sykt dyster film.

Murder Party anbefales også om du liker goofy horror-komedier. Kult film, dog langt fra like bra som Blue Ruin og Green Room.

Og når vi da er kommet innom Macon Blair som spiller hovedrolla i Blue Ruin og har en birolle i Green Room, samt en birolle i Jeremy Saulniers Murder Party, så kan du sjekke Macon Blairs debutfilm I Don't Feel at Home in This World Anymore med Melanie Lynskey og Elijah Wood. Ytterst briljant film! Neo-noir komedie som er like smart, morsom og goofy som den er mørk, brutal og gritty. Melanie Lynskey og spesielt Elijah Wood imponerer voldsomt i filmen. For en kjemi! Absolutt alle scenene til Elijah Wood kan rammes inn og henges opp på veggen som gifs. Han er så forbanna bra og fet i filmen.

Liker at Macon Blair ikke legger skjul på at han er god kompis med, og har jobbet tett med Jeremy Saulnier, for det er mye Jeremy Saulnier over den filmen her og hver eneste voldsscene er som tatt ut av en brutal Jeremy Saulnier-film. Og det er selvfølgelig utelukkende positivt.

Når vi går inn i 2018 er jeg sikker på at denne vil stå igjen som en av årets absolutt beste, om ikke den beste. Vil bli svært overrasket om den ikke blir å finne på topp 3.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4892 på: 07. Mars 2017, 14:47 »
Sett Bone Tomahawk to gonger no :D

Elles har eg sett Manchester By The Sea, La La Land, Logan og Hackshaw Ridge i år. Fantastiske filmar! Må innrømma at eg digga La La Land.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4893 på: 08. Mars 2017, 09:04 »
Ja, og jeg elsker begge. Mesterverk, begge to. Vet også at lgrinde elsker Bone Tomahawk, for den har vi duskutert et par-tre ganger i den tråden her.

Når du først skal sjekke ut en Jeremy Saulnier-film, så synes jeg du skal sjekke ut to mens du er i gang. Green Room er et mesterverk, men Blue Ruin er på et helt annet nivå igjen. Macon Blair leverer noe av det absolutt beste er blitt levert på lerretet i løpet av de siste 25 åra i den filmen. Sykt dyster film.

Murder Party anbefales også om du liker goofy horror-komedier. Kult film, dog langt fra like bra som Blue Ruin og Green Room.

Og når vi da er kommet innom Macon Blair som spiller hovedrolla i Blue Ruin og har en birolle i Green Room, samt en birolle i Jeremy Saulniers Murder Party, så kan du sjekke Macon Blairs debutfilm I Don't Feel at Home in This World Anymore med Melanie Lynskey og Elijah Wood. Ytterst briljant film! Neo-noir komedie som er like smart, morsom og goofy som den er mørk, brutal og gritty. Melanie Lynskey og spesielt Elijah Wood imponerer voldsomt i filmen. For en kjemi! Absolutt alle scenene til Elijah Wood kan rammes inn og henges opp på veggen som gifs. Han er så forbanna bra og fet i filmen.

Liker at Macon Blair ikke legger skjul på at han er god kompis med, og har jobbet tett med Jeremy Saulnier, for det er mye Jeremy Saulnier over den filmen her og hver eneste voldsscene er som tatt ut av en brutal Jeremy Saulnier-film. Og det er selvfølgelig utelukkende positivt.

Når vi går inn i 2018 er jeg sikker på at denne vil stå igjen som en av årets absolutt beste, om ikke den beste. Vil bli svært overrasket om den ikke blir å finne på topp 3.


Takk for tipsene. Skal sjekke dei ut etter å ha sett Green Room
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

madseville

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 19
    • Vis profil
    • Jobber her:
Sv: Filmtråden!
« Svar #4894 på: 08. Mars 2017, 11:17 »
 A propos filmtråd - kino, netflix, valgfri streaming - hva er favoritten deres? Er det fortsatt noen som går på kino, eller er det bare nedlasting og sofakos som gjelder?
Født toonie - utlært communication manager

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4895 på: 08. Mars 2017, 11:22 »
Kino er stas, men det er sjeldent jeg drar på kino. For det første settes ikke 80% av nyere filmer jeg vil se opp, for det andre er det dyrt og for det tredje er nordmenn generelt et helt bedritent kinopublikum. Hvisking, mobiler som lyser opp halve salen, snacks fra poser som bråker og generelt masse urolighet. Finnes unntak vel og merke, men det er alt for mange som ødelegger filmopplevelsen til at det er verdt det.

Så da blir det Netflix, nedlasting og bibliotek-lån.
Nei.

madseville

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 19
    • Vis profil
    • Jobber her:
Sv: Filmtråden!
« Svar #4896 på: 08. Mars 2017, 11:50 »
Akkurat det, ja  8)Synes ofte det bare blir de verste hollywooddengene, og ikke så mye annet. Her er det også mest nedlaasting. Bibliotek ,sier du? Burde kanskej prøve det også - har ikke vært der på år og dag.
Født toonie - utlært communication manager

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4897 på: 08. Mars 2017, 13:06 »
Utvalget har minsket ganske mye siden jeg flyttet opp hit, men det er fremdeles mer enn nok å velge i både av filmer og serier. Snakker da om Trondheim. Greit på Hommelvik og Stjørdal og, størrelsen tatt i betraktning.

Men biblioteket er gull verdt i mine øyne, både for film, serier og tegneserier.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4898 på: 09. Mars 2017, 06:20 »
Går mykje på kino her i Bergen. Sjeldan eg opplever at andre i salen forstyrrar opplevinga. Tykkjer at ein kan få ei sterkare oppleving på kino. Einaste det kan verte for varmt i salen.
« Siste redigering: 09. Mars 2017, 06:24 av lgrinde »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4899 på: 09. Mars 2017, 06:47 »
Jeg må ærlig innrømme at jeg synes det hørtes litt rart ut. Rart hvis Bergen skal være så veldig annerledes enn Trondheim, Stjørdal, Hamar, Elverum, Oslo, Steinkjer og de andre stedene jeg har vært på kino i løpet av de siste 15 åra, som har blitt en del. Samme drittet over alt, uansett tidspunkt og film. De gangene som skiller seg positivt ut er 17. mai, nyttårsaften osv. På dager av den typen er det av åpenbare grunner betraktelig roligere. Samt en del av førpremierene jeg drar på. De førpremierene er som oftest av mer obskure filmer og de som møter opp er veldig ofte de som virkelig bryr seg om og interesserer seg i film.

Men den beste kinoturene jeg har hatt i løpet av de siste 15 åra kom da jeg dro på jobb med skolen. 4 voksne og 35 barn, i tillegg til en annen skole med 45-50 barn. Det var ingen lyd i løpet av filmen whatsoever. Det var helt nydelig. Var som å være helt alene i salen. Synd det var Minions og ikke en annen film. Det var uansett en relativt absurd opplevelse. Barn, ass. Kan overraske med jevne mellomrom.
Nei.

madseville

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 19
    • Vis profil
    • Jobber her:
Sv: Filmtråden!
« Svar #4900 på: 09. Mars 2017, 13:22 »
Får sjekke biblioteket her da :-) Serier og film høres ålreit ut, må nok si at jeg hverken leser tegneserier eller andre bøker utenom når jobben krever det. Spørs hvilken forventning man har til kino da, men kanskje folk er så vant med å se film hjemme at de glemmer at de faktisk er ute blandt andre folk? Kan tenke meg at smalere film og forpremiere har mere respektfullt publikum.
men et er helt sikekrt en annen opplevelse med skikkelig lerret og god lyd.
Født toonie - utlært communication manager

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4901 på: 21. Mars 2017, 12:08 »
Enig med Boris angående irriterende kinofolk, men jeg lar meg veldig lett irritere i en kinosal da. Forventer at folk ikke hvisker/roter for mye i godteposen/ler for høyt av vitser som kun er morsomme om man aldri har hørt en vits i hele sitt liv etc.

Så nettopp Train to Busan som er en sør-Koreansk zombiefilm. Er noen sånne zombiefilm stereotyper som henger igjen (alltid den ene karakteren som er dønn lik i hver zombiefilm), men overall syns jeg den var veldig bra. Ganske bra slutt.
Filmen ikke helt opp til de aller beste zombiefilmene (Zombi 2 / Dawn of the Dead (1968) / Braindead / Cemetary Man), men den kommer absolutt i neste rekke. Mer eller mindre like bra som 28 Days Later, selv om jeg syns den var litt fetere

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4902 på: 24. Mars 2017, 14:55 »
Tok med damen på kino i går for å se La La Land. (Trodde ikke jeg ville hatt tålmodighet til å se den alene).
Jeg var litt skeptisk i starten (første sangen), men den tok seg bra opp etterpå. Var sykt underholdt gjennom hele filmen.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4903 på: 24. Mars 2017, 15:28 »
La land har jeg max ttua på. Er jo en stor, stor fan av 50- og 60-talls  musikaler, og når denne filmen er en eneste stor hyllest til disse filmene er det vanskelig å ikke ha trua. Tar sikkert en evighet før jeg får sett den, dog. Er som regel sånn med meg.
Nei.

madseville

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 19
    • Vis profil
    • Jobber her:
Sv: Filmtråden!
« Svar #4904 på: 30. Mars 2017, 12:43 »
Dama dro meg med på kino å se 'the Islands and the Whales' - låter muligvis temmelig traust med en film om grindejakt på Færøyene, men det var utrolig flott film, må jeg si. Veldig imponerende av et filmcrew på 5 personer! Ganske nyansert også, sånne miljø/independent-filmer har ofte tendens til å bli veldig svart/hvitt enspora, det slipper man her.
Født toonie - utlært communication manager