20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 781325 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1260 på: 15. Des. 2009, 23:14 »
Jeg syns Brad Pitt er skamkul!
Forøvrig, Johnny Depp er et glemt navn her. For en fantastisk karakterskuespiller!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Van_Goor

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 139
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1261 på: 15. Des. 2009, 23:18 »
Jeg syns Christopher Walken også er en god karakterskuespiller (og ikke minst dansen i FatboySlim videoen) ;)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1262 på: 15. Des. 2009, 23:24 »
Det fins igrunn en hel del da, så vanskelig å velge ut. Walken er også en av disse.
Så må jeg si at jeg er voldsomt svak for Bruce Willis, fantastisk actionhelt!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1263 på: 15. Des. 2009, 23:36 »
Forøvrig, Johnny Depp er et glemt navn her. For en fantastisk karakterskuespiller!

Synes egentlig han er ganske variabel. Men på sitt beste (Edward Scissorhands) er han helt fantastisk, ja.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1264 på: 15. Des. 2009, 23:46 »
Nå som vi såvidt var innom Cage syns jeg han gjør en god figur i Lord of War.
De nyeste filmene han har vært med i har jeg ikke giddet å sett, men det er ikke pga han alene.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1265 på: 16. Des. 2009, 00:12 »
Nye filmene hans er igrunn Hollywood-klisjeer, der han ikke får vist hvor god skuespiller han er da han uansett drukner i standard Hollywood-filmklisjeer. Ikke det at ikke underholdningsverdien er tilstede, men noen virkelige filmklassikere er de ikke.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1266 på: 16. Des. 2009, 18:46 »
Clint Eastwood er fanmeg rå! Både som skuespiller, og bak kamera. I alle fall det jeg har sett av ham. The Good, The Bad and The Ugly er jo en megaklassiker, men jeg synes også f.eks. at han gjør en veldig god rolle som gammel grinebiter i Gran Torino.

Utvilsomt! Har følgande filmar å anbefale forøvrig;
Unforgiven
The Outlaw Josey Wales
Where Eagles Dare
Per qualche dollaro in più
Mystic River

Ellers så har eg hørt gode ord om hans nyaste film, Invictus.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1267 på: 16. Des. 2009, 21:06 »
Sitat
Per qualche dollaro in più
Visste faktisk ikke at det der var originaltittelen på filmen.
Har alltid operert etter engelske titler jeg, og har vel når jeg tenker meg om bare sett ørsmå klipp fra filmen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mikael

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 701
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1268 på: 16. Des. 2009, 22:13 »
Flere av de cowboyfilmene med Eastwood er vel italienske, The Good, The Bad & The Ugly inkludert.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1269 på: 16. Des. 2009, 22:37 »
Er jo strengt tatt Spaghetti-western vi snakkar om her. Det vil seie filmar regissert av Italienske/spanske regissørar i nemntes land, og ikkje nødvendvis i westen. Eksempelvis kunne filmane bli regissert i Abruzzo- og Andalusia regionen og Sardinia fordi det var det billigaste alternativa. Il buono, il brutto, il cattivo( The Good, the bad and the ugly) meiner eg vart filma i Tabernas ørkenen i Almeria.  ;)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1270 på: 16. Des. 2009, 23:02 »
Er det bare engelsktalende skuespillere med? Har nemlig ikke sett en eneste spaghetti-western jeg...
Mystic River er forøvrig skamgod, ja.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1271 på: 16. Des. 2009, 23:10 »
Er italienske folk som lagar filmane, sjølv om skuespelarane snakkar engelsk. Er ofte en del engelsktalande italienske skuespelarar med.

Apropos italiensk, andre som har sett Corleone? Fantastisk serie basert på sann historie.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1272 på: 16. Des. 2009, 23:50 »
Har faktisk ikkje sett Corleone( ”Il capo dei capi”; Sjefen over alle sjefer) men det må nok skje snarast sidan eg er opphengt av italiensk mafia!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Mikael

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 701
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1273 på: 17. Des. 2009, 00:43 »
Har faktisk ikkje sett Corleone( ”Il capo dei capi”; Sjefen over alle sjefer) men det må nok skje snarast sidan eg er opphengt av italiensk mafia!
Sett/lest Gomorra? Fascinerende saker.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #1274 på: 17. Des. 2009, 03:48 »
Så akkurat "It Might Get Loud", dokumentar med Jack White, The Edge og Jimmy Page. Tre jævla gode, men helt ulike gitarister. Interessant, for en som ikke kan en pøkk om det å spille gitar. Men fikk enda mer lyst til å kunne det nå :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida