20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 784051 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #720 på: 17. Juli 2008, 01:15 »
De som ennå ikke har sett 3:10 to Yuma må se den snarest. Beste western-filmen jeg har sett ihvertfall. Kongehistorie. Kongeskuespillere.

Joda, meget god western-film det! Men havner litt ned på listen når det kjem til den sjangeren. Er så villt mykje bra western-filmar.

Selv har jeg sett svært få. Den sjangeren jeg har desidert minst kunnskap om, derfor ble jeg positivt overrasket ihvertfall. Nevn noen av de westernfilmene som er bedre enn Yuma da, så skal jeg sjekke ut imdb og se om jeg tror jeg vil ha sansen for dem.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #721 på: 17. Juli 2008, 01:39 »
Det kan eg gjere:

Once upon a time in the west
Tombstone ( genial film)
The good, the bad and the ugly
For a few dollars more
A fistful of dollar
Unforgiven
The Wild bunch

Ellers har vi filmar som:
The Magnificent seven
The Assassination of Jesse James by coward Robert Redford

o.s.v! utruleg mykje bra i den sjangeren!
« Siste redigering: 17. Juli 2008, 01:59 av Hans Emil »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #722 på: 17. Juli 2008, 01:58 »
Sweet. Skal sjekke det ut og si hva jeg synes når jeg eventuelt har fått sett noe av det.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #723 på: 17. Juli 2008, 02:01 »
Det må du gjere ;)
Val Kilmer spelar heilt vanvittig bra i Tombstone som Doc Holiday. At han ikkje fekk oscar for den rolla er heilt bakmål.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #724 på: 18. Juli 2008, 18:19 »
Andre meg som gleder seg VILLT til The Dark Knight kjem på kino? Dinna filmen har virkeleg potensiale til å bli ein klassiker av dei sjeldne. Gleder meg som ein unge!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #725 på: 19. Juli 2008, 03:08 »
Batman i seg selv er genialt!
De gamle Batman-filmene er genial, og Batman Begins var genial! Denne tror jeg kan bli helt utrolig bra! Godeste Heath Ledger (rest in peace) sperra seg selv inne på et hotellrom i 1 måned for å gjøre seg kjent med rollen som The Joker! Noen spekulerer i at dette kan ha vært medvirkende til hans tragiske selvmord. Kanskje har han gjort en fantastisk sisterolle før sin død.
Jeg gleder meg ihvertfall, Batman er uten tvil den superhelten med mest originalitet rundt seg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #726 på: 19. Juli 2008, 11:55 »
Kanskje nettopp det at han egentlig ikke er noen tradisjonell superhelt, altså at han ikke har superkrefter er noe av det som gjør det hele litt mer troverdig. Har alltid likt Batman bedre enn de andre som du sier Kristoffer.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #727 på: 19. Juli 2008, 12:32 »
Batman er kul han, likte best den gamle serien jeg.









PS! Dette er ikke smakebiter fra den nye filmen.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #728 på: 19. Juli 2008, 12:46 »
Skal også seiast at Christian Bale er ein fantastisk skuespelar, det beviste han godt i Batman begins. Rå film som Kristoffer poengterte.

edit:

hahah! Huskar den serien.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #729 på: 19. Juli 2008, 13:14 »
Hans Emil: Tombstone var jævlig bra! Skuespillerne gjorde stort sett veldig bra roller, og karakterene var sinnsykt kule. Actinscenene var rett og slett en fryd å se på til tider. Synes filmen var ca like bra som 3.10 to Yuma, og det er et stort kompliment.

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #730 på: 19. Juli 2008, 13:25 »
Etter 4 mnd uten å se en eneste film, (kan ha noe med at man fikk en datter for 4 mnd sia)   så leide vi 2 stk igår!   
Så American Gangster igår, og skal se 3:10 to Yuma idag, har virkelig store forventninger til den ;D
sunt pueri pueri puerilia tractant

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #731 på: 19. Juli 2008, 13:40 »
Hans Emil: Tombstone var jævlig bra! Skuespillerne gjorde stort sett veldig bra roller, og karakterene var sinnsykt kule. Actinscenene var rett og slett en fryd å se på til tider. Synes filmen var ca like bra som 3.10 to Yuma, og det er et stort kompliment.

Bra du likte den! Val Kilmer spelar heilt utruleg bra i rolla som Doc Holiday. Eg trur det er ein av dei filmane med beste one-liners asso!  ;D

[to Johnny Ringo] Why Johnny Ringo, you look like somebody just walked over your grave.

Johnny Ringo: My fight's not with you, Holliday.
Doc Holliday: I beg to differ, sir. We started a game we never got to finish. "Play for Blood," remember?
Johnny Ringo: Oh that. I was just foolin' about.
Doc Holliday: I wasn't.

Turkey Creek Jack Johnson: Nobody move!
Doc Holliday: Nonsense. By all means, move.

Det som er sikkert er at den er voldsomt underrata på IMDB.  ;)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #732 på: 19. Juli 2008, 14:13 »
Hehe, scenen jeg likte best var da Doc gjorde narr av Ringos pistolskills på en praktfull måte. I tillegg var massakren av bryllupet en herlig innledning på filmen. Gjorde at man virkelig hatet "Cowboys"-gjengen med en gang, selv om jeg samtidig syntes Curly Bill var steintøff.  ;D

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #733 på: 19. Juli 2008, 23:45 »
Curly Bill er kul! Den scena er ein klassiker.
Du får seie i frå når du får sett nokre av dei andre eg anbefalte.  ;)

Såg forøvrig The Untouchables i dag. Hadde HØGE forventingar med tanke på kor mange gode skuespelerar det var med. Vi hadde Andy Garcia, Kevin Kostner, Sean Connery og Robert De Niro. Det var i grunn ein STOR skuffelse, var kun De Niro og Andy som leverte varene. Sean Connery kledde ikkje rolla i det heile tatt, vart aldri heilt engasjert.
Ellers ein heilt grei mafiafilm, der De Niro speler Al Capone, det gjer han forøvrig glimrande.  ;D

Men det skal seiast at somme av skytescenene var ganske så heftigt, og tatt plottet i betraktning, så havna eg på ein 6,5/10.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #734 på: 20. Juli 2008, 03:16 »
Såg LFBallær 2 i dag. Hadde ik trodd den sko vær så bra. Humoren traff jo rett i hjerta. Hahaha genialt. Untatt slutten med bush d va teit.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]