20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 30/8 Arsenal-Newcastle United 18:30 Canal+ Sport 1 og 2  (Lest 42644 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Faustino

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 196
    • Vis profil
Sv: 30/8 Arsenal-Newcastle United 18:30 Canal+ Sport 1 og 2
« Svar #270 på: 30. Aug. 2008, 22:29 »

Så vi leker fotballeksperter mens du er fotballekspert?  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Yessir ;)

Er neppe noen fotballeksperter som bruker mesteparten av tiden sin til å slenge dritt om en angrepsspiller etter vi har blitt fullstendig rævkjørt i så og si 90 minutter. Om Ameobi var et ungt ubeskrevet nyinnkjøp fra utlandet ville ingen kom opp med minuspoeng og enere på børsen. Men nå gidder jeg egentlig ikke diskutere mer. Vil helst ikke tenke mer på denne kampen.

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: 30/8 Arsenal-Newcastle United 18:30 Canal+ Sport 1 og 2
« Svar #271 på: 30. Aug. 2008, 22:35 »
Hehe, en av mange frustrerte NUFC supportere

Things that are better at football than Ameobi;

1. My Gran
2. Your Gran
3. A Three Legged Dog
4. A Lampost
5. A Three Legged Dog's s***
6. Ade Akinbiyi
7. Chlamydia
8. Michael Chopra
9. Ironside
10. Stevie Wonder
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
Sv: 30/8 Arsenal-Newcastle United 18:30 Canal+ Sport 1 og 2
« Svar #272 på: 30. Aug. 2008, 22:44 »

Så vi leker fotballeksperter mens du er fotballekspert?  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Yessir ;)

Er neppe noen fotballeksperter som bruker mesteparten av tiden sin til å slenge dritt om en angrepsspiller etter vi har blitt fullstendig rævkjørt i så og si 90 minutter. Om Ameobi var et ungt ubeskrevet nyinnkjøp fra utlandet ville ingen kom opp med minuspoeng og enere på børsen. Men nå gidder jeg egentlig ikke diskutere mer. Vil helst ikke tenke mer på denne kampen.

Så du mener det er kun pga han har et rykte at vi er "ute" etter han? Hadde vi kjøpt en unggut og han hadde prestert som Ameobi gjorde idag, så ville jeg kritisert han som tidenes bomkjøp(se Souness kjøpte fettern til George Weah). 
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: 30/8 Arsenal-Newcastle United 18:30 Canal+ Sport 1 og 2
« Svar #273 på: 30. Aug. 2008, 22:51 »

Så vi leker fotballeksperter mens du er fotballekspert?  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Yessir ;)

Er neppe noen fotballeksperter som bruker mesteparten av tiden sin til å slenge dritt om en angrepsspiller etter vi har blitt fullstendig rævkjørt i så og si 90 minutter. Om Ameobi var et ungt ubeskrevet nyinnkjøp fra utlandet ville ingen kom opp med minuspoeng og enere på børsen. Men nå gidder jeg egentlig ikke diskutere mer. Vil helst ikke tenke mer på denne kampen.


Så du mener det er kun pga han har et rykte at vi er "ute" etter han? Hadde vi kjøpt en unggut og han hadde prestert som Ameobi gjorde idag, så ville jeg kritisert han som tidenes bomkjøp(se Souness kjøpte fettern til George Weah). 

Det blir feil. Om vi hadde en nyinnkjøpt unggutt som hadde prestert som Ameobi skulle han selvfølgelig fått mer enn en kamp på Emirates til å motbevise at han var et bomkjøp. Men en etablert spiller som Ameobi bør kunne vise litt interesse av spillet, og prøve å ikke så åpenbart bekrefte det vi har fryktet i lengre tid, nemlig at han rett og slett er for dårlig!

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
Sv: 30/8 Arsenal-Newcastle United 18:30 Canal+ Sport 1 og 2
« Svar #274 på: 30. Aug. 2008, 22:59 »

Så vi leker fotballeksperter mens du er fotballekspert?  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Yessir ;)

Er neppe noen fotballeksperter som bruker mesteparten av tiden sin til å slenge dritt om en angrepsspiller etter vi har blitt fullstendig rævkjørt i så og si 90 minutter. Om Ameobi var et ungt ubeskrevet nyinnkjøp fra utlandet ville ingen kom opp med minuspoeng og enere på børsen. Men nå gidder jeg egentlig ikke diskutere mer. Vil helst ikke tenke mer på denne kampen.


Så du mener det er kun pga han har et rykte at vi er "ute" etter han? Hadde vi kjøpt en unggut og han hadde prestert som Ameobi gjorde idag, så ville jeg kritisert han som tidenes bomkjøp(se Souness kjøpte fettern til George Weah). 

Det blir feil. Om vi hadde en nyinnkjøpt unggutt som hadde prestert som Ameobi skulle han selvfølgelig fått mer enn en kamp på Emirates til å motbevise at han var et bomkjøp. Men en etablert spiller som Ameobi bør kunne vise litt interesse av spillet, og prøve å ikke så åpenbart bekrefte det vi har fryktet i lengre tid, nemlig at han rett og slett er for dårlig!

Jeg vil ikke si det er feil, ville sagt det var bomkjøp om han var så uinteressert i spillet som Ameobi var idag. Hadde en unggutt spillt istede for Ameobi, så hadde han mer sett ut Chopra gjorde; dvs prøver hardt.

Hadde faktisk vært greit for meg om Ameobi spillte dårlig, bare han ga sitt beste. Å prøve å gjøre sitt beste og gi 110% i hver kamp burde være et krav for å bære Newcastle drakta. Seff kan alle ha en dårlig dag på jobben, men de må da allefall prøve og det gjorde ikke Ameobi idag.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Faustino

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 196
    • Vis profil
Sv: 30/8 Arsenal-Newcastle United 18:30 Canal+ Sport 1 og 2
« Svar #275 på: 30. Aug. 2008, 23:08 »
Så du mener det er kun pga han har et rykte at vi er "ute" etter han?

Nei, Ameobi spilte dårlig og fortjener kritikk etter en slik innsats. Men ryktet hans gjør jo at kritikken blir verre enn den burde være.

Og til torfinn: Ameobi vant nok ikke flere dueller enn Coloccini og Tayls, jeg formulerte meg feil der. Men av det jeg kunne se vant han de luftduellene han var involvert i. Det gjorde sjelden de to midtstopperne. Gang på gang fikk Arsenal avslutte etter cornere og innlegg generelt sett.

Faustino

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 196
    • Vis profil
Sv: 30/8 Arsenal-Newcastle United 18:30 Canal+ Sport 1 og 2
« Svar #276 på: 30. Aug. 2008, 23:11 »
Hadde faktisk vært greit for meg om Ameobi spillte dårlig, bare han ga sitt beste. Å prøve å gjøre sitt beste og gi 110% i hver kamp burde være et krav for å bære Newcastle drakta. Seff kan alle ha en dårlig dag på jobben, men de må da allefall prøve og det gjorde ikke Ameobi idag.

Du må jo ta med i betraktningen at fyren ikke har spilt førstelagsfotball på gud vet hvor lenge. Men innsatsen kunne og burde vært bedre enn den var.

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
Sv: 30/8 Arsenal-Newcastle United 18:30 Canal+ Sport 1 og 2
« Svar #277 på: 30. Aug. 2008, 23:21 »
Hadde faktisk vært greit for meg om Ameobi spillte dårlig, bare han ga sitt beste. Å prøve å gjøre sitt beste og gi 110% i hver kamp burde være et krav for å bære Newcastle drakta. Seff kan alle ha en dårlig dag på jobben, men de må da allefall prøve og det gjorde ikke Ameobi idag.

Du må jo ta med i betraktningen at fyren ikke har spilt førstelagsfotball på gud vet hvor lenge. Men innsatsen kunne og burde vært bedre enn den var.

Jeg gjør det, hadde første touchen vært dårlig og at han var rusten så hadde det vært greit. Men når du ikke engang prøver så bør man få slakt. Flere ganger så det ut som han prøvde å stå og gjemme seg bak motspilleren istede for å prøve å gjøre seg spillbar. Før prøvde Ameobi allefall å være med i spillet, tok iniativ og gjorde seg spillbar(så godt han kunne allefall).
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: 30/8 Arsenal-Newcastle United 18:30 Canal+ Sport 1 og 2
« Svar #278 på: 30. Aug. 2008, 23:23 »
Vi gikk på et stygt tap i dag, men det var vel som de aller fleste forventet. Men jeg liker tendensene jeg ser i laget, jeg liker at i stedet for å sende avgårde langpasninger så prøver vi å spille oss ut. For en tid tilbake, når vi var ledet av Big Sam så var det mange som sa "jeg vil heller tape en kamp så lenge vi prøver å spille fotball enn å spille for en U før kampen er begynt". Vel, det er slik vi spiller nå, noen ganger så går vi på banen å spiller oss til et poeng eller tre, andre ganger går det slik det gjorde i dag.

Om to uker er det Hull som skal knuses på St.James Park!!

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: 30/8 Arsenal-Newcastle United 18:30 Canal+ Sport 1 og 2
« Svar #279 på: 30. Aug. 2008, 23:34 »
Synes det er rart at folk er så sjokkert over at vi blir rundspillt på Emirates. det er maks 3 lag som kan reise dit med håp om å ta poeng. og vi er ikke i nærheten av å være en av de. Mange har flaks, og mye går på dagsformen til Arsenal. Idag var de glitrende, og da har ikke Newcastle sjangs med mindre de også har en glitrende dag. Det hadde vi ikke idag...

Var også forberedt på at folk kom til å være urettferdig kritisk til Amøba. Jeg kaller han Amøba selv, jeg ropte helvettes neger når han sto i veien for Owen. Så jeg er ikke noe bedre en de hardeste kritikerne her inne, men etter å ha sett han ikveld så setter jeg han framfor Smith i spiss køa. Han vant sine hode dueller, ikke alle! Men en god del av dem, og vi spiller fortsatt mot Arsenal!!!!

Han er spillbar flere ganger, prøver seg på noen "triks," og lander på trynet vær gang. Han har brukt opp den tilliten han har krav på og mye mye mer, men ikveld leverte han mer en Frispark lagende og kjeftende smith. som roter ballen like mye bort og skyter ballen langt langt over mål hver gang. Når vi er i den posisjonen vi er, at vi faktisk bare har 3 spisser så synes jeg det er greit at Amøba får sjangsen.

Newcastle pr dags dato har ikke sjangs i helvette mot Arsenal, så 3-0 er ikke det værste som kunne skjedd oss. vi kunne tapt 4-1 mot West Ham.

De som var positiv i mine øyne idag var Given såklart, Guthrie, Butt, Bassong faktisk. Bassong kommer inn i kampen og vi klarer å bygge spillet framover på banen med han på kanten. Samtidig som vi virket mer solid bakover. Han var nok ikke best, men her vurderer jeg litt ut ifra hva mine forventninger var.

Spesiellt Butt var god idag. Passningsikker, ingen panikk pasninger som førte til farlige contringer. Mange bra taklinger. og styrer midtbanen greit på en dag vi spiller enormt dårig på. Jonas leverte sin dårligste kamp i drakta sålangt. han prøver, det skal han ha, men han springer fra seg ballen gang på gang, og klarer ikke å bidra med å få frispark engang. 1 Bra innlegg og god arbeidsinnsats når han har mistet ballen. men ellers var forventningene høyere til han en det han faktisk leverte.

oppsummering. helt greit resultat
Han kom, ble mett og dett var dett....

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: 30/8 Arsenal-Newcastle United 18:30 Canal+ Sport 1 og 2
« Svar #280 på: 30. Aug. 2008, 23:34 »
Nok bull om Ameobi han spela jo som forventa i dag...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: 30/8 Arsenal-Newcastle United 18:30 Canal+ Sport 1 og 2
« Svar #281 på: 30. Aug. 2008, 23:36 »
Noen andre som så Ashley bånske ølla på tribunen? Haha

Er det egentlig lov å drikke på tribunen?

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: 30/8 Arsenal-Newcastle United 18:30 Canal+ Sport 1 og 2
« Svar #282 på: 30. Aug. 2008, 23:42 »
Er det egentlig lov å drikke på tribunen?
Hvor skulle han ellers ha fått et plastkrus med øl i fra? :P

Det er vel vanlig at det selges øl på tribunen? Mener å huske at Ashley ønsket å kjøpe en øl til alle bortesupporterne mot Sunderland i fjor, men at Sunderland-folket nektet han det.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: 30/8 Arsenal-Newcastle United 18:30 Canal+ Sport 1 og 2
« Svar #283 på: 30. Aug. 2008, 23:47 »
Tenkte på det samme da jeg så han drikke pint'n sin, det er vel egentlig ikke lov til å drikke på tribunen....tror jeg. Har vært på ganske mange kamper i England nå, og har faktisk ikke sett noen drikke øl ute på tribuna.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Are

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 357
    • Vis profil
Sv: 30/8 Arsenal-Newcastle United 18:30 Canal+ Sport 1 og 2
« Svar #284 på: 30. Aug. 2008, 23:55 »
Tingen med Ameobi er at han dra ned tempoet noe jævlig hver eneste gang han får ballen. En ting er hvis en spiss blir usynlig, en annen ting er hvis han blir destruktiv i forhold til lagspillet.

Og ja, han vant noen dueller når vi fikk en dødball imot oss, men han glapp også markeringa et par ganger på en skremmende dårlig måte. Den kanalen jeg så kampen på, Setana eller hva faen, viste i pausen hvordan han ved 3-4 anledninger virkelig dreit seg ut i første omgang.

Jeg hadde vært enig i at kritikken var urettferdig hadde det ikke vært for at han så tydelig er null interessert i å spille for oss. Det blir bare tragisk å se han lunte rundt på banen i det skilpadde-tempoet.