20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 129931 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #15 på: 29. Feb. 2008, 23:15 »
Nordvik har definitivt potensiale, han har grei duellstyrke, god teknikk og er kjapp, men han er litt uferdig enda, derfor virker det som de fleste av oss som holder med RBK gjerne ser han utlånt til B/G for å få litt A-lagserfaring. Håper det var et greit svar selv om jeg ikke heter Joakim ;)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #16 på: 29. Feb. 2008, 23:45 »
Sorry, jeg glemmer jo at der har kommet andre trøndere til! :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #17 på: 01. Mars 2008, 00:08 »
Jeg kan ikke annet enn å føye meg til det Geir har sagt. Kan kanskje være en idé å spørre Benson og evt. andre haugesundere hva de synes om unge Nordvik? Etter det jeg har forstått, så gjorde Nordvik en god figur den tiden han var på lån til FKH i fjor.

Det Nordvik trenger, er å få spille fotball regelmessig på et høyst mulig nivå. Glimt hadde vært perfekt, ettersom vi akkurat har kjøpt Miller fra dere, og sannsynligvis vil bli et klart førstevalg, med Traore, Stoor og muligens Kvarme som krisebackup.

Sånn som jeg forstår det trenger også Glimt en spiller som kan gjøre Imingens retur til fotballen litt enklere. Hvis forskjellen på suksess og fiasko for Glimt skal stå og falle på Imingen, så ser det mørkt ut. Med tanke på hvor lang tid det tok for Skjelbred å finne tilbake til noe i nærheten av 2005-form, så kan jeg ikke forstå at det skal gå så fryktelig mye fortere for Ruben Imingen.

Forøvrig vil jeg slå et slag for å få fjernet Morten Fevang fra fotballbanen for godt. Gjør regning med at mange bodøværinger er veldig enig med meg i akkurat det.

Når det gjelder Lædre Bjørdal, så har jeg mine tvil til at han lenger er like aktuell som han var for en måneds tid siden. Kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at Hoftun ser Bjørdal som god nok for RBKs førsteellever per dags dato.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #18 på: 01. Mars 2008, 00:14 »
Akkurat det håper jeg også stemmer! Vi trenger Lædre Bjørdal hos vårs, og dersom han fortsetter den fine utviklinga hos oss kan han bli en meget god stopper!
Nå har vi også fått inn den estlandske landslagsstopperen Alo Bärengrub sammen med trønderen Per Verner Rønning fra AIK (tidligere Strindheim), så vi har et uerfarent forsvar i TL-sammenheng, men samtidig veldig spennende. Er jo i realiteten Imingen, Jakobsen og Iversen som vel har mest TL-erfaring der bake.
Noen trøndere som har sett noe til Per Verner Rønning da?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #19 på: 01. Mars 2008, 11:40 »
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article101564.ece

Nordvik vil ikke til Glimt. Synd for dette tror jeg hadde vært lurt for han med tanke på egen utvikling.

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #20 på: 01. Mars 2008, 16:07 »
Brann vinner jo serien i år også. 99% av dere er sikkert like uenig i dette som dere var i fjord, men det er jo bare morsomt. Med nye Demba Nyren på topp sammen med Helstad, og denne nye australieren som visstnok skal være duganes som back, så skal det mye til for at vi ikke vinner i år også. Opdal vokser og vokser med keeperoppgaven, og klarer til å beholde Ørnene i midtforsvaret ut sesongen mer eller mindre skadefrie så er dette bankers. Vi har heldigvis kvittet oss med stygge ekle Andresen, og VIF er et lag som fortjener å rykke ned med han bak spakene.

Nå er Brann sin tid kommet ;D
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #21 på: 01. Mars 2008, 18:01 »
Jeg kan ikke annet enn å føye meg til det Geir har sagt. Kan kanskje være en idé å spørre Benson og evt. andre haugesundere hva de synes om unge Nordvik? Etter det jeg har forstått, så gjorde Nordvik en god figur den tiden han var på lån til FKH i fjor.

Ja etter ein litt svak start så spelte han seg inn som fast høgreback. Sko gjerna behold han spesielt siden FKH har 0 høgrebacker nå.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #22 på: 01. Mars 2008, 19:39 »
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article101564.ece

Nordvik vil ikke til Glimt. Synd for dette tror jeg hadde vært lurt for han med tanke på egen utvikling.
Dette vil bare gjøre at Traore IKKE kommer til å spille venstreback denne sesongen, med mindre det er fullstendig total krise (noe jeg tviler på at det blir), og det er i mine øyne udelt positivt.

Jeg vil gjerne se at Nordvik benytter seg av de sjansene han får i Rosenborg denne sesongen, og etablerer seg som en fullverdig konkurrent til Miller på venstrebacken, og forhåpentligvis backup for Stoor og Strand på høyrebacken.

Når det gjelder Brann, så er jeg ikke så sikker på at de vinner serien også i år. Det er noe helt annet å vinne tittelen for første gang på ørtogørti år, enn å forsvare den. Det å gjenskape suksess, er mye vanskeligere enn det å få suksess en tilfeldig sesong. Jeg er ikke så sikker på om Brann er sterke nok til akkurat det. Og nytt av året er at Brann må finne seg i å være klare favoritter. Hvordan takler dere det, Bergen?

Jeg blir ikke overrasket om Lillestrøm tar steget opp til toppen. Også Viking bør ha gode sjanser på tittelen. VIF tror jeg må kjempe med RBK om fjerdeplassen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

AK84

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 470
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #23 på: 02. Mars 2008, 17:16 »
Ja, blir spennende å se hvordan brann klarer seg i sin "2." sesong.....De bør klare topp 3 i alle fall. Gleder meg stort til seriestart og når brann møter Stabæk 5 min unna meg og til vi skal knuse Andresen og Co 16. Mai.... 8)

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #24 på: 02. Mars 2008, 20:22 »
Tror hverken Rosenborg eller Brann vinner serien i år. Har heller ikke troa på Sutre-Martin i VIF.

Tror Viking og Lillestrøm kan overaske i år...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #25 på: 02. Mars 2008, 22:24 »
Viking er stadig spennende ihvertfall! Begynner å lukte stort der.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #26 på: 03. Mars 2008, 17:49 »
Viking er stadig spennende ihvertfall! Begynner å lukte stort der.
Vel og merke hvis de begynner å forsvare seg bedre enn Titus Bramble... Å gi bort ballen til motstanderen og ikke presse for å vinne den igjen, gir ikke særlig høy stjerne. Men jeg har absolutt tro på Viking. Eneste som irriterer meg er Uwe Rösler.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #27 på: 03. Mars 2008, 19:57 »
Viking er stadig spennende ihvertfall! Begynner å lukte stort der.
Vel og merke hvis de begynner å forsvare seg bedre enn Titus Bramble... Å gi bort ballen til motstanderen og ikke presse for å vinne den igjen, gir ikke særlig høy stjerne. Men jeg har absolutt tro på Viking. Eneste som irriterer meg er Uwe Rösler.

Går det an å like den mannen? Han er sikkert glimrende fotballfaglig, men virker som en utrolig lite sympatisk person. Tror også Viking har noe på gang. Brann tror jeg derimot kommer til å få en sesong omtrent lik den Vålerenga hadde etter de tok seriegull.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #28 på: 03. Mars 2008, 21:04 »
Synes Røsler er ganske kul jeg. Er dog i tvil om Viking klarer å takle presset en serieledelse fører med seg på høsten. Ser egentlig ingen opplagte gullkandidater denne sesongen...

Leffen

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 146
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #29 på: 03. Mars 2008, 21:25 »
Gleder meg også til seriestart, tror nok at kan gå veien i år også! Vi skal selvfølgelig ha gull som mål, og i har vel egentlig ikke tapt oss noe som helst. Heller styrket oss. Demba Nyren er det bare til å merke seg med en gang, blir STOR. Merk mine ord! Samt Bakke og Fakiri på midten erkanon bra, PVM spilte utrolig bra Everton og Solli er samme gamle... Forsvaret vårt er vel de svakeste lagdelen. Men med ny Australier på venstre backen og med Karadas bak, og Dahl som aldri har hatt en bedre sesongoppkjøring (sies det) så ser det ra ut. Også har i jo verdensbeste keeper også da...