20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Oddsen  (Lest 94616 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Oddsen
« Svar #525 på: 15. Mai 2014, 10:52 »
Ser at du holder på å rive fra hverandre en nettside vi har solgt for lenge siden og som besto av masseproduserte artikler med utelukkende det formål å tjene så mye penger som mulig - ikke gi nyttig info. Det demper kanskje noe av den smerten nettsiden ser ut til å ha påført deg.

At dere poster den siden her er kjedelig for de Newcastle supporterne som velger å følge rådene fra siden deres... Dere nevnte ikke noe om at det var lurt å holde seg unna før i ettertid. Det så i utgangspunktet ut som du tipset om en bra bettingside..

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Oddsen
« Svar #526 på: 08. Nov. 2014, 01:32 »
Noen som har noen gode oddstips i helga? :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Oddsen
« Svar #527 på: 30. Juni 2015, 06:11 »
Har en hjemmeside på gang der jeg skriver om hvordan man kan gå i pluss på oddsen.
Kjappe råd er:
Ha konto hos 5 store bookmakere så du alltid får best mulig odds, men ikke hvor som helst, så du ikke får penga dine, om bookmakern er totalt ukjent. Du kan sammenligne bookmakeres odds kjapt på betbrain.com, og få et godt innblikk i den "korrekte" oddsen på betfair.com der oddsen blir presset maksimalt opp(men du må betale 5 prosent kommisjon, så oddsen du får blir da til slutt ikke så høy), men du får indikasjon på hva som er riktig odds, og dermed kan du sammenligne, og vite at det kan være gull om du finner noe høyere..
Finner du surewins er minst et eller 2 av utfallene for høy odds.. Så her er det verdi.. Kunsten er å finne hvilket utfall det er mest verdi i, men dette er fort å se hvis en bookmaker skiller seg litt ut osv.
I livebetting kan det gå fort, og om du har oppe betfair, og feks betsafe, så kan du fort finne verdi, ved å se at det er surewin på et spill. Kunsten er også litt å se om oddsen er for høy hos betsafe eller for lav hos betfair, men da har du som sagt dette med kommisjon, så skal mye til for å tjene på betfair med mindre det er vesentlig forskjeller.
Jeg foretrekker å satse på der verdien antakelig ligger, enn å sikre meg med et surewin og kun tjene rundt 5 prosent.
Finnes sider der du kan betale for å få surewin, lynraskt, men har ikke testet dette, og odds blir fort slashet når det er så lett å se dette, men om du better på det antatt feilsatte oddsen først, så risikerer du ikke at de slasher oddsen... Men dette har jeg ikke testet eller orket teste, da det er snakk om 5 prosent. Kan jo være deilig om det virker med innsatser på 10 000. Men fortsatt liker jeg å spille på verdi fremfor å sikre meg, da dette skal gi mer gevinst i lengden.
Kan komme tilbake til denne nettsiden jeg jobber med, med tips om hvordan å tjene, og jeg vil ha tips på spill,, dette er riktig nok noe man må være kjapt ute på da det ofte er liveodds eller odds som blir slashet, da det er vanskelig finne høye odds før kampene.. Men jeg vil skrive ned alle mine bets, og vise et regnskap, så dere får se om metodene mine er bra eller ikke. Jeg skal ikke skryte på meg noe, for det er marginer det er snakk om. En tilbakebetlingsprosent på 105 prosent er forventet, men det er veldig tilfeldig om jeg taper og vinner, så dette er mer på sikt, og jeg vil ikke si jeg "hadde rett" om jeg vinner på en kamp, eller "hadde feil" om jeg taper på en kamp... Hvis jeg går i underskudd over enormt lang tid, kan man begynne å konkludere. Men i VM brukte jeg en form for surewin/valuebet metode. Da startet jeg med 100 eller 200 kroner, og klarte spille meg opp til 40 000. Dette skal jeg selvfølgelig innrømme var mye flaks, da spillene mine var kanskje maks 120 prosent tilbakebetaling på sikt...

På betfair kan man bli lurt av at populære lag og favoritter som Manchester United Barca Real etc, blir presset litt ned, så oddsen ser bra ut på mange bookmakere, på disse lagene. Mens jeg har en teori om at bookmakerne vil ha bra tilbakebetalingsprosent på kampene, men setter ekstra lav odds på disse forventede favorittene det vil bli spilt langt mer på, dermed kan det være verdi kanskje i uavgjort og borte, selv om de ofte er grådige på høyoddsere.. Så dette må også tas i betraktning at et lag med 8 i odds burde kanskje hatt 13...

På livebetting, er de veldig grådige på oddsen etter rundt 60-65-70 minutter, og senere i kampen, umulig finne verdi spill her. Med mindre det blir ekstra omganger. I pausen, justerer de oddsen til "det ganske korrekte", så det gjelder å være der når oddsen svinger, gjerne rett etter røde kort, mål osv. men også generelt midt i kamp, når du ser hvilket lag som har initiativ, eller bare i det hele tatt i kampens gang..

Sammenlign med bookmakere gjerne betfair, for hvis du har et surewin, så vet du at det er verdi i spillet, og at du ikke bare har for stor tro på egne ferdigheter........

Bookmakerne tjerer jo på spillerne, så ikke undervurder oddssetterene for mye...

Noen innspill? Noen som driver å prøver faktisk tjene serriøst på dette? Eller er det mest at dere spiller på en kamp her og der i hytt og pine?

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Oddsen
« Svar #528 på: 20. Juli 2015, 06:59 »
for de som er interessert i oddsene rundt over gangene i sommer,,,

høy odds på at austin blir newcastle spiller nå,, 3-4 i odds..

tror ikke han blir det nå som mitrovic er klar...

de gea har plutselig 2,5 på å gå til real, 1,5 bli i united,, ser ut som han plutselig skal bli,, ganske logisk med tanke på de nettopp henta ny keeper, og kanskje venter til kontrakten går ut...

di maria på vei til psg. 1,5 og 2,5 i odds,  2,5 på at han blir i united

zlatan til milan,,, 1,5 på at han går til milan 2,5 på at han blir i psg,,

noe som hadde frista?


superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Oddsen
« Svar #529 på: 31. Juli 2015, 14:03 »

Charlie Austin to sign for before 3rd September 2015
Sign For Before 3rd September Loan deals do count
Newcastle 1/5
   
Aston Villa 10/1
Southampton 11/1
   
West Ham 12/1
Tottenham 8/1
   
Sunderland 16/1
Chelsea 18/1
   
Bournemouth 20/1
Manchester Utd 20/1
   
Crystal Palace 25/1
Everton 25/1
   
Leicester 25/1
West Brom 25/1
   
Liverpool 33/1
Manchester City 33/1
   
To Stay at QPR (Does not include returning on loan following a permanent deal elsewhere) 16/1






Altså,,, en bookmaker setter sjelden høy odds om de ikke føler seg trygge på at det ikke skjer..........At de setter lave odds gir ikke nødvendigvis noen indikasjon, da en bookmakers viktigste oppgave er å ikke ha høyere odds enn sansynligheten tillater det.... I dette tilfellet ser det utenkelig ut at han blir i QPR eller ender  en annen klubb nesten, mens vi som har ekstremt lav odds, må nok ta dette som et sterkt tegn på at det er hvertfall 75 prosent sjanse for at det skjer...

Mye spennende odds på overganger...

For eksempel ser jeg det er lav ods på at de gea blir, mens også lav odds på at cillesen kommer... etter at united henta romeu(keeperen), som nok er tiltenkt som andrevalg, da valdes er på vei bort, ser jeg ikke for meg at de henter cillesen om de gea skulle bli.... det er derimot høye odds på at de gea går til real og at cillesen ikke går til united,,,

da jeg ser på det som utenkelig at cillesen kommer, og de gea blir,,, til tross for at dette gir lavest odds, må det være alt for høy odds på alt annet enn om man satser på at begge 2 bli united spillere neste sesong... om man garderer seg med cillesen united, de gea real,,, og de gea united, og cillesen ajax kan man få et fint overskudd om ikke begge skulle ende  i unted, noe jeg syns ville vært rart da de har hentet romelu som keeper, og neppe som noe 3. valg. ser heller ikke vitsen å hente cillsenen som noe andrevalg/førstevalg om man få beholdt de gea og har en såpass god andrekeeper...

morsomt hvordan andre odds svinger som en jojo, der man sikkert kan tjene på å spille når oddsen er høyest... en peride var det høy odds på at reus ble i dortmund, nå er det høy odds på at han går til real som eneste sansynlige alternativ,,, kan godt være denne oddsen stemmer og noe har endret seg,, men ser ved flere tilfeller at odddsen snur seg 360 grader uten at noe som helst har skjedd... 1,7 ca på at oscar blir,, er ikke denne ganske bankers? 1,7 på cudrado blir, bør vel også være bankers, og denne stopperen som skal være egentlig klar for united fra valencia,,, 1,5 på at han kommer,,,?  men pogba en periode hadde høy oddds på bli  i juve, mens nå høy odds på folate juve,,, uten at noe vesentlig har skjedd,,, jeg vet ikke, noen som har noen tanker rundt dette?,,,, 1,2 på at ronaldo blir i real,,,tror han vil ta scorings rekorden og ser ikke for meg at han forsvinner i dette vinduet,,, og dette er ganske bankers spill,,,,

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Oddsen
« Svar #530 på: 18. Aug. 2016, 16:42 »
Noen som bruker betfair? Oddsene svinger ofte som en huske...Om man er flink å kjøpe når den er høy og selge når den er lav kan dette være en smart måte...Altså se trendene før de andre.. Surewins om man kombinerer med andre bookmakere er en måte å finne spillbare kamper....Syns dette er lettest i liveodds om man har flere bookmakere oppe samtidig. Men etter 60ende minutt blir all odds ganske feig, er best når det svinger i første omgang, og rett etter scoring/røde kort, er det ofte store differanser mellom bookmakerne... Å bare spille pga magefølelse, uten å bruke fx betbrain for å finne høyeste odds, gjør at man på sikt vil gå glipp av/øke tapet, med mye penger... Noe av det viktigste om man skal prøve gå i pluss... Det er viktig å huske at bookmakerne er eksperter på å sette odds og sansynlighet, så det skal godt gjøres å være smartere enn dem... Om en odds er lav, betyr det ikke at det er sikkkert. Den eneste oppgaven en bookmaker har er å ha for lav odds på alle utfall, slik at det ikke skal gå ann å tjene i lengden uansett. Er man flink, klarer man innimellom finne noe spilbart om man bruker mange bettingselskaper...  Ofte veldig lurt å se om "selg"  oddsen på betfair er lavere enn oddsen på den høyeste hos betbrain. Dette gjør at du kan lage en surewin og at minst et av spillene er spillebare...