20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Formasjon !  (Lest 10361 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Amu - Luque

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 99
  • Owen : Howay the lads
    • Vis profil
Formasjon !
« på: 19. Aug. 2007, 01:50 »
Det har vært en del endringer på formasjonene de siste årene i Newcastle..
hva syntes dere er best?

klassikern 4-4-2, 4-3-3, 4-5-1, 3-4-3 eller andre forslag..
Newcastle United We Stand

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #1 på: 19. Aug. 2007, 18:11 »
Jeg vil vente til vi har flere spillere skadefrie og fått spilt inn 4-3-3 formasjonen til Sam før jeg uttaler meg.

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #2 på: 19. Aug. 2007, 19:19 »
mest sansen for 4-4-2, men som sagt kanskje greit og dømme når vi har skadefritt lag.
lt;3 Newcastle <3

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #3 på: 19. Aug. 2007, 19:46 »
De siste årene?
Strengt tatt er det vel først nå vi har endret formasjon, og begynt å spille 4-3-3. Både Roeder og Uten at det har hjulpet særlig mye.

Hva som er best vet vi ikke før Sams 4-3-3 har fått satt seg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #4 på: 24. Nov. 2007, 18:39 »
Da er det vel på tide å finne frem denne tråden her?? Iallefall etter kampen mot Liverpool >:(
Hva pokker er det som skjer når vi stiller en totalt 3-5-2 formasjon mot Liverpool??
1. Er det dårlig taktisk valg av Allardyce??
2. Var det den formasjonen som passet de spillerene vi hadde tilgjengelig??
3. Å hva slags formasjon er det dere forumbrukere helst ser vi skal spille\drille i de kommende kamper??

1. Ja dette var helt feil formasjon.. Skjønner ikke hva Allardyce tenkte på, så dette kan kalles en gedigen taktisk feil. Dårlig Allardyce.
2. Nei, det fantes andre formasjoner som hadde passet de spillerene vi hadde tilgjengelig bedre. Med de spillerene vi hadde i dag, var det feil med en 3-5-2 formasjon, mener i allefall jeg. Å det samme tror jeg hele Newcastle mener..
3. Jeg er skråsikker i mitt valg her. Vi må begynne å drille en 4-3-3 formasjon som vi har spilt best i. Vi spilte 4-3-3 i sesongoppkjøringen, å i de første kampene i denne sesongen. Hvorfor forandre noe som fungerer utmerket?? Det skjønner ikke jeg.. Vi HAR spillere som passer denne formasjonen å som passer sammen i denne formasjonen. Vi MÅ begynne å bruke 4-3-3 å drille spillerene. Ikke bytte i hytt å pine som vi har gjort, å ikke bytte formasjon i forhold til at vi skal få plass til stjernespillerene våres(må nevne Owen)
Vi kunne absolutt spilt 4-3-3 mot Liverpool..
Hva mener dere andre forum brukere vi skal gjøre???
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #5 på: 24. Nov. 2007, 18:53 »
Det er ikkje berre formasjonen det er noko galt med i Newcastle. Mentaliteten og arbeidsmoral ER for dårleg synst eg. Er jo nesten slik at samtlige lag i Premier League jobbar dobbelt så mykje som Newcastle spelarane. Kan perioder virke slik, og det ser slik ut.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #6 på: 24. Nov. 2007, 19:13 »
uitfra spillerne vi har burde vi spille 4-4-2.
lt;3 Newcastle <3

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #7 på: 24. Nov. 2007, 19:41 »
Utifra alle de lange ballene vi spiller tror jeg det hadde vært best med 4-3-3. Hvis man ser på spillerne er det ikke tvil om at de er best vant med 4-4-2 og det er i denne de fleste har prestert bra.

Men problemene stikker mye dypere enn formasjon. Mange kritiserer Big Sam for at han valgte 3-5-2/5-3-2 idag og jeg ville også forsåvidt også hatt en annen formasjon. Uansett det er ikke der det største problemet ligger. Vi jobber ikke godt nok, ligger for lavt (som vi har gjort i alt for mange kamper), skaper nesten ingen ting og målene vi får mot oss er for enkle. Hadde vi vunnet hvis hadde brukt en annen formasjon? Jeg tror ikke det.

Vi med alle de lange ballene vi slår må vi komme oss høyere. Når vi blir liggende igjen etter de lange ballene blir det veldig vanskelig å vinne andre ballende som kommer. Da blir det igjen enkelt for det andre laget og beholde ballen. I de siste kampene har de andre lagene hatt ballen mye mer enn oss og hvis vi ikke har ballen scorer vi heller ikke mange mål.

På meg virker det som en del spillere ikke er interessert i å vinne. Noen som la merke hva midtbanen gjorde på det tregje målet? De var helt borteetter at de ble overspilt med enkle pasninger og det virket som ingen gadd å jobbe skikkelig etter. Jeg vet at vi lå under 2-0, men likevel vi spiller på hjemmebane og da forventer jeg at spillere som tjener så mye gidder å løpe tilbake.

Målene vi slipper inn er også ofte alt for enkle. På 2-0 målet til Liverpool før Kuyt stå alene på to meter og enkelt sette inn ballen. Hvis vi skal slå så gode lag som Liverpool holder ikke det. Det kan da ikke være så vanskelig å markere spillerne inne i boksen. mot Sunderland scoret de også et alt for enkelt mål på døball pga. markeringssvikt.

Dette er ting som ikke som ikke har noe med om vi spiller 4-3-3, 4-4-2, 4-5-1 eller 3-5-2. Formasjoner er bare tall som viser hvor spillerne skal være på banen. Det har selvfølgelig en betydning, men vi taper ikke kampen fordi vi spiller 3-5-2 idag.

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #8 på: 26. Nov. 2007, 16:48 »
Hadde vært tøft om vi kunne spillt 3-4-3 med Cacapa, Faye og Roz bak. Zoggy, Barton, Emre, Milner på midten. Owen, Viduka og Martins fremme. Desverre er vi ikke trygge nok bak til å spille så offansivt.

Tønsberg

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 690
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #9 på: 26. Nov. 2007, 17:50 »
Da må vi forbedre forsvarspille ganskje mye med den oppstillingen. Vi kan ikke ha 3 bak.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #10 på: 26. Nov. 2007, 20:58 »
Men da slenger jeg ut en ny vri her da??
Hva med 4-1-3-2 med disse spillerene her..
              Given
Beye-Faye-Taylor-Enrique
              Emre
    Milner-Barton-Zoggy
       Viduka-Martins
Ikke utenkelig dette, eller hva??
Men formasjonen er ikke alt som dere sier. Her er det plass til vingene som for støtte av en angrepsvillig Barton. Med den kreative Emre som kan fore spillerene med lekre baller. Å Emres jobb blir mere defensive slik av vi for en bedre dekning å trygghet bakover. Mens Barton blir den litt mere offensive spilleren i en slags skjeiv 2 sentralt på midten.
Passet kanske bedre under denne tråden ;)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #11 på: 26. Nov. 2007, 21:02 »
Kanskje en litt for offensiv midtbane, men absolutt spennende. Vil gjerne se Barton i en offensiv midtbane rolle.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #12 på: 26. Nov. 2007, 21:09 »
Vi må tenke offensivt mener jeg?? Det er mulighet underveis i kampen å bytte på hvem av Emre\Barton som skal ha den offensive å defensive rollen i laget...
Å det har vist seg at vi ikke er flinke til å forsvare oss, vi er best når vi angriper fra første spark på ballen. Det er iallefall blitt bevist til de grader denne sesongen. Så la oss begynne med det vi kan, å det er å ANGRIPE, ANGRIPE Å ANGRIPE ;D
Så for heller forsvaret bli bedre å tryggere jo flere kamper de spiller sammen.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #13 på: 26. Nov. 2007, 21:14 »
Vi må tenke offensivt mener jeg?? Det er mulighet underveis i kampen å bytte på hvem av Emre\Barton som skal ha den offensive å defensive rollen i laget...
Å det har vist seg at vi ikke er flinke til å forsvare oss, vi er best når vi angriper fra første spark på ballen. Det er iallefall blitt bevist til de grader denne sesongen. Så la oss begynne med det vi kan, å det er å ANGRIPE, ANGRIPE Å ANGRIPE ;D
Så for heller forsvaret bli bedre å tryggere jo flere kamper de spiller sammen.

Jeg er enig i at vi må angripe og gjerne angripe mer enn det vi har gjort denne sesongen. Men hvis vi skal tilbake i toppen må vi bli bedre deffensvit. Det holder ikke bare å kunne angripe lengre. Og midtbanen tror jeg kanskje blir litt for offensiv med Emre som den mest deffensive på midten.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #14 på: 26. Nov. 2007, 21:17 »
Vi har vært gode offensivt denne sesongen når det defensive har sittet. Det viktige er å få satt et trygt forsvar slik at vi får en ro i laget og da vil angrepsspillet også komme. Denne roen har manglet de siste kampene, og vi har virket paniske og rådville.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida