20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Øltråden  (Lest 62012 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Øltråden
« på: 22. Mars 2007, 17:31 »
Fant ikke noe tråd om dette, noe jeg finner merkelig.

Hvilken øltype liker du best?

Mitt favorittøl: Frydenlund Bayerøl

NYDELIG øl.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #1 på: 22. Mars 2007, 17:37 »
Jeg liker aller best Newcastle Brown Ale.
Men jeg drikker nok mest Heineken og Dahls. :)
ELSKER ØL!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #2 på: 22. Mars 2007, 17:40 »
Jeg er ingen ølfantast, men Dahls er svært godt.
Også Carlsberg og Guiness er på min favorittliste, selv om jeg ikke drikker det særlig ofte. Heineken er heller ikke så ille.

Newcastle Brown Ale sparer jeg av prinsipp inntil jeg kommer meg til Newcastle en eller annen gang. Ikke tale om at jeg drikker det før den tid, selv om jeg har hatt veldig lyst enkelte ganger. Men prinsipper er viktig å ha. Iblant.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Øltråden
« Svar #3 på: 22. Mars 2007, 17:44 »
Får snakke om brus, jeg da. :P

Cola topper, Pepsi og Solo er også bra.

Øl er ikke spesielt godt.

Nikolaien

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 565
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #4 på: 22. Mars 2007, 18:32 »
Er 16 år. Har aldri drukket før og min første øl skal vere en Brown Ale. Det skal vere sikkert og vist

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #5 på: 22. Mars 2007, 18:40 »
Synes Brown Ale`n er ganske god, men det er ikke et øl du kan drikke deg full på. To holder som regel ganske greit. Første gang jeg drakk drakk jeg faktisk Brown Ale. Ble sjenka av en av treneren på fotballaget som også er Newcastlefan.

Synes tsjekkisk øl er ganske godt, men det drikker jeg sjelden også.

Drikker sjelden øl til fest, men i det siste har det kun gått i 0,5 Heineken. Før var det mest Tuborg på flaske.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #6 på: 22. Mars 2007, 19:11 »
Øl er nok en favoritt blant folk flest. Er selv meget glad i øl, og må jo si at øl til "kampen på lørdags ettermiddag" er obligatorisk for min del. Drikker også øl til god mat og til sofakos hjemme en lørdagskveld sammen med fruen, da med potetgull, peanøtter og saltstenger som tilbehør. Liker også å gå ut å ta noen øl sammen med kammerater og venner, selv om det ikke er like mye som før, men desto mer hyggelige sammenkomster!

Må si at jeg har noen meget store personlige favoritter når det gjelder øl, det går mye i Budweiser, Heineken og Faxe øl når jeg får tak i. Liker også Guinness som Joakim nevner lenger oppe her, men da den er ganske så fyldig er det ikke altfor ofte jeg anskaffer meg dette ølet.

Brus er jeg ikke så fan av, eller Julebrus går godt, men ellers så er det sjelden jeg drikker dette. Men IsTe derimot går det mye av!

borbis

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 461
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #7 på: 22. Mars 2007, 20:27 »
Må si at Budweiser og Heineken er store favoritter hos meg. Går mye i Ringnes også, siden jeg er er oppvokst med det :P Er godt med en Corona en gang i blant også, men synes den er litt.. hmm... tynn kanskje?
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

“It wasn’t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.”

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #8 på: 22. Mars 2007, 22:09 »
Av det jeg har drukket er Carlsberg og Heineken i en egen klasse. Newcastle Brown Ale tror jeg at jeg smakte en gang i England, men jeg er neimen ikke sikker. Må få prøvd det igjen en dag.

Skal mest sannsynlig til Sverige med noen kompiser denne helgen og handle litt øl til neste uke (pga noen filmfestival-greier vi er nominert til). Har aldri vært over grensa med akkurat den intensjonen før. Noen anbefalinger, pris og kvalitet tatt i betraktning?

plebbster

  • Gjest
Sv: Øltråden
« Svar #9 på: 22. Mars 2007, 22:25 »
Eneste som er brukbare av øl:
Grahns Premium og Corona!

Har ikke smakt Newcastle Brown Ale ennå. Skal til Tyrkia i påsken med fotballaget, og der får jeg nok smakt det meste.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #10 på: 22. Mars 2007, 23:10 »
Av det jeg har drukket er Carlsberg og Heineken i en egen klasse. Newcastle Brown Ale tror jeg at jeg smakte en gang i England, men jeg er neimen ikke sikker. Må få prøvd det igjen en dag.

Skal mest sannsynlig til Sverige med noen kompiser denne helgen og handle litt øl til neste uke (pga noen filmfestival-greier vi er nominert til). Har aldri vært over grensa med akkurat den intensjonen før. Noen anbefalinger, pris og kvalitet tatt i betraktning?
Nå vet jeg ikke hvor du bor, men jeg pleier å reise over til Sverige et par ganger i året. Da tar jeg båten som går Sandefjord - Strømstad, og det er vel fint lite som er billigere enn Taxfree på båten. Jo flere brett med øl du kjøper, desto billigere blir det pr brett. Max er 8 brett, som du da får for litt over 100 kr pr stk, kommer an på hva slags øl du kjøper. Selv handler jeg Budweiser, og må da ut med ca 1100-1200 kr, men det er billig i lengden. Ett brett med øl inneholder selvfølgelig 24 bokser!

Pass for Tollen, og god tur!  ;)

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #11 på: 22. Mars 2007, 23:55 »
Hehe, bor i Bærum, og vi tar turen over med bil. Vet ikke helt hvor mye vi kommer til å tjene på det her mtp bensin og sånn, blir vel eventuelt mest for gøy. Takker for tips.  ;D

Om det blir litt for mye over tollen er det vel bare å ta noen turer fram og tilbake over grensa og få med seg litt og litt. Ikke noe problem det når man er fem. :P

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #12 på: 23. Mars 2007, 00:01 »
Gjør som meg; dra til Tyskland. Der koster ølen 30 kroner per brett. Deilig.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #13 på: 23. Mars 2007, 00:19 »
Først må jeg skaffe meg bil og komme meg fra Bergen til Tyskland. Måtte kjøpt ganske mye øl for at det skulle lønnet seg :)

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Sv: Øltråden
« Svar #14 på: 23. Mars 2007, 00:25 »
Her ser jeg at det er mange unge ølganer. Barn i alderen 18-25 år liker ofte lyst øl, og alle dere viser til lyst øl eller brus (?).

Jeg er veldig glad i Ale. Favoritten er Falcon Ale (svensk faktisk).
Toon, Toon,
Black and white army