20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Vil du ha Souness som sjef også neste sesong?

Ja
6 (21.4%)
Nei!
20 (71.4%)
Usikker
2 (7.1%)

Stemmer totalt: 23

Avstemning er avsluttet: 15. April 2005, 15:00

Skrevet av Emne: Hvem vil sparke Souness?  (Lest 26636 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Hvem vil sparke Souness?
« Svar #15 på: 17. April 2005, 18:12 »
Souness er et taktisk null.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Henrik

  • Gjest
Hvem vil sparke Souness?
« Svar #16 på: 17. April 2005, 18:42 »
Har aldri hatt ein udelt positiv eller negativ holding til han,
men var det ein ting eg trudde han var god på, så var det disiplin.
Men, neida, Souness skuffa meg gong på gong...
Kvifor er det sånn i Newcastle?
Vi har aldri sidan PL kom i staden for 1.div hatt ein manager som var GOD med store bokstavar til å håndtere spelaropprør og press frå media.
Eg trudde dei dagane var forbi når Gullit pakka saman, og det såg lenge ut sånn, men gamlekar sjølv mista litt grepet på sine gamle dagar,
og når Greame kom gjekk no alt rett til helvete.
Nei, ansett Nils Arne Eggen. Alt er uansett betre enn det vi har no.

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Hvem vil sparke Souness?
« Svar #17 på: 17. April 2005, 23:42 »
Kan dagens tap ha bidratt til økt press på Souness, eller det bare føre til økte midler til spillerkjøp?
Toon, Toon,
Black and white army

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Hvem vil sparke Souness?
« Svar #18 på: 18. April 2005, 00:41 »
Begge deler vil jeg tro!! Men som sagt jeg åper Souness går på ræv ut av klubben!! Tenk å gi den mannen 25mil pund i sommer og så sparke han i oktober når vi 20 poeng bak 4 plassen da!!

DET MÅ SKJE I MAI!!!

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Hvem vil sparke Souness?
« Svar #19 på: 18. April 2005, 12:59 »
Thomas, jeg er helt enig med deg. Og jeg skulle gjerne sett deg få ta den avgjørelsen, og ikke Freddie Shepherd. Problemet er at jeg tror Souness får midlene, får gjøre spillerkjøpene og blir sparket i oktober. Det er slik vi har sett Shepherd operere før, og vi har vel ingen grunn til å tro at han har endret taktikk?
Toon, Toon,
Black and white army

NUFranC

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1652
    • Vis profil
Huff
« Svar #20 på: 18. April 2005, 13:34 »
Det er en grunn til alle disse smila fra Blackburn og Liverpool kompiser, og for å si det sånn tror jeg det vil vedvare hvis ikke Surmess forlater NUFC snarest..
maken til tulling!!

Bellamy tilbake!
Who else...... Alan Shearer

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Hvem vil sparke Souness?
« Svar #21 på: 18. April 2005, 13:38 »
Olav, vi var aldri i finale i FA-cupen under Robson. Det nærmeste vi har vært med Robson ved roret er semifinale. Finalene i FA-cupen var i 98 og 99, og Robson tok som kjent over i september 1999, mens FA-cup finalene ble spilt i mai.

Jeg har fortsatt vanskelig for å se at Shepherd skal sparke Souness i sommer. Men personlig så mener jeg det er på høy tid at Shepherd innser at han selv ikke har gjort en tilfredsstillende jobb heller, og tar sin hatt og går. Vi burde jo visst at det bare var et tidsspørsmål før han havnet på kant med Robson og gamlefar ble sparket. Vi (ihvertfall jeg) skjønte jo tidlig at Souness og Shepherd ville gå som hånd i hanske med hverandre, og at det fort kunne bli et uutholdelig helvete å være newcastlesupporter. Og om Shepherd, etter å ha sparket Souness til høsten (ja, det skjer først da), treffer blink og får tak i en god manager igjen, så vet vi klok av erfaring at det bare er et spørsmål om tid før manager og styreformann er bitre fiender, og nok en glimrende manager må forlate klubben.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

djmattis

  • Gjest
Hvem vil sparke Souness?
« Svar #22 på: 18. April 2005, 13:41 »
Det finnes ingen lette svar på alle disse problemstillingene.
Sanne mine ord.
Klubben i vårt hjerte er i et eneste stort svart høøøl!
noe må gjøres, den saken er sikker

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Hvem vil sparke Souness?
« Svar #23 på: 20. April 2005, 22:37 »
Bolton, Everton, Boro og Spurs - alle lag som Newcastle var forventet å ende foran i år, må snart ha kikkert for å finne Newcastle bak seg på tabellen. Vi ligger på 14.plass kun 44 poeng bak Chelsea og hele 3 poeng foran stormakten Fulham som består av spillere av ypperste verdensklasse i alle ledd.

Er det virkelig tilfeldig at Newcastle tok flere poeng enn Blackburn da Souness var manager på Ewood de første 6-7 kampene, mens Blackburn har tatt flere poeng enn Newcastle etter Souness sin ankomst og nå faktisk ligger foran oss på tabellen?

Jeg er så jævla glad for at sesongen snart er over.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Første innlegg....
« Svar #24 på: 21. April 2005, 00:34 »
Hm, tap mot Norwich jah...greitt nok, de har noe å spille for, og de slo ManUtd med 2-0 forrige runde...men hva gjør det...? drit i ManUtd, de kan ta seg ei bolle å slenge seg i veggen....drit i Norwich, uansett hvor mye de har å spille for...problemet er laget vi alle elsker, de i drakta vi tar på oss hver gang det er kamp, denne svarte å hvite med det nydelige merket, nermest hjertet, det egentlig står på. Kluivert som går rundt å labber når han av og til spiller, han tjener bare altfor mye penger...tenk viss ikke Barca hadde betalt litt av lønna hans denne sesongen(bare for å bli kvitt han). kan nevne andre spillere, men gidder ikke...det fungerer ikke i noen ledd...greitt, vi har øyrikets beste spiss gjennom tidene...men hva gjør det, når ingen andre gir han noe å jobbe med....vi har Dyer, når ikke han får bank. Boumsong og Bramble funker bra sammen, og jeg liker Carr...og Given sire seg selv...beste keeperen på øya...men det er ikke det det står på heller..det er på treningsfeltet, i garderoben før kampen og i pausen...det er her det svikter!!

Det er ikke rart at jeg dag etter dag blir mobba av mine "venner", som alle holder med de ekle lag i rødt....FISJ...når alt vi har bygd opp med Robson, blir lagt i grus av Shepard og Hall. Er ikke så mange andre styreformenn som velger å sparke manageren etter 5 kamper...HVA ER DET FOR NO TULL???

Nå er sesongen snart over, å jeg skal drapere meg i mine svarte/hvite yndlingsskjorter, legge meg under dyna, å gråte! Hva er det som skjer? stakkar alle dem som går på kamper hver helg, til den stadion som var blandt de mest fryktede på øyriket, for, ja er vel kanskje bare 2 år siden..nå drar lag dit for å ta poeng, angripe...og alle dem som sparer sine små kroner hver uke for å gå på kamp, går skuffet hjem.
Greitt, vi har hatt et par bra kamper, en grei periode av og til....men so what? Vi er 44poeng bak Chelski....?? skal Newcastle være der? NEI

De skyldige må finnes, dras ut på Eldon Square, og spottes og kjeppjages ut av byen!!

Beklager et rotete å langt (sikkert usaklig) innlegg, men måtte få det ut!!!

Hvem det enn var her som sa at han gruet seg til søndag...Det gjør jeg åsså.
Men kampen skal sees, på pub, i svart/hvit. og jeg kommer til å bli ledd av bak min rygg når jeg går ut døra etter nok et stortap.....men bryr det meg? Nei, for jeg vet hva klubben står for...!!!

Black & White til death....heller død enn rød!!

Takk for meg.
Bjørn W.W  :?

Og forresten...dette er en veldig bra fanside...kjempebra jobba gutter. Stå på!!! :D
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Hvem vil sparke Souness?
« Svar #25 på: 21. April 2005, 00:38 »
Et veldig bra innlegg, Bjørn. Du har gode holdninger og tanker rundt klubben. Fortsett med det, og velkommen til forumet.
Toon, Toon,
Black and white army

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Hvem vil sparke Souness?
« Svar #26 på: 21. April 2005, 00:51 »
Meget bra innlegg dette her. Finner knapt en linje jeg er uenig i eller ønsker å kommentere ytterligere. Ingen tvil om at det har skjedd en kollektivsvikt i laget, hvor alle parter må ta på seg skylda. Da mener jeg både spillere, styre og manager. Til tross for noen gode januarkjøp mener jeg dog at Souness har fått mer enn nok tid på seg. Dette vil jeg stå fast ved uansett om vi vinner alle våre resterende kamper og slår Chelsea 7-1 på hjemmebane i siste kamp. For hver seier kjøper bare skotten seg tid. Hvis vi virkelig ønsker å oppnå noe annet enn 13. og 14.plasser i fremtiden er første steg å gå å ansette en ny manager. Souness kan kjøpe, men han er totalt handlingslammet på sidelinja (som Bobby var det siste året). Taktikk er et fremmedord for Graeme. Det eneste jeg så på som positivt med Souness sin ankomst var at jeg trodde han kom til å få orden på disiplinen i laget, men hva har skjedd? Jo... To medspillere begynner å sloss som noen løver mot hverandre midt på banen og blir suspendert i 3 (viktige) kamper, vår aller giftigste spiss forsvinner på lån til Skottland, vår nest viktigste offensive spiller går offentlig ut og indirekte klager på manageren etc. And the list goes on.

Jeg klarer ikke å være optimist så lenge Souness sitter ved roret. FF kommer ALDRI til å sparke GS. Da må vi i såfall tape det som er igjen av kamper, noe som skal mye til, selv med fotballeuropas dårligste lagmoral per dags dato. Han er rett og slett for feig til å innse egne feil. Det var nemlig en feil å ansette Graeme Souness. "Etterpåklokskapen lenge leve" vil nok mange si, men var det virkelgi noen som IKKE var skeptiske da Souness tok over?

Men uansett, som du sier Bjørn... Souness, Fat Fred, stortap på stortap. Newcastle-drakten er på, selv etter stortap. Selv om tabellposisjonen er flau, så er man ikke flau av laget. Det er i slike vonde perioder at man virkelig kjenner følelsene for laget.

Toon Toon,
Black'n White Army!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Hvem vil sparke Souness?
« Svar #27 på: 21. April 2005, 01:23 »
Souness skuffet over nok et tap
Skrevet av Magnar, 21 April 05

Graeme Souness var veldig skuffet etter å ha sett Newcastle United tape for Norwich. Det fjerde tapet på rad har blitt en belastning for skotten, og han er sikker på at Newcastle skulle hatt mer ut av kampen enn et tap.

Det har vært veldig opp- og ned for Newcastle denne sesongen. Kanskje flere nedturer enn oppturer, og selv om Newcastle fant en fin form i januar, har den nå vist seg å falle til et veldig lavt nivå. Vi er heldige som har så mye poeng allerede at vi slipper maset om nedrykk.

“Jeg er veldig skuffet. Det har vært en tung uke for oss,” sier Souness til SkySports. “Å tape på denne måten som vi gjorde i dag, er veldig tungt. Jeg syntes vi var bedre enn Norwich, og det var uflaks at vi tapte. Jeg vil ikke at sesongen skal avsluttes med en slik bitter smak i munnen!”

Kan vi tillate oss å håpe at den bitre smaken han kjenner, er smaken av arbeidsløshet?
Toon, Toon,
Black and white army

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Sett dette før....???
« Svar #28 på: 21. April 2005, 16:56 »
Hm, la bare merke til at dersom vi ender opp med de antall poeng som antas i artikkelen om den fantastiske sesongen vår, så havner vi langt bak i leksa.....det er vel ca 5år siden vi andte opp så langt ned....å da gjorde jo Shepard det han skulle gjort etter Keegan forlot oss, nemlig ansatt Robsen...da gikk det straka vegen oppover....

Så kanskje er det det som skal til for at Shepard tar til vett og sparker Souness og finner en ny manager...så hvem vet, kanskje historien gjenntar seg??

Noen correct me if I'm wrong....men vi var vel et gost stykke ned i systemet da den lille mannen med krøllene (Keegan jah), kom å reddet klubben..han var vel der i 5-6-7 år...(husker ikke), men veffal...så gikk jo han av...så kom de forsmedelige årene med Dalglish og Gullit...Dalglish fikk jo sparken etter 1-2 dårlige sesonger, så kom Gullit å skulle redde oss...Jau meg i ræva om han gjorde det...så fikk han fyken etter 1 sesong eller no. Da kom Robson å reddet oss, i 5 år...og nå Souness....som er en ny Dalglish...

La oss bare be om at vi ikke må lide under en ny Gullit, som setter Big Al på benken mot Sunderland :P, men kan hoppe rett til en ny Robson....

Bare en tanke....

Bjørn

Som har håndhilst på kongen...!!  :D
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Hvem vil sparke Souness?
« Svar #29 på: 21. April 2005, 16:58 »
Dalglish solgte alle de gode spillerne og kjøpte masse skrap. Så kom Gullit med sin "sexye" fotball, og fikset resten.

Dalglish ødela stallen.
Gullit ødela taktikken.
Toon, Toon,
Black and white army