20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Feiring av mål  (Lest 8482 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DanMan

• Gjest
Feiring av mål
« på: 27. April 2006, 15:52 »
Vet ikke om dette temaet har blitt berørt og belyst før (i så fall beklager jeg), men min raske gjennomgang av trådtitlene i denne kategorien, der jeg mener et slikt tema bør være, førte i alle fall ikke til noen funn. Derfor tar jeg på meg ansvaret på å starte en tråd som i aller høyeste grad har gode overlevelsesmuligheter.

Fotballspillere scorer mål. Det bør de jo gjøre.  :lol: Men hva gjør de så? Noen feier som gale, noen plukker ball og løper, noen leker arrogante. Hvilke målfeiringer husker dere best? Både spontane og rutinepregede teller. Liker dere de eller ikke?

Personlig synes jeg Shefki Kuqis stup på flat mark, fra høyest mulig hol er ganske så morsom.  :lol: Det ser bare litt ubehagelig ut.

Shearers legendariske arm og Elliotts mindre legendariske kyllingdans er to gode feiringer fra vår klubb.

Og var det ikke Sava i Fulham som feiret med en slags Zorro-maske, som han hadde med seg i strømpa?  :lol:

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Feiring av mål
« Svar #1 på: 27. April 2006, 16:23 »
Alan Shearer feirer best. En av grunnene til at jeg fikk øynene opp for ham var nettopp denne armen, som jeg selv har sett så mange ganger, at jeg bruker den automatisk selv.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Feiring av mål
« Svar #2 på: 27. April 2006, 17:03 »
Shearers feiring er på en måte hans merkevare.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Feiring av mål
« Svar #3 på: 27. April 2006, 17:29 »
Kem var han Brassen som tok opp ei gulrot frå shortsen og åtna når han scora ? Nokon som husker ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Feiring av mål
« Svar #4 på: 27. April 2006, 17:58 »
Har sansen for denne typen feiringer!

Link

Husker godt denne:

Robbie sniffer!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Feiring av mål
« Svar #5 på: 27. April 2006, 20:22 »
Må si jeg liker Robbie sin, den var så latterlig dum som man får det.

Shearer sin er jo selvsagt bankers.

Lua-Lua er jo kjent for sine fine snurrevipper.

Og så må jeg si at jeg likte dansen til Toni etter det fantastiske målet han hadde på Stadion...
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Feiring av mål
« Svar #6 på: 27. April 2006, 20:37 »
Favoritten min er Minis salto. Den fascinerte meg fra jeg var liten gutt. Satt bestandig og håpet at Mini skulle score slik at jeg fikk se saltoen. :) Husker Odd Iversen en gang sa at Mini begynte å få såpass god spenst at han mente Mini kunne klare dobbel salto. Hehe.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Feiring av mål
« Svar #7 på: 27. April 2006, 22:37 »
hasselbank var en dj etter han skåret en gang
med en hånd på øret, mens den andre hånden skratchet plata.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Feiring av mål
« Svar #8 på: 27. April 2006, 22:56 »
Hehe, liker ofte de litt arrogante feiringene, som da Kongen har bedrevet, og som Thierry Henry også har. Slik de beste skal være, litt arrogante i feiringene, og disse to er jo nettopp de to største spissene noensinne i PL. Husker alikevel Shearers feiring da han scora mot Blackburn for oss, da han lat som han skjøt i pil og bue eller noe slikt!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

DanMan

• Gjest
Feiring av mål
« Svar #9 på: 28. April 2006, 11:20 »
Husker noen Carew/Mini-herminga av Moldes diver Fostervold? Priceless! :lol:

Mini "klapper" Carew på kinnet, Carew står overdrevent lenge og hiver seg så teatralsk rundt og faller på magen, mens han holder seg for ansiktet.

Selvsagt er Kongens feiring verdt å nevne, dette overlot jeg bevisst til førstemann.  :wink: Henrys hysjing er også nydelig.

Og Lua-Luas kunstflikker er spektakulære. Aghahowa har også slike artistiske feiringer som er store å se på.

Rauls kyssing av ringen er også elegant.

Apropos ring er det én feiring som alldeles ikke gikk som planlagt, med en ring involvert. Jeg tenker selvsagt på stakkars Paulo Diogo i Servette. Han hektet fast sin nye giftering i gjerdet han klatret opp til etter et mål, og når han skulle hoppe ned, svupp, det ytterste leddet på fingeren ble røsket av. Det var ikke engang han som scoret målet, han la bare opp til det. Som om ikke det var ille nok, fikk Diogo gult kort for overdreven feiring.  :lol: Uff, slemt å le, men det er unektelig litt morsomt.

Babayaro pådro seg vel også et benbrudd i Chelskij etter å ha tatt en baklengs salto etter et mål i en forsesongskamp?  :lol:

plebbster

• Gjest
Feiring av mål
« Svar #10 på: 28. April 2006, 15:40 »
Hvis det er en som feirer som en skikkelig mann, så er det Bengt Sæternes. Jeg kopierer den feiringen hver gang jeg scorer. Løper bare rolig bort med samme anstiksuttrykk til en eller annen lagkamerat.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Feiring av mål
« Svar #11 på: 28. April 2006, 15:58 »
Er det noen som husker Roger Milla? Kameruns goalgetter på 80-tallet.
Han løp bort til cornerflagget og danset en merkelig dans.

Av "enkle" feiringer liker jeg Shearer best.
Av akrobatiske feiringer er favoritten selvsagt LuaLua
Og i Norge er det selvsagt Mini som er den store favoritten. Mini-saltoen var alltid et høydepunkt.

Men den beste målfeiringa jeg noen gang har sett er selvfølgelig Carew og Minis harselering med Knut Anders Divervold.
Se videoen her.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Feiring av mål
« Svar #12 på: 28. April 2006, 19:14 »
Haha, digger den videoen hvor de etterligner Knut Anders Fostervold. :lol: Han fortjente den til de grader da!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Feiring av mål
« Svar #13 på: 29. April 2006, 00:39 »
Sitat fra: "Mr. Lerback"
Haha, digger den videoen hvor de etterligner Knut Anders Fostervold. :lol: Han fortjente den til de grader da!

Selvsagt gjorde han det.
Og hvis noen skulle treffe på søstra hans (som jobber i TV2-sporten), gi a en på trynet for meg. Dersom noen skulle treffe på Divervold himself, gjør hva pokker du vil.

Men dersom noen skulle treffe på Trond Strande, Magnhild Hoseth, Daniel Berg Hestad eller Petter Rudi, vær så snill å dra frem et våpen. Hvis ikke du har våpen, bruk knyttneven.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Feiring av mål
« Svar #14 på: 29. April 2006, 00:53 »
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "Mr. Lerback"

Selvsagt gjorde han det.
Og hvis noen skulle treffe på søstra hans (som jobber i TV2-sporten), gi a en på trynet for meg. Dersom noen skulle treffe på Divervold himself, gjør hva pokker du vil.

Men dersom noen skulle treffe på Trond Strande, Magnhild Hoseth, Daniel Berg Hestad eller Petter Rudi, vær så snill å dra frem et våpen. Hvis ikke du har våpen, bruk knyttneven.

:lol:
Men slå til Guro  :o
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]