20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Liverpool lør. 30.04. kl. 13.30  (Lest 1357 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Newcastle - Liverpool lør. 30.04. kl. 13.30
« på: 29. April 2022, 11:24 »
Dette blir en meget spennende kamp!  :)  :-X

Kopierer likegodt fra VGlive: Newcastle lå på 19.plass da Eddie Howe overtok managerjobben, og laget vant ikke noen av sine 14 første matcher. Men nå har de seiret i ti av 14 siste - og vunnet samtlige fire seneste med sammenlagtmålforskjellen 7-1. Hjemme har ikke Magpies røket siden 19.desember (0-4 for Man.City). Løftet frem av sitt entusiastiske hjemmepublikum er det mye selvtillit i dette Newcastle-laget nå. Men nok en gang mangler trolig Trippier (f), Fraser (mb) og Wilson (a). Liverpool brukte litt tid på å knekke et godt organisert Everton søndag, men det gikk til slutt (2-0). Onsdag kveld var det i grunnen aldri noen tvil om Liverpool skulle beseire Villarreal i CL-semifinalen på Anfield (2-0). I Premier League er tabelltoeren uten tap på 14 siste (12-2-0).

Liverpool må vel sies å være storfavoritt, men har et knallhardt kampprogram. Noe Newcastle kanskje kan dra nytte av? Blir syretesten dette på hvor langt Newcastle har kommet under Howe, klarer vi å matche et av verdens beste lag, eller får vi juling?

En liten bonus, om Newcastle tar poeng i denne kampen, legger vi en stor hindring i veien for Liverpool og seriemesterskap.  :) Sett bort i fra Scum, er Liverpool laget jeg misliker mest i PL. Ene og alene på grunn av norske Liverpooolfans, som er UTROLIG stusslige! 
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool lør. 30.04. kl. 13.30
« Svar #1 på: 29. April 2022, 11:40 »
Norske Liverpool-fans er grunnen til at jeg misliker de mer enn noe annet lag i PL. Helt ufattelig teite supportere - og grunn nok til at jeg skjønner folk får avsmak på anglofilien blant norske fotballfans.

Ellers - jeg tror vi ryker her, og at det nok en gang vil vise seg at spranget fra oss til de aller beste lagene enda er passelig stort.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool lør. 30.04. kl. 13.30
« Svar #2 på: 29. April 2022, 12:57 »
Liker forbedringen jeg har sett hos oss defensivt under Howe, men når man stiller vårt forsvar opp mot det et titteljagende Liverpool kan stille levner jeg oss liten sjanse her.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool lør. 30.04. kl. 13.30
« Svar #3 på: 29. April 2022, 16:22 »
Fansen er en sak, men har stor sans for Klopp og hans fotballfilosofi. Synes Liverpool er det mest underholdende laget å se på av alle, mens med City (mot svakere motstand) så er det bare så kontrollert og kjedelig å se på. Derfor har jeg litt sans for Klopp og hans lag, men håper selvsagt at vi imponerer og tar poeng i denne.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool lør. 30.04. kl. 13.30
« Svar #4 på: 29. April 2022, 20:32 »
Akkurat no kan me slå kven som helst heima, men med tanke på slik Liverpool spelar om dagen tippar eg dei dreg seieren i land.
Hugsar liknande situasjon då Rafa var her. Då jaga dei vel og tittelen og med fantastisk stemning på stadion ga me dei kamp til siste sekund. Enda vel 2-3. Og då var dei vel kanskje litt heldige.
Må sei eg er spent på Mike Dean i VAR-vogna! ???

Ja, og kvifor har denne kampstart 1330?! Burde jo vore kveldskamp.
« Siste redigering: 29. April 2022, 20:41 av lgrinde »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool lør. 30.04. kl. 13.30
« Svar #5 på: 30. April 2022, 10:23 »
Blir spennende å se om Trippier blir med i dag. Det ble først sagt at han kanskje var tilbake til Tottenham kampen? Er jo 1 mnd siden den kampen.. Er jo ikke sånn type skade man lett slår opp igjen heller, når den først gror.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool lør. 30.04. kl. 13.30
« Svar #6 på: 30. April 2022, 11:42 »
Hørte intervju med Howe om Wilson og Trippier. Hadde nesten glemt at vi hadde de:)

I dag er vel alt annet enn tap en bonus. Samtidig er det Liverpool som har alt presset.
« Siste redigering: 30. April 2022, 12:30 av lefsen »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool lør. 30.04. kl. 13.30
« Svar #7 på: 30. April 2022, 12:40 »
Newcastle United: Martin Dúbravka, Emil Krafth, Fabian Schär, Dan Burn, Matt Targett, Bruno Guimarães, Jonjo Shelvey, Joe Willock, Joelinton, Miguel Almirón, Allan Saint-Maximin.

Substitutes: Karl Darlow, Javier Manquillo, Jamaal Lascelles, Paul Dummett, Matt Ritchie, Jacob Murphy, Sean Longstaff, Dwight Gayle, Chris Wood.

Ellers enig med Eriksen, for et nøytralt øye er Liverpool laget som spiller finest fotball i verden om dagen, og etter mitt syn klubben vi bør prøve å kopiere. Var ganske irritert når Klopp gikk dit  :-X ::) Visste de kom til å bli en klubb med attraktiv spillestil.

Ingen Salah fra start.
« Siste redigering: 30. April 2022, 12:53 av Geordie »
No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool lør. 30.04. kl. 13.30
« Svar #8 på: 30. April 2022, 13:25 »
Håper på en knallsterk 3-2 seier!

Vi må alltid ha trua!
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool lør. 30.04. kl. 13.30
« Svar #9 på: 30. April 2022, 14:44 »
Og plutselig så blåses det midt i et angrep ved hodeskade? Har regelverket endret seg siden sist vi møtte Liverpool? ::)

Ja, det var rett å blåse. Men det var det sist også.
« Siste redigering: 30. April 2022, 15:10 av Eriksen »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool lør. 30.04. kl. 13.30
« Svar #10 på: 30. April 2022, 16:12 »
Såg at me spelte mot eit lag som spelar om 4 pokalar…
Svak kamp av oss og meget sterk kamp av dei.
Hadde Shelvey utført ei slik takling på Anfield so hadde dommaren blåst frispark.
« Siste redigering: 30. April 2022, 17:24 av lgrinde »