20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet januar 2016  (Lest 167851 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #585 på: 26. Jan. 2016, 23:41 »
Vi har blitt linket til Mattia de Sciglio og Todd Kane i kveld. Sett meget lite av de to, men de Sciglio skal visstnok være en oppgradert versjon av Santon (sies det).

Jeg tror vi går for en spiss nå, men verdt å få med seg at vi hvertfall er linket til forsvarere.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #586 på: 27. Jan. 2016, 00:00 »
Det vi får med Saivet, Shelvey og Townsend er ikke bare bedre 11'er, men også mye bedre dybde. De nevnte spillerne pluss Colback, Anita, Wijnaldum, Sissoko, Ayoze, Cisse og Mitro er ti spillere gode nok for at et lag skal score nok mål. I tillegg har vi Aarons, Thauvin, Tiote (vertfall foreløpig når det gjelder de siste to) og kanskje til nøds Obertan på en god dag. Inkluder en spiss, og vi er godt forspent for å klare å stille sterkt hver eneste kamp, selv med tre-fire skader/karantener.

Også er det jo slik at fotballspillere utvikler seg. Townsend er allerede bra, og har stort potensial. Sitter med en følelse av at alle er meget godt fornøyd med det kjøpet når vi skriver juni. Samme med Loic Remy. Var rævva mot Arsenal, men et miljøskifte kan gjøre underverker. At han besitter kvaliteter klubber som Newcastle trakter etter er hevdet over enhver tvil.

I de bakre rekkene er det verre. Utrolig dårlig cover på backene. Trenger ikke være noen som går rett inn i førsteelveren, men vi trenger mer dybde. Luis Enrique f.eks. Kanskje til og med Debuchy på lån. Gode navn, helt ute av form sådan, men en måned på treningsfeltet med utsikter for spilletid kan gjøre meget godt for en proff.
Black and white since 1996

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #587 på: 27. Jan. 2016, 00:12 »
For en stor del enig med deg akselho.

Ja, jeg er sunt skeptisk til Shelvey og Townsend, hvilket nivå har de egentlig? Vært opp og ned, får håpe de hever og utvikler seg i nytt miljø hvor de blir satset på, imidlertid har de tross alt vist at de har et bra toppnivå. Saivet er også et usikkert kort, imidlertid ut fra beskrivelsene jeg har lest, en klar oppgradering fra Colback, Tiote og Anita.

Med disse 3 inn, er det god grunn til å tro at andre spillere føler presset og hever seg, samt bredden gjør at troppen er mindre utsatt for slitasje og skader.

Usikkerheten ligger i hvor gode er de egentlig, og hvor fort tilpasser de seg et nytt lag og et nytt miljø? Velger å være forsiktig optimist, og måtte de neste dagene gi oss en bra spiss. Remy, er nok rusten, men har nivået inne om han får et par kamper. Berahino, litt samme som Townsend/Shelvey, stort potensial, men er han i stand til å få det ut? Lacazette, spennende spiller med stort potensial, men tar han nivået i PL?

Gomis og Diouf føler jeg vi bør holde oss langt unna....

« Siste redigering: 27. Jan. 2016, 00:18 av Geordie »
No fate but what you make

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #588 på: 27. Jan. 2016, 04:21 »
Bredde er bra, men usikre kjøp kan også være penger på bålet. Vi har jo en viss Thauvin i backup som aldri får prøvd seg. Vil heller foretrukket at han fikk noen flere sjanser og at vi brukte Townsend-pengene på det virkelig trenger: forsvarere (spiss)

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #589 på: 27. Jan. 2016, 06:29 »
Tror Townsend på sikt kommer til å bidra like mye som, og bli en like stor hit som fotballgeniet Obertan. Kanskje den minst spennende Newcastle-signeringen siden jeg begynte å følge med på fotball. Ugh.
Nei.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #590 på: 27. Jan. 2016, 09:58 »
Bredde er bra, men usikre kjøp kan også være penger på bålet. Vi har jo en viss Thauvin i backup som aldri får prøvd seg. Vil heller foretrukket at han fikk noen flere sjanser og at vi brukte Townsend-pengene på det virkelig trenger: forsvarere (spiss)

Thauvin blir visst sendt på lån nå: http://www.getfootballnewsfrance.com/2016/newcastle-agree-to-let-florian-thauvin-leave-on-loan/

Leicester med bud på Remy :'(: http://www.getfootballnewsfrance.com/2016/leicester-make-e10m-offer-for-loic-remy/

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #591 på: 27. Jan. 2016, 10:02 »
Det vil alltid være knyttet risiko med spillerkjøp. Med Townsend og Shelvey (og Saivet vil jeg tro) får vi nok spillere som varierer i prestasjonene. Akkurat som Sissoko. Men Sissoko var et bra kjøp det? Kommer ikke på i farten hvor mye han kostet, men det var vel ikke mer enn £4-6 M. Poenget jeg prøver å få fram er uansett at Shelvey og Townsend summert over flere kamper hever laget, og det umiddelbart fordi tempo og alt styret i PL er de vant med, og derfor er det grunn til å være happy. Hvor mye av potensialet de trenger å ta ut på fire måneders sikt? Ikke mer enn at de hjelper Newcastle til 17. plass, ikke så mye av max-potensialet m.a.o. Men du har meget god grunn til å være skeptisk Geordie, men kanskje litt mindre skeptisk med tanke på at klubben holder seg for hver potensielt god spiller som kommer inn dørene :)

Når det gjelder prisen er det jo hinsides mye penger, men sånn er nå en gang markedet. Klubbene får mer og mer penger for hver sesong som går og med den nye TV-avtalen enda mer. Da går prisen på spillere som Shelvey og Townsend opp, for Newcastle får mer penger å rutte med og Swansea og Spurs trenger ikke å selge for mindre for å gjøre gode avtaler. Det er helt søkt å sammenligne £12M for Townsend i 2016 med £15M for Shearer i 1996 for de som prøver seg på det! Med inflasjon tatt alene i betraktning er £15M i 96 verdt £25.8M i 2016. Også kommer alle andre faktorer i tillegg.
« Siste redigering: 27. Jan. 2016, 10:04 av akselho »
Black and white since 1996

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #592 på: 27. Jan. 2016, 10:25 »
Spurs skal visstnok komme med et siste bud på Berahino - £17mill. Jeg tar Remy til £12mill over dette any day!

"Newcastle are keen to tempt Loic Remy back to St James' Park but Chelsea want £12m to complete a permanent transfer. (Daily Mail)"

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #593 på: 27. Jan. 2016, 10:37 »
Håper vi kan få inn både en spiss og en forsvarssspiller. Da har vinduet vært særdeles bra. Selv om jeg også er særdeles skeptisk til Townsend-dealen. Hadde vært mer spiselig dersom han ble kjøpt for under 10 millioner pund.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #594 på: 27. Jan. 2016, 10:39 »
Me må få inn Berahino eller Remy.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #595 på: 27. Jan. 2016, 11:36 »
Håper vi kan få inn både en spiss og en forsvarssspiller. Da har vinduet vært særdeles bra. Selv om jeg også er særdeles skeptisk til Townsend-dealen. Hadde vært mer spiselig dersom han ble kjøpt for under 10 millioner pund.
Jeg driter forsåvidt i om han koster £8mill eller £12mill. Det som er viktig er at styret nå tydeligvis har skjønt at de må betale markedspriser og ikke bare kan kjøpe "bargains".

At Townsend er løsningen er jeg meget skeptisk til. En spiller med statistikk på nivå med Obertan i PL. Lov å håpe, men jeg tror dette blir nok en bom dessverre.

Obertan i PL: 3392min (37 hele kamper) 2 mål, 9 assist.

Townsend i PL: 3101min (34 hele kamper) 5 mål, 6 assist.
« Siste redigering: 27. Jan. 2016, 11:42 av Daniel »

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #596 på: 27. Jan. 2016, 11:54 »
Trenger ikke være noen som går rett inn i førsteelveren, men vi trenger mer dybde. Luis Enrique f.eks.

Han la vel opp for 12 år siden, så at han kan komme rett inn å forsterke er nok tvilsomt  ;)

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #597 på: 27. Jan. 2016, 12:08 »
Townsend i PL: 3101min (34 hele kamper) 5 mål, 6 assist.

Synes ikke det var så verst jeg, iallefall bedre enn jeg fryktet. Dette er kamper som er spilt fra 23 år og nedover og da produserer han 1 mål pr. 3. kamp på høyeste nivå. Helt greit for en ung ving i PL vil jeg si, men selvsagt ingen "world-beater". Spørsmålet er om han vil utvikle seg videre til å få en god statistikk, jeg vil ikke uten videre utelukke det.

Hva Tottenham-fansen måtte mene tar jeg med stor ro. Tror det er til beste for alle tre parter med overgangen, men det er jo selvsagt Newcastle som bærer risikoen. Men da må vi huske på at vi bærer risikoen for at han blir en suksess såvel som en flopp. Men om vi stiller krav til suksess på linje med Bale i sin tid så er det bare å roe seg ned tror jeg. :)

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #598 på: 27. Jan. 2016, 12:23 »
Mye kosta shearer i sin tid? £150 mill? Og Townsend koster oss like under... Ja, det er hundre år siden og tidene har forandret seg, men det setter ting litt i perspektiv.

Ikke en god sammenligning slik jeg ser det. Om vi ser på pengeinflasjon alene så koster han vel ca. 60% av det Shearer gikk for den gangen. Men så er jo pengene som svirrer rundt i fotball i 2016 noe helt annet enn i 1996 og inflasjonen i Premier League er nok langt høyere enn i pengesystemet ellers. En kan like gjerne sammenligne overgangen med en av verdens dyreste overganger i dag på ~£86m (Bale). Townsend er omtrent en 7-del av dette, eller ca. £2,2m relativt til £15m i 1996. Gir et like godt (dårlig) perspektiv vil jeg si.

Men ja jeg er enig i at Townsend er en dyr sjanse å ta, men Tottenhamfansen - av alle fans - burde åpenbart være klar over at engelske spillere som regel koster mer enn de strengt tatt er verdt.

Jeg tror det er få spillere som er interessert i å gå til oss i dagens situasjon - og vi bør begynne å ta noen desperate grep - og da må vi kaste penger etter klubber og spillere selv om det innebærer stor risiko mener jeg. Angivelig har vi råd til det, og det er jo fornøyelig at vi nå er misfornøyde med pengebruken for en gangs skyld.
« Siste redigering: 27. Jan. 2016, 13:36 av Hughie »

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #599 på: 27. Jan. 2016, 15:31 »
Trenger ikke være noen som går rett inn i førsteelveren, men vi trenger mer dybde. Luis Enrique f.eks.

Han la vel opp for 12 år siden, så at han kan komme rett inn å forsterke er nok tvilsomt  ;)

Synes det er der klubben skal lete, etter erfarne spillere som sliter i den klubben de er i. Ah, nå skjønt jeg det i det jeg skrev :P JOSE Enrique. Faen.
Black and white since 1996