20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet januar 2016  (Lest 167861 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #450 på: 19. Jan. 2016, 18:00 »
http://www.skysports.com/transfer/news/12691/10136260/cheick-tiotes-move-from-newcastle-to-shanghai-stalls-over-personal-terms
"Cheick Tiote's move from Newcastle United to Shanghai Shenhua has stalled over the player's wage demands, according to Sky sources."

Grådige jævel

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #451 på: 19. Jan. 2016, 20:35 »
Hvis noen ønsker seg Townsend,,, og det attpåtil på bekostning av Thuivin,,, og til den prisen,,, da blir jeg flau.

En spiller som hadde noen kamper lenge siden han virka god, og falt helt av... Var vel ikke i nærheten av noe fast spiller for Tottenham etterhvert... Og over 10 mill? Han er max en squad player, helst ikke det engang... Thuivin viser et enormt potensiale vi visste han hadde,,, vi visste også han kunne være vanskelig og kanskje treger tid. Å kaste han etter en halv sesong og få sjanser, på grunna av en varierende sesongstart, mens hans konkurrenter har spilt stabilt godt. DVS Wijnaldum Ayoze Sissoko... Han virker å ha genialt blikk pasninger hurtighet teknikk,, og en ekstra flair,, virker som han kan være ekstrem på brassespark... Og en type som kan drible av folk med finter verden nesten har sett... Får han et stabilt nivå og jobber bra, så har vi kanskje en megaspiller... Og det han til tider viser tyder på at han har et enormt nivå inne. Prisen var vel heller ikke lav uten grunn.. En meget spennende spiller vi virkelig ville satse på, som har fått lite sjanser den siste tiden... Townsend er på sitt beste en avarage spiller, ikke noe å satse på om vi skal bli bedre og kjempe mot bedre lag...

Og Townsend for Sissoko? Jeg tror og håper det var ironisk, for det vil være så sykt om det ikke skulle være ironi at da vet jeg ikke...  Sissoko selges? Skal vi selge vår kanskje beste spiller, når vi nettopp har brukt 65  mill ca om vi tar med sommeren, på spillere, som har en lang vei for å overgå Sissoko. Ikke er han gammel heller. Om han virkelig vil dra, og vi ikke "har noe valg", så,,,, ja,,, men å mene at Sissoko er så svak på mange måter, når han er den som egentlig er alt for god for oss, og gjør oss til et meget farlig lag, når ting sitter...

Sissoko, Wijnaldum, Janmaat, og keeperne, og nå etterhvert Mitrovic har gjort en storjobb i gode deler av sesongen, til tross for hvordan laget som helhet har fungert... Å  mene Wijnaldum er bedre, kan jeg delvis være enig i. Men dette er 2 meget gode spillere på ca samme nivå. Sissoko sin styrke, rykk, teknikk, tid tider meget gode pasningspil, at han ikke har teknikk? Hva med når han scoret mot City borte i ligacupen da vi vant, Aarons scorte også,, viste ikke det at han har teknikk der han dro seg forbi stoppern og scorte? Og gjorde nesten det samme nå nylig. Forarbeidet på 2 0 målet mot Liverpool er sinnsykt. Kampen han hadde 4 assist... Det rykket og den trusselen han skaper, er gull verdt for oss og ville selge han for nesten samme vi hentet Shelvey, ville vært sykt. Jeg hadde klikka.. Shelvey er jeg glad for å få, men er vi en selgende klubb, som skal svekke laget, og tro at det kommer en ny sissoko? Elller skal vi beholde de beste og bygge opp laget? Eller mener dere virkelig sissoko ikke er god nok? og om vi fikk,,, 25 mill,,, eller,, det dere vil selge han for?? tror dere at noen så gode spillere som sissoko tar newcastle som neste steg? vi kan hente 2 stallspillere men ingen som hever laget like mye som sissoko,,, isåfall fortell meg hvem? og kan vi ikke kjøpe han uten å selge sissoko?.... holdningsproblemer? hvilke? at han heier på arsenal men fortsatt er hos oss og han virker nokså profesjonell, spessielt med tanke på at han spiller i et så svakt lag, og er så god,  han tenker nok hvorfor er jeg ikke i spurs eller noe bedre,,,men han gjør jobben sin, og klager ikke nevneverdig på tilværelsen. townsend har ikke noe å gjøre i stallen vår en gang. mange spennende spillere i samme posisjon. Aarons, Thuvin, er mye mer spennende, og håper virkelig ikke vi mister dem...  Beharino, som en utfordrer til Ayoze, forutsatt at Wijnaldum spiller sentralt, da han er mye bedre i pasningsspillet, mens jeg føler Beharinos rykk kommer bedre til rette på kanten i en slags Ronaldo rolle som ving-spiss... Ayoze er jevnt god, men føler ikke det er like ofte mellom de magiske øyeblikkene, og rykket hans, er vel bare sånn nesten.. Spessielt målfarlig er han heller ikke til tross for at han er like mye involvert i målsjanser som de andre...Men jeg har tro på Ayoze og han er ofte meget god. Men Wijnaldum og Sissoko burde være bankers. Mitrovic kan kun spille spiss og kan ikke råtne på benken, så det må bli Beharino som alternativ til Mitrovic og Ayoze, og gjerne på rulering da alle er ganske jevngode..Blir Mitrovic skadet, kan Beharino ta spissplassen. Blir Ayoze skadet kan Beharino ta venstrevingen. mens blir Wijnaldum skadet tar Ayoze plassen hans, og gir sin til Beharino.. Og Mitrovic, Ayoze kan rulere om alle er friske.. Konkurranse er som regel positivt...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #452 på: 19. Jan. 2016, 20:43 »
Grådig jævel? Når bynte du holde med Newcastle? At Tiote drar, en spiller som stort sett har vært stor i Newcaste, og vært lojal imotsetning til visse andre..Til tross for perioder der han kunne endt i en større klubb ble han... Hva vet du om hva de gir i lønn? Skal ikke fotballspillere få ønske seg mest mulig lønn til rimelighetsgensens grenser? Riktig nok er hele stallen dønn rik, men ingen som kaller dem grådig selv om de tjener halv mill i uka hver... Og at han vil bli i Newcastle fremfor å få mindre/mer lønn,,kan tyde på at han trives her. Grådig jævel? Greit fotballspillere er grådige, og har alt for store lønninger, men å angripe Tiote, og kalle han grådig jævel, når han er blitt overflødig, etter en langvarig skade, men vært enormt god i mange år, og sikkert prøvd sitt beste etter det lange skadefraværet... Sett heller pris på de spillerne som er lojale, og gjør en god jobb over tid, enn å spytte på dem når de blir gamle og forsvinner.. For meg er Tiote en helt. For å sette det på spissen ville jeg aldri sagt Shearer er grådig jævel om han spilte i NUFC til han var 40, og så takka nei til lønna i en MLS klubb etc....Ordet Tiote og jævel bør ikke være i samme setning...Da har du aldri satt pris på alt han har gjort for klubben i alle år...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #453 på: 19. Jan. 2016, 21:39 »
Ser mange spekulerer ut av det blå,, hva de ønsker seg,,, det er greit,, man vet sånn ca hva som er realistisk med tanke på  klubben man vil kjøpe fra kvaliteten,, på spilleren, hypen,, altså hvor mange storklubber som er interessert. Hadde vært lett å foreslå en spiller som Jonjo Shelvet feks som spiller i en mindre klubb, og er en spiller som fort kunnte vært i storlag som City. Ikke rett inn på laget idag, men en som fort kan utvikle seg til en av de ypperste spillerne i ligaen.. Beharino kanskje også, da Newcastle nok er mer spennende enn West Brom, med mindre Tottenham, Chelsea etc er interesserte nok... Kanskje Mane fra Southampton. Eller Wanyama,, begge forutsatt at ikke større klubber prøver seg.. Men dette er ikke en gang rykter,, men faktisk litt logiske måll for Newcastle sånn realistisk sett for Newcastle...

Andre spekulerer rykter, mer og mindre troverdige..Etter å ha sett goal.com så orker jeg ikke bry meg om rykter... Spillere jeg kan satse huset mitt på at blir blir linket vekk daglig...

Mens noen aviser har fanget det opp først,, og det ligger faktisk noe i det. Men dette er når spilleren er ca klar stort sett, ikke lang tid i forveien.

Nå er det faktisk meget troverdige kilder som hevder Townsend mest sansynlig er på vei til Castle... La oss se. Dette bør være billig.... Og om han ikkke er tenkt som en backup for Sissoko, eller noe, så er det bare å gi opp... At vi har Thuivin som kan spille på venstre og høyre, vi nylig punget ut mye for, som startet ujenvt og fått lite spilletid.. Thuivin er kanskje en mer luksusspiller, men allikvel vil jeg si han er vesentligg bedre, med mindre han ikke prøver. Føler han antkelig er bitter som er fast på benken og alltid kommer sent inn. Men virker ikke grinete, og litt tidlig å si så mye annet enn at han ikke har fått det helt til i starten... Er han også tenk som et alternativ på venstrekanten, føler jeg han heller ikke har den x faktoren Ayoze har... Nå er faktisk Ayoze linket til tottenham,,,så det sier litt om styrkeforholdet..En som er langt unna laget, kan ikke kjempe mot en som klubben ønsker seg for å heve seg... Jeg har sett smååå glimt av at Townsend var rågod en periode men dette ga seg fort, og det virker som han har forfalt, og det var et glimt.... Håper jeg først å fremst tar feil, og han  ikke kommer til oss... Han er ikke materiale som kan få oss til å kjempe i toppen, men, er Mclaren dum? Håper ikke det, håper jeg virkelig tar feil, selv om jeg har mye mer sansen for spillere som Aarons,Thuvin. Nå er riktig nok Aarons skada 24/4 så, men skal vi liksom kjøpe et stallfyll bak Thuvin? La oss heller hente spillre som kan kjempe om en plass i førstelaget, og sende de andre ned på benken... Håper virkelig jeg tar feil, og dette er så langt fra sannheten man kan komme...Med mindre han kommer nærmest gratis, krever tidens laveste lønn, og blir hentet kun for å ha en uendelig bred stall, med tanke på dekning og en til viss grad konkurranse... Og om Harry potter kan gjøre noe magi på han, så han finner den formen han var rett etter Bale dro, og spiller på det nivået fast. Så er han faktisk farlig....

Når det gjelder Beharino tror jeg ikke han blir i WBA etter feb.... Vil tro det står mellom Chelsea, West Ham og Newcastle, der alle har ca 1/3 sjanse... Er troverdige kilder med meget god oversikt, som hevder dette.

Ser Pato kan være på vei til Chelsea og er visst ønsket av flere storklubber. Er han tilbake? Trodde han var avarage i en brasiliansk klubb... Vi ka nok ikke kjempe mot disse lagene, med mindre vi kan tilby mer førstelagsfotball noe jeg tror vi lett kan... Han er i form helt utrolig, men dette er ikke en spiller som har vært linket til oss Bare interessant og kom veldig plutselig..

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #454 på: 19. Jan. 2016, 21:55 »
Grådig jævel? Når bynte du holde med Newcastle? At Tiote drar, en spiller som stort sett har vært stor i Newcaste, og vært lojal imotsetning til visse andre..Til tross for perioder der han kunne endt i en større klubb ble han... Hva vet du om hva de gir i lønn? Skal ikke fotballspillere få ønske seg mest mulig lønn til rimelighetsgensens grenser? Riktig nok er hele stallen dønn rik, men ingen som kaller dem grådig selv om de tjener halv mill i uka hver... Og at han vil bli i Newcastle fremfor å få mindre/mer lønn,,kan tyde på at han trives her. Grådig jævel? Greit fotballspillere er grådige, og har alt for store lønninger, men å angripe Tiote, og kalle han grådig jævel, når han er blitt overflødig, etter en langvarig skade, men vært enormt god i mange år, og sikkert prøvd sitt beste etter det lange skadefraværet... Sett heller pris på de spillerne som er lojale, og gjør en god jobb over tid, enn å spytte på dem når de blir gamle og forsvinner.. For meg er Tiote en helt. For å sette det på spissen ville jeg aldri sagt Shearer er grådig jævel om han spilte i NUFC til han var 40, og så takka nei til lønna i en MLS klubb etc....Ordet Tiote og jævel bør ikke være i samme setning...Da har du aldri satt pris på alt han har gjort for klubben i alle år...
Er jo akkurat det Tiote er på banen. Kan egentlig ikke finne mer passende ord på å beskrive han enn en jævel ;)

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #455 på: 19. Jan. 2016, 21:57 »
Townsend er vel regnet som en erstatter til vår franske venn som returnerer til Frankrike. Mulig du oppsummerer med det til slutt men orker ikke lese så lange innlegg :)

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #456 på: 19. Jan. 2016, 23:30 »
Superswag, vi har vært gjennom dette før: om du skriver litt kortere er det større sjanse for at vi gidder å lese alt du skriver. Dette er jo nesten essay

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #457 på: 19. Jan. 2016, 23:31 »
Grådig jævel? Når bynte du holde med Newcastle? At Tiote drar, en spiller som stort sett har vært stor i Newcaste, og vært lojal imotsetning til visse andre..Til tross for perioder der han kunne endt i en større klubb ble han... Hva vet du om hva de gir i lønn? Skal ikke fotballspillere få ønske seg mest mulig lønn til rimelighetsgensens grenser? Riktig nok er hele stallen dønn rik, men ingen som kaller dem grådig selv om de tjener halv mill i uka hver... Og at han vil bli i Newcastle fremfor å få mindre/mer lønn,,kan tyde på at han trives her. Grådig jævel? Greit fotballspillere er grådige, og har alt for store lønninger, men å angripe Tiote, og kalle han grådig jævel, når han er blitt overflødig, etter en langvarig skade, men vært enormt god i mange år, og sikkert prøvd sitt beste etter det lange skadefraværet... Sett heller pris på de spillerne som er lojale, og gjør en god jobb over tid, enn å spytte på dem når de blir gamle og forsvinner.. For meg er Tiote en helt. For å sette det på spissen ville jeg aldri sagt Shearer er grådig jævel om han spilte i NUFC til han var 40, og så takka nei til lønna i en MLS klubb etc....Ordet Tiote og jævel bør ikke være i samme setning...Da har du aldri satt pris på alt han har gjort for klubben i alle år...

Vet at jeg ikke bør svare deg for da kommer det garantert 15000 ord fordelt på 25 uavbrutte innlegg her i tråden, men ja: han er en grådig jævel. Han må jo ha hatt en anelse om de personlige betingelsene når han drar helt til fuckings Kina for å få gjennom en overgang - og når man er på vei til å fortsette fotballkarrieren I Kina er det jo utelukkende på grunn av pengene.

Fatter ikke at du kan si at han har vært lojal. Han var bunnsolid for oss den første sesongen, men det kom vel ingen bud på han sommeren etter det. Var noe rykter om Chelsea om jeg husker riktig, men ingenting konkret. Dermed hadde han ikke noe valg annet enn å bli. I årene etter har han vært forferdelig svak for oss og det har derfor ikke være noe interesse utenfra før nå. Han har vært god i de siste 2-3 kampene og over en liten periode i trio med Cabaye og Anita høsten 2013, men man kan jo stille spørsmålstegn hvorfor han ikke har spilt bedre før. Midtbaneankere er vel blant de spillerene som bruker å holde et stabilt nivå. Kanskje det var fordi han begynner å få liten tid igjen av kontrakten og at det var i starten av et overgangsvindu?

Det er en god del sjarm i Tiote. Han er som en hund man ikke klarer å lære opp til ikke å ødelegge blomstene, så man klarer liksom ikke bli alt for forbannet på han hver gang han plukker opp et gult kort eller gir bort et frispark 20 fra perfekt skuddposisjon fordi det er så jævlig forventet at det nesten blir morsomt.
Likevel; syns det er på høy tid at vi blir kvitt han. Spyr av hele spillertypen da disse utelukkende defensive midtbanespillerne åpenbart har vært roten til angrepsproblemene + vår elendige evne til å holde ballen i laget siden Pardew gikk over til 4-2-3-1 med 2 ankere.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #458 på: 20. Jan. 2016, 01:38 »
Ikkenoe med oss å gjøre, men måtte flire bra av dette intervjuet. Selvinnsikt har vel aldri vært hans styrke...

Pennant said: "There's only so long you can wait and clubs in the Premier League, the Championship and Wigan (Pennant's former club) all had a chance to snap me up on a free.

"They weren't knocking on my door like Tampines were. I want to prolong my career and play as long as possible so when that opportunity came I took it with both hands."
« Siste redigering: 20. Jan. 2016, 01:40 av Romance »
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #459 på: 20. Jan. 2016, 03:06 »
Superswag, vi har vært gjennom dette før: om du skriver litt kortere er det større sjanse for at vi gidder å lese alt du skriver. Dette er jo nesten essay
+1
Du følger tydeligvis med på fotball/Newcastle og har mye fornuftig og komme med, men de veggene med tekst du skriver over 3-4 uavbrutte innlegg leser de færreste.
« Siste redigering: 20. Jan. 2016, 03:10 av Pontare »

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #460 på: 20. Jan. 2016, 08:04 »
Ser den "Blå Russeren" i London er med i kampen om Berahino. Då har me lite å stilla opp med.
http://www.sportsvibe.co.uk/news/football/chelsea-favourites-to-land-tottenham-target-44139/

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #461 på: 20. Jan. 2016, 09:36 »
Ser den "Blå Russeren" i London er med i kampen om Berahino. Då har me lite å stilla opp med.
http://www.sportsvibe.co.uk/news/football/chelsea-favourites-to-land-tottenham-target-44139/

Han går vel rett inn bakerst i køa der etter både Costa, Remy og Falcao?

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #462 på: 20. Jan. 2016, 09:44 »
Ser den "Blå Russeren" i London er med i kampen om Berahino. Då har me lite å stilla opp med.
http://www.sportsvibe.co.uk/news/football/chelsea-favourites-to-land-tottenham-target-44139/

Han går vel rett inn bakerst i køa der etter både Costa, Remy og Falcao?
Falcao er jo aldri frisk og Remy blir nok lånt ut om de henter Berahino.

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #463 på: 20. Jan. 2016, 09:58 »
Ser at Chelsea er linket til Lavezzi nå fra PSG, så satser på at de får han og overlater Berahino til oss da! 8)

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet januar 2016
« Svar #464 på: 20. Jan. 2016, 10:20 »
Tvilar på at me får tak i Berahino.