20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tour de France  (Lest 13306 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Tour de France
« på: 01. Juli 2009, 21:56 »
Noen som skal følge med? Noen som skal/har sendt inn lag i TdF-manager? :P

Mitt lag er:
Kapteiner: Andy Schleck og Carlos Sastre.
Sprintere: Mark Cavendish og Oscar Freire
Temporytter: Levi Leipheimer.
Klatrere: Frank Schleck og Cyril Dessel.
Ungdomsryttere: Mikhail Ignatiev og Brice Feillu.
Vannbærere: Christophe Kern, Stéphane Augé og Gorka Verdugo.
Sportssjef: Kim Andersen (Team Saxo Bank)

EDIT:
Bytter gjort 04.07
Amstrong -> Leipheimer (Temporytter)
Vaughters -> Andersen (Sportssjef)
« Siste redigering: 04. Juli 2009, 15:11 av Anders28 »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Peter

  • Gjest
Sv: Tour de France
« Svar #1 på: 01. Juli 2009, 22:06 »
Noen som skal følge med? Noen som skal/har sendt inn lag i TdF-manager? :P

Mitt lag er:
Kapteiner: Andy Schleck og Carlos Sastre.
Sprintere: Mark Cavendish og Oscar Freire
Temporytter: Lance Amrstrong.
Klatrere: Andy Schleck og Cyril Dessel.
Ungdomsryttere: Mikhail Ignatiev og Brice Feillu.
Vannbærere: Christophe Kern, Stéphane Augé og Gorka Verdugo.
Sportssjef: Jonathan Vaughters (Garmin-Slipstream)!



Er ikke Andy og Lance dopet da? Jeg har aldri fulgt med på TDF så veldig godt, men jeg pleier å skru på tv'en noen km før slutt så jeg kan se spurten. Håper ikke Bjarne Dop(Riis) sitt lag vinner som i fjor(?).

Synd ikke Ricardo Ricco er med da. :)

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Tour de France
« Svar #2 på: 01. Juli 2009, 22:50 »
Lance Armstrong er jo aldri tatt i doping, Andy Schleck ble vel også frifunnet etter hva jeg husker, så nei...de er "ikke" dopa.
Alle som sykler bra blir jo automatisk mistenkt for doping, og det er jo ikke uten grunn, men man må jo bare stole på de som tester dem og ikke dømme alle andre som faktisk gjør det bra på forhånd.
For da burde man vel nesten mistenke absolutt alle som sykler omtrent for doping, personlig tror jeg aldri Armstrong har vært dopa btw.
Håper også TdF kan bli huska for noe annet enn doping i år, kan gjerne huskes for et par nordmenn som utmerker seg godt, meget spent på Boasson Hagen i år (for han stiller vel i TdF?) :)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tour de France
« Svar #3 på: 01. Juli 2009, 22:51 »
Såvidt meg bekjent er vel CSC et av de mest profesjonelle lagene hva angår doping. Selv om Bjarne Riis var dopet i sin tid, så mener jeg at Kaggestad gang på gang har skrytt av hvor profesjonelle laget hans er på det med doping. Da tenker jeg altså på at de tester rytterne sine jevnlig, og at evt. dopede ryttere blir utestengt ganske så umiddelbart. Har danskene hatt noen særlig dopingsaker på samvittigheten i det hele tatt da?

Andy og Lance har vel mange ganger vært mistenkt for doping, men det har aldri blitt tatt en eneste positiv prøve av dem. Og de har vært med lenge nok begge to til at de har tatt en god del prøver.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Tour de France
« Svar #4 på: 01. Juli 2009, 22:53 »
Nei, sorry det må ha vært broren - Frank Schleck.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Tour de France
« Svar #5 på: 01. Juli 2009, 22:55 »
Såvidt meg bekjent er vel CSC et av de mest profesjonelle lagene hva angår doping. Selv om Bjarne Riis var dopet i sin tid, så mener jeg at Kaggestad gang på gang har skrytt av hvor profesjonelle laget hans er på det med doping. Da tenker jeg altså på at de tester rytterne sine jevnlig, og at evt. dopede ryttere blir utestengt ganske så umiddelbart. Har danskene hatt noen særlig dopingsaker på samvittigheten i det hele tatt da?

Andy og Lance har vel mange ganger vært mistenkt for doping, men det har aldri blitt tatt en eneste positiv prøve av dem. Og de har vært med lenge nok begge to til at de har tatt en god del prøver.

Kyllingen rota det jo til da.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Tour de France
« Svar #6 på: 01. Juli 2009, 23:09 »
Såvidt meg bekjent er vel CSC et av de mest profesjonelle lagene hva angår doping. Selv om Bjarne Riis var dopet i sin tid, så mener jeg at Kaggestad gang på gang har skrytt av hvor profesjonelle laget hans er på det med doping. Da tenker jeg altså på at de tester rytterne sine jevnlig, og at evt. dopede ryttere blir utestengt ganske så umiddelbart. Har danskene hatt noen særlig dopingsaker på samvittigheten i det hele tatt da?

Andy og Lance har vel mange ganger vært mistenkt for doping, men det har aldri blitt tatt en eneste positiv prøve av dem. Og de har vært med lenge nok begge to til at de har tatt en god del prøver.

Kyllingen rota det jo til da.

Var ikkje kyllingen i rabobank då? Og vart han nokon gang tatt? Uansett var det vel mykje mistenkelig fra den kanten. Men godeste Ivan Basso vart vel tatt i doping under CSC.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tour de France
« Svar #7 på: 01. Juli 2009, 23:16 »
Ja, Basso ble vel tatt. Men det er vel den eneste dopingsaken jeg kan komme på som har involvert CSC.
Synes erindre at Astana, Rabobank og de der har hatt flere saker på samvittigheten. Men  det kan hende jeg drømmer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Tour de France
« Svar #8 på: 01. Juli 2009, 23:18 »
Hvor er det Hushovhd sykler nå da? Det var vel CA i fjor?

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Tour de France
« Svar #9 på: 01. Juli 2009, 23:26 »
Hushovd sykler vel for Cervelo Test Team, eller hva det nå heter.
CA fant vel ingen ny hovedsponsor i tide, og han måtte derfor finne seg et nytt lag.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Tour de France
« Svar #10 på: 01. Juli 2009, 23:35 »
Såvidt meg bekjent er vel CSC et av de mest profesjonelle lagene hva angår doping. Selv om Bjarne Riis var dopet i sin tid, så mener jeg at Kaggestad gang på gang har skrytt av hvor profesjonelle laget hans er på det med doping. Da tenker jeg altså på at de tester rytterne sine jevnlig, og at evt. dopede ryttere blir utestengt ganske så umiddelbart. Har danskene hatt noen særlig dopingsaker på samvittigheten i det hele tatt da?

Andy og Lance har vel mange ganger vært mistenkt for doping, men det har aldri blitt tatt en eneste positiv prøve av dem. Og de har vært med lenge nok begge to til at de har tatt en god del prøver.

Kyllingen rota det jo til da.

Var ikkje kyllingen i rabobank då? Og vart han nokon gang tatt? Uansett var det vel mykje mistenkelig fra den kanten. Men godeste Ivan Basso vart vel tatt i doping under CSC.

Jeg tok egentlig bare "danskene" som i alt av dansker ;)

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Tour de France
« Svar #11 på: 02. Juli 2009, 08:44 »
Michael Rasmussen syklet for Rabobank, og ble kastet ut av touren fordi han brøt meldeplikten. Det har aldri kommet frem positive dopingprøver.

Som offe87 sier: Alle som sykler bra, og/eller slår til i TdF blir mistenkt for doping. Folk har mistet troen til sykkelsporten, forståelig nok.

Husker godt Schleck-brødrene fra i fjor. Har stor sans for de to :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Tour de France
« Svar #12 på: 03. Juli 2009, 12:23 »
Michael Rasmussen syklet for Rabobank, og ble kastet ut av touren fordi han brøt meldeplikten. Det har aldri kommet frem positive dopingprøver.

Høres jo nesten ut som du beskytter han? Han sa vel at han var i usa, men ble sett syklende i de italienske fjellene eller noe sånt.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tour de France
« Svar #13 på: 03. Juli 2009, 13:54 »
Rasmussen var garantert dopa!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Tour de France
« Svar #14 på: 03. Juli 2009, 13:59 »
Amerikanere er generelt sett veldig gode til å dope seg virker det som. Blir jo "aldri" tatt. Jeg tror absolutt på de rytterne som sier misbrukerne ligger langt foran jegerne i dopingkampen og at det i dag er umulig å vinne tdf uten.