20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Rykker vi ned?

Ja
33 (76.7%)
Nei
6 (14%)
Vet ikke
4 (9.3%)

Stemmer totalt: 43

Skrevet av Emne: Den store nedrykkstråden  (Lest 53679 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #15 på: 03. Feb. 2016, 22:50 »
Ganske sikker på at vi går ned med Villa og Norwich. Så Sunderland-City i går og Sunderland spilte veldig bra. Kirchoff og Kone gjorde kjempejobber. De kommer nok ikke til å hanke alt for mange poeng, men vi og Norwich kommer til å stå på stedet hvil.

Dette trur eg og. Me har ingenting å tapa på å skifta manager no. Det skjer sjølvsagt ikkje. Kanskje me, Villa og Mackmems går ned og. Plutseleg får Norwich eit par seirar og det er luke opp.

Spørs hvem som er tilgjenglig som vil overta denne klubben på nåværende tidspunkt og i denne situasjonen da?

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #16 på: 03. Feb. 2016, 22:55 »
Det er sant. Håpar det er nokon. Har ingenting å tapa.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #17 på: 03. Feb. 2016, 23:14 »
Jeg mener faktisk at Newcastle pr. dags dato* fortsatt bør være attraktivt. Vi har en stall som skal overleve i PL, mange forskjellige spillertyper som skal kunne passe det en ny manager kunne tenke seg.

Jeg mener vi bør gå all-in på Brendan Rodgers! Står for en annen type fotball, som vi også bør stå for. Bør klare å stabilisere dette laget, samt få frem bedre prestasjoner i dette laget.
Jeg tror faktisk Rodgers og Newcastle er en god match, spørs om vi faktisk tørr å gå for den løsningen......

*For hver dag vi venter, vil vi bli mindre og mindre attraktive. Da blir det færre og færre sjanser for å sikre fornyet kontrakt i PL.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #18 på: 04. Feb. 2016, 09:46 »
Desse kampane her trur eg vil avgjera vår skjebne. Alle lag på nedre halvdel.

WBA (h)
Bournemouth (h)
Sunderland (h)
Norwich (a)
Swansea (h)
Palace (h)
Villa (a)

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #19 på: 04. Feb. 2016, 11:52 »
Tror Newcastle rykker ned i år pga elendig forsvar. Det holder bare ikke. Og hvorfor det er blitt brukt 120 millioner på Townsend fatter jeg ikke. Han har ikke spilt a lags fotball på lang tid men går allikevel rett inn på laget. Hadde vært bedre å brukt Thauvin.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #20 på: 04. Feb. 2016, 16:21 »
Ikke bare forsvar.Vi har ikke et angrep som fungerer og Shelvey har vært svak.Han er navet som skal få i gang resten, gjør han ikke det ryker vi rett ned.

Nullstillet avstemmingen.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #21 på: 08. Feb. 2016, 14:31 »
Sesongen har vært en katastrofe, allikevel ligger vi når utenfor bunn tre.

Her er grunnen til at vi ikke rykker ned:

Program: Vi har Leicester og Chelsea borte. Ta med Tottenham hjemme som kanskje spiller om gull i siste serierunde, og City selvfølgelig, så gir disse kampene null poeng skulle en tro. Inkluderer vi kampen på Anfield, så er nok disse de fem hardeste kampene. Men er det en ting vi vet så er det at årets sesong leverer overraskelser. Derfor er det mer sannsynlig at disse fem oppgjørene resulterer i ett poeng enn null, og kanskje enda mer sannsynlig i tre. Så da noterer jeg ned to poeng :P
Stoke og Soton borte, og Palace hjemme. Akkurat nå er timingen perfekt for å møte Stoke, men kanskje ikke om to uker. Med og uten ShawX er som natt og dag for Stoke. Hadde ren B på kupongen i helga pga dette (Everton vant også 3-0). Soton trenger heller ikke være en umulig oppgave. Men vi sier tre poeng i disse kampene. Også det nøkternt.
Bournemouth, Sunderland og Swansea er alle hjemme. Newcastle har spilt god fotball hjemme. Skal vi si at fem poeng på disse er nøkternt?
Aston Villa og Norwich borte. Si vi vinner bare en av disse. Tre poeng.
Alt i alt usle 13 poeng. Det gir 37 poeng totalt. Vi kommer til å ta flere poeng enn 13. Og da rykker vi ikke ned.

Spillertropp: Nå har vi Chelsea borte, deretter et langt avbrekk. Colback, Anita, Dummett, Mbemba, Cisse, Doumbia og de Jong vil alle være enten svært nære retur, spilleklare eller fått orden på fitness. Dette gir en bredere tropp en alle andre lag rundt oss på tabellen. Og i tillegg er Shelvey og Townsend svært gode til tider, samt er det uforløst underliggende potensial i Mitrovic, Ayoze, Sissoko og kanskje til og med Tiote! Dette ligner mer topp 8 enn bunn 6.

Hjemmeform: Vi var best mot Man.Utd, vi høvlet over West Ham og WBA. Klart at det blir vanskelig å komme til St.James' når 50k hjemmefans begynner å få litt av troen tilbake. I hjemmekampene alene plukker vi minst 10 poeng, uten tvil!

Borteform: Kan bare bli bedre vel? To seire og minst syv poeng?

De andre lagene: Norwich var pinlig svake mot Villa, som kommer til å rykke ned. Bournemouth har lite rutine på dette nivået. Sunderland er syv poeng bak Swansea og må ha hjelp fra andre lag. Swansea har veldig vanskelig program siste syv. WBA er langt i fra trygge de heller, men de bør klare seg. Palace trenger ikke mange poeng, men så har de helle ikke tatt mer enn ett poeng siste seks.

Gjenstående innbyrdes mellom Villa, S'land, Norwich, Newcastle, Swansea, B'mouth, WBA og Palace (hvem vet?):
Villa: Swansea borte, B'moth hjemme. To kamper.
S'land: Palace og WBA hjemme. Newcastle og Norwich borte. Fire kamper.
Norwich: Newcastle og Sunderland hjemme. Palace og WBA borte. Fire kamper.
Newcastle: Sunderland, Palace, Swansea og B'mouth hjemme. Villa og Norwich borte. Seks kamper(!).
Swansea: Villa og Norwich hjemme. Newcastle og B'mouth borte. Fire kamper.
B'mouth: Swansea og WBA hjemme. Newcastle og Villa borte. Fire kamper.
WBA: Palace og Norwich hjemme. Sunderland og B'mouth borte. Fire kamper.
CP: Norwich hjemme. Sunderland, WBA og Newcastle borte. Fire kamper.

Newcastle har hele seks kamper mot lag rundt seg, og fire av disse hjemme. Har alt i egne hender med andre ord.
« Siste redigering: 08. Feb. 2016, 14:34 av akselho »
Black and white since 1996

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #22 på: 08. Feb. 2016, 15:13 »
Slutta å lese etter "ShawX".

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #23 på: 08. Feb. 2016, 15:39 »
Slutta å lese etter "ShawX".
Oi da. ShawX er fantasyterminologi, og smøg seg dessverre med uten at jeg var bevisst på det. Ellers ble det jævla langt, men fuck it, for det har innhold.
Black and white since 1996

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #24 på: 08. Feb. 2016, 15:43 »
Enig. Godt innlegg, og det viser jo bare at alt skulle tilsi at vi holder plassen. Tidenes jinx.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #25 på: 08. Feb. 2016, 16:03 »
Slutta å lese etter "ShawX".
Oi da. ShawX er fantasyterminologi, og smøg seg dessverre med uten at jeg var bevisst på det. Ellers ble det jævla langt, men fuck it, for det har innhold.

Leser heller litt lengre innhold fra deg enn enkelte andre her inne  ;D Ikke enig i alt, men en god, subjektiv analyse!

Imidlertid tror jeg og vi klarer oss, OM vi presterer på hjemmebane slik som vi gjorde mot West Ham og WBA, samt krongler til noen poeng på bortebane.
No fate but what you make

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #26 på: 08. Feb. 2016, 16:21 »
Slutta å lese etter "ShawX".
Oi da. ShawX er fantasyterminologi, og smøg seg dessverre med uten at jeg var bevisst på det. Ellers ble det jævla langt, men fuck it, for det har innhold.

Leser heller litt lengre innhold fra deg enn enkelte andre her inne  ;D Ikke enig i alt, men en god, subjektiv analyse!

Imidlertid tror jeg og vi klarer oss, OM vi presterer på hjemmebane slik som vi gjorde mot West Ham og WBA, samt krongler til noen poeng på bortebane.
Hehe, ser den. Den er absolutt subjektiv, men det er vanskelig å være objektiv i spådommer, eller hva? ;)

Bunnlag har det med å øke poengsnittet sitt på slutten av sesongen, men de kampene som er innbyrdes er såkalte sekspoengskamper, derfor er det mitt hovedfokus når jeg spår. Orker ikke tanken på hva et tap mot Sunderland kan bety lengre ned i gaten. Men akkurat nå er jeg trygg på at det blir PL med grei margin også i 2017 :)
Black and white since 1996

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #27 på: 08. Feb. 2016, 19:07 »
Fotball er vel per definisjon subjektivt ja, hehe  :D
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #28 på: 13. Feb. 2016, 19:27 »
Nytt år og 18 kampar att. Nok av kampar til å henta ca 23 poeng tenke dei fleste, men det er ikkje lett sjå kor dei skal koma.

Man U (H) - 1 poeng
West Ham (H) - 1 poeng
Watford (B) - 1 poeng
Everton (B) - 0 poeng
WBA (H) - 3 poeng
Chelsea (B) - 0 poeng
Manchester City (H) - 0 poeng
Stoke City (B) - 0 poeng
Bournemouth (H) - 3 poeng
Leicester City (B) - 0 poeng
Sunderland (H) - 0 poeng
Norwich (B) - 3 poeng
Southampton (B) - 0 poeng
Swansea City (H) - 3 poeng
Liverpool (B) - 0 poeng
Crystal Palace (H) - 3 poeng
Aston Villa (B) - 3 poeng
Tottenham (H) - 3 poeng

Totalt 24 poeng og då endar me på 41 poeng ;)

7 poeng til no. Men trur ikkje lengre at me vinne borte mot Villa og Norwich.
So me er ille ute.
« Siste redigering: 13. Feb. 2016, 19:30 av lgrinde »

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Den store nedrykkstråden
« Svar #29 på: 13. Feb. 2016, 19:57 »
Har sagt det en stund nå, og tror fortsatt vi rykker ned.