20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Neste stjerne kjøp?  (Lest 16680 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Amu - Luque

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 99
  • Owen : Howay the lads
    • Vis profil
Neste stjerne kjøp?
« på: 13. Okt. 2007, 00:37 »
når og hvem blir Newcastles neste kontinentale kjøp?

forje var vel kanskje Michael Owen, hvem blir neste?
Newcastle United We Stand

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #1 på: 14. Okt. 2007, 14:41 »
Ingen håper jeg. Håper vi fortsetter å handle slik vi gjorde i sommer...

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #2 på: 14. Okt. 2007, 14:41 »
Tipper vi henter Van Der Vaart i januar.

Faustino

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 196
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #3 på: 15. Okt. 2007, 15:53 »
Det må bli Edmilson.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #4 på: 15. Okt. 2007, 16:28 »
Håper på VAn der Vaart

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #5 på: 15. Okt. 2007, 17:10 »
Edmilson og Nolan i januar.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #6 på: 15. Okt. 2007, 22:11 »
Nolan er en mulighet, siden han ikke har startet i de siste kampene.. Å var ikke det mannen som sa, han begynte å drikke siden Allardyce sluttet i Bolton??
Jeg mener den neste spillleren burde være en erfaren kreativ, sterk midtbanespiller.. Ikke sikker på hvem det kan være, men burde iallefall være en midtbanespiller..
Som nr 2, mener jeg det burde være en meget god vingtype på høyrekanten, det er absolutt noe vi trenger..Der er det mange å velge mellom..
han portospilleren kansje, Quemasa eller hva han heter??
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #7 på: 15. Okt. 2007, 22:39 »
Nolan er en mulighet, siden han ikke har startet i de siste kampene.. Å var ikke det mannen som sa, han begynte å drikke siden Allardyce sluttet i Bolton??
Jeg mener den neste spillleren burde være en erfaren kreativ, sterk midtbanespiller.. Ikke sikker på hvem det kan være, men burde iallefall være en midtbanespiller..
Som nr 2, mener jeg det burde være en meget god vingtype på høyrekanten, det er absolutt noe vi trenger..Der er det mange å velge mellom..
han portospilleren kansje, Quemasa eller hva han heter??


Quaresma er vel helst venstrekant etter det jeg har sett. Der har vi N`Zogbia og Duff, samt Milner, og det spørs nok om Quaresma ville tatt turen over atlanteren, selv med en gigantisk lønnssjekk i vente.

Etter mine beskuelser og beregninger trenger vi helt klart en PLAYMAKER. Ja, vi har en god teknikker og driblefant i Belozoglu Emre, men én er ikke nok. Dessuten mangler Emre litt på det mentale. Lederegenskaper osv. For all del, Emre er en god spiller, jeg har virkelig sansen for han, men allikevel så trenger vi en ekstra dimensjon sentralt på banen. Vi trenger en strateg, en ballartist, en som ser muligheter, en som får med seg laget, en som har driv med og uten ball, en med kløkt og overblikk. Et godt fotballhode med tilsvarende ferdigheter. En som kan behandle ball som om det skulle være det letteste på jord. Ja, beskrivelsene er mange. Jeg tenker spillere ala Francesc Fabregas, ala Frank Lampard, ala Xavi Hernandez. Jeg sier ikke at vi skal hente spillere av slikt kaliber. En ting er at slike spillere ikke er tilgjengelige på grunn av pris, en annen er spillerens eget ønske til å gå til en klubb som Newcastle United.

Deretter beveger vi oss over på neste objekt; en verdensklasse-midtstopper i 22-27 års alderen. Jeg priser meg lykkelig over at vi har fått inn en rutinert Cacapa, en solid Rozehnal og en alltid ofrende og god Faye, men ingen av disse kan måle seg med Ferdinand, Toure, Carvalho, Terry, Vidic, Richards og gjengen. Jeg vil påstå det er lettere å få tak i en virkelig god midstopper, enn en virkelig god playmaker. Sam Allardyce går ut og sier at forsvaret enda ikke er slik det bør og skal være. Hadde vi fungert optimalt og hatt en til å lime igjen forsvaret så hadde vi vunnet 1-0 på City Of Manchester Stadium. Vi hadde det! Dere kan være så fornøyde dere vil med midtstoppersituasjonen vår nå, men det er ikke til å komme bort fra, det er ikke til å stikke under en stol at Newcastle trenger en stjerne i midtforsvaret, eller to for den saks skyld. Ashley sitter på pengene. Vil tro han er åpen for å hente en klassespiller i januar, og jeg tror det kommer en. Et forlag til denne posisjonen er jo alltids Edmilson, og mye kan jo tyde på at han kommer. Han er faktisk en spiller som jeg beskriver her, men skadefrekvensen og alderen hans trekker ned. Støtter kjøpet fullt ut dog, hvis det skulle vise seg å være sant!

Ellers er vi ikke bortskjemt med gode backer i denne klubben. Endelig har vi fått på plass to solide og fremtredene backer i Habib Beye og Josè Enrique, men 2 er ikke nok, som sikkert alle forstaar. Annet enn dette, er det gledelig at denne unggutten fra talentfabrikken Le Havre, moderklubben til Charles, kommer til Tyneside for aa proeve lykken. Gode, unge spisser faar vi aldri nok av. Saa kan ryktene stroemme paa helt til 1 februar, og saa faar vi see hvilke spillere vi ender opp med til da.

OT> Grunnen til at jeg skriver med aa og oe  i slutten her er fordi de 3 siste bokstavene i det norske alfabetet har fucket seg helt her. Beklager, men dere overlever sikkert.


# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #8 på: 15. Okt. 2007, 22:44 »
Quaresma er oppskrytt....håper liverpool kjøper han..en spillertype som absolutt ikke har fysikk til å takle hverdagen i engelsk fotball..det skal sies at han er verdens beste til å skyte med yttersiden av høyrefoten
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #9 på: 15. Okt. 2007, 23:14 »

Deretter beveger vi oss over på neste objekt; en verdensklasse-midtstopper i 22-27 års alderen. Jeg priser meg lykkelig over at vi har fått inn en rutinert Cacapa, en solid Rozehnal og en alltid ofrende og god Faye, men ingen av disse kan måle seg med Ferdinand, Toure, Carvalho, Terry, Vidic, Richards og gjengen. Jeg vil påstå det er lettere å få tak i en virkelig god midstopper, enn en virkelig god playmaker. Sam Allardyce går ut og sier at forsvaret enda ikke er slik det bør og skal være. Hadde vi fungert optimalt og hatt en til å lime igjen forsvaret så hadde vi vunnet 1-0 på City Of Manchester Stadium. Vi hadde det! Dere kan være så fornøyde dere vil med midtstoppersituasjonen vår nå, men det er ikke til å komme bort fra, det er ikke til å stikke under en stol at Newcastle trenger en stjerne i midtforsvaret, eller to for den saks skyld.

Syntes vi skal la de nye midstopperne få litt mer tid før vi sier at de ikke er holder topp klasse. Alle midtstopperne du nevner har gjenom mange kamper kommet opp på det nivået de er nå. Var Vidic verdensklasse de første kampene han spilt for Man Utd? Syntes det blir riktig å sammenligne han med våre nye stoppere siden han har mange likheter. HAn hadde aldri spilt i England før og kjente få spillere på Man Utd. Jeg er enig at ingen av de spillerene vi har hentet inn har vist verdensklasse nivå enda, men vi må la dem få litt mer tid før vi mener vi trenger en ny midtstopper. De har alle vist at de muligens kan komme opp på et veldig høyt nivå etterhvert. Det er heller ikke lett å storspille i et forsvar når du aldri har spilt sammen med noen av spillerne. Og det har vi gjort i de fleste kampene så langt i år.

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #10 på: 15. Okt. 2007, 23:16 »
Joda. Vet jo at Cacapa er god. Har foelgt med han i mange aar. Rozehnal er ogsaa en solid tilvekst. Men likevel saa lukter det ikke gull og groenne skoger av det. Skal spise i meg ordene hvis jeg er helt paa jordet her.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kvikko

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #11 på: 14. Nov. 2007, 18:10 »
Tipper vi henter Van Der Vaart i januar.

Hadde hvertfall ikke gjort meg noenting.. Han der er svingod.. 8)

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #12 på: 14. Nov. 2007, 21:11 »
Quaresma. I de kampene jeg har sett med Porto har han spilt venstreving?? Men han bruker nesten aldri venstrebeinet. Han går som regel innover på banen med ballen, å det er feil plass for han.
Jeg så han mot Chelsea i fjor, da spilte han høyreving, å da var han genial i det han utførte seg. Men om han er stabil på et høyt nivå, det kan jeg ikke si. Lagt merke til at det er en del som følger Porto ganske tett her inne, hva om de kommer med en uttalese??
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #13 på: 15. Nov. 2007, 19:08 »
Quaresma hadde vært helt sjef. Han har en svært god teknikk og de riktige primadonna-vibbene ;D Jeg mener hans spisskompetanse først og fremst er foten og kreativiteten. Han hadde sikkert også slått glimrende dødballer for oss også. Eneste som taler imot er en vanvittig pris. Da ser jeg faktisk heller at vi går for Arshavin da vi vet at vi får punch og løpsstyrke. Man kan  bare anta, men arbeidskapasiteten til Arshavin har Ikke Quaresma pr. dags dato.
Quaresma er en av mine absolutte favo's i dagens fotball så jeg hadde blitt overlykkelig hvis han kom, men prøver å beholde bakkekontakten her...
De 2 er uansett glimrende alternativer på vår høyreside.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Neste stjerne kjøp?
« Svar #14 på: 15. Nov. 2007, 23:11 »
Har ingen tro på at Quaresma ville blitt en "hit" i Newcastle....luxusspiller og jeg tror ikke det er et BigSam-emne heller...Passer bedre i Spania, men Sir Alex eller Wenger kunne sikkert fått det beste ut av ham....det tror jeg ikke BigSam ville klart fordi han er for feig i spillestilen og da er det bedre med Milner enn med Quaresma..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM