20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Luca Toni  (Lest 4277 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Agurksaft

  • Gjest
Luca Toni
« på: 14. April 2006, 16:55 »
Ikkje at han er aktuell for Newcastle, men kor lenge gidd den oksen å vera i Fiorentina sjølv om dei gjer det rimleg bra i Serie A no.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Luca Toni
« Svar #1 på: 14. April 2006, 20:21 »
De kan komme til CL, noe Newcie ikke er i nærheten av å gjøre...

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Luca Toni
« Svar #2 på: 17. April 2006, 13:55 »
true , men hadde jo passa perfekt med owen da :)
lt;3 Newcastle <3

Tønsberg

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 690
    • Vis profil
Luca Toni
« Svar #3 på: 17. April 2006, 13:57 »
Et risikofullt kjøp etter min mening.Jeg mener at forflytte seg fra serie A til engelsk fotball kan være dumt. Det er helt annen liga. Det er mange  f.eks spanske spiller  som lykkes i premier League. Noen kan klare det, men ikke alle.Jeg ville nok lånt han en sesong med en oppkjøps kontrakt. Vis han gjør det bra. Derfor kan det være en risko å bruke mye penger på han.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Luca Toni
« Svar #4 på: 17. April 2006, 14:10 »
Sitat fra: "Tønsberg"
Et risikofullt kjøp etter min mening.

Kan du kanskje være så snill og utdype dette?
Hva gjør Toni til et risikokjøp?
Det ville hjulpet stort for debatten om du kunne begrunnet påstanden din. Kanskje opplever du å få støtte for ditt syn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Agurksaft

  • Gjest
Luca Toni
« Svar #5 på: 17. April 2006, 18:31 »
Nettopp det eg og tenkte doffi, Oksen Toni og Owen hadde passa som smurt.
Toni hadde passa fint inn i Premier League, men det blir vel med draumen om Toni på St.Jamses.

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Luca Toni
« Svar #6 på: 17. April 2006, 18:37 »
Hvorfor Toni-nei?

1.Han stortrives i Fiorentina, og har sagt at han vil bli den nye Batistuta for laget. Hvor lenge en sånn spiller gidder å være i en klubb som Fiorentina? Kan jo spørre Shearer, 10 år og null trofeer.

2.Han blir veeeldig dyr. Luca Toni har flest scoringspoeng i Europa og ligger ann til å vinne Golden Boot, ikke tro vi er de eneste som har lagt merke til det. Dermed kan Fiorentina med en gang doble prisen og dumme aper som Real M. spytter ut pengene med en gang..

3.Han er etter min mening ikke SÅÅÅ stor, mer plasseringsdyktig. Ikke det at jeg synes det har noe å si, nå tenkte jeg mer i forhold til Shearer for dere som nevnte det.

3.Han er relativt gammel. Jeg mener vi heller burde prøve oss på en spiller som Kuyt som er 4 år yngre hvis jeg ikke husker helt feil. I tillegg vil Kuyt blir mindre dyr, han er nedlender noe som tyder på at han ikke trenger tilvenning. Han spiller for en laaaangt dårligere klubb enn Fiorentina og vil kanskje til syvende og sist bort.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Luca Toni
« Svar #7 på: 18. April 2006, 00:58 »
Det er mange andre enn Toni jeg vil ha! Klart han er en god spiller, men jeg syntes vi bør satse på en vi vet kan lykkes i PL. Sånn at vi slipper en ny Guivarch/Viana/Maric/Luque episode...

Agurksaft

  • Gjest
Luca Toni
« Svar #8 på: 18. April 2006, 10:33 »
Ein har aldri garantiar, sjå Clayton Zane i 2 forskjellige tippeliga klubbar.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Luca Toni
« Svar #9 på: 18. April 2006, 15:15 »
Man har aldri garantier. Vi har ingen garanti for at Kuyt vil lykkes heller. Vi har ingen garanti for at spillere vil lykkes i en ny klubb. Vi har sett flere utlendinger i engelsk fotball som har floppet totalt i en klubb, men blitt superstjerne i en annen.

Og også i Tippeligaen ser vi spillere som flopper i en klubb, men blir superstjerne i en annen. Selv for norske spillere er det ingen garantier. Det er mange norske spillere som har floppet totalt i Rosenborg, men vært ekstremt gode i andre norske klubber.

Uten å ta noen sjanser kommer man ingen vei. Det var ingen garanti for at Blackburns unge reservekeeper skulle bli PLs beste keeper ti år senere. Hadde vi noen garanti for at Shearer faktisk kom til å forbli den superstjernen han ble i Blackburn, da han kom til Newcastle?

I fotball er alt et sjansespill. Van Nistelrooy kunne fort blitt en skygge av seg selv om Robson hadde kjøpt ham selv, i stedet for å tipse Sir Alex Ferguson om han.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Luca Toni
« Svar #10 på: 18. April 2006, 15:31 »
Sant det, det som er så fint med fotball, en veit aldri.
Men der er såklart større sjanse for visse ting. Tror fortsatt at sjansene for at Ruud ikke hadde blitt stor hos oss er rimelig små, jeg, eller at Shearer ikke hadde blitt stor hos oss. Eller at Owen ikke skulle score mål hos oss. For slike spillere er verdensklasses spillere som man bortimot kan kaller målgarantister. De scorer hvor enn de måtte være.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Luca Toni
« Svar #11 på: 18. April 2006, 16:13 »
Og når jeg først er inne på dette med usikkerhet. Solano kom til oss som et relativt ubeskrevet blad. Vi visste ikke hva vi fikk, og med tanke på alle sør-amerikanere som har skuffet oss både før og etterpå, var dette et risikokjøp uten sidestykke, men Gud bedre så mye valuta vi har fått for de pengene vi sendte til Buenos Aires.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Luca Toni
« Svar #12 på: 18. April 2006, 16:45 »
Selvfølgelig er det ingen garanti for at noen skal lykkes. Men man må klare å se at noen har større sjans enn andre.. Jeg ville personlig heller ha punget ut 15millioner pund for Kuyt enn Toni, grunn: Jeg tror Kuyt vil tilpasse seg PL på raskere og på en bedre måte enn Toni. Om jeg har rett er det ingen som vet...

Selvom vi har vært heldige med noen av kjøpene våre, tror jeg fortsatt Newcastle har vært en av de klubbene som har brukt mest penger på "møkk". 6millionerpund for Bassedas, 8 for Viana, osv..

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Luca Toni
« Svar #13 på: 19. April 2006, 13:08 »
Å kalle Bassedas og Viana for "møkk" er vel litt å ta i. Robson tok en del risikoer, og gikk på trynet mange ganger. Men han gamblet enormt på en waliser kalt Craig, og han lyktes.

Okey da, Bassedas kan kalles møkk. Han har aldri såvidt meg bekjent nådd det argentinske landslaget, og jeg har aldri hørt om han etter at han forlot oss. Men å kalle Viana møkk er i overkant. Viana er en særdeles god fotballspiller, og vi har sikkert ikke hørt det siste fra den kanten. Ikke alle kan lykkes i engelsk fotball. Kan selvfølgelig meget vel hende at han hadde blitt meget god for en annen klubb enn Newcastle, og det kan selvsagt hende at Ronaldo hadde blitt stemplet som en gedigen flopp hadde han kommet til oss i stedet for manu.

Jeg kan være enig i at Robson brukte mye penger på risikokjøp, og at han derfor har gått på trynet ved flere anledninger. Men vi kjøpte det vi mente var gode fotballspillere, og de hadde aldri blitt kjøpt med mindre vi trodde vi kunne greie å integrere dem.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Luca Toni
« Svar #14 på: 19. April 2006, 14:12 »
Jeg var en av de som syntes Viana skulle ha fått bli i klubben så jeg mener ikke at han er "møkk", men han var et bomkjøp, desverre.

Den lille Waliseren du mener kan vel ikke akkurat kalles et risiko kjøp da han allerede hadde vist seg god nok for Premier League i Coventry pluss at han hadde noen år på nakken i 1division. Pluss at han punget ut mindre på Bellamy enn Viana, så Viana var et realt risiko kjøp... Men et godt kjøp, det var Bellamy, uten tvil!

Er det forresten noen som husker Daniel Cordone!?:) hehe, det var en raring...