20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bo i Newcastle (eller resten av UK, for den del...)  (Lest 21411 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

only1united

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 388
    • Vis profil
Sv: Bo i Newcastle (eller resten av UK, for den del...)
« Svar #30 på: 08. Aug. 2012, 09:16 »
Da var man på plass i dag, ikke helt feil å kunne se ut på St. James` fra sitt eget stuevindu  :frenetisk:

Men en ting, dere som bor/har bodd i UK; drikker dere springvann, eller må man kjøpe med seg uendelige mengder av dette når man er på butikken? Kan ikke huske å ha drukket særlig med vann andre ganger jeg har vært her...

Har vært en del ganger i England og Newcastle, og det er ikke farlig å drikke springvannet, men forhør deg med noen i nærheten. Det varierer nemlig fra sted til sted. Uansett er det ofte så mye klor i vannet der borte at det smaker ikke akkurat godt. Koster ikke all verden hvis du kjøper 6pack med 1,5l flasker med vann eller noe sånt. Men øl er vel kanskje hakket billigere  ;D
Keep calm and put Shola on.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Bo i Newcastle (eller resten av UK, for den del...)
« Svar #31 på: 08. Aug. 2012, 18:49 »
 :thumbu:

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Bo i Newcastle (eller resten av UK, for den del...)
« Svar #32 på: 08. Aug. 2012, 19:45 »
Misunnelig!!!
Kunne tenkt meg det samme. Har du jobb eller er du jobbsøker?
Har sinnsjukt lyst å jobbe fra Newcastle i min noverende jobb.

Årskort på SJP? Det er draumen!  :thumbu:

Fortsetter å jobbe i min norske jobb, jobber over nett. Men må reise til Oslo og være der i en periode hver måned, og jobben dekker ikke noen utgifter, så er ikke akkurat noen gullgruve, ettersom jeg også da trenger bosted i begge byer. Men jævlig gøy skal det nok bli!

Sesongkort på Gallowgate, anslår at setet er rundt 150 meter hjemmefra. Blir en del kamper jeg ikke får gått på, så dette vil det da være mulig å låne/leie når jeg er borte. Vurderer også pakkeløsninger med bolig og billett, selv om jeg dog ikke er registrert i pakkereisefondet, eller hva det heter  :fisk:

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Bo i Newcastle (eller resten av UK, for den del...)
« Svar #33 på: 08. Aug. 2012, 19:46 »
Du er gæærn, Jon87! Misunner deg sinnsykt! Håper du får et fint og minnerikt opphold i Newcastle. Skal du på sesongåpningen mot Tottenham?  :)

Jepp, braker løs med Spurs neste uke!

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Bo i Newcastle (eller resten av UK, for den del...)
« Svar #34 på: 08. Aug. 2012, 19:49 »
Da var man på plass i dag, ikke helt feil å kunne se ut på St. James` fra sitt eget stuevindu  :frenetisk:

Men en ting, dere som bor/har bodd i UK; drikker dere springvann, eller må man kjøpe med seg uendelige mengder av dette når man er på butikken? Kan ikke huske å ha drukket særlig med vann andre ganger jeg har vært her...

Har vært en del ganger i England og Newcastle, og det er ikke farlig å drikke springvannet, men forhør deg med noen i nærheten. Det varierer nemlig fra sted til sted. Uansett er det ofte så mye klor i vannet der borte at det smaker ikke akkurat godt. Koster ikke all verden hvis du kjøper 6pack med 1,5l flasker med vann eller noe sånt. Men øl er vel kanskje hakket billigere  ;D

Ok, blir nok til at jeg kjøper flaskevann. Ikke prisen det først og fremst står på, bare ganske kjipt å måtte bære med seg disse mengdene fra butikken, når man er vant til å bare måtte gå til springen.  8)

only1united

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 388
    • Vis profil
Sv: Bo i Newcastle (eller resten av UK, for den del...)
« Svar #35 på: 08. Aug. 2012, 20:23 »
Jepp, vi er ganske heldige sånn her til lands :) kom nettopp hjem fra en uke i Hellas, og det var utrolig godt å bare bruke springen igjen i stedet for å stresse med 3 tonn vann fra butikken. Du kan jo teste det ut, men jeg klarer ikke vannet i England. Det smaker rett og slett klor der jeg har vært.
Keep calm and put Shola on.

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Bo i Newcastle (eller resten av UK, for den del...)
« Svar #36 på: 08. Aug. 2012, 20:54 »
Skal bo i Nord-Irland neste år, nærmere bestemt Londonderry, noen som vet om det er stress å komme seg til Newcastle? Kan ikke tenke meg at det er lange veien, er liksom ikke det samme å dra å se en kamp i den Nord-irske ligaen.

only1united

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 388
    • Vis profil
Sv: Bo i Newcastle (eller resten av UK, for den del...)
« Svar #37 på: 08. Aug. 2012, 21:50 »
Blir jo fly da, men vil tro det skal være greit å komme seg derfra til Newcastle. Hva er nærmeste flyplass? Hvis du finner ut det er det bare å google  :)
Keep calm and put Shola on.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Bo i Newcastle (eller resten av UK, for den del...)
« Svar #38 på: 15. Aug. 2012, 13:55 »
Ser ut som om jeg flytter til Leeds om en måned. Må jo være midt i smørøyet for å få med meg kamper :)

only1united

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 388
    • Vis profil
Sv: Bo i Newcastle (eller resten av UK, for den del...)
« Svar #39 på: 15. Aug. 2012, 14:02 »
Ser ut som om jeg flytter til Leeds om en måned. Må jo være midt i smørøyet for å få med meg kamper :)

Vært der, det er en ganske fin by. Skal du studere? En kamerat av meg gikk der et år. Tar vel 3-3,5 timer med tog til Newcastle f.eks. Og koster ikke mer enn noen hundrelapper å komme seg oppover  :)
Keep calm and put Shola on.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Bo i Newcastle (eller resten av UK, for den del...)
« Svar #40 på: 15. Aug. 2012, 15:55 »
Kan vel umulig ta 3 timer med tog fra Leeds til Newcastle : Tror det tar 3 timer med tog fra London til Newcastle ca :)

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Bo i Newcastle (eller resten av UK, for den del...)
« Svar #41 på: 15. Aug. 2012, 18:39 »
Tar vel mer enn 3 timer fra London til Newcastle? Har tatt den togturen tidligere, mener det var MYE lengre...?

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Bo i Newcastle (eller resten av UK, for den del...)
« Svar #42 på: 15. Aug. 2012, 18:44 »
Tar ca. tre timer fra London til Newcastle, og ca. halvannen time fra Leeds til Newcastle.
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

Br3vik

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 56
    • Vis profil
Sv: Bo i Newcastle (eller resten av UK, for den del...)
« Svar #43 på: 15. Aug. 2012, 19:38 »
Tog fra london til newcastle koster vel ca. 1000 kr eller noe sånt? Skal flytte til oxford til høsten, så bli vel heller jeg får med meg de fleste bortekampene i london :)

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Bo i Newcastle (eller resten av UK, for den del...)
« Svar #44 på: 15. Aug. 2012, 19:42 »
Jeg skal ta toget fra Newcastle til London dagen før Chelsea - Newcastle. Betalte £56. Vet ikke hvor mye dyrere det er å kjøpe tur/retur billett.