20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvor er de nå?  (Lest 171303 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #810 på: 09. Mai 2021, 01:07 »
De fikk ikke 20 kamper til sammen i Newcastle en gang. Kanskje 90 min totalt om du legger dem sammen? Armstrong representere vel England på samtlige U-landslag, men Newcastle så han altså ikke som verdt å satse på. Helt ufattelig.

Håper klubben ser på dette som en liten (les:stor) lærepenge.

For å si det sånn, hadde vi hatt Harry Kane i klubben som 18-åring ville han blitt solgt.
« Siste redigering: 09. Mai 2021, 01:10 av Andymag »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #811 på: 10. Mai 2021, 19:52 »
Kan hende, men var det noe som tydet på at Armstrong var god nok når han fikk sjansen for oss?
Vi har også vært i posisjoner hvor vi har kjempet om å berge plassen i PL, og da har man gjerne ikke råd til å gi uprøvde spillere såpass med sjanser. Skal også huske på at Armstrong spesielt har brukt noen år i Chmpionship til å bli såpass god på det nivået, som han har.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #812 på: 10. Mai 2021, 21:45 »
Joselu, Riviere, Joelinton og Gayle hadde også lett blitt toppscorer i championship.. Såg forresten Thauvin har  signert for ein klubb i Mexico.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #813 på: 10. Mai 2021, 22:47 »
Kan hende, men var det noe som tydet på at Armstrong var god nok når han fikk sjansen for oss?
Vi har også vært i posisjoner hvor vi har kjempet om å berge plassen i PL, og da har man gjerne ikke råd til å gi uprøvde spillere såpass med sjanser. Skal også huske på at Armstrong spesielt har brukt noen år i Chmpionship til å bli såpass god på det nivået, som han har.

At talentet var der er jo utvilsomt, men man vet jo selvfølgelig aldri. Men fikk han egentlig sjansen? Fikk en drøy omgang mot Sunderland mener jeg å huske, men utenom det var det jo som regel 4 min her og der. At han ikke fikk sjansen i CC når vi var der er jo synd. Jada, opprykk var pri 1 og det er risiko å spille unggutter, men så er det jo også sånn man utvikler dem da. Carroll var i tilsvarende situasjon, men fikk tilitt, det fikk vi 35 mp av.

Poenget er vel ikke nødvendigvis hva én enkeltspiller har gjort, men alle ser vel et lite spørsmålstegn ved utviklingsfilosofien i klubben når disse to topper toppscorerlisten?

Men for å ta Kane så hadde han jo et dårlig utlån til Leicester da han var 20-21...

Gayle klarte forresten 23 mål for oss når vi vant ligaen (og ble ikke toppscorer, xg på 16 den sesongen faktisk). Armstrong har 28 for 15. plassen. Flere av dem fra vingen.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #814 på: 10. Mai 2021, 23:45 »
Joselu, Riviere, Joelinton og Gayle hadde også lett blitt toppscorer i championship.. Såg forresten Thauvin har  signert for ein klubb i Mexico.

Jøss, hva har skjedd med Thauvin til Mexico? Ble da linka til flere av de største klubbene for ikke lenge siden? Han er jo ikke mer enn 28 år gammel.
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #815 på: 11. Mai 2021, 09:01 »
Kan hende, men var det noe som tydet på at Armstrong var god nok når han fikk sjansen for oss?
Vi har også vært i posisjoner hvor vi har kjempet om å berge plassen i PL, og da har man gjerne ikke råd til å gi uprøvde spillere såpass med sjanser. Skal også huske på at Armstrong spesielt har brukt noen år i Chmpionship til å bli såpass god på det nivået, som han har.

At talentet var der er jo utvilsomt, men man vet jo selvfølgelig aldri. Men fikk han egentlig sjansen? Fikk en drøy omgang mot Sunderland mener jeg å huske, men utenom det var det jo som regel 4 min her og der. At han ikke fikk sjansen i CC når vi var der er jo synd. Jada, opprykk var pri 1 og det er risiko å spille unggutter, men så er det jo også sånn man utvikler dem da. Carroll var i tilsvarende situasjon, men fikk tilitt, det fikk vi 35 mp av.

Poenget er vel ikke nødvendigvis hva én enkeltspiller har gjort, men alle ser vel et lite spørsmålstegn ved utviklingsfilosofien i klubben når disse to topper toppscorerlisten?

Men for å ta Kane så hadde han jo et dårlig utlån til Leicester da han var 20-21...

Gayle klarte forresten 23 mål for oss når vi vant ligaen (og ble ikke toppscorer, xg på 16 den sesongen faktisk). Armstrong har 28 for 15. plassen. Flere av dem fra vingen.

Ja, jeg er helt enig i at vi over mange år har vært svært svake på å utvikle egne spillere. Ikke bare gjennom begrensa spilletid på eget førstelag, men også svært mange mislykkede låneopphold. Andre klubber er flinke til å utvikle egne spillere gjennom smarte utlån, men der har vi mye å gå på.

Shola Ameobi ble ansatt som sånn utlånssjef nettopp av den grunnen, men vet ikke om vi foreløpig har bært mange frukter av det?

Angående Armstrong, så er han altså nå 24 år, etter flere sesonger med regelmessig spill i Rovers. Først nå virker han til å være aktuell å hente for lag i PL, så spesielt for hans del har det vært en "lang" reise. Så kan en selvfølgelig spørre seg om vi kanskje heller burde gitt han de spilleminuttene Daryl Murphy fikk året vi rykket opp...?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #816 på: 12. Mai 2021, 00:28 »
Selvfølgelig enig i det meste.

Mitt poeng med Armstrong er vel at vi burde sikte på å være bedre på spillerutvikling enn klubber som Blackburn. Kanskje hadde Armstrong blomstret tidligere om han hadde fått sjansen hos oss, og vi hadde en manager som var god på spillerutvikling (Benitez har vel adri vært unge talenters bestevenn dessverre)?

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #817 på: 03. Juni 2021, 12:08 »
Papiss Cissé har bursdag i dag, og i den anledning kom jeg til å tenke på alle "one season wonders" vi har hatt gjennom åra.

Andy Carroll
Cheikh Tiote
Demba Ba
Papiss Cissé
Cabaye
Moussa Sissoko
Kenedy
Ayoze Perez
Sean Longstaff
Jaamal Lascelles
Fabian Schär

Alle er vel spillere som har hatt mellom en halv og 2 svært gode sesonger i NUFC hvor de ble linket til, eller gikk til topplag for så å stoppe opp. Noen stoppet opp mer enn andre såklart. Noen jeg glemmer? José Enrique kan vel nevnes men han hadde vel flere gode sesonger før han dro.
« Siste redigering: 03. Juni 2021, 12:12 av Eriksen »

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #818 på: 03. Juni 2021, 22:41 »
Kanskje i overkant kritiske til noen der, men rimelig presis liste ja. Remy kan vel legges til.

Særlig Demba Ba fikk jo få minutter i Chelsea, men scorte vel som regel når han startet. Husker mange Chelsea-fans var kritiske til at han fikk spille så lite. Gjorde det jo sterkt i Besiktas også etter det.

At Cabaye ikke spilte seg inn på PSG er jo ikke så sjokkerende og holdt jo koken til godt ut i 30-årene i Palace. Sissoko også kan jo se tlbake på en god karriere. Var jo ekstremt av og på for oss også, som han har vært i alle klubber han har vært i. Den EM-finalen hans var jo helt spinnvill.

Perez også har vel ikke gjort det så svakt, og gjorde jo et godt karrierevalg. Spiller jo i en litt annen rolle for Leicester enn han gjorde hos oss.

Særlig Carroll er jo trist der han gikk til en klubb han ikke passet inn i overhodet, for så å slite med alle skadene sine. Men er jo som regel sånn at de beste sjelden er skadet ofte...


Og så må jeg si at jeg sliter med å komme på en eneste spiller som har vært god for oss i mer enn to sesonger de siste 10 årene (Colo er vel unntaket). Er jo som regel sånn i klubber i vår situasjon. Så Tiote bør vi nok heller takke for det han gjorde enn å slenge han inn i en one season wonder liste  ;)
« Siste redigering: 03. Juni 2021, 22:49 av Andymag »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #819 på: 04. Juni 2021, 00:28 »
Kanskje i overkant kritiske til noen der, men rimelig presis liste ja. Remy kan vel legges til.

Særlig Demba Ba fikk jo få minutter i Chelsea, men scorte vel som regel når han startet. Husker mange Chelsea-fans var kritiske til at han fikk spille så lite. Gjorde det jo sterkt i Besiktas også etter det.

At Cabaye ikke spilte seg inn på PSG er jo ikke så sjokkerende og holdt jo koken til godt ut i 30-årene i Palace. Sissoko også kan jo se tlbake på en god karriere. Var jo ekstremt av og på for oss også, som han har vært i alle klubber han har vært i. Den EM-finalen hans var jo helt spinnvill.

Perez også har vel ikke gjort det så svakt, og gjorde jo et godt karrierevalg. Spiller jo i en litt annen rolle for Leicester enn han gjorde hos oss.

Særlig Carroll er jo trist der han gikk til en klubb han ikke passet inn i overhodet, for så å slite med alle skadene sine. Men er jo som regel sånn at de beste sjelden er skadet ofte...


Og så må jeg si at jeg sliter med å komme på en eneste spiller som har vært god for oss i mer enn to sesonger de siste 10 årene (Colo er vel unntaket). Er jo som regel sånn i klubber i vår situasjon. Så Tiote bør vi nok heller takke for det han gjorde enn å slenge han inn i en one season wonder liste  ;)

Joda, tenker selvsagt ikke at alle disse spillerne mistet det helt. Så one season wonder er nok overdrivelse. Var mer at de aldri holdt det nivået de presterte over visse sesonger igjen senere.

Ang Demba Ba tenkte jeg mer på tiden i Newcastle spesifikt etter den utrolige halvsesongen da han kom. Tok seg kanskje litt opp igjen med scoringer sesongen etter så den var kanskje litt for streng ja. Synes også han så bra ut i Chelsea.

Sissoko har vært en grei rotasjonspiller i Tottenham men virket som de forventet en del mer da de hentet han. Samme med Perez, tror nok Leicester forventet at han skulle bli en nøkkelspiller etter det han presterte under Benitez, nå er han mer en rotasjonspiller. Prislappen på disse 2 sier vel sitt om det.

Er enig i at Cabaye ikke kom til å spille fast i PSG, men har ikke vært i nærheten av samme nivå i Palace slik jeg har forstått det. Cabaye på det nivået han var i Newcastle burde kanskje fått mer spilletid i PSG også. I tiden hos Newcastle ble han linket til flere toppklubber, likevel endte han i Palace i sin beste alder.

Tiote var helt enorm på sitt beste, var vel kanskje det som gjorde at forventningene ble så høye senere i Newcastle. Vi snakket mye om hvordan han hadde tapt seg fra 5. plass sesongen i ettertid. Men for all del, totalt sett var han vel en av de beste CMene vi har hatt på lang tid.
« Siste redigering: 04. Juni 2021, 00:38 av Eriksen »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #821 på: 07. Nov. 2021, 14:19 »
Mikel Merino linket til Liverpool..

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #822 på: 22. Nov. 2021, 14:22 »
No fate but what you make

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #823 på: 22. Nov. 2021, 15:06 »
Jeg hadde faktisk storkost meg dersom det skjedde. Håper virkelig det skjer. Var så utrolig mange United fans og pundits som roset Bruce opp i skyene og backet han gjennom hele sin periode i Newcastle, fikk han til å høres ut som en Messias som bare fikk masse ufortjent tyn fra fansen hele tiden. Det ville blitt tidenes u-sving fra den kanten.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Hvor er de nå?
« Svar #824 på: 22. Nov. 2021, 17:10 »
No fate but what you make