20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600  (Lest 18257 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #105 på: 07. Mai 2011, 18:37 »
En unggutt inn for Tiote neste. Sesongen er ferdig for oss, og viktig med Tiote i neste sesong. Hadde vært gøy å se en unggutt blomstre de siste kampene. :) Ellers kunne vi flytta Barton sentralt og sette inn R. Taylor eller Ben Arfa hvis han er klar.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #106 på: 07. Mai 2011, 18:39 »
Enig i at Tiote var BB InspectorC. For en spiller! Han vrir spillet med krempasninger flere ganger, og ingen klarer å ta fra han ballen. Ikke før i det 90. minutt, og så er han uheldig og kommer borti blues-spilleren. Noget hardt idømt synes nå jeg.

Synes Ameobi gjør en ok kamp, sikker fra 11-meteren, men burde vel fort hatt en til. Løvenkrands er det ikke så mye å si om, kommer til en stor sjanse som han ikke setter, ellers ganske usynlig. Ranger med et bra innhopp, små marginer fra å score når han drar seg innover fra venstre.

Nolan hadde ikke helt dagen, men legger ned stor innsats og mange meter. Barton med en del gode og noen dårlige involveringer. Samme med Jonas. Bak synes jeg Taylor gjør en god kamp, de tre andre på det jevne. Minus til Colo som bør ta alla skyld for målet.
Krul er ok, en glipp som fort kunne blitt kostbar.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #107 på: 07. Mai 2011, 18:42 »
Er det ikke slik at alle kort nullstilles ved ny sesong? Kortet er forøvrig helt greit og det er klønete gjort av Cheiken denne gangen. ( Mange av kortene hans i det siste synes jeg har vært ufortjent) jeg synes Tiote er vår beste i dag, men Jonas er hakk i hæl. Nå håper jeg vi får inn noen spennende signeringer så tidlig som mulig!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #108 på: 07. Mai 2011, 18:46 »
Er det ikke slik at alle kort nullstilles ved ny sesong? Kortet er forøvrig helt greit og det er klønete gjort av Cheiken denne gangen. ( Mange av kortene hans i det siste synes jeg har vært ufortjent) jeg synes Tiote er vår beste i dag, men Jonas er hakk i hæl. Nå håper jeg vi får inn noen spennende signeringer så tidlig som mulig!

Hvis Tiote får ett til før sesongen er over, vil karantenen fortsette neste sesong. Men kortene blir nullstilt ja. Men ikke karantenen.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #109 på: 07. Mai 2011, 18:53 »
Jævla surt at han fikk kortet omtrent på overtid..Han bør ikke brukes mot Chelsea.

nikman@SJP

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 237
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #110 på: 07. Mai 2011, 20:40 »
Ameobi er iskald 8) Kommer hver gang han feirer en scoring.
Gan canny doon Toon!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #111 på: 07. Mai 2011, 21:09 »
Sett høydepunktene nå. Ameobi er pur klasse på straffe, og Taylor er herlig å med på dødball. Ingen feiringer er deiligere å se på enn Taylor sine spør du meg :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Simmi

  • Gjest
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #112 på: 07. Mai 2011, 21:12 »
Taylor er herlig å med på dødball. Ingen feiringer er deiligere å se på enn Taylor sine spør du meg :P

Agreed. Han tar jo av, og løper rundt halve banen. :P Syntes Taylor generelt var god i dag, og jeg foretrekker han framfor Williamson, av den enkle grunn at jeg føler meg mye tryggere på han.

nebur

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #113 på: 07. Mai 2011, 21:22 »
Taylor er jo den eneste geordien igjen på newcastle.... giii dere. respeker han. geordi taylor

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #114 på: 07. Mai 2011, 21:24 »
Taylor er herlig å med på dødball. Ingen feiringer er deiligere å se på enn Taylor sine spør du meg :P

Agreed. Han tar jo av, og løper rundt halve banen. :P Syntes Taylor generelt var god i dag, og jeg foretrekker han framfor Williamson, av den enkle grunn at jeg føler meg mye tryggere på han.

Samme her. Uten at jeg vet hvorfor, eller om det i det hele tatt er begrunnet, føler jeg meg mye tryggere når jeg ser noen legge press på Taylor enn på Mike Williamson.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #115 på: 07. Mai 2011, 21:25 »
Langs bakken føler jeg meg nok tryggere på Tayls ja, mens Willie er den stopperen jeg uten tvil er mest fortrolig med i hodedueller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

morgan303

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 610
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #116 på: 07. Mai 2011, 22:10 »
Grattis med tre poeng i dag.  Fortjent og bra spill av gutta..
 

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #117 på: 07. Mai 2011, 22:16 »
Langs bakken føler jeg meg nok tryggere på Tayls ja, mens Willie er den stopperen jeg uten tvil er mest fortrolig med i hodedueller.

Joda, Williamson er blant de bedre hodespillerne i hele ligaen. Men jeg synes også Taylor er meget god i lufta, og han vant mye i dag. I tillegg er han farligere på offensiv dødball, i alle fall når det kommer til å avslutte selv.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #118 på: 07. Mai 2011, 23:38 »
Med fare for å gjenta det andre har sagt, har ikke lest alt som ble skrevet i denne tråden:

Alan Pardew må snarest sørge for at vi finner rytmen i laget igjen. Nå er jeg Molde patriot, men det beste ekesmpelet på hva jeg mener er Rosenborg i sine glansdager. For at laget skal skape farligheter, så må ballfører ha alternativer på løp, enten det er dobling på kant eller kryssløp for å skape rom. I tillegg er det da viktig at ballfører benytter rommene som skapes, enten ved å slå ballen dit, eller å sette fart og utfordre selv. Slik vi har fremstått de siste kampene, så greier ingen å sentre ballen i medløp, anten fordi løpet ikke kommer, eller fordi vi ikke bruker muligheten som oppstår. Typiske eksempler er Barton, som inspector skriver over her (selv om Simpson for tiden er så feig at han hadde slått støttepasning på blank gåll), eller venstresida vår i 9 av 10 angrep. Vi kommer rundt, for å drible en gang eller tre til.

Amøba går i offside fra han står opp til han legger seg, men enkelte ganger må jeg faktisk unnskylde ham. En spiss er avhengig av rytme i angrepet for å kunne time løpene sine inn i boksen, enten han skal gå på gjennombrudd eller angripe en av stolpene. Det er for meg utroli at en spiller med sånn rutine som amøba, ikke er mer fotballklok i sine løp og andre beslutninger, men nå for tiden er han faktisk delvis unnskyldt.

tiote sitt gule kort var selvfølgelig helt korrekt, som 90% av de andre.

Alt i alt, så er jeg fornøyd med sesongens poengfangst, men meget bekymret for netse sesong allerede. Ganske enkelt fordi AP ikke ser ut til fortelle spillerne hva de kan forbedre:

Shola - get the f''' out of offside and lift your head to look for teammates
Løven - Piss off!
Ranger - Straighten your act and you'll be a hero
Jonas - Pass the ball earlier- 1-2, 1-2, 1-2
Nolan - Shoot more from distance
Barton- 1-2,1-2 double on the side, and sign a new contract
Cheick the Room - be more cynical and think before you act
Simmo - don't back to 5 yard line, and think attack attack attack
Saylor - More Forrest Gump runs please
Colo - cut the arrogance and you'll be a world beater
Jose - Straighten your head and sign a new contract. Pass the ball when possible
Krul - Continue the good work
Harps - It's time to step back for Krul, You're job is within my staff

Langt innlegg - men hovedfokuset mitt for neste sesong er at AP må sørge for at spillerne bruker løpene som tross alt kommer. Hvis ikke blir vi for statiske, og mister ballen i farlige posisjoner. det er ikke bare angrepsspillet som lider av denne urytmen, men vi får angrep imot oss pga unødige ballmist.

Nuff said

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Birmingham, lør 07. mai 1600
« Svar #119 på: 08. Mai 2011, 00:12 »
Må si jeg sitter litt med hjertet i halsen hver gang Krul skal ut i feltet. I dag igjen var det nesten at vi ble straffet for at han missa.

Jeg skal innrømme at jeg også er litt utrygg enkelte ganger, og den ene han glapp i dag var slettes ikke bra keeperspill. På en annen side så er jeg utrolig glad for å ha en keeper som er så tøff i hodet - som tør å gå ut i feltet for å plukke innlegg. Det avverger så ufattelig mange sjanser imot når man har en keeper som gjør jobben i feltet. Krul er utvilsomt en sånn type keeper, og selv om han fortsatt er litt uferdig så virker han å være på vei til å bli en meget god all-round keeper.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM