20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Wigan Athletic - Newcastle United 17. Mars 17:00  (Lest 38636 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Wigan Athletic - Newcastle United 17. Mars 17:00
« Svar #255 på: 18. Mars 2013, 11:38 »
Ikke meningen å være negativ boris, men etter å ha lest igjennom dette så merker jeg at jeg blir forbanna.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2294944/Callum-McManaman-horror-tackle-Massadio-Haidara-Linesman-Matthew-Wilkes-view-incident.html

Jepp, Martinez virker som å være helt på syre.

Og Boris som meg liker ærlighet og når det er negativt, så må det tilføres ;)

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Wigan Athletic - Newcastle United 17. Mars 17:00
« Svar #256 på: 18. Mars 2013, 12:38 »
Det smerteskriket til Haidara gir meg frysninger nedover ryggen. Bare det alene burde være tilstrekkelig for dommer å skjønne at her er det noe ulovlig som har skjedd.

Hakiki

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1104
    • Vis profil
Sv: Wigan Athletic - Newcastle United 17. Mars 17:00
« Svar #257 på: 18. Mars 2013, 13:45 »
Etter en jævlig skuffende kveld i går, har jeg prøvd å reflektere litt over kampens gang.  Det er selvsagt fortsatt vanvittig frustrerende med det innlysende røde kortet som aldri ble gitt, og ikke minst utrolig trist for Haidara som mest sannsynlig har veldig mange veldig tunge måneder foran seg før han er tilbake på banen.  I tillegg er det jævlig surt at Wigan scorer et overtidsmål som burde vært avblåst for hands. 

Ellers er jeg positiv til en del ting også.  Pardew viser med innbyttet av Ameobi at han faktisk ønsket å få noe mer ut av kampen en en trist uavgjort.  Det viser for meg fremgang at han tørr sette på offensive bytter, uten å først ta et håpløst defensivt bytte slik vi har sett han gjøre i mange kamper.  Pga 2 tidlige bytter hadde han jo uansett ikke mulighet til det i dag.  Ellers også leit å se Debuchy småhalte av banen, men vi får håpe på at det er mer føling enn en fullblåst strekk.  Det er lite vi trenger mindre enn å se Simpson fast tilbake i sin posisjon.

Jonas var jeg imponert over i går.  Ikke uventet bidro han minimalt fremover på banen, men defensivt var han stort sett solid.  Jobber som bare juling, hindret overgangsmuligheter, brøt og snappet opp ballen ved et par anledninger, og gjorde en god jobb med å dekke motspillere og hjelpe medspillere.  Perch var jeg også imponert over, med unntak av taklingen der han veldig fort kunne fått sitt 2. gule for kvelden.  I tillegg var Marveaux god, mest fremover på banen.  Hadde noen lekre detaljer som ikke endte opp i så alt for mye desverre, men viser at han kan være den kreative kraften vi har vist i så alt for mange kamper at vi mangler.  Skulle derimot gjerne like å se ham sentralt og litt mer tilbaketrukket, for å kunne utnytte denne kreativiteten i form av en dyptliggende playmaker.  (I kamper der Cabaye ikke er på banen.) 

Tiote var tidvis veldig svak, i form av tåpelige valg og svært unødvendige ballmiss.  Det ga Wigan unødvendige sjanser i mot, og det er noe av det som gjør at jeg ikke ønsker å se Tioté på banen kamp inn og kamp ut.  I tillegg så han ut til å påta seg en rolle som ballfordeler, noe han feilet miserabelt på ved flere anledninger.  Sissoko var også ganske svak, mest i form av dårlige touch på vei fremover.  Taktisk og valgmessig så var han helt grei, det bare var ikke helt hans dag.  Gouffran tidvis veldig usynlig ute på kanten, og tidvis grei. 

Cissé egoistisk og lite nyttig i første omgang, og det virker som han i pausen fikk beskjed om å sentre, uansett situasjon, når han kom utpå i andre.  Da var han i hvert fall mye mer en medspiller, og det viste også igjen i det glimrende fremspillet på direkten som Santon fikk omsatt til sitt første mål for oss.

Alt i alt en sur kamp, der det er både positive og negative ting vi må ta med oss videre.  Mest av alt er jeg fortsatt mer forbannet på dommertrioen som ødela kampen med 2 blundere, enn av vår egen kampprestasjon. (Selv om vi på ingen måte overbeviste nok til å kunne påstå at vi burde tatt noen overlegen seier.)
Genius by birth. Slacker by choice.

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Wigan Athletic - Newcastle United 17. Mars 17:00
« Svar #258 på: 18. Mars 2013, 18:10 »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Wigan Athletic - Newcastle United 17. Mars 17:00
« Svar #259 på: 18. Mars 2013, 19:08 »
Jeg tror jeg elsker Løvenkrands. Virker som en feiende flott fyr som i tillegg likte og liker Newcastle kjempegodt.
Nei.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Wigan Athletic - Newcastle United 17. Mars 17:00
« Svar #260 på: 18. Mars 2013, 22:06 »
DRITTOMGANG, men faen da karer... Så jævla negativt på dette forumet at jeg nesten aldri gidder å gå inn her lengre.
Hva skal vi gjøre da? Hoie og glede oss over et spill som ikke ligner grisen i det hele tatt. Det jo så platt og fantasiløst. Balltempo og bevegelse er jo ikke til stede i det hele tatt! Vi står å småpirker på midten i lange perioder. Greit dommeren og skader ødelegger mye, men dette her var likevel en veldig dårlig kamp fra vår side..
Og fordi vi spiller en dårlig kamp, så skal vi reise nidstang over hver enkelt spiller og Alan Pardew i særdeleshet?  Skal vi hyle og rope om alle disposisjoner bare fordi vi ikke er enige? er alle andre idioter fordi du(og andre i hylekoret) tilfeldigvis har en bra sesong i FM?

tidligere inneholdt dette forumet i overveiende grad personer som kunne diskutere taktikken, byttene og kampen på en analytisk måte, som vi kunne være enige eller uenige i, men det var iallefall argumentasjon. Nå synes jeg i økende grad kamptråden stort sett består i å slenge dritt... (Ja - jeg gjør det selv av og til - med dette er latterlig)

Og la det være sagt med en gang; dette er en generell kommentar, og ikke nødvendigvis mot deg spesielt. Jeg bare svarer deg siden du tydeligvis mente det var idiotisk å ikke være negativ...

Til sist kan jeg si at jeg er enig med flertallet i at AP har begrensninger taktisk, at Cisse er ego, at Jonas har en dårlig sesong og at tiote ikke burde være ballfordeler. Simmo burde heller aldri starte for oss, på samme måte som Willo burde bannes fra stadion. :)

Det er ikke det det handler om. Det det handler om er at en stor del av debattantene synes de bidrar til samfunnet med å slenge ut kritikk mot eget lag som knapt kan overgås i diskusjonstrådene på VG eller DB. Poenget mitt er at har du ikke noe fornuftig å si, så gjør du oss en stor tjeneste ved å dunke hodet i veggen heller enn å pøse på med negative innlegg i hver jævla tråd...

- end of -

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Wigan Athletic - Newcastle United 17. Mars 17:00
« Svar #261 på: 18. Mars 2013, 22:38 »
Lurer på hva Barton hadde gjort i går om han fortsatt var her. Ben Arfa også kan vel tenne bra når han ser stygge taklinger som det.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Wigan Athletic - Newcastle United 17. Mars 17:00
« Svar #262 på: 18. Mars 2013, 22:47 »
Lurer på hva Barton hadde gjort i går om han fortsatt var her. Ben Arfa også kan vel tenne bra når han ser stygge taklinger som det.

Da hadde han nok sittet i fengsel as we speak for drapsforsøk -_-

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Wigan Athletic - Newcastle United 17. Mars 17:00
« Svar #263 på: 18. Mars 2013, 23:05 »
bjørni:
Joda er enig at Pardew hatet tar litt overhånd her inne. Grunnen for at jeg kommenterte innlegget ditt var ikke fordi jeg mente at noen eller du er idiot. Overhodet ikke. Men på samme måte som de "negative" slenger ut negative kommentarer, så er det like irriterende at de"positive" skal prøve å muntre opp stemningen her inne når det er fint lite positivt å snakke om. En kamptråd blir vel sjelden veldig saklig, selv om reaksjonene når det kommer "et feil bytte" kan være i overkant hysterisk. En kamptråd reflekterer det som skjer på banen, da kan man ikke forvente at jubelen står i taket når omgangen er rett ut ekstremt dårlig. Jeg kan telle de gode kampene vi har hatt i år på en hånd, og forhåpentligvis var det positiv stemning i de trådene. Folk må nesten få lov til å skrive det de vil (Selv om jeg ja kritiserte innlegget ditt). Poenget er at man trenger ikke å kommentere alle som er negative. Fordi det er en del som må påpeke det hver kamptråd (Dette gjelder ikke deg, men det er en del som som må nevne dette ganske ofte). Husker snkz fikk flere kommentarer mot seg her inne i en kamptråd fordi det var negativt ladet, likevel hadde han flere gode poeng som var minst like riktig som de positive.
Legger denne saken død for min sin del.. 
« Siste redigering: 18. Mars 2013, 23:07 av Fluffy »

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Wigan Athletic - Newcastle United 17. Mars 17:00
« Svar #264 på: 18. Mars 2013, 23:53 »
Er veldig enig med deg bjørni. Har sjelden ork til å skrive her, fordi det eneste jeg har lyst til er å komme med motargumenter mot den ensporede negativiteten. Da mister man på sett og vis muligheten til å diskutere nyansert, for ser man kritisk på noe kommer bare følelsen av å være med på hylekoret. Og det vil jeg ikke.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Wigan Athletic - Newcastle United 17. Mars 17:00
« Svar #265 på: 19. Mars 2013, 00:00 »
Lurer på hva Barton hadde gjort i går om han fortsatt var her. Ben Arfa også kan vel tenne bra når han ser stygge taklinger som det.

Da hadde han nok sittet i fengsel as we speak for drapsforsøk -_-

McManaman hadde ihvertfall ligget med et brukket ben og hatt skumle mareritt  ::)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Wigan Athletic - Newcastle United 17. Mars 17:00
« Svar #266 på: 19. Mars 2013, 00:32 »
Enig med bjørni. En ting er saklig kritikk, og det å lufte sin frustrasjon underveis i kamp. Da er det lov med litt utblåsninger i nuet. Det kan vi alle gjøre. Men når jeg leser flere, repeterende innlegg hver eneste kamptråd - hvor der gjerne er flere per side. Da blir jeg direkte lei. Spesielt nyansert er det heller overhodet ikke.

Det går an å være litt kritisk av og til - og kanskje også spare opp noen fler ord av gangen. Sånn for ihvertfall å ikke nedspamme enhver tråd med flere innlegg som vi uansett har sett 60-70 ganger før. Generelt sett - gjelder selvfølgelig også meg

Dette har alltid vært et herlig forum i form av at det har vært en "løs i snippen"-groove over det hele, hvor det er lov å si ting på en skeiv måte. Men føler at kvaliteten den siste tiden har vært litt laber - enten det gjelder det ene eller det andre synspunktet. Alt for mange helt unødvendig små innlegg som kun dreier seg om helt meningsløs småhakking mellom meningsfeller på ulike sider som jeg gjerne skulle sett at ble tatt på private meldinger. Er ikke helt grusomt interessert i å se flere innlegg med en rekke blinkefjes sendt mellom hverandre fordi folk har en eller annen trang til å poengtere et eller annet issue de måtte ha med motdebatanten. Liten/ingen grobunn for fruktbar diskusjon. Kødding er morsomt - men drar du den for langt blir resultatet humor på nivå med Torsdag Kveld fra Nydalen, og det er vel ihvertfall mange enige om at er en dårlig deal i det lange løp?

Og vær så snill - har du skrevet en ting i en kamptråd et par ganger er nok sjansen stor for at folk har skjønt det. Fortsetter en å skrive akkurat det samme ensporige greierne og nok folk irriterer seg over det, så er det vel gjerne en grunn til det. Jeg personlig syns at et innlegg med 5 setninger hvor en forteller hva en syns er så fælt med Pardew sine disposisjoner er bedre enn 15 innlegg på en linje uten at det egentlig kommer frem noe som helst nytt annet enn at det er åpenbart at en ikke er enig med Pardews og lagets prestasjoner. Fortell gjerne hvorfor Pardew sin gameplan er totalt mislykket om det er hva du hevder.
Satt på spissen igjen - en kamptråd er selvfølgelig til for å diskutere underveis, og korte innlegg blir selvfølgelig naturlig i en sånn setting. Men fortsatt - etterlyser generelt at alle kan prøve utvise et lite snev av kritisk sans overfor hva som skrives underveis. Jeg skriver selvfølgelig selv korte bemerkninger underveis i enkelte matcher.

Dette ble jævla rotetet greier. Tror poenget var en oppfrodring til samtlige om å prøve være litt kritisk til hva en selv poster - og overhodet ikke ment som noe belærende greier. Har sikkert mye å gå på selv. Men det skal ikke så mye til for å gjøre debattklimaet litt mer fruktbart. Synd å skulle miste gode debattanter som Simmo, torfinn og bjørni (muligens fler også?) fordi de kanskje lar seg irritere over noe av det samme som jeg gjør innimellom.
« Siste redigering: 19. Mars 2013, 00:35 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Wigan Athletic - Newcastle United 17. Mars 17:00
« Svar #267 på: 19. Mars 2013, 01:25 »
Veldig enig med Bjørni, herlig at noen satte ord på det! Det er nesten så vi burde ha to kamptråder, en for klaging og utblåsning av frustrasjon og en for diskusjon rundt kamp, disponeringer, (noenlunde) saklig vurdering av spillere osv.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Wigan Athletic - Newcastle United 17. Mars 17:00
« Svar #268 på: 19. Mars 2013, 06:44 »
Men da burde vi jo ha tre tråder. En for positivitet, en for negativitet og en hvor folk kan vurdere kampen, spillerne, det taktiske osv.



















NEI TIL NEGATIVITET PÅ FORUMET!














NEI TIL POSITIVITET PÅ FORUMET!
Nei.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Wigan Athletic - Newcastle United 17. Mars 17:00
« Svar #269 på: 19. Mars 2013, 07:42 »
Vi kan opprette egne tråder for de som ikke ønsker konstruktiv debatt ihvertfall og er veldig fornøyd med å kunne samle opp mest mulige innlegg med eder og galle på kortest mulig tid. De som gidder ta seg bryet med å diskutere hvorfor Pardew var bedriten forrige kamp kan jo gjøre det i den andre tråden....
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida