20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Forumet  (Lest 113988 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #330 på: 17. Aug. 2011, 22:36 »
Tar dette her.
På siden "spillere og ledere" hadde det vært for galt og hatt draktnr foran spillerene?
F. eks
1. Steven Harper
7. Joey Barton

Så kan dere som er moderatorer bare forandre dette når spillerene for nye draktnr?
Eller blir det for uoversiktelig.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #331 på: 18. Aug. 2011, 00:19 »
Skrev feil!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #332 på: 26. Aug. 2011, 22:28 »
Jeg husker FmNorge.com(?) hadde et system med gule og røde kort for folk som ikke oppførte seg på forumet, kunne dette vært noe her?
Er jo ikke sjeldent at folk hisser seg opp, oppfører seg som idioter, går til personlige angrep eller er totalt usaklige, burde ikke dem fått et smekk?
En advarsel ville vel roa folk, og fått dem til å tenke seg om en gang til neste gang dem poster, og ikke minst heva kvaliteten på forumet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #333 på: 27. Aug. 2011, 01:59 »
Jeg føler vel at vi sakte, men sikkert er i ferd med å etablere en slags praksis for å håndheve en viss grad av seriøsitet og anstendighet på dette forumet.

Vet ikke om gule og røde kort som synes på profilen deres er så veldig ønskelig fra min side, synes det er bedre at moderatorene tar dette internt med de det gjelder.

Synes vi skal ha ganske stor takhøyde her på forumet, men rasistiske kommentarer, unødvendig sterk språkbruk eller unødvendig aggressiv fremtoning bør slås ned på.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #334 på: 27. Aug. 2011, 03:16 »
Jeg føler vel at vi sakte, men sikkert er i ferd med å etablere en slags praksis for å håndheve en viss grad av seriøsitet og anstendighet på dette forumet.

Vet ikke om gule og røde kort som synes på profilen deres er så veldig ønskelig fra min side, synes det er bedre at moderatorene tar dette internt med de det gjelder.

Synes vi skal ha ganske stor takhøyde her på forumet, men rasistiske kommentarer, unødvendig sterk språkbruk eller unødvendig aggressiv fremtoning bør slås ned på.

Jeg må si meg ganske enig, men ser egentlig bare at det blir mer og mer av usaklige, elendige og totalt ubrukelige poster her inne, og føler forumet når stadig nye "høyder" i lavmål her på forumet.
Kvaliteten på forumet BURDE etter min mening ligge et godt stykke over ungdomsskole-nivå!

Egentlig den største grunnen til at jeg ikke har meldt eg inn i TAN i år, føler liksom forumet burde vært mer vårt, eller hvertfall mer saklig!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #335 på: 27. Aug. 2011, 13:23 »
Tro meg, det har vært oppe til heftig diskusjon blandt teamet ;)
Er allerede tatt noen grep, men godt mulig det burde vært gjort flere.
« Siste redigering: 27. Aug. 2011, 13:28 av Andy »

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Forumet
« Svar #336 på: 27. Aug. 2011, 19:07 »
Offe87: Dette har blitt et såpass stort forum at kvaliteten ikke er den samme som før, da det stort sett bare var oppegående Weiseth-asylsøkere som hoppet over til oss. Vi prøver å gjøre vårt beste for å holde forumet ryddig og har tre-fire moderatorer, men det er ikke alltid like lett å ta tak i alt som skjer.

Det jeg imidlertid ikke forstår er hvorfor du ikke er medlem i TAN pga forumet, da forumet ikke har noe som helst med supporterklubben å gjøre. Som medlem i TAN får du medlemsblader, medlemspakke, supporterturer, rabatter og fordeler.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #337 på: 28. Aug. 2011, 12:22 »
Det jeg imidlertid ikke forstår er hvorfor du ikke er medlem i TAN pga forumet, da forumet ikke har noe som helst med supporterklubben å gjøre. Som medlem i TAN får du medlemsblader, medlemspakke, supporterturer, rabatter og fordeler.

Jeg ser på forumet som den største "fordelen" ved supporterklubben, at dere skaffer rabatter og mange andre gode fordeler er vel og bra det, men det er svært sjeldent jeg får bruk for noen av de.
Supportersjappa er derimot noe jeg ser på som svært bra og jeg liker at dere prøver på mye forskjellig og tør å satse litt, men som sagt så mener jeg flere grep på forumet ville hjulpet veldig for min del.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #338 på: 28. Aug. 2011, 12:29 »
Har du forslag til kva grep som må bli tatt på forumet?  :)

På forrige side la jeg det frem, foreslo at brukere kan bli straffa for poster på forumet hvor dem ikke klarer å oppføre seg.
F.eks burde kanskje de som har for sterke meninger og går til angrep på dem som mener noe annet hatt godt av noen dager eller lignende uten tilgang til forumet, hvertfall ikke å skrive her.

Litt rotete innlegg, men regner med du skjønner poenget.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #339 på: 28. Aug. 2011, 12:47 »
Ok, det leste eg. Som både Nordin og Andy har svart, har det blitt gjordt tiltak på det. Grunnen til eg spurte, var om du kanskje satt inne med andre tanker også.  :)

Jeg har sett Elvenkind(?) prøver å følge opp endel og det er bra, men føler liksom ikke det blir nok, kvaliteten her fortsetter jo å dale etter min mening, og tror et opplegg hvor brukerne kan bli straffa kunne hjulpet fælt, da folk kanskje vil tenke seg om 2 ganger før dem ber folk dra til helvete osv.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #340 på: 28. Aug. 2011, 22:12 »
Viktig å ikke straffe folk for manglende kvalitet da. Men straff for dårlig oppførsel osv.
Kan ikke straffe folk at de skriver et langt innlegg, som egentlig kunne vært oppsummert i 5-6 linjer. Men jeg er enig i at man bør prøve å skjerpe oppførselen som en del viser her inne. En del bedrevitere, og dårlige debattanter her.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #341 på: 29. Aug. 2011, 11:14 »
Har tenkt litt.
Jeg synes bruken av ord og annet på dette forummet har gått langt over streken. Spesielt når det kommer til banning og at ting relateres til sex og annet.
Dette er spesielt i transfertråden?
Jeg mener dette er å gå langt over streken. Dette fordi det kansje kommer nye unge mennesker som melder seg inn.
Det er på tide dere som er moderatorer setter en grense, eller iallefall finner ut hva som skal tålereres?

Ja, enn kan komme med krass kritikk, enn kan komme med andre ting, det har jeg jo selv. Men det er grenser for hva som kan tålereres.
Jeg mener vi burde finne en løsning der vi alle bidrar til skjerpings?
Kansje den saken med gule kort og røde kort er en ting?

Noe trengs iallefall å gjøres.
Håper dere skjønner hva jeg mener og at ALLE kan være med å bidra til et forbedret forum.
På forhånd takk.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #342 på: 29. Aug. 2011, 11:17 »
Viktig å ikke straffe folk for manglende kvalitet da. Men straff for dårlig oppførsel osv.
Kan ikke straffe folk at de skriver et langt innlegg, som egentlig kunne vært oppsummert i 5-6 linjer. Men jeg er enig i at man bør prøve å skjerpe oppførselen som en del viser her inne. En del bedrevitere, og dårlige debattanter her.

Det var ikke poenget mitt, jeg mener all den dårlige oppførselen og sakligheter er det som først og fremst bidrar til å senke kvaliteten.
Om folk vil skrive lange innlegg må dem naturligvis få lov til det.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #343 på: 29. Aug. 2011, 12:55 »
Har tenkt litt.
Jeg synes bruken av ord og annet på dette forummet har gått langt over streken. Spesielt når det kommer til banning og at ting relateres til sex og annet.
Dette er spesielt i transfertråden?

Hehe, har lagt merke til at flere får ereksjon av å sette opp et potensielt nytt lag i transfertråden. Inkludert meg selv. Om folk tar seg nær av det så får vi jo slutte, men synes virkelig vi må kunne ha en morsom tone her inne!

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #344 på: 29. Aug. 2011, 13:18 »
Uten at jeg har sett noen statistikk på det, går jeg utifra at majoriteten av forumets brukere er i tyveårene, mens det utenom disse stort sett er folk i slutten av tenårene og i tredveårene. Selvfølgelig ett og annet "barn" også, men tror ikke det er mange som tar skade av språkbruken her inne. Så lenge "fy-ordene" ikke brukes i sammenheng med personkritikk og liknende, mener jeg det bør være en viss takhøyde. Er ikke ofte jeg registrerer innlegg der språkføringen er i grenseland, så synes ikke dette er noe problem, selv om andre kan ha en annen oppfatning.