20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Øltråden  (Lest 61856 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #15 på: 23. Mars 2007, 00:29 »
Gjør som meg; dra til Tyskland. Der koster ølen 30 kroner per brett. Deilig.
Billig det også, men turen er mye dyrere! Handler jeg for over 1000 kr på Sandefjord - Strømstad båten får jeg et par gratisbilletter til neste gang. Jeg har faktisk aldri betalt for å ta den båten. Alltid noen som har en gratis billett å låne bort!

I tillegg skal du være ganske uheldig om du blir stoppet i tollen på Svinesund! Det passerer jo så utrolig mange biler der hver dag at du oddsen godt på din side! Det er også masse skilt langs veiene i Sverige der de reklamerer for sms tjeneste for om tollvakta har kontroll.

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #16 på: 23. Mars 2007, 11:38 »
"ja jeg var i krigen i 1974 og eg drikke bare SVART øl"
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #17 på: 24. Mars 2007, 01:30 »
Enig med trådstarter her, hvis du snakker om Frydenlunds fatøl. Kjempe god øl!

Ellers går det som regel i CB, som ikke er å kimse av, eller Carlsberg i de fete glassflaskene i den fete sixpack esken.

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #18 på: 24. Mars 2007, 07:38 »
Hansa Fatøl og Heineken er ganske godt øl, drikker helst Hansa fatøl i norge.
Vist lite penger går det som oftest i Tuborg.
Heineken er en klar vinner når jeg er i utlandet...:)
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Leslie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 527
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #19 på: 24. Mars 2007, 12:24 »
Drikker til vanlig Seidel.. Helt grei og billig øl, som passer godt til en student! Viss ikkje drikker eg Tuborg eller Hansa! I syden drikker eg Amstel,  men er ikkje så mye i syden, pleier å reise til Roskilde, og då går det i Tuborg! ;)
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #20 på: 24. Mars 2007, 12:50 »
Drikker til vanlig Seidel.. Helt grei og billig øl, som passer godt til en student! Viss ikkje drikker eg Tuborg eller Hansa! I syden drikker eg Amstel,  men er ikkje så mye i syden, pleier å reise til Roskilde, og då går det i Tuborg! ;)
I Danmark og Roskilde må vel Faxe være en favoritt?
Har faktisk aldri smakt Seidel øl, må være noe tysk greier det eller? Amstel er forresten en ganske så ok øl, men allikevel ikke så ofte jeg drikker det av en eller annen grunn. Helt sikkert en vane sak.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #21 på: 24. Mars 2007, 13:24 »
I tillegg skal du være ganske uheldig om du blir stoppet i tollen på Svinesund! Det passerer jo så utrolig mange biler der hver dag at du oddsen godt på din side! Det er også masse skilt langs veiene i Sverige der de reklamerer for sms tjeneste for om tollvakta har kontroll.

De SMS-tjenestene er ikke verdt plakaten de er skrevet på. Eneste svar du får er: "Tilfeldige stikkprøver på Svinesund".

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #22 på: 24. Mars 2007, 13:30 »
I tillegg skal du være ganske uheldig om du blir stoppet i tollen på Svinesund! Det passerer jo så utrolig mange biler der hver dag at du oddsen godt på din side! Det er også masse skilt langs veiene i Sverige der de reklamerer for sms tjeneste for om tollvakta har kontroll.

De SMS-tjenestene er ikke verdt plakaten de er skrevet på. Eneste svar du får er: "Tilfeldige stikkprøver på Svinesund".
Mulig det, aldri brukt denne tjenesten selv. Skal være ganske så uheldig om man blir stoppet uansett.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #23 på: 24. Mars 2007, 13:41 »
Sant nok. Hvis du vil være helt sikker er det jo bare å kjøre to biler.

Leslie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 527
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #24 på: 24. Mars 2007, 14:45 »
Faxe, ja den hadde eg nesten glemt;) blir en del av den i danmark og, funker greit den òg.. Vet ikkje kor Seidel er fra eg, trodde det var norsk.. Selger den ikkje i Bergen, drikker den bare når eg e på Stord..
Ja, lenge siden eg har drukket Amstel, må være to år siden, men den ølen var den beste ølen eg noen gang har smakt! Perfekt temperatur, fint vær og alt var perfekt!
Vil forresten ikkje anbefale å kjøpe Seidel, eg drikker den bare fordi den e billig, men man blir vant til den og da e den god.. Hansa viss eg har fått stipend..;)
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #25 på: 24. Mars 2007, 18:15 »
Har også som ambisjon å vente med Newcastle Brown Ale til jeg sitter i byen!
Går i lyst øl hos meg, har igrunn ikke smakt mørkt øl. Tuborg og Nordlandspils er best, men Heineken og Carlsberg funker fint.
Dessuten fins der noen tyske ølsorter som pappa driver å får tak i på nokså lugubre måter, som er meget gode. Husker at en type het Streitberg blant annet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #26 på: 24. Mars 2007, 19:06 »
En iskald nytappet Ale på St. James' må sies å være ølopplevelse nummer EN!

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Øltråden
« Svar #27 på: 24. Mars 2007, 19:08 »
Har faktisk tatt en liten smak av Brown Ale, og selv jeg som ikke er så veldig glad i øl enda, syntes det smakte himmelsk godt.

plebbster

  • Gjest
Sv: Øltråden
« Svar #28 på: 25. Mars 2007, 00:39 »
Smakte Heineken for første gang i dag. Jeg trodde jeg hadde funnet mitt øl i grans premium, men dette var faktisk godt :P. Beste ølet jeg har smakt noensinne. Foretrekker fortsatt andre ting å drikke (rusbrus, cider osv)
« Siste redigering: 25. Mars 2007, 15:59 av plebbster »

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #29 på: 25. Mars 2007, 05:07 »
Beste ølet er vel Carlsberg og Heineken
Men det går det lite av for tida går mest i Tuborg på grunn av prisen. Er jo godt det og da absolutt.
Newcastle Brown Ale kjøpte eg ein gang eg var rimelig fersk, den tror eg ikkje eg klarte og drikka opp eingang vakke no godt nai :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]