20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Pavel Srnicek (1968-2015)  (Lest 13717 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Pavel Srnicek tilbake i Newcastle!
« Svar #15 på: 30. Sep. 2006, 16:28 »
Sitat fra: "Joakim"
Men Pavel var da såvidt jeg husker førstekeeper. Hvordan kan Kevin og Kenny ha ment at Shaka var bedre da?

Og ja, tilbake i 1997 var Pavel Srnicek bedre enn Shay Given!
For all del, jeg sier ikke at Pavel var bedre enn Given er nå. Jeg sa han var bedre enn Given den gangen Given kom til klubben.


Nope, Pavel var nok ikke førstekeeper. Han fikk en periode på slutten av 96/97 sesongen pga at Shaka ble skadet. Da sto han faktisk meget godt og var en av hovedgrunnene til at vi klarte 2. plassen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Pavel Srnicek tilbake i Newcastle!
« Svar #16 på: 30. Sep. 2006, 22:17 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Nope, Pavel var nok ikke førstekeeper. Han fikk en periode på slutten av 96/97 sesongen pga at Shaka ble skadet. Da sto han faktisk meget godt og var en av hovedgrunnene til at vi klarte 2. plassen.



>> Nja, det har vært litt variabelt. I starten av sin Newcastle-karriere var Srnicek til tider horribel, men kom seg radikalt på kort tid. Da Kevin Keegan tok over, var han blitt så god at han fikk nr. 1 og ble klubbens ubestridte førstekeeper i en kort periode før Keegan bestemte seg for å kjøpe klovnen Mike Hooper. Som vi vet gikk jo det til helvete. Etter opprykket i 1993 kom Hooper tilbake til SJP feit, usunn og fullstendig ute av form og ble raskt tredjekeeper bak Srnicek og Hislop.

I PL-sesongen 1993/94 var Srnicek Newcastles førstekeeper foran Hislop og Hooper. Det var den sesongen jeg siktet til da jeg skrev at Srnicek var sentral i det Newcastle-laget som fengslet England på midten av 90-tallet. Som kjent tok Newcastle 3. plassen i sin debutsesong i PL, og scoret nærmere 80 mål!

KingKev

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 285
    • Vis profil
Pavel Srnicek tilbake i Newcastle!
« Svar #17 på: 30. Sep. 2006, 22:25 »
Sitat fra: "Jarle"
I PL-sesongen 1993/94 var Srnicek Newcastles førstekeeper foran Hislop og Hooper. Det var den sesongen jeg siktet til da jeg skrev at Srnicek var sentral i det Newcastle-laget som fengslet England på midten av 90-tallet. Som kjent tok Newcastle 3. plassen i sin debutsesong i PL, og scoret nærmere 80 mål!


Her surrer du nok litt. Hislop kom vel ikke før 95/96 sesongen. Mener Hislop spilte play-off finale for Reading mot Bolton i 94/95 sesongen hvor han var helt fantastisk. Hooper mener jeg vi hentet først etter opprykket, på senhøsten i 93.

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Pavel Srnicek tilbake i Newcastle!
« Svar #18 på: 30. Sep. 2006, 23:17 »
Sitat fra: "KingKev"
Her surrer du nok litt. Hislop kom vel ikke før 95/96 sesongen. Mener Hislop spilte play-off finale for Reading mot Bolton i 94/95 sesongen hvor han var helt fantastisk. Hooper mener jeg vi hentet først etter opprykket, på senhøsten i 93.


>> Jeg har sjekket, og du har rett. Det var rart, for jeg innbilte meg at Mike Hooper ble kjøpt før opprykket, og at han spilte i slutten av sesongen 92/93... Innkjøpt som klubbens førstekeeper var han uansett, og han floppet noe helt utrolig. At Shaka Hislop ble kjøpt inn i 95/96 er jeg imidlertid veldig klar over ettersom jeg skrev en artikkel om det på gamle MagNet. :)

KingKev

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 285
    • Vis profil
Pavel Srnicek tilbake i Newcastle!
« Svar #19 på: 30. Sep. 2006, 23:37 »
Haha, ang. Hooper fant jeg noe veldig artig på Liverpools offisielle nettsider. Han la faktisk opp p.g.a han ble mobbet av Toon Army ;-)

"Hooper left Anfield to join Kevin Keegan at Newcastle United in 1993. Things started well for him at St James' Park when he was first choice and almost scored in a game against Everton at Goodison Park when he hit the bar from a goal kick! However, things turned sour at Newcastle when he made a series of errors that had the Geordie boo boys on his back. So bad was the hate mail he received he decided to retire from football."


Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Pavel Srnicek tilbake i Newcastle!
« Svar #21 på: 29. Des. 2015, 16:16 »
RIP

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Pavel Srnicek (1968-2015)
« Svar #23 på: 29. Des. 2015, 17:52 »
RIP Pav, du var med når jeg forelsket meg i The Entertainers midt på 90-tallet.  :)
No fate but what you make

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Pavel Srnicek (1968-2015)
« Svar #24 på: 29. Des. 2015, 18:38 »
RIP. Altfor altfor tidlig. Pav er min "første" newcastlekeeper. Jeg husker ikke så mye av ham som keeper i denne perioden annet enn at navnet er unaturlig å si på norsk. Men så mange kamper for et lag som i den tiden gjorde det bra vitner om en klassekeeper.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Pavel Srnicek (1968-2015)
« Svar #25 på: 29. Des. 2015, 19:28 »
Kvil i fred.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Pavel Srnicek (1968-2015)
« Svar #26 på: 29. Des. 2015, 19:40 »
Kvil i fred Pavel. Fryktelig trist.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Pavel Srnicek (1968-2015)
« Svar #27 på: 30. Des. 2015, 07:12 »