20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arbeidsgruppe mot NUSSC  (Lest 128890 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #30 på: 30. Sep. 2007, 23:41 »
har sendt mail til vg nå

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #31 på: 30. Sep. 2007, 23:41 »
har sendt mail til vg nå
Poster du mailen her?

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #32 på: 30. Sep. 2007, 23:43 »
har sendt mail til vg nå

Glimrende! Da er det bare å krysse fingrene for at de viser interesse for saken, og publiserer en nyhet rundt den. Vinner vi den norske presse kan Christian Weiseth bare takke for seg.

luxury

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #33 på: 30. Sep. 2007, 23:44 »
Tror også det er svindel på gang over på NUSSC >:(
Derfor melder jeg meg heller inn her!
På tide Weiseth får som fortjent!

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #34 på: 30. Sep. 2007, 23:47 »
Det som fikk meg overbevist om at Lene Jensen er Christian Weiseth er hvor mange punktum "hun" skriver etter et ord. Jeg husker alltid at Weiseth var svært prippen på det med å sette tre punktum etter en setning, og ikke to, fire eller flere. Det alene er vel ikke god grunn nok... men for han var det normalt å benytte seg av dette veldig ofte i det skriftlige språket sitt, og det merker man også er gjeldende hos "Lene Jensen".

For de som ikke skjønner dritten av det jeg prøver å si, så snakker jeg altså om...

« Siste redigering: 30. Sep. 2007, 23:49 av geordie-olav »

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #35 på: 30. Sep. 2007, 23:49 »
Jeg pleier også å bruke mange prikker etter setningene, men jeg håper ingen tror jeg er Weiseth av den grunn... :P
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #36 på: 30. Sep. 2007, 23:50 »
Jeg henviste til denne diskusjonen, så om folk vil ramse opp alt han gjøken har gjort er det bare å skrive det nå.

muligens på tide å dra opp den tråden som noen skrev (var det nordin) på vg debatt forumet om weiseth?

denne og http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=81587
« Siste redigering: 30. Sep. 2007, 23:56 av aDDis »

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #37 på: 30. Sep. 2007, 23:53 »
Jeg pleier også å bruke mange prikker etter setningene, men jeg håper ingen tror jeg er Weiseth av den grunn... :P

Ja, men Weiseth bruker de prikkene virkelig mye. Så merker man vel egentlig på hele språket at Lene Jensen og Christian Weiseth er identiske i skrivestilen.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #38 på: 30. Sep. 2007, 23:53 »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #39 på: 30. Sep. 2007, 23:54 »
Hadde tvil fra dag 1, selv  om jeg har holdt ganske stilt om det. Men allerede fra første innlegg var jeg veeeldig skeptisk. Tenkte følgende med en gang jeg så førsteinnlegget, og det var at dette var et bilde av ei hot dame som CW hadde funnet en eller annen plass, også skulle han lure folk med å skrive litt mer jentete. Jeg syns det så ut som CW med litt jentepreg over seg. Rett og slett. Og det at alt av innlegg hun har skrevet på forumet alltid har vært lit CWish (gjelder Mr.Berg også) har gjort at jeg alltid har hatt mistanken. Søkte straks på Google etter jentebilder tilknyttet Newcastle, uten at jeg har funnet heller.
Uansett har mistanken stadig vokst, og når Andrè snakket med meg om det, ble jeg stadig mer troende til det. Nå er jeg igrunn ikke i tvil.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #40 på: 30. Sep. 2007, 23:58 »
Jeg henviste til denne diskusjonen, så om folk vil ramse opp alt han gjøken har gjort er det bare å skrive det nå.

Kan sitere litt fra tråden på nufc.no:

Sitat fra: ulf jonny
Til tross for sein postgang(?) lever supporterklubben videre i beste velgående. Regnskapstallene for 2006 er endelig kommet til Br.sund registrene og det viser at klubbens fortjeneste er relativt god. På følgende link vil man kunne se regnskapet for 2006. Og til tross for en del misnøye med driften av klubben ble det en god slump penger i kassa til mr Weiseth foregående sesong. Nå får han vel forhåpentligvis ikke kloa i det som genereres i klubbkassa pr. idag, selv om han fortsatt står som eier av 57% av aksjene. Resterende eies av familien hans. Men dette er jo irrelevant info siden selskapet Nordic Newcastle Supporters AS ikke har noe mer med NUSSC å gjøre (ref: PM fra Lene Jensen). Men hvilket selskap/organisasjon som da står for driften av supporterklubben kan jeg dessverre ikke si noe om. Men regner med de som har mottatt alle medlemsbladene har fått med seg, for det har sikkert vært informert om der.

Link til regnskapene: http://www.purehelp.no/vis.asp?t_page=2&company_name=NORDIC+NEWCASTLE+SUPPORTERS+AS&ftknr=5B47424E461D404343
BTW; Merkelig at NUFC ikke er klar over at NUSSC er deres eksklusive samarbeidspartner i Norden... NUFC har i følge eget utsagn ikke samarbeid med noen supporterklubber/grupper utenfor England - men der er de selvsagt ikke informert om Weiseth's gode kontakter med manager, styreformann og lignende ubetydelige personer i NUFC.

Husker innleggene i tidligere medlemsblad hvor angivelig Souness, Shepherd og Shearer skrev innlegg eksklusivt for Scandinavian Magpies... Så synd at det var innlegg som var skrevet i Black N' White tidligere og var blåkopier av disse innleggene. MEN det er en svunnen tid, nå er alt mye bedre med ny leder og ny organisasjon/selskap til driften av supporterklubben (Å fan det stemmer jo, det har jo ikke skjedd noe der ennå). Lykke til alle lettlurte fans, jeg var en i mange år men nå har jeg sagt stopp. Lykke til videre med sponsing av flatskjerm, BMW og ferieturer til Mr.Weiseth.

Sikkert mitt siste innlegg dette. Ikke vits å nekte meg tilgang da jeg neppe vil gidde å logge på 2 ganger for å komme inn på et forum som ikke virker... Ikke helt sikker på om dette innlegget kommer med en gang...

Sitat fra: aslak
Jeg er også svært skuffet over supporterklubbens utvikling, men jeg gir den allikevel en liten sjanse til. Prøvde så godt jeg kunne å bidra til det bladet som kommer, men jeg litt skeptisk. Gir det allikevel en sjanse, men jeg KREVER at jeg får et kvalitetsblad i posten. Nå som det er gått så lang tid uten at det har skjedd en dritt i klubben (bortsett fra mange ambisiøse ord), så må det leveres. Hvis ikke har jeg også betalt medlemskontingenten for siste gang.

I de siste årene har den eneste grunnen til at jeg har vært medlem i NUSSC vært dette forumet (250kr for et forumsmedlemsskap, jeg må være gal). Men nå som forumet har fucka helt, så er det like før jeg flytter over til newutd.no. Men jeg gir NUSSC en siste sjanse!

Og hvis disse tre siste innleggene blir slettet (i god gammel diktatorisk NUSSC-stil), så er dette mitt siste innlegg uansett.

Sitat fra: joakim
Godt å se at Ulf-Johnny har tatt første skritt. Jeg vil bli veldig overrasket om jeg ikke snart følger etter.

Jeg føler jeg har gitt supporterklubben tid og mange tusen nye sjanser. Jeg begynner faktisk å drømme tilbake til tiden FØR Christian Herman Weiseth ble leder for Newcasltes skandinaviske/norske supporterklubb. Den gangen supporterklubben ble styrt fra Bergen, og medlemsbladet kom i A4-format og besto av reisebrev fra heistaturer til Newcastle og Frankrike. Husker blant annet en artikkel om hvor vakre de franske damene var.

Siden Christian Weiseth etter sigende ga seg som leder av NUSSC har vi fått to nye folk som har lovet bot og bedring. Men er det egentilg to nye personer, eller er det en og samme mann som har gitt seg selv to nye alias?

For hvorfor skulle jeg ellers motta en mail fra adressen cw@fotballnorge.no som svar på en mail jeg sendte tredje august, eller når det var, med et innlegg til det meldemsbladet som har bltit lovet oss i oktober, men som egentlig skulle komme i slutten av august. Det svaret fikk jeg for litt over to uker siden. Og det kom altså fra Christian H Weiseth, som beklaget at han ikke hadde svart meg tidligere. En mail jeg sendte til den adressen som "Lene Jensen" alstå skal sjekke regelmessig.

Jeg har bare ikke fått rotet meg til å levere min avskjedssøknad ennå, i den tro at dette aldri har skjedd, og at supporterklubben går en lysende fremtid i møte. Kanskje skulle jeg ha fulgt oppfordringen om å søke på stillingen som leder for NUSSC, da den i sommer var ledig. Jeg håper dette og de andre innleggene blir stående til forumet legges ned. Men jeg ville ikke satt sparepengene mine på det.

Og helt til slutt: Jeg gir supporterklubbens ledelse nøyaktig til over helga til å falsifisere mine og Ulf Johnnys påstander, og bevise en gang for alle at Christian Weiseth ikke har en dritt med NUSSC å gjøre.

Sitat fra: ulf jonny
Godt å se at innleggene fra og med mitt innlegg og utover ikke er slettet (ennå). Ja her trengs det virkelig å lette på hver en stein for å få vekk all midden som har samlet seg. Sier meg enig med Bjørn I om at jeg har vært litt "idiot" som har kjempet for dette...

Noen som er med på å gjøre noe nytt? Newutd bør kanskje seriøst bli offisiell supporterklubb? Det må gå ann å få det til dersom herrene (og damene?) bak sier seg enig i det.

Her er hva jeg sendte spørsmål om til NUFC 20. JUni 2007:


Hi,
I've got a question I hope you could help me with.

Is there any official members club for Newcastle Utd in Norway/Scandinavia that co-operate with NUFC?


Kind Regards,

Ulf-Johnny Jenssen.


Her er hva som ble svart fra NUFC:

"Thank you for your email.

We currently do not hold information on supporters groups, however we will be asking supporters groups to make contact next season through the members pages on our website www.nufc.co.uk once we have the details of actual groups we will publish these.

As this is a new area of the website it will probably be best to check back around October.

Kind regards,


John Hunter
Membership Coordinator

Newcastle United
St. James' Park
Newcastle upon Tyne
NE1 4ST

Tel: 0191 2018472
Fax: 0191 2018602
www.nufc.co.uk

Sitat fra: magnar
Det at Ulf-Johnny, Joakim, Kristoffer og andre nå har forstått dette spillet fra Weiseths side er meget gledelig. Newcastlefansen i Norge fortjener så mye bedre enn hva de har fått fra NUSSC.

Om det er hold i alle anklager er egentlig uvesentlig. Antakelig er det enda flere kritikkverdige saker som ikke er kjent. Og det er helt sikkert at NUSSC er ledet av en svindler i mange år nå. Hvor stor svindelen er, kan vi jo bare spekulere i. Men at det er snakk om et betydelig beløp er vel helt sikkert.

Newutd.no ble etablert som et alternativ. Og det var flere som bidro med mye gratis arbeid for å få en side som var god. Det hadde ikke vært det om vi ikke var sikre på at NUSSC ble drevet av en kjeltring.

Jeg er veldig glad for at Siv-Anita ikke tok på seg jobben som leder for NUSSC. Og det har ingenting med at jeg ikke har stor tro og tillit til henne. For det har jeg. Men jeg var sikker på at hun ville blitt lurt.

For meg er det en del punkter som bør gjøres:

- NUFC bør informeres om at NUSSC har svindlet mange supportere gjennom flere år.
- Vi bør alle sammen gå sammen for å få NUSSC fjernet fra Supporterunionen i Norge.
- Vi bør stille opp i studioet til Dag Solheim i Canal+ og fortelle dette til folket.
- Vi kan henvende oss til FBI og TV2 hjelper deg.

Jeg foreslår at vi oppretter en "arbeidsgruppe" som tar for seg disse tingene, og forumet hos newutd.no er selvsagt åpent for diskusjoner angående dette. Jeg foreslår Joakim eller Ulf-Johnny som leder for denne arbeidsgruppa.

Jeg synes tiden er overmoden for å få dette svindelprosjektet lagt ned en gang for alle!

...bare for å ta noen av de mest utfyllende innleggende der. Er veldig mange andre innlegg der også seff, men jeg tok ut de jeg følte var viktigst. Så håper jeg at folk tilgir meg for at jeg quoted dem fra et helt annet forum.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #41 på: 01. Okt. 2007, 00:00 »
folk må jo gjerne strø salt i gamle saker som lsk - newcastle kampen og middagen etterpå!  ;)

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #42 på: 01. Okt. 2007, 00:00 »
Ingen som har sjekket om Lene Jenssen kan være samboeren eller kjæresten til Christian Weiseth......vet da pokker hvor man kan sjekke slik, men hvis noen søker adresser o.l......?
« Siste redigering: 01. Okt. 2007, 00:03 av kø1 »
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #43 på: 01. Okt. 2007, 00:03 »
problemet er at det er så mange som heter lene jensen i norge, så gulesider funker ikke

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #44 på: 01. Okt. 2007, 00:04 »