20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 270909 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1065 på: 16. Nov. 2009, 21:55 »
Han er jo ikke dårlig i TL, han spiller på Norges beste kollektiv, og er en sentral del av det. Men han får ikke vist seg fra sin beste side i den feile rollen han spiller i, det er riktig. Han har fortsatt vært meget god for RBK ute i Europa, og jeg syns ikke han har vært så veldig ille for landslaget heller, jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1066 på: 16. Nov. 2009, 21:57 »
Grunnen til at jeg er spesielt hypp på Ciljan er drivet og tempoet han besitter. Det vises så jævla godt på et høyere nivå hvor godt han faktisk takler dette. Så er han en glimrende en-touch-spiller som alltid er fenomenal når han spiller i sin egentlige posisjon!

Helt enig. Han har et annet snitt over seg enn de andre sentrale midtbanespillerene på det norske landslaget, nemlig evnen til å takle høyt tempo med ballen. Skal du lykkes i en av de største ligaene er det et veldig godt utgangspunkt.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

sheaer1

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 183
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1067 på: 16. Nov. 2009, 21:58 »
Skjønner ikke at han liksom skal ha vist så ofte at han er god på et så høyt nivå jeg:

1. Han er dårlig i TL.
2. han har vært GRUSOM når jeg har sett han på landslaget.
Dårlig i TL. var det skrivefeil eller:P?
Han har jo nesten ikke fått spilt noe i den posisjon han er best heller, pga av midtbanen rbk har.
Når det gjelder landslaget, hvem er spesielt god der?

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1068 på: 16. Nov. 2009, 21:58 »
Blir vel aldri enige der. Jeg ville ihvertfall ikke sett fyren som reserve for Brann engang.

sheaer1

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 183
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1069 på: 16. Nov. 2009, 22:01 »
Hehe, den var i drøyeste laget. Brann :P :P

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1070 på: 16. Nov. 2009, 22:02 »
Ciljan hadde lett konkurrert med Huseklepp om å være Branns viktigste spiller, tør jeg vedde på! ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1071 på: 16. Nov. 2009, 22:08 »
haha du høres nesten surken ut Peter :P skjønner at det var sarkasme, men du høres faktisk veldig surken ut :P

du har flere glad gutt kommentarer her ser jeg ;D

Jeg tror han kan bli en stjerne  ;)


Hehe! ;D


Berntsen: Ja, du kan så si. Idiostisk: Vel og merke er den ikke den beste, men jeg er sånn at jeg bygger opp egne teorier som man tar utifra alder og lag. Det er vel riktig at en Sandes Ulf spiller er dårligere enn en Tippeliga spiller? Det er vel riktig at en som spiller i Tromsø uten å dominere ikke er god nok for en av Englands største klubber som mest sansynlig kommer til å kjempe på midten av tabellen i Premier League neste år? I PL har de spillere som Joe Cole, Malouda, Valencia, Pienaar osv. Tror du Tom Høgli ville tatt dem ut av kampen og løpt forbi dem kommet på overlap og av og til scoret?

Den er vel på en måte litt logisk tenking der man ser hvem som er best(bra teori i sammenlingning) ut ifra klubben. Det er ofte den som spiller i Real Madrid som er best når man sammenligner med en som spiller i Allsvenskan. Eller hva mener du? Fortsatt like fjollete?

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1072 på: 16. Nov. 2009, 22:15 »
Ciljan hadde lett konkurrert med Huseklepp om å være Branns viktigste spiller, tør jeg vedde på! ;)

Den nekter jeg å ta seriøst. :P Han er selvfølgelig ikke i nærheten av årets spiller.

Peter: Ja, det er rimelig fjollete. Når man diskuterer hvem Newcastle skal kjøpe er nødvendigvis en del av lagene vi kjøper spillere fra dårligere enn oss... Spillerne kan være gode likevel.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1073 på: 16. Nov. 2009, 22:20 »
Jo, det tror jeg faktisk. Ciljan hadde spasert inn på sin favorittposisjon i Brann, og antakeligvis dominert i TL da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1074 på: 16. Nov. 2009, 22:55 »
Selvfølgelig har han det! Bare erkebergensere som Davy Wathne, Roald Bruun-Hanssen og Berntsen som ikke klarer å innse det med bergenserøynene sine.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1075 på: 16. Nov. 2009, 23:08 »
Huseklepp har komt langt lengre enn Ciljan spør du meg...

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1076 på: 16. Nov. 2009, 23:12 »
Huseklepp har komt langt lengre enn Ciljan spør du meg...

Selvfølgelig har han det. Han utviklet seg mer det siste året enn Ciljan har gjort hittil i karrieren.

Jeg er forøvrig ikke bergenser. Og dersom denne spilleren er så god så får han vise det med godt spill da. Sutringen om at han spiller på feil plass holder ikke gjennom hele karrieren vettu. Huseklepp spiller også på feil plass. Han er best som ving.

sheaer1

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 183
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1077 på: 16. Nov. 2009, 23:29 »
Berntsen, du sier at du ikke ville sett Ciljan på benken i brann engang? Hvordan skal man ta det seriøst?
Så klart har det noe å si at han ikke spiller i posisjon han er best i. Kan ha mere å si når det gjelder bytting av rolle på midten. Jeg mener Ciljan har bedre forutsetninger for å lykkes i Newcastle enn Huseklepp.
Det er det som er hovedspørsmålet her.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1078 på: 16. Nov. 2009, 23:40 »
Ciljan har endog bevist mye mer på høyere nivå enn godeste Per Ciljan. Forsåvidt mer enn en spiller som Alanzinho også, som faller fint igjennom på litt høyere nivå!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1079 på: 16. Nov. 2009, 23:43 »
Mye rart som kommer når man skal forsvare Skjelbreds talent, spesielt dette med tanke på plassering på banen.

Erik Huseklepp:
- Spiller på et middels godt Tippeligalag
- Spiller ikke på den posisjonen han spiller best i
- Årets spiller og blant kandidatene til toppscorertittelen selv etter å ha spilt i en uvant rolle og med middels gode medspillere hele sesongen

Skjeldbred:

- Spiller på det beste og mest ressurssterke Tippeligalaget
- Spiller ikke på den posisjonen han spiller best i (etter hva dere skriver)
- Utmerker seg ikke akkurat veldig mye ut ifra det jeg har sett av RBK i år, og er absolutt ikke noen kandidat til årets spiller.

Bare for å sette ting litt i riktig perspektiv. :)

Ciljan har endog bevist mye mer på høyere nivå enn godeste Per Ciljan.

Mener du Huseklepp? 8)