20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 270901 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #750 på: 28. Juli 2009, 13:31 »
Moa er den mest overvurderte spilleren i TL.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #751 på: 28. Juli 2009, 14:33 »
Moa er ingen dårlig spiller, men jeg regner med at VIF angrer på at de ikke solgte han for fantasisummen da de hadde sjansen. Kan aldri tenke meg at han går for det samme nå.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #752 på: 28. Juli 2009, 16:00 »
Haha! Jeg vedder på at Trond Olsen husker meg etter at jeg har møtt han to ganger dritings ute. Han virket faktisk ganske okei, trodde han skulle være jævlig høy på seg selv, jeg.

Hmm, der har vi litt ulikt syn på Olsen.    Syns han har virket jævlig høy på seg selv ::)    Men er noen år siden jeg brukte å støte på han ute på byen, så han kan jo ha jekket seg ned litt de siste årene :)

Ja, jeg har hørt lignende jeg også. Kan hende han var i veldig godt humør da jeg traff på ham :P

Liker Moa jeg. Men VIF burde solgt da de hadde sjansen. Tror alikvel fortsatt at han kan gjøre det godt i utlandet, dersom han havner i rette klubben. Må huske på at han har slitt litt med skader denne sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #753 på: 28. Juli 2009, 16:36 »
Hva er den rette klubben for Moa da? Eller norske spillere generelt? Er det noen som føler at de norske spillerne passer bedre inn i en liga enn en annen? Jeg tror det er veldig, veldig få som kan gå rett fra Norge til England, Italia, Spania. Tettey går til Frankrike, samme har Helstad og Strømstad. Vi har også noen i Nederland. Noen har stoppet innom Danmark, og noen er der enda. Jeg tror det er veien å gå for de fleste norske spillerne. Via en dårligere liga enn de beste, men bedre enn den norske. Og så eventuelt videre ut, skulle de være gode nok.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #754 på: 28. Juli 2009, 19:22 »
Norske spillere har jo gang på gang bevist at de klarer seg i Premier League. De har rette innstillinga og profesjonalitet, i tillegg til at deres hardtarbeidende spillestil ofte passer fint i PL. Nå får Bjørn Helge Riise prøve seg i PL, og i utgangspunktet tror jeg han passer fint inn i en klubb som Fulham.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #755 på: 28. Juli 2009, 20:33 »
Norske spillere har jo gang på gang bevist at de klarer seg i Premier League. De har rette innstillinga og profesjonalitet, i tillegg til at deres hardtarbeidende spillestil ofte passer fint i PL. Nå får Bjørn Helge Riise prøve seg i PL, og i utgangspunktet tror jeg han passer fint inn i en klubb som Fulham.

Med jevne mellomrom, ja.
Men jeg er ganske enig med Anders her, de aller fleste spillerne i TL vil slite benken i PL, da er det bedre å gå til en litt mindre klubb en annen plass i Europa.
Selvsagt er det nok noen få som kan gå rett til PL og gjøre det bra.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #756 på: 28. Juli 2009, 20:37 »
Hehe. Selvsagt vil de fleste det - TL er en elendig liga. Men vi prater vel om de aller beste spillerne nå? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #757 på: 28. Juli 2009, 20:44 »
Norske spillere har jo gang på gang bevist at de klarer seg i Premier League. De har rette innstillinga og profesjonalitet, i tillegg til at deres hardtarbeidende spillestil ofte passer fint i PL. Nå får Bjørn Helge Riise prøve seg i PL, og i utgangspunktet tror jeg han passer fint inn i en klubb som Fulham.

Helt enig!

Klima og fotballen passer best for norske spillere i England eller Tyskland tørr jeg påstå. I land som Frankrike, Spania og Italia kreves det mer teknikk, taktikk og fotballhode for å slå igjennom. Løpsstyrke og arbeidsjern passer ikke inn like godt i disse landene.

Tørr også påstå at rent språkmessig er England og Tyskland ideelt for norske spillere, eller skandinaver spesielt.

Newcastle Mafia`n

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 12
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #758 på: 30. Juli 2009, 16:07 »
Noen som har tenkt på MOA, MOS og Dawda Leigh og andre unge talenter i tippeligaen?
synes ikke Newcastle burde satse på gamle helter, men heller hente inn nye/dagens helter, de som kan lage kaos for becker og midtstoppere..

VIF har en del unge som er interesante, men det er også andre gode.
Vi kan hente inn Huseklepp, Skjeldbred og mange andre. Men mitt synspunkt er rettet mot de unge, de som skal spille i fremtiden.

Mafia`n...
Owen solgt til United....LOL

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #759 på: 30. Juli 2009, 16:28 »
Noen som har tenkt på MOA, MOS og Dawda Leigh og andre unge talenter i tippeligaen?
synes ikke Newcastle burde satse på gamle helter, men heller hente inn nye/dagens helter, de som kan lage kaos for becker og midtstoppere..

VIF har en del unge som er interesante, men det er også andre gode.
Vi kan hente inn Huseklepp, Skjeldbred og mange andre. Men mitt synspunkt er rettet mot de unge, de som skal spille i fremtiden.

Mafia`n...



Ganske enig i det du sier, bortsettfra at jeg synes det finnes flere intressante unge talenter i andre ligaer enn i TL. Skal ikke så mye til for å dominere en dårlig liga som Tippeligaen.

Men Moa burde ikke vi hente. Han begynner å dra på åra. ;D

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #760 på: 30. Juli 2009, 16:56 »
Enig med dere begge. Vi må se mot talentene, og satse på de. Men det finnes bedre talenter tilgjengelig, enn de som er i den norske tippeligaen.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

nerli

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #761 på: 30. Juli 2009, 16:57 »
Moa er den mest overvurderte spilleren i TL.

enda en som IKKE kan ha sett moa spille .. ?
så du han sist sesong for vif? han har ikke vært så god i år d skal jeg innrømme, men så har han slitt mer med skader før denne sesongen og mannen er ikke i toppform igjen ennå ..
og folk sier han ikke er en goalgetter ?!! lell om dere ikke liker karen kan dere i d minste innrømme at han er en god fotballspiller .. ingen average , han er mer enn d .. og fortsetter han fremgangen ser vi han nok i P.L ganske snart eller i en annen europeisk liga ..

Inuz

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 391
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #762 på: 30. Juli 2009, 16:58 »
Noen som har tenkt på MOA, MOS og Dawda Leigh og andre unge talenter i tippeligaen?
synes ikke Newcastle burde satse på gamle helter, men heller hente inn nye/dagens helter, de som kan lage kaos for becker og midtstoppere..

VIF har en del unge som er interesante, men det er også andre gode.
Vi kan hente inn Huseklepp, Skjeldbred og mange andre. Men mitt synspunkt er rettet mot de unge, de som skal spille i fremtiden.

Mafia`n...

Ja er en del spillere jeg tror Newcastle kunne trengt i CCC. Blandt annet Huseklepp og Skjeldbred men tror disse vil spille i PL og andre toppligaer. Men det finnes spillere som MOS og Leigh som jeg tror hadde vært nyttig i CCC som også er nivået under Skjeldbred og Huseklepp.
Ba Ba Ba!!!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #763 på: 30. Juli 2009, 17:59 »
Ja herregud, la oss kjøpe VIF spillere som ikke spiller fast i TL engang.

Ang. Moa så synes jeg personlig han er utrolig oppskrytt. Han hadde vel 9 mål ifjord og spilte stort sett alle kampene. Media ble jo helt sjokkert hver gang han scoret. Stokkelien som er 5 år mindre har scoret 7 etter halvspilt sesong (i debutsesongen), og spiller på langt nær alle kampene. Og nei, jeg sier heller ikke at han er klar for større oppgaver.

Tror du virkelig Nerli, at en spiss som aldri har kommet høyere enn 12 plass på toppscorerlista i Norge har noe i England og PL og gjøre?? Prica som dominerer TL mye mer enn Moa fikk jo ikke spille i Sunderland engang. Robert Koren som er den beste spilleren jeg har sett i TL på mange år, spiller ok i WBA (nå i CCC). Det er kun de aller aller beste i TL som har noe å gjøre i PL, og Moa er foreløpig ikke i nærheten av dette nivået.

nerli

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #764 på: 30. Juli 2009, 18:53 »
Ja herregud, la oss kjøpe VIF spillere som ikke spiller fast i TL engang.

Ang. Moa så synes jeg personlig han er utrolig oppskrytt. Han hadde vel 9 mål ifjord og spilte stort sett alle kampene. Media ble jo helt sjokkert hver gang han scoret. Stokkelien som er 5 år mindre har scoret 7 etter halvspilt sesong (i debutsesongen), og spiller på langt nær alle kampene. Og nei, jeg sier heller ikke at han er klar for større oppgaver.

Tror du virkelig Nerli, at en spiss som aldri har kommet høyere enn 12 plass på toppscorerlista i Norge har noe i England og PL og gjøre?? Prica som dominerer TL mye mer enn Moa fikk jo ikke spille i Sunderland engang. Robert Koren som er den beste spilleren jeg har sett i TL på mange år, spiller ok i WBA (nå i CCC). Det er kun de aller aller beste i TL som har noe å gjøre i PL, og Moa er foreløpig ikke i nærheten av dette nivået.


Moa var klart engas beste spiller i fjor ..
og jeg la aldri merke til at media ble "sjokkerte" når moa scorte ..
han spilte ikke mye i sin første sesong .. scorte 6 seriemål på kun 7 seriekamper .. og legg også merke til cup scoringene .. for eksempel i cup finalen mot stabæk der han scorte 2 mål .. han spilte også en landskamp for norge .. så noen syns tydeligvis han va god nok ...