20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 271086 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #540 på: 22. Mai 2009, 00:10 »
Så lenge du ikke mener Martin Knudsen fra TIL, så :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #541 på: 22. Mai 2009, 11:48 »
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=553621

Hangeland stiger i verdi!
Der gikk vi glipp av en glimrende midtstopper til en rimelig penge for 18 mnd siden.

Disse er det flere av ute i verden, gode spillere i mindre nasjoner som storklubbene ikke helt har behov for å hente før de koster det tredobbelte.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #542 på: 22. Mai 2009, 12:07 »
Knudsen?
Ja, han er vel absolutt den beste keeperen i TL pr. dags dato! ;)

Det kan vel diskuteres, Kenneth Høie og Espen Bugge Pettersen har jo spilt godt i år dem også, men er ikke så mange fler enn de tre som kan navnes blant de beste keeperne i TL i år.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #543 på: 22. Mai 2009, 13:40 »
Knudsen?
Ja, han er vel absolutt den beste keeperen i TL pr. dags dato! ;)

Det kan vel diskuteres, Kenneth Høie og Espen Bugge Pettersen har jo spilt godt i år dem også, men er ikke så mange fler enn de tre som kan navnes blant de beste keeperne i TL i år.

Det er helt klart disse 3 som har vært de beste hvertfall. Men jeg tror ingen av de er i nærheten av PL nivå.

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #544 på: 22. Mai 2009, 13:45 »
Nei, ingen av dem kunne greid seg i PL, men kanskje de kunne greid seg i klubber som F.eks Coventry, Norwich, Barnsley osv....
Da ser jeg bort fra Knutsen, like god som de andre, men for gammel.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #545 på: 22. Mai 2009, 15:38 »
Nivået på keepere i Tippeligaen i år har vært grufullt! Kenneth Høie og Bugge Pettersen er begge keepere som har vært mesteparten av karrieren sin i 1.div. De klarer seg greit i TL, men er langtfra noen toppkeepere som vi kan sette inn på landslaget. Jon Knudsen er en jevn keeper som har lav feilprosent på det han gjør, men han gjør sjelden de matchvinnende redningene. Vet han hadde en god kamp i går, han hadde en redning som var strålende, ellers var resten slik en keeper skal ta. Han BURDE ikke være landslagskeeper for Norge, men han er muligens den som bør stå nå fordi han er en person som sprer trygghet til resten av laget. Kan ihvertfall konkludere med det at INGEN keepere i tippeligaen fortjener å bli nevnt blant tippeligaens beste spillere. Det var det jeg reagerte på.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #546 på: 22. Mai 2009, 16:52 »
Knutsen er vel noen hakk bedre enn Jarstein, Opdal, Larsen og ikke minst Myhre.

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #547 på: 22. Mai 2009, 17:41 »
Har vi egentlig hatt en sykt god og stabil keeper siden Erik Thorstvedt? Og muligens Grodås, han hadde jo sine dager.
Men Thorstvedt er vel den eneste ordentlige gode keeperen vi har hatt. Synes ikke det er noe klasse over noen av keeperne i tippeligaen nå.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #548 på: 22. Mai 2009, 17:44 »
Har vi egentlig hatt en sykt god og stabil keeper siden Erik Thorstvedt? Og muligens Grodås, han hadde jo sine dager.
Men Thorstvedt er vel den eneste ordentlige gode keeperen vi har hatt. Synes ikke det er noe klasse over noen av keeperne i tippeligaen nå.


Nei, det tviler jeg på. Myhre var jo litt god når han var på sitt beste, men nei vi har ikke hatt en drit god keeper siden Thorstvedt.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #549 på: 22. Mai 2009, 17:53 »
Nivået på keepere i Tippeligaen i år har vært grufullt! Kenneth Høie og Bugge Pettersen er begge keepere som har vært mesteparten av karrieren sin i 1.div. De klarer seg greit i TL, men er langtfra noen toppkeepere som vi kan sette inn på landslaget. Jon Knudsen er en jevn keeper som har lav feilprosent på det han gjør, men han gjør sjelden de matchvinnende redningene. Vet han hadde en god kamp i går, han hadde en redning som var strålende, ellers var resten slik en keeper skal ta. Han BURDE ikke være landslagskeeper for Norge, men han er muligens den som bør stå nå fordi han er en person som sprer trygghet til resten av laget. Kan ihvertfall konkludere med det at INGEN keepere i tippeligaen fortjener å bli nevnt blant tippeligaens beste spillere. Det var det jeg reagerte på.

Er vel heller ingen som har nevnt dem blant de beste spillerne i TL, eller har jeg gått glipp av noe?
Ellers synes jeg ikke Knudsen har levert noe bedre enn Bugge Pettersen eller Høie, men meg om det.
Spesielt mamnge kamper har jeg egentlig ikke sett i år så har ikke sånn veldig godt grunnlag når jeg uttaler meg, men har sett mye høydepunkter osv.
Meeeeen, noen norsk keeper er det vel ikke no fare for at havner i Newcastle med det første uansett, kan vel konkludere med det :D

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #550 på: 22. Mai 2009, 18:23 »
Det er ingen tvil om at Norge har et keeperproblem. Ikke bare gjelder det Tippeligaen, men ikke minst gjelder det landslaget.

Rune Jarstein er Norges klart mest talentfulle keeper. Han har potensiale til å komme opp på nivået til Thorstvedt. Han er offensiv i feltet, han er trygg, rolig og god på strek, og trenger sjelden gjøre de store TV-redningene. Men han har vist at han er i stand til det også. Av tekniske ferdigheter må det være spensten som er hans største problem. Å plukke de ballene som har stø kurs mot krysset er ikke Jarsteins sterke side. Ei heller å ta høye lobb-baller. I tillegg har vi det berømte temperamentet hans, som holder ham tilbake. Dog er Jarstein mye mer jordnær enn Guds fortapte sønn, Espen Johnsen, som aldri har gjort en keepertabbe i sitt liv. Det finnes ikke dårlige keepere, ifølge Johnsen. Eller var det tannpirkeren som snakket for ham?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #551 på: 22. Mai 2009, 18:28 »
Det er ingen tvil om at Norge har et keeperproblem. Ikke bare gjelder det Tippeligaen, men ikke minst gjelder det landslaget.

Rune Jarstein er Norges klart mest talentfulle keeper. Han har potensiale til å komme opp på nivået til Thorstvedt. Han er offensiv i feltet, han er trygg, rolig og god på strek, og trenger sjelden gjøre de store TV-redningene. Men han har vist at han er i stand til det også. Av tekniske ferdigheter må det være spensten som er hans største problem. Å plukke de ballene som har stø kurs mot krysset er ikke Jarsteins sterke side. Ei heller å ta høye lobb-baller. I tillegg har vi det berømte temperamentet hans, som holder ham tilbake. Dog er Jarstein mye mer jordnær enn Guds fortapte sønn, Espen Johnsen, som aldri har gjort en keepertabbe i sitt liv. Det finnes ikke dårlige keepere, ifølge Johnsen. Eller var det tannpirkeren som snakket for ham?


Jarstein, Norges mest talentfulle keeper?? Herregud som han er dårlig!! Gjør han idet hele tatt redninger.(ok han har en redning her og der). Joakim har du sett tabbene hans i år. Det er ikke bare i år, men i fjor og. Når man leverer dårlige kamper kamp på kamp, i en og en  nesten en halv sesong. Må man bare konkludere at Jarstein er dårlig!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #552 på: 22. Mai 2009, 19:17 »
Jeg ser Jarstein i hver eneste kamp. Jeg har sett samtlige av tabbene hans denne sesongen, og jeg har sett hans beste kamper. Se Tromsø-RBK fra snøværet på Alfheim tidligere denne sesongen. Se landskampen mot Tyskland. Jarstein er aktiv i feltet. Til tider for aktiv. Men han avverger mange potensielle målsjanser ved å være såpass aktiv, og plukke ned det han skal rundt femmeteren. Han er meget god med beina, og har roen til å holde litt på ballen i stedet for å pole den rett i panna til Raul. Tabben mot Molde får en ta på kontoen for manglende rutine. Han er bare 24 år, noe som er veldig ungt for en keeper. Tabbene mot Lyn og Sandefjord er ganske uforklarlige. Men de er veldig sjelden vare. Og det er ikke bare Jarstein som er glepphendt. Thomas Myhre har hatt såpe på hanskene i flere år nå, og gjentok Tyrkia-tabben i forrige kamp for Viking. Så si meg, hvorfor er Jarstein en dårlig keeper, bare fordi han gjør tabber?

De fleste keepere i Norge er TV-keepere. De må gjøre TV-redninger i hytt og pine, fordi de ikke står plassert der de skal i utgangspunktet. De er i tillegg elendige i feltarbeidere, og bommer svært ofte. Se på Jan Kjell Larsen i Molde for eksempel. Gjorde bøttevis av TV-redninger i en kamp mot Rosenborg, og ble dermed landslagsaktuell. Men han har bevist vel så ofte som Jarstein denne sesongen at han er en elendig keeper.

Jarstein vil bli en bedre keeper av å trene mentalt. Teknikken har han inne.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #553 på: 22. Mai 2009, 20:10 »
Jeg ser Jarstein i hver eneste kamp. Jeg har sett samtlige av tabbene hans denne sesongen, og jeg har sett hans beste kamper. Se Tromsø-RBK fra snøværet på Alfheim tidligere denne sesongen. Se landskampen mot Tyskland. Jarstein er aktiv i feltet. Til tider for aktiv. Men han avverger mange potensielle målsjanser ved å være såpass aktiv, og plukke ned det han skal rundt femmeteren. Han er meget god med beina, og har roen til å holde litt på ballen i stedet for å pole den rett i panna til Raul. Tabben mot Molde får en ta på kontoen for manglende rutine. Han er bare 24 år, noe som er veldig ungt for en keeper. Tabbene mot Lyn og Sandefjord er ganske uforklarlige. Men de er veldig sjelden vare. Og det er ikke bare Jarstein som er glepphendt. Thomas Myhre har hatt såpe på hanskene i flere år nå, og gjentok Tyrkia-tabben i forrige kamp for Viking. Så si meg, hvorfor er Jarstein en dårlig keeper, bare fordi han gjør tabber?

De fleste keepere i Norge er TV-keepere. De må gjøre TV-redninger i hytt og pine, fordi de ikke står plassert der de skal i utgangspunktet. De er i tillegg elendige i feltarbeidere, og bommer svært ofte. Se på Jan Kjell Larsen i Molde for eksempel. Gjorde bøttevis av TV-redninger i en kamp mot Rosenborg, og ble dermed landslagsaktuell. Men han har bevist vel så ofte som Jarstein denne sesongen at han er en elendig keeper.

Jarstein vil bli en bedre keeper av å trene mentalt. Teknikken har han inne.


Joakim, dette var ikke bare i år ,men også i fjor. Mener du det er uflaks at han gjør en "målgivende" tabbe ganske ofte. Mot Tyskland gjorde han også så vidt jeg kan huske en tabbe. Mot Island da Gudjohnson scoret på frispark fra 20 meter var han feilplassert. En tabbe uflaks, flere tabber udyktighet. Jarstein er ikke alene om å gjørde tabber. Jan Kjell Larsen og Thomas Myhre er like dårlige ,om ikke faktisk Myhre er dårligere.

Mariusen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 309
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #554 på: 22. Mai 2009, 20:54 »
Er ikke så sikker på om Jarstein er så talentful jeg. Jarstein er en av de bedre keeprene i Norge, men at han kan bli like talentful som Thorstvedt tviler jeg sterkt på. Mener Jarstein står helt lik som keepre som Opdal og Knudsen, og verken forran eller bak. Men han som dem gjør for store tabber for ofte.