20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 270850 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #345 på: 19. Aug. 2008, 16:04 »
Lillestrøm har brukt den styrken de har/hadde i årevis. Rett og slett styrke. Luftstyrke. De spilte nok så bra da de hadde Einarsson og Koren. Ihvertfall i enkelte perioder. Vålerenga klarer jo å gjøre enhver spiss dårlig. På 10 år er det nå bare Iversen og Carew som har vært brukbare der. Hamkam er det mest typiske bunnlaget. Borte er det ikke særlig mye og hjemme tar de poengene de kan.

Ehm..snakk om pisspreik delux!.Spillere som Flo,hulsker og ikke minst Rune lange.Var bomkjøp delux!.Dem blei aldri dårlige fordi dem kom til VIF.Dem var dårlige før VIF kjøpte dem.Over the hill og skadeprega spillere!.Så kutt ut med det våset at "Alle spisser som kommer til VIF blir dårlige fordi dem var i VIF" det blir for teit.Vi har to gode spisser nå i både MOA og Luton som enderlig virker å være de rette spillerne for VIF.Vålerenga har bomma mye på sine kjøp av spisser og det er det som har skjedd.

Hva med Daniel Fredheim Holm da, han har jo faen meg vært "talent" i 3 år nå.. Skal ikke se bort fra at han kunne blitt en god spiller om han hadde kommet til f.eks Rosenborg. Carew utviklet seg jo helt enormt under Eggen sine vinger!
Du har vel fått med deg at Nils Arne Eggen takket for seg etter 2002-sesongen?
Da var DFH bare guttungen, og hadde vel knapt nok dun under kjakan.
Husker jeg ikke helt feil gikk Daniel og Daniel hver sin vei i 2004. Hvis han hadde gått til Rosenborg hadde han sannsynligvis blitt enda dårligere enn han ble i Vålerengen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #346 på: 29. Aug. 2008, 01:04 »
Ser de snakker om "oss" nordmenn på N-O, og de treffer spikeren rimelig godt på hodet synes jeg.
Dette er nevnt i tråden om Per Ciljan Skjelbred.

Sitat
Sitat
Sitat
Love it how our Scandinavian fans go bonkers at the slightest whiff of a link to one of their players. :lol:

It's ace isn't it. :lol:

What always surprises me is that most of the time they're saying the players aren't good enough for NUFC, when one would expect the opposite.

I also love the random names that they all say will be stars that you never hear of again. :lol: Remember that Canadian bloke they were bigging up a year or two ago? Seems to have disappeared.



Dette er så typisk "oss" nordmenn å mene at "våre egne" landsmenn som blir linket med overgang til balløya ikke er gode nok selv om historien tyder på noe annet, og heller fremhever middelmdige utenlanske spillere i den hjemlige serien som bedre. Norge har jo hatt flust av spillere i PL som har vist seg å være særdeles gode tilvekster også for topplagene. Fra Johnsen, Berg og Solskjær som vant The Treble med ManU, Flo i Chelsea, Thorstvedt i Tottenham, Bjørnebye, Riise og Leohnardsen i Liverpool og Bohinen i Nottingham og Blackburn, og det finnes plenty av andre eksempler.

Det skrives også i samme tråden (tror jeg) at "vi" nordmenn mente at Gamst Pedersen ikke var god nok for NUFC og PL, selv om han nå har bevisst at han er dette til gagns.

Jeg mener at norske spillere passer perfekt inn i PL og har mye lettere for å tilvenne seg både livet og fotballen der enn spillere fra mer sørligere breddegrader. Vil også si at klubbene får mer for pengene ved at spillerne ikke krever så mye lønn, billigere overgangsummer og at spillerne er mer proffesjonelle i holdninger.
Dette gjelder ikke bare norske spillere men også svenske, danske, finske og islandske. Spesielt de skandinaviske landene har hatt mange gode spillere representert for seg i PL.


Over til topic igjen! Jeg håper vi nå går inn for Per Ciljan Skjelbred. Gutten ble kåret til banens beste i UEFA cup knusingen av Djurgården og noterte seg også for et mål. I en alder av 21 år er det også snart på tide å komme seg ut av Norge å prøve seg i en litt større liga.
Jeg håper også vi kan presse Birmingham til å selge Seb Larsson. Da kan vi få inn 2 unge gode gutter med fremtiden foran seg og som vil være særdeles gode tilvekster til vår syltynne sentrale midtbane. De er også ganske forskjellige i spillestilen og har forskjellige ferdigheter som fremhever dem som spillere.

Så nå som vi mest sannsynlig selger Milner håper jeg vi kan hente Larsson og Skjelbred for de pengene. Det bør ihvertfall være mulig.
« Siste redigering: 29. Aug. 2008, 01:06 av Frode »

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #347 på: 29. Aug. 2008, 11:29 »
Jeg er utrolig enig i alt du sier Frode.
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

Faustino

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 196
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #348 på: 29. Aug. 2008, 12:14 »
Jeg er uenig. Skjelbred er ikke verd 60 mill. Hvis Hæstad ikke var god nok for Wigan når han var på sitt beste er ihvertfall ikke Skjelbred med sine ujevne prestasjoner gode nok for oss i dag. På sitt beste er han det kanskje, men det må da finnes bedre alternativer i en slik prisklasse.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #349 på: 29. Aug. 2008, 12:29 »
Jeg er uenig. Skjelbred er ikke verd 60 mill. Hvis Hæstad ikke var god nok for Wigan når han var på sitt beste er ihvertfall ikke Skjelbred med sine ujevne prestasjoner gode nok for oss i dag. På sitt beste er han det kanskje, men det må da finnes bedre alternativer i en slik prisklasse.

Som jeg har sagt før: det Kristoffer Hæstad kan, det er å hoppe inn i folk. Blir ikke fotballspillere av slik....

Ciljan derimot har brukbar teknikk, jobber som en helt og KAN bli en god fotballspiller. Jeg tror Ciljan kan hevde seg brukbart i Premier League, men jeg er litt usikker på om det er litt i tidligste laget ennå? Ellers er jeg enig i at RBK forlanger en stiv pris, men jo lengre tid det går, desto mer sannsynlig er det at de får den prisen, hvis ikke enda mer.

Ellers syns jeg Frode skriver mye fornuftig i innlegget sitt over her. Noe av grunnen til at norske spillere har gjort det brukbart i Premier League tror jeg har mye med disiplin å gjøre. Har merket meg at spillere fra utlandet flere ganger har berømt norske spillere for å ha god disiplin. Og det settes pris på i England. Jobber du hardt på trening og holder kjeft selv om du ikke får spille vil du etterhvert stige i gradene og også kunne utvikle deg som spiller, på alle måter.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #350 på: 29. Aug. 2008, 12:46 »
Det blir for dumt å si at det eneste Hæstad kan er å hoppe inn i folk. Sa du det samme etter at Start tok sølv? "Det eneste Anthony Annan kan er å klapse til folk". Blir rett og slett for dumt. Hæstad fikk 1 jævla sjanse i Wigan, og bommet med et tilbakespill. Martin Andresen har forandret han til en middelmådighet.

Uansett så vil jeg heller ha Ciljan i Castle enn å ikke få inn noen andre. Vi selger jo unna og da MÅ vi få inn noen

Faustino

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 196
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #351 på: 29. Aug. 2008, 12:54 »
Kristoffer Hæstad var (merk var) et større talent og en bedre fotballspiller enn det Skjelbred er i dag. Man har ikke særlig fotballforståelse om man påstår at "det eneste han kan er å hoppe inn i folk". Nå er det godt mulig det bare var oppspinn, men jeg mener å huske at selveste AC Milan snuste på ham for noen år siden.
Ellers er Hæstad og Skjelbrad to ganske like spillertyper, men jeg har ingen problemer med å gå god for at Skjelbred er klart bedre i dag.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #352 på: 29. Aug. 2008, 12:55 »
Hadde Skjelbred vært engelsk og spilt for Wigan hadde alle ment at 6m£ hadde vært passe. Virker også som han har utviklet seg til å bli en mer komplett midtbanespiller denne sesongen og jeg tror han er akkurat typen som kunne lyktes i PL. Bare synd at vi i så fall mister ham i RBK.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #353 på: 29. Aug. 2008, 12:57 »
Greit nok eg synst 6 mill er altfor mykje for Ciljan, men å samenligna han med Hæstad verte heilt feil!

Faustino

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 196
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #354 på: 29. Aug. 2008, 13:05 »
Hadde Skjelbred vært engelsk og spilt for Wigan hadde alle ment at 6m£ hadde vært passe.

Jeg er neimen ikke sikker på om Skjelbred hadde utpreget seg noe særlig i om han hadde gått via akademiet til Wigan. Sier ikke at han ikke ville gjort det, men det er stor forskjell fra å utheve seg i tippeligaen, samt et par E-cupkamper, og å utheve seg i premier league. Som sagt Hæstad eksemplet var kanskje ikke det beste, men det viste seg jo at norges mest lovende midtbanespiller ikke hadde noe i PL å gjøre. (Selv om jeg kanskje syntes han burde fått en sjanse til).

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #355 på: 29. Aug. 2008, 13:11 »
Hva med å stole på gutta som ga oss Jonas, Colo, Bassiong og Guthrie? Dersom de mener Ciljan har det som trengs for å lykkes i Newcastle så velger jeg å stole på de!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #356 på: 29. Aug. 2008, 13:18 »
In Ashley we trust ::)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #357 på: 29. Aug. 2008, 13:19 »
Når det gjelder bedømming av fotballferdigheter stoler jeg mer på Vetere og Jimenez enn folk på newutd.no hvertfall.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #358 på: 29. Aug. 2008, 13:23 »
Hva med å stole på gutta som ga oss Jonas, Colo, Bassiong og Guthrie? Dersom de mener Ciljan har det som trengs for å lykkes i Newcastle så velger jeg å stole på de!

Ja for all del! Men med Jonas , Colo, Bassong og Guthrie brukte dei tid og fann desse 4 (føle eg). Eg er no redd for at vi skal kjøpe noken berre for å inn noken. Og det er nettopp det vi har ungått hittil i sommar.


Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #359 på: 29. Aug. 2008, 13:23 »
Tror heller ikke vi skal henge oss så mye opp i prisen på 6 mill. Newcastle er ikke så dumme at de plutselig overbyr så totalt på en spiller. Garantert bare spekulasjoner fra pressen