20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotball-EM 2020  (Lest 9914 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2020
« Svar #15 på: 26. Feb. 2013, 21:40 »
Bra post!  :thumbu:

Eneste jeg liker (ikke ved posten men ved opplegget), er at semi/finale spilles på wembley. Da kan jeg lukke øynene når vi kommer til det stadiet, og late som at England endelig fikk arrangere et nytt mesterskap  8)

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2020
« Svar #16 på: 01. Mars 2013, 09:18 »
Fantastisk innlegg Christian, og ja du er nok en nerd:)

Men der får vi jo en pekepinn på hvordan det blir og kan ikke si jeg er veldig positiv. Hvordan skal det være for fansen? Hvordan skal de komme seg så mye rundt uten å bruke altfor mye penger? Og hele turen til EM går jo bort til bare reisetid..

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2020
« Svar #17 på: 28. Mars 2013, 16:05 »
http://www.uefa.com/uefa/aboutuefa/organisation/executivecommittee/news/newsid=1935160.html

Da er det bekreftet og vedtatt:

The UEFA Executive Committee, meeting in Sofia today, has approved the bidding requirements and bid regulations for the UEFA EURO 2020 final tournament, which will be staged in 13 cities across Europe following a decision by the committee in Lausanne in December.

The matches at the 2020 finals will be split into 13 different packages: 12 ordinary packages including three group games and one knockout round match (round of 16 or quarter-final), and one package for the semi-finals and the final. In addition, there will be a maximum of only one venue per country, meaning one stadium for each of the available 13 packages. Both semi-finals and the final will be played in one stadium. For further details, see UEFA Media Release No006 from 25 January.

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2020
« Svar #18 på: 22. Mai 2013, 09:20 »
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/landslaget/artikkel.php?artid=10116636

Blir det snart eit metningspunkt for fotballen? Klubbfotballen går over fleire dager,og nå skal landslagfotballen også gjere det samme. Blir det rett og slett for mykje fotball for folk flest? Eg trur faktisk fotballen kan snart nå eit metningspunkt blant folk flest. Det blir rett og slett for mykje fotball.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2020
« Svar #19 på: 22. Mai 2013, 23:47 »
Er mye håpløse ting som skjer i regi av UEFA, men akkurat dette forslaget her kan jeg like. Ser ikke noe problemer med dette.

Til syvende og sist så er det valgfritt å tune inn på kanalene som sender fotball(stort sett ligger fotballen på betal-tv nå..), og for dem som liker å kunne få med seg Spania, Frankrike, England, Tyskland etc. i tillegg til Norge sine kamper er det bare positivt. Ikke umulig at dette kan være med å øke interessen for landslagsfotball. Slik situasjonen er nå ser jeg alltid på Norge, men det er ofte jeg kunne tenkt meg å sett England eller Tyskland f.eks.

Ikke mye fotball igjen på standardkanalene. Tv2 sender 2 TL-kamper i uka, Viasat4 sender 2 CL-kamper, Max sender 1 La Liga kamp og Canal9 sender 2-3 serieA kamper. I den grad man kan kalle de to sistnevnte for standardkanaler. Så er det noen landskamper i ny og ne på Tv2 da.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2020
« Svar #20 på: 22. Mai 2013, 23:58 »
 :gp:

Ser ikke problemet, nok en gang, tenk positivt for søder, da blir alt mye lettere!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2020
« Svar #21 på: 23. Mai 2013, 08:12 »
Javel? Var eg liksom negativ, berre fordi eg spør om det kan bli eit metningspunkt med så mykje fotball heile tiden?

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2020
« Svar #23 på: 06. Okt. 2013, 12:10 »
Akkurat dette tror jeg ikke noe på. Høres så merkelig ut at det må være bullshit. Mulig Platini har sagt noe på et nachspiel og det har blitt plukka opp ;)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2020
« Svar #24 på: 11. Okt. 2013, 10:01 »
Her er oversikten over kva land som har visst interesse for å være ein av dei 13 som får arrangere EM 2020

http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Euro_2020_bids

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2020
« Svar #25 på: 19. Sep. 2014, 14:24 »
London og Wembley fikk tildelt EMs semifinaler og finale i 2020. Det ble offentliggjort av UEFA i dag.

For første gang vil 13 ulike land samarbeide om mesterskapet. De øvrige 12 landene, som har fått tildelt tre gruppespillkamper og en sluttspillkamp, er som følger:

 München, Tyskland - Allianz Arena (tre gruppespillkamper og kvartfinale)
 Baku, Aserbajdjan - Baku Olympic Stadium (tre gruppespillkamper og kvartfinale)
 St. Petersburg, Russland - New Zenit Stadium (tre gruppespillkamper og kvartfinale)
 Roma, Italia - Stade Oliipicco (tre gruppespill- og en kvartfinale)
 København, Danmark - Parken (tre gruppespill- og en sluttspillkamp)
 Bucuresti, Romania - Arena Nationala (tre gruppespill- og en sluttspillkamp)
 Amsterdam, Nederland - Amsterdam Arena (tre gruppespill- og en sluttspillkamp)
 Dublin, Irland - Aviva Stadium (tre gruppespill- og en sluttspillkamp)
 Bilbao, Spania - San Mames Stadium (tre gruppespill- og en sluttspillkamp)
 Budapset, Ungarn - New Puskas Ferenc Stadium (tre gruppespill- og en sluttspillkamp)
 Brüssel, Belgia - Ny stadion bygges (tre gruppespill- og en sluttspillkamp)
 Glasgow, Skottland - Hampden Park (tre gruppespill- og en sluttspillkamp)