20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Handle fra Southampton, Crystal Palace og/eller Norwich?  (Lest 7102 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Disse tre lagene rykket som kjent ned fra Premier League nylig, og mange av de profilerte spillerene i disse klubbene kan være lystne på fortsatt spill i Premier League, da for andre klubber.

Har de noen som passer for oss?

Southampton:
- David Prutton
- Peter Crouch
- Henri Camara
- Fabrice Fernandes

Crystal Palace:
- Wayne Routledge
- Andrew Johnson

Norwich:
- Dean Ashton
- Darren Huckerby

Legger her fram noen forslag til spillere som kan være aktuelle. Med tanke på at klubbene taper flerfoldige millioner på nedrykket, så ser jeg ikke bort fra at enkelte av disse spillerene vil bli lagt ut til salgs. Ingen av disse spillerene vil kanskje forsterke laget kraftig, men Ashton og Routledge er to talent som har gjort det bra i sin første sesong i Premier League.

*Ashton har 7 mål på 16 kamper for bånnlaget Norwich, i sin første sesong i Premier League.
*Routledge har ni målgivende og 1 mål, også han i sin første sesong i Premier League. Liverpool og Tottenham skal også være interessert i kantspilleren hvis kontrakt går ut med Crystal Palace denne sommeren.
*Crouch floppet i Villa, men har 12 mål og 7 assists i år for Southampton. I tillegg har han bare startet 18 kamper...

Med tanke på at Kluivert og Bellamy forsvinner ut av angrepsstokken, så trengs det minst 2 nye spisser. Ettersom Newcastle trenger å styrke så godt som alle lagdeler(ikke keeperplassen) kan det å handle på billigsalg være et klokt trekk. Jeg sier ikke at vi skal handle mange spillere fra disse klubbene, kanskje noen til og med vil bli igjen og føre laget opp i Premier League. Men, jeg synes at det i det minste er tanken verdt.(Altså det å vurdere noen av spillerene fra disse lagene)
Carr har altfor få landskamper for England!

DanMan

  • Gjest
Handle fra Southampton, Crystal Palace og/eller Norwich?
« Svar #1 på: 19. Mai 2005, 09:46 »
Dean Ashton, Wayne Routledge og Andy Johnson hadde vært bra å få til klubben! Tospisser og en høyreving, sier jeg bare..

Føler ikke resten av spillerne (kanskje med unntak av Camara) vil være gode nok for oss, men jeg må hylle initiativet til å se etter disse spillerne. :) Klokt!

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Handle fra Southampton, Crystal Palace og/eller Norwich?
« Svar #2 på: 19. Mai 2005, 11:02 »
Er vel bare en spiller jeg kunne tenke meg å se i Newcastle, og det er Wayne Routledge. Men Ashton og Johnson kan også forsterke oss litt. Men jeg er redd vi ikke vil satse nok på skikkelige spisser om vi henter dem. Først tenker jeg på den superspissen vi skal hente, så kan vi tenke på hvem som skal være backup.
Toon, Toon,
Black and white army

DanMan

  • Gjest
Handle fra Southampton, Crystal Palace og/eller Norwich?
« Svar #3 på: 19. Mai 2005, 13:04 »
Vi trenger vel strengt tatt tre spisser, og da er det ikke noe problem med å hente både Johnson og Ashton. Pokker at Yakubu glapp..  :( Det skuffet meg skikkelig. Får håpe vi får inn denne "superspissen" din, Mack, samt disse to på topp. DA er vi godt utrustet der fremme.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Handle fra Southampton, Crystal Palace og/eller Norwich?
« Svar #4 på: 19. Mai 2005, 13:28 »
Vil ikke ha noen av de nevnte til Newcastle!! Men om jeg måtte velge 1 ville det blitt Henri Camara!!

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Handle fra Southampton, Crystal Palace og/eller Norwich?
« Svar #5 på: 19. Mai 2005, 14:20 »
Jeg tenker også først og fremst på Routledge som hadde blitt et billig tilskudd til høyrevingen. Ettersom han er under 23, så må vi betale kompensasjon, men jeg tror at dette ikke vil overstige £ 3 M.

Routledge har massevis av potensiale, og får han rett utvikling så kan han om 4 år være like god som det Shaun Wright-Phillips er nå(Alstå, WR er 4 år yngre enn SWP). Det blir selvsagt bare en spådom, men talentet er det ingenting i veien med. Og han har vist i år at han er mer enn god nok for Premier League.

Ashton, Johnson eller eventuellt Crouch er noe som bør vurderes dersom man kan få en av disse tre billig.Alle vet hvor målet står, og vi trenger dugende backup på topp. De er ikke i europeisk toppklasse, men holder så absolutt et brukbart nivå.

Men jeg kan være enig at man bør bruke energi på først og fremst å hente inn en superspiss, deretter tenke backup.
Carr har altfor få landskamper for England!

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
Handle fra Southampton, Crystal Palace og/eller Norwich?
« Svar #6 på: 19. Mai 2005, 14:27 »
Sitat fra: "Rolfern"
Ashton, Johnson eller eventuellt Crouch[/u] er noe som bør vurderes dersom man kan få en av disse tre billig.Alle vet hvor målet står, og vi trenger dugende backup på topp. De er ikke i europeisk toppklasse, men holder så absolutt et brukbart nivå.


Er du virkelig seriøs i at Crouch skal vurderes? PETER CROUCH?  mannen som ikke kan heade ballen eller skyte den, mannen som var en flopp i villa, mannen som er en hvit etterligning av vår egen shola "useless" ameobi?  Vi har jo souey som trener og bør bygge laget etter hans ambisjoner, så la oss hente dickov, crouch og alt sånn møkk vi kan få tak i... HOWAY SOUNESS!
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Handle fra Southampton, Crystal Palace og/eller Norwich?
« Svar #7 på: 19. Mai 2005, 14:31 »
Crouch og Ameobi på topp hadde vært spennende!! Hadde kanskje klart 5 mål hver på 40kamper!!

Nei og nei, Crouch må aldri komme til Newcastle.

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Handle fra Southampton, Crystal Palace og/eller Norwich?
« Svar #8 på: 19. Mai 2005, 14:32 »
Ja, jeg la fram listen over kandidater som kan være aktuelle. 12 mål og 7 assist på 18 kamper i Premier League for et bunnlag som det Southampton er. Det er en god statistikk.

Det kommer til å bli mange spillere som forlater Newcastle i sommer, og med Bellamy og Kluivert ut av døra, så er det tydelig at man trenger å handle inn nye spisser. Jeg tenker på Crouch først og fremst som backup.

Jeg la fram kandidater og håpet på en diskusjon rundt det.
Carr har altfor få landskamper for England!

BegBie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 442
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
Handle fra Southampton, Crystal Palace og/eller Norwich?
« Svar #9 på: 19. Mai 2005, 14:34 »
Ta nå å følg med hvordan crouch er som spiller, så tenker du på hva han kan tilføye oss.. Litt lettere å skåre mål for southampton en for newcastle for å si det slik.. Crouch er talentløs, og har hatt mye flaks med målene han har skåra for Southampton...
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Handle fra Southampton, Crystal Palace og/eller Norwich?
« Svar #10 på: 19. Mai 2005, 14:34 »
Ameobi og Chopra er våres backup spillere. Vi trenger spisser som skal starte kamper og score mål i kampene.

Vi har jo kun Shearer som er god nok pr.dags dato!! Kjøper ikke backup spillere da!!

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Re: Handle fra Southampton, Crystal Palace og/eller Norwich?
« Svar #11 på: 19. Mai 2005, 14:41 »
Bra innlegg Rolfern

Jeg synes det er flere spennende spillere her. Routledge og Andy Johnson kanskje de mest spennende. Det sies at Routledge mest sannsynlig er klar for Tottenham, men vi trenger jo spisser og Andy Johnson kan være verdt å satse på om han ikke skulle bli altfor dyr. Han har scoret 21 PL mål, mens hele 10 av dem har vært på straffer. Men vi skal ikke glemme at veldig mange av de straffene har han skaffet selv.

Camara og Ashton er også spennende spillertyper som jeg hadde sagt ja til om prisen hadde vært gunstig.

[edit av admin pga unødvendig sitering]
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mjoert

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 268
    • Vis profil
Handle fra Southampton, Crystal Palace og/eller Norwich?
« Svar #12 på: 19. Mai 2005, 18:49 »
INgen av disse spillerne burde være og er mulige Newcastle forsterkninger. Bare Wayne Routledge holder i mine høyt nok nivå blant disse til å kunne spille for Newcastle United FC. VI er ikke en klubb som skal hente inn søppel.. vi skal hente inn gode spillere, som kan heve laget! Slik at de spillerene vi har blir backup spillere.. For all del ikke hente inn backup spillere fra andre lag, da kommer vi ikke langt! Da mener jeg slike som nevnt her, Crouch, Ashton, Johnson, Prutton osv.
ignert Morten.

alsonu

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 39
    • Vis profil
Handle fra Southampton, Crystal Palace og/eller Norwich?
« Svar #13 på: 21. Mai 2005, 01:55 »
Hvorfor er alle så negative til Johnson? En spiller som nesten er blitt topscorer i PL for Crystal Palace. Ser ut som han har et stort potensiale. En meget god spiss, og kanskje aktuell for det engelske landslaget. Etter min mening en av de mest spennende engelske spissene. Bortsett fra Owen, Rooney og Defoe, så er han muligens englands beste spiss. Sikkert mulig å få han til en grei pris, og Newcastle trenger definitivt spisser. Realistisk er det også. Kan bli et røverkjøp. Synes Johnson er meget spennende.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Handle fra Southampton, Crystal Palace og/eller Norwich?
« Svar #14 på: 21. Mai 2005, 07:50 »
Det samme har jeg prøvd å fortalt dem hele tiden. Men de klager over at nesten alle målene hans har vært på straffespark. Det spiller da ingen rolle egentlig! Det er jo han som lager disse straffesparkene.

Som sagt: Glem Yakubu, kjøp Johnson!