20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Patrick Kluivert  (Lest 8209 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Noreng

  • Gjest
Patrick Kluivert
« på: 08. Mai 2005, 12:24 »
Patrick Kluivert forlater Newcastle etter denne sesongen. Dette har han bekreftet til avisen News Of The World. Etter en sesong hvor han har vært plaget med skader, velger Newcastle å ikke forlenge kontrakten med den nederlandske spissen.

Kluivert har ikke noe problem med å finne seg en ny klubb, for Valencia, Seville og Real Betis er alle interessert. Det har vært snakk om at Fenerbahce ville bli hans nye klubb, men det er noe 28-åringen avkrefter.

“Jeg drar tilbake til Spania, og ikke Tyrkia”

Kluivert har spilt 24 Premier League kamper for Newcastle. Han har 14 kamper fra start, mens 10 har kommet fra benken. Totalt har det blitt 6 Premier League mål.

[redigert av administrator]

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Patrick Kluivert
« Svar #1 på: 08. Mai 2005, 13:01 »
Trist, meget trist.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Patrick Kluivert
« Svar #2 på: 08. Mai 2005, 13:18 »
Vi vet enda ikke med sikkerhet at han forsvinner. Og vi vet heller ikke om de har diskutert noen endringer i kontrakten, og hvordan det eventuelt har gått. Men ja, det er trist. Kluivert er en dyktig spiller. Jeg skulle bare så inderlig ønske at han kunne klippa seg.

Mack - nyklipt
Toon, Toon,
Black and white army

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
Patrick Kluivert
« Svar #3 på: 08. Mai 2005, 13:26 »
Jeg håper inderlig ikke Kluivert drar. Ikke at han har vært så god i år men han har jo scoret mest mål, med tanke på antall minutter spilt tror jeg. Med spilletid i sommer og spilletid nå i slutten av sesongen i år kan han bli god. I år har han jo fått en smakebit på hvordan det er å spille i PL.

Kluiverts hår er forresten DRITSTYGT  :lol:  :lol:
Rart han ikke har innsett det. :lol:

Noreng

  • Gjest
Patrick Kluivert
« Svar #4 på: 08. Mai 2005, 13:46 »
ja, men jeg synes håret til Kluivert er kuult jeg, hehe. men seriøst.

mange sier at han har gjort det dårlig når han har kommi inn på i fem minutter ell no.
Han må jo ha kamptrening...

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Patrick Kluivert
« Svar #5 på: 08. Mai 2005, 16:33 »
Ja, da forsvant han. Håper at en viss skotte tar seg til vettet og velger å la Robert bli værende i klubben.

Patrick Kluivert er en klasseangriper og han har økt populariteten til klubben. Men han har i bunn og grunn ikke vært god nok. Skal han forlate oss, så burde vi ha fått en høy prislapp på nederlenderen, men han forsvinner visst på free transfer...

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Patrick Kluivert
« Svar #6 på: 08. Mai 2005, 17:47 »
Da MÅ Newcastle kjøpe 2 spisser i sommer.. Nå forsvinner Bellamy og Kluivert.. Vi sitter igjen med 35år gamle Shearer og Ameobi som ikke scorer mål!!

Hmmm.. Hvem i pokker skal vi kjøpe? Yak forsvinner til Boro (ikke 100% bekrefta enda) Owen vil ikke til oss!! Klarer Palace seg i PL kommer Johnson til å koste langt over 100mill. ( Noe som er en tullesum for han)
Vil ikke ha han her heller..

Jeg håper Kluivert lykkes der han havner, og sleng gjerne litt dritt om Souness på veien...

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Patrick Kluivert
« Svar #7 på: 09. Mai 2005, 22:06 »
Er jo for så vidt en gedigen gelomvending av Kluivert åsså! er jo ikke lenge siden han gikk ut å sa at han gjerne kunne tenke seg å fortsette i klubben..Det må ha skjedd noe på styrerommet som vi ikke vet om! At vi ikke har godtatt den skyhøye lønna hans, og at han ikke vil gå ned i lønn!
Er det første jeg tenker om saken veffal, så da går han til en klubb som gir han den lønna, og spilletiden han vil ha!

Men Thomas,  hvorfor vil du ikke ha Andy Johnson i klubben?? han er jo tross alt blandt toppscorerne i ligaen i år og har uten tvil kvaliteter vi kunne trenge hos oss!

Bjørn - innehar kvaliteter
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Patrick Kluivert
« Svar #8 på: 09. Mai 2005, 22:40 »
Vel, først og fremst er det Newcastle United som ikke ønsker Kluivert.. Når jeg leste dette på text tv så virket det som det var Kluivert som ikke ville spille for oss..

Kluivert skifter jo mening etter hans skjebne ble bestemt av toppene i Newcastle, er helt ok det.. Men vi får jo ikke en dritt for han da!!!

Hvorfor jeg ikke ønsker Johnson??

Greit nok at han har mange mål i årets PL, men mange av dem er straffespark. (over halvparten vel?)
Men min hovedgrunn er at jeg synst Johnson må vise til mere enn 1 god sesong!! Frykter at han fort er en "one hit season" slik som Kevin Philips for Sunderland, Marcus Stewert for Ipswich og Beattie for Southampton.

Kjøper vi Johnson for 8 mill.pund og han ikke slår til kan vi gratulere med nok et bomkjøp..
Nei,la Johnson bli der hvor han er nå..

Tar jeg feil så skal jeg melde meg som skyteskive en dag!!!!!

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Patrick Kluivert
« Svar #9 på: 10. Mai 2005, 10:53 »
Det er veldig trolig at vi mister Patrick Kluivert i sommer. Han har ikke vært noen umiddelbar suksess i Newcastle selv om man kan hevde at nederlenderen har potensiale. Den 28-år gamle nederlenderen har scoret bare fire mål på 18 kamper i Premier League. Selv om han har gjort det noe bedre i cuper, kan vi ikke bli overrasket om han forsvinner i sommer. Nå har Patrick Kluivert selv sagt at han vil tilbake til Spania. Kluivert scoret 91 mål på 183 kamper for Barcelona, og flere spanske klubber skal være interessert i spissen. Blant de interesserte skal Valencia, Sevilla og Real Betis være.
Toon, Toon,
Black and white army

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Patrick Kluivert
« Svar #10 på: 10. Mai 2005, 11:18 »
Hmm, Johnson putta vel som en rakker før palace rykka opp åsså, men oki, jeg mener nå at han kunne gjort det bra jeg da...

Phillips gjorde det jo stort i Sunderland i noen sesonger, og var ønsket av omtrent alle klubber i england, og hvorfor han valgte soton er et mysterium for meg! Tror både han og Beatie hadde gjort det bra dersom de kom til rett klubb.

Men at Newcastle er den klubben, ja det vet jeg ikke!
Men hvilke spisser skal vi kjøpe da?? vi må jo vertfall ha to stykker, siden kluivert å Bellers drar av sted!

Bjørn - min beibi dro av sted, hun dro avsted!
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Patrick Kluivert
« Svar #11 på: 10. Mai 2005, 12:36 »
Johnson har en god statistikk for Palace over noen sesonger, men spørsmålet er om han er god nok til å følge opp debutsesongen i Premier League med tilnærmet like mange scoringer for enten CP eller et annet lag. Sikkert er det i alle fall at han blir dyr, engelske spillere er stort sett noe overpriset.

Phillips tja. Finnes bedre alternativ, men dersom han blir billig så kanskje. Sikkert er det i alle fall at Newcastle må hente inn minst 2 nye spisser. Og så må man jo forsterke andre lagdeler også, så man kan ikke punge ut verdien 2x Shearer(£ 15M) her. Mange mål for Watford og Sunderland, og har også funnet veien til nettet en del ganger på sørkysten.

Skulle gjerne hatt Kluivert også neste sesong, men vil han dra så får han dra.

Gudjohnsen på Chelsea hadde vært fantastisk, men spørsmålet er om han forlater Chelsea, og det er nok andre profilerte klubber som også er ute etter sønnen til Arnor. Owen vil jo ikke hit vistnok, og Yakubu forsvinner kanskje til Riverside.
Carr har altfor få landskamper for England!

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
Patrick Kluivert
« Svar #12 på: 10. Mai 2005, 14:00 »
Den sesongen Shearer kom på 2.plass bak Henry(var kanskje fjorårssesongen) scorte han 10 mål på straffe. Det gjør da ingenting om målene er på straffe eller ikke. Mål er mål.

Moods

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 193
    • Vis profil
    • http://www.bakis.com
Patrick Kluivert
« Svar #13 på: 10. Mai 2005, 15:35 »
Synes det er rett at vi kvitter oss med Paddy til sommern. Han virker ikke å ha den gløden og motivasjonen man trenger for å spille i en så spesiell klubb som newcastle... Her skal man gi alt uansett! Sånn fysisk virker han også rusten... teknikk, overblikk osv sitter som det skal, men hurtigheten og vilja strekker ikke til... Johnson viser gode takter... rask, god teknisk og en britisk spiss som kan score mål! kan bli noe dyr, men er bedre å kjøpe kvalitet enn kvantitet...

Ut med Paddy - Inn med Johnson!
Howay the lads!!

Mack

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2798
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Patrick Kluivert
« Svar #14 på: 10. Mai 2005, 17:40 »
Jeg tror ikke Johnson er en "one-season man". Han er bare ikke god nok.
Toon, Toon,
Black and white army