20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 159893 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1080 på: 02. Des. 2012, 20:31 »
Er vel ingen CR fanboy. Folk må selvsagt få meine Messi er best om dei synes det. Ekstra fint om meir enn bare målsnittet er med i den beregningen.  :)

Sitater som "Messi er best det er bare fakta" blir derimot bare tull..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1081 på: 02. Des. 2012, 20:43 »
Ja, det er bare tull. Men i dette tilfelle stemmer det. Det er det som gjør det så bra, akkurat her:)

Se en Barcelonamatch, så skjønner du fort hvorfor Lionel Messi er den beste fotballspilleren verden noen gang har sett.
Same old Shearer, always scoring!

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1082 på: 02. Des. 2012, 21:07 »
Har sett Barcelonamatcher. Kan som sagt gå god for Messi som verdens beste (notid) men som best gjennom tidene når verken han eller Ronaldo opp til spillere som Maradona. Her er me nok grunnleggende uenige i kordan ein vurderer dette så er vel ikkje vits å forsette diskusjonen  :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1083 på: 02. Des. 2012, 21:09 »
Den tidenes beste-diskusjon syns jeg er relativt vrien uansett da. Noen mener jo at en bør ha vunnet VM dersom en overhodet skal tas med i beregningen. Og så er det jo også det faktum at fotballen har utvikla seg så sinnsykt over åra.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7620
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1084 på: 02. Des. 2012, 21:10 »
Ja, det er bare tull. Men i dette tilfelle stemmer det. Det er det som gjør det så bra, akkurat her:)

Se en Barcelonamatch, så skjønner du fort hvorfor Lionel Messi er den beste fotballspilleren verden noen gang har sett.

Du er altfor glad i Messi..

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1085 på: 02. Des. 2012, 21:48 »
Den tidenes beste-diskusjon syns jeg er relativt vrien uansett da. Noen mener jo at en bør ha vunnet VM dersom en overhodet skal tas med i beregningen. Og så er det jo også det faktum at fotballen har utvikla seg så sinnsykt over åra.

Ja det er jo bortimot umulig å finne eit "rettferdig" sammenligningsgrunnlag. Eg tenker jo at Verdens beste spiller gjennom tidene må jo ha gjort noke "heilt spesielt".  Fxs VM gull er jo derfor ein ting som enkelte vil ha med som krav for å bli vurdert. Eg synes jo at Maradonas prestasjoner i fxs Napoli må ses i eit historisk perspektiv som noke heilt spesielt. Både Messi og Ronaldo har bare meritter på lag som allerede er blant verdens beste og for meg holder ikkje i ein kåring av beste spillere gjennom tidene. Blir ikkje nok når ein sammenliger karrierene med fxs Maradona

 Cheick fy fasan vil på sin side si at Pele og Maradona hadde jo sugd balle i dagens fotball og at slike oppsiktsvekkende meritter ikkje betyr ein drit. Messi er den beste spilleren som har eksistert, på det grunnlaget at spillerne no til dags er bedre trent enn dei treige amatørene som spelte i gamle dager, så derfor kan det heller ikkje finnes tvil om at Messi den beste spilleren gjennom alle tider!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1086 på: 02. Des. 2012, 22:14 »
Hvor har du fra at jeg ville sagt det?

Tidenes beste var feil av meg å si. Verdens beste pdd. Jeg har sett altfor lite av Maradona, Pele osv til å uttale meg om tidenes beste. Beklager på det sterkeste.
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1087 på: 02. Des. 2012, 22:15 »
Jeg kan gå god for Maradona nettopp på bakgrunn av de argumentene dine. Det han gjorde med Napoli var relativt sykt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1088 på: 02. Des. 2012, 22:20 »
Tidenes beste er en relativt håpløs diskusjon. Det er ekstremt vanskelig å sammenligne 60-tallet med 80-tallet og 2012. Og hva med de som spilte før Krigen? Hvorfor ser vi nesten aldri at de er med i diskusjonene? Er det helt sikkert at Pele var bedre enn de som spilte 30 år før ham? Og hvordan kan vi si at Maradona er bedre eller dårligere enn Pele?

Det eneste som er mer håpløst enn dette, er å kalle Messi "et ekstra krydder" i Barcelona. En mann som scorer 50 ligamål og har 30 assists i en sesong er faen ikke noe ekstra krydder. Det er ikke hvem som helst som kan gjøre det Messi gjør.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1089 på: 02. Des. 2012, 22:27 »
Håper Messi prøver en annen liga, og beviser der også. Slik Ronaldo har gjort.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1090 på: 02. Des. 2012, 22:53 »
Det eneste som er mer håpløst enn dette, er å kalle Messi "et ekstra krydder" i Barcelona. En mann som scorer 50 ligamål og har 30 assists i en sesong er faen ikke noe ekstra krydder. Det er ikke hvem som helst som kan gjøre det Messi gjør.

Barcelona er jo såpass gode at dei heilt sikkert hadde sopt inn pokaler med eller uten Messi på laget? Messi gjør jo bare laget enda bedre og meir intressangt å sjå på? Litt det samme som krydder gjør med mat. Går da an å sjå den sammenligna eller? Er jo mange eksperter som har sagt lignende ting som dette.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1091 på: 03. Des. 2012, 00:44 »
Den tidenes beste-diskusjon syns jeg er relativt vrien uansett da. Noen mener jo at en bør ha vunnet VM dersom en overhodet skal tas med i beregningen. Og så er det jo også det faktum at fotballen har utvikla seg så sinnsykt over åra.

Cheick fy fasan vil på sin side si at Pele og Maradona hadde jo sugd balle i dagens fotball og at slike oppsiktsvekkende meritter ikkje betyr ein drit. Messi er den beste spilleren som har eksistert, på det grunnlaget at spillerne no til dags er bedre trent enn dei treige amatørene som spelte i gamle dager, så derfor kan det heller ikkje finnes tvil om at Messi den beste spilleren gjennom alle tider!

De er nok bedre trent og lagene bedre organisert idag enn de var før, men hvor stor denne forskjellen ville blitt er nok vanskelig å si. Treningene var annerledes og mye mer rettet mot balltrening enn hva det er idag da det skal være topp trente idrettsutøvere og tro mot lagets taktikk og spillesystem.



Fine disse målene av Messi og Maradona. Nesten identiske også, og de bruker omtrent akkurat like lang tid på samme avstand og dribler akkurat like mange. Runder keeper gjør de også. Forskjellen ligger vel i at Maradona gjør dette i en kvartfinale i et VM sluttspill for et middelmådig Argentina mot England i steikende varme i Mexico og hadde mye strammere shorts, mens Messi gjør dette i en eller annen spansk cup er det vel? Mot et lag jeg ikke vet hvem er?


Messi er nok pr dags dato den beste spilleren, ihvertfall i mine øyne. Han er meget effektiv i spillestilen og er utrolig vanskelig å stoppe når han først setter fart. Han er uten tvil verdensklasse og kommer til å bli historisk når han igjen blir kåret til årets spiller og i tillegg går forbi Muller sin scoringsrekord.
Når det er sagt så synes jeg Maradona og Ronaldinho var enda litt morsommere å se på i sine velmaktsdager. Det de viste utpå banen og noen av de fintene og driblingene de tryllet fram er det omtrent ingen som gjør etter dem. Alt var ikke like effektivt men utrolig gøy å se på. Synd begge disse skuslet bort gode år på fest og fyll og masse tull. Ronaldinho burde jo herjet enda.

En annen vi ikke må glemme er Zidane. Måten han førte Frankrike til å bli verdens beste fotballnasjon var imponerende. En herlig spiller å se på med sin eleganse og ballbehandling. Er vel kun Maradona og Pele som kan måle seg med dette. Har jo betydd enormt mye for sine nasjoner de også.
« Siste redigering: 03. Des. 2012, 00:46 av Frode »

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1092 på: 03. Des. 2012, 01:26 »
@Milburn; var vanskelig å fremskaffe "annual budgets" til PL- og La Liga-klubbene for 2012/2013-sesongen, men mener bestemt å ha lest at det jevnt over et mye høyere i Premier League enn i La Liga. Ikke at jeg skal gjøre så mye ut av poenget altså, men jeg tror nok at lavestenivået i La Liga er et stykke under hva som er tilfellet i PL.

Jeg tror for øvrig at verken Ronaldo eller Messi kommer til å vinne VM. Portugal viste jo i EM i sommer at de kan holde Spania til straffesparkkonkurranse, men de har ikke et godt nok lag til å vinne noe VM. Man ser jo allerede at de begynner å slite i VM-kvaliken, så det er ikke sikkert de kvalifiserer seg engang.

@Frode, enig i at man må ta med Zidane i vurderingen. Legende!!!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1093 på: 03. Des. 2012, 04:40 »
Zizou er helt ja. Min all time favoritt ved siden av Shearer. Han har som du sier også båret landslaget sitt til VM- og EM-tittel. Eleganse og Zidane er synonymer.
Forøvrig også enig angående Ronaldinho. Kanskje den mest underholdende spilleren noensinne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1094 på: 03. Des. 2012, 05:49 »
Skal Zizou og Ronaldinho nevnes så bør ialfall Ronaldo(Lima) det også! På sitt beste så god at ein sku trudd han var ein maskin. Ein heilt egen klasse når det gjeld rå akserelasjon og kliniske avsluttninger.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]