20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 159886 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7620
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #630 på: 11. Feb. 2012, 21:58 »
Osasuna   3 - 2   Barcelona

Ligger alt til rette for at det blir Real i år i La Liga da? :)

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7620
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #631 på: 11. Feb. 2012, 22:04 »
Barca er 7 poeng bak Real og har også 1 kamp mer spilt.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #632 på: 11. Feb. 2012, 22:34 »
Ser unektelig sånn ut, og jeg kan ikke si at misliker det!  :coloccini:

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7620
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #633 på: 11. Feb. 2012, 23:01 »
Trodde du var Barca fan jeg. :D Messi fan er du ihvertfall!

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #634 på: 11. Feb. 2012, 23:12 »
Jeg er ikke fan av noen, verken Real, Barca, Ronaldo eller Messi. Jeg bare anerkjenner Barca som verdens beste lag - og Messi som verdens beste spiller - de siste 3 sesongene. Det er en objektiv vurdering som har bred aksept i fotballverdenen.  ;)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #635 på: 11. Feb. 2012, 23:14 »
Synes det er synd at Real ser ut til å kunne spasere inn til ligagull i Spania. Jeg takler ikke det laget. Mistet totalt sympatien for dem da de kastet Makelele på dør i sin tid. Det har ikke akkurat blitt mer sympati med årene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #636 på: 12. Feb. 2012, 01:45 »
Så fordi de kvitta seg med Makelele fordi han sikkert i deres øyne ikke var god nok, mister du sympatien for dem?
Da burde du jo begynt å hate Newcastle når de solgte Martins :P

Jeg digger Real Madrid selv, og det er kanskje mitt 2. favorittlag. Fantastiske spillere, historie og trener  :thumbu:

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #637 på: 12. Feb. 2012, 12:24 »
Har alltid syntes Real har vært et heslig lag - på tross av at en av mine store helter - Zizou - spilte på laget. Barca har alltid vært "min" klubb i Spania, uten at jeg egentlig bryr meg så jævla mye om hvordan det går der uansett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #638 på: 12. Feb. 2012, 22:01 »
Så fordi de kvitta seg med Makelele fordi han sikkert i deres øyne ikke var god nok, mister du sympatien for dem?
Da burde du jo begynt å hate Newcastle når de solgte Martins :P

Jeg digger Real Madrid selv, og det er kanskje mitt 2. favorittlag. Fantastiske spillere, historie og trener  :thumbu:
De solgte Makelele fordi de ikke så verdien i en defensiv midtbanespiller uten blendende finteregister. Det var begynnelsen på Reals nedtur. Før den tid kunne jeg faktisk like klubben, og hadde vel Real som førstevalg foran Barca i sin tid. Men når man nærmest gir bort en så helt usannsynlig god fotballspiller som Makelele til Chelsea, bare for å få plass til enda en ultraegoist offensivt, så forsvant all min respekt for den klubben.

Og hvordan i all verden kan du sammenligne Makelele med Martins? Oba Martins var aldri i nærheten så viktig for Newcastle som Makelele var for ABSOLUTT alle klubbene han har spilt for. Chelsea har ikke vært halvparten så gode etter at de solgte Makelele de heller. Verken Essien eller Mikel kan på noen som helst måte måle seg med Makelele.

Ja, jeg har et nærmest religiøst forhold til tidenes beste defensive midtbanespiller. Og hvis Tiote kan bli en brøkdel så god som Makelele var, så blir han helt sinnsykt god.

I tillegg har jeg med tiden gått litt lei av Jose Morinho. Han er ikke lenger kledelig arrogant, han er direkte kvalmende. Totalt blottet for fair play, og direkte ufyselig. Og hans evinnelige forsvar av slakteren Pepe gjør ikke saken bedre.

Real Madrid på 90-tallet og tidlig 00-tall var fantastiske. Direkte magiske. Ronaldo, Zidane, Roberto Carlos. Det var fantastisk å se på. Og den som la selve grunnlaget for dette fantastiske spillet, var klippen Claude Makelele, som ALLTID dekket de rommene Roberto Carlos etterlot seg. Som sørget for at Real ALLTID hadde balanse defensivt, selv med så mange fantastiske talenter defensivt. Når presidenten ikke verdsatte dette, og kvittet seg med Makelele fordi han ikke hadde et stort nok navn, så forsvant all min fascinasjon for dette laget. Da var ikke Real halvparten så gode lenger. Fordi man hadde sprengt bort selve grunnfjellet.

Det må sies at jeg betrakter spansk fotball fra avstand. Det er mye jeg ikke liker med spansk fotball. Men Barcelona er et lag som på sitt beste fremstår slik Real Madrid gjorde den gangen. Mange fantastiske offensive spillere, men de er avhengig av Busquets og/eller Mascherano. Hvis Busquets skulle bli erstattet med Neymar, så vil ikke Barcelona være i nærheten like gode, fordi de ikke har noen til å balansere laget, til å dekke opp for de offensive løpene til Daniel Alves.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7620
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #639 på: 12. Feb. 2012, 23:38 »
Og der leder Real med 10 poeng etter Ronaldo hat trick. :)

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #640 på: 12. Feb. 2012, 23:44 »
Så fordi de kvitta seg med Makelele fordi han sikkert i deres øyne ikke var god nok, mister du sympatien for dem?
Da burde du jo begynt å hate Newcastle når de solgte Martins :P

Jeg digger Real Madrid selv, og det er kanskje mitt 2. favorittlag. Fantastiske spillere, historie og trener  :thumbu:

Pepe, Ramos, Marcelo, Carvalho, Di Maria, Alonso osv.. Virkelig sympatiske og fantastiske spillere!

Men gratulerer med ligagull=)
Same old Shearer, always scoring!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #641 på: 13. Feb. 2012, 08:53 »
Og der leder Real med 10 poeng etter Ronaldo hat trick. :)

Målene: http://www.dagbladet.no/2012/02/13/sport/fotball/la_liga/real_madrid/cristiano_ronaldo/20211210/
For en MASKIN!!

Joakim: Jeg var sikker på at Makelele gikk fordi han ønsket en latterlig høy lønn??

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #642 på: 13. Feb. 2012, 10:15 »
Så fordi de kvitta seg med Makelele fordi han sikkert i deres øyne ikke var god nok, mister du sympatien for dem?
Da burde du jo begynt å hate Newcastle når de solgte Martins :P

Jeg digger Real Madrid selv, og det er kanskje mitt 2. favorittlag. Fantastiske spillere, historie og trener  :thumbu:

Pepe, Ramos, Marcelo, Carvalho, Di Maria, Alonso osv.. Virkelig sympatiske og fantastiske spillere!

Men gratulerer med ligagull=)

Snakker jo ikke om personlighet her da... er jo skillsa som har noe å si.
Om man skulle sagt det samme om Barca spillerne, så har jo de Busquets, Pedro, Alves, Sanchez og Pinto.  :)

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #643 på: 13. Feb. 2012, 11:25 »
Er opprinneleg Messi-fan, men om C.Ronaldo blir toppskårer og Real Madrid vinn ligagull, så går min stemme til C.Ronaldo. Eg trur dog at om Messi vinner champions league med Barca, så kjem han til å stikke av med prisen verdens beste spelar i 2012.  Trur at det å prestere i Em blir veldigt viktig for C.Ronaldo i år.

Forøvrig, C.Ronaldo er ein maskin.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #644 på: 13. Feb. 2012, 11:32 »
Ja. Selv om Real ser ut til å ta hjem ligaen forholdsvis greit, så tror jeg C.Ronaldo er nødt til å overbevise i både CL og EM for å overbevise velgerne. Men skulle ikke Messi klare å ta Barca til CL-seier heller så skal han få slite. Per akkurat NÅ så er CR i bedre form, om ikke annet.