20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 159892 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #435 på: 21. Jan. 2012, 20:12 »
...og når man er en bedre fotballspiller.

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #436 på: 21. Jan. 2012, 20:18 »
LOL, nei.
Ronaldo er hakket over Messi totalt sett, og hadde prestert(om mulig) enda bedre, om han hadde bedre lagkamerater.
Xavi og Iniesta over Özil og Alonso. Villa over Benzema. Sanchez over Di Maria.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #437 på: 21. Jan. 2012, 20:26 »
Villa bedre enn Benzema og Sanchez over Di Maria? Der maa jeg si meg dypt uenig!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #438 på: 21. Jan. 2012, 20:38 »
Da er vi to. Minst... Er egentlig ikke så sikker på om Özil på sitt beste (VM-style) er så mye dårligere enn Iniesta heller, men kan se at det kanskje er en litt kontroversiell uttalelse.

Dessuten så trenger ikke dette bli en ny runde med "hvempåbarcaersåmyebedreennhvempåreal". Noen mener bestemt Ronaldo er bedre, statistikk, et stort flertall og offisielle kåringer mener Messi er bedre. Mer enig enn det blir man nok ikke.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #439 på: 22. Jan. 2012, 04:04 »
Ideen om at Ronaldo og Messi skulle bytte lag for at vi på den måten skal avgjøre hvem som er best er bare tåpelig. Lagene har TOTALT forskjellig spillestil. I Barca er det klikk-klakk-klikk-klakk for ENHVER pris. Og ALT, ABSOLUTT ALT, skal til syvende og sist ende opp hos Messi, som enten scorer selv eller trer gjennom en lagkamerat med en utenomjordisk god pasning.

Jeg tror ikke Ronaldo hadde taklet å spille samme rolle. Ronaldo liker å avansere mye med ball, han liker å leke seg, han liker å dra et par og tredve tusen overstegsfinter, før han bestemmer seg for å finne på etellerannet. I Barca ville han heller ikke fått spilt på sine fysiske styrker. I Barcelona er ballen nesten aldri mer enn en meter over bakken, og ALT skal gå på ett eller to touch. Frem, til siden og tilbake. Nesten som en vals. Skulle Ronaldo blitt god i Barca måtte Barca spilt på hans styrker.

Messi ville aldri ha lyktes særlig i Ronaldos rolle i RM. Det er preget av en spiller med veldig frie tøyler. Ronaldos styrker som løping med ball i stor fart, dribling på stedet hvil i en halvtime, for så å skyte i krysset er ikke Messis styrker. Messi er heller ingen hodespiller, og kan ikke vinne hodedueller. Mourinho er ikke redd for å bruke langpasningen, hvilket overhodet ikke favoriserer Messi.

Messi og Ronaldo har mange like ferdigheter, men de brukes på helt forskjellig måte. Og det er årsaken til at begge er så gode som de er. Ronaldo er ikke spilleren til å spille klikk-klakk-fotball i Barca-style, selv om han har meget god teknikk. Messi har stor fart og vanvittig teknikk, men er ikke noen dribleving. Messi var god, men ikke genial da han ble brukt på kanten i Barcas 4-3-3-system. Messi ble genial da han ble flyttet inn sentralt, som en poacher.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #440 på: 22. Jan. 2012, 11:42 »
Det er jo ren underholdning å se folk finne frem statistikk (!) når Messi og Ronaldo spiller i to forskjellige posisjoner - som har veldig ulike forutsetninger for å score mål. Er som å sammenlikne Obertan og Leon Best kun ut i fra assists og scoringer.  Impressivo.

For øvrig deilig å vite at den gangen jeg ble valgt som tillitsmann i klassen med godt over 2/3 av stemmene på barneskolen var det jeg og ikke han nerden i klassen (som helt sikkert ville ha forbedret en masse ting) som var det beste alternativet. Fantastisk!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #441 på: 22. Jan. 2012, 11:54 »
De spiller vel strengt tatt ikke i så veldig forskjellige posisjoner?

roxdaddy

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 450
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #442 på: 22. Jan. 2012, 12:10 »
Ser det er flere som argumenterer for at Messi har så utrolig mye bedre medspillere enn C. Ronaldo.

La la oss snu det på hodet og spør oss dette: Hvem er den beste medspilleren (dvs. spiller de andre gode), av Messi og C. Ronaldo?

Jeg er ikke i tvil om at det er Messi...

MrMourinho

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 24
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #443 på: 22. Jan. 2012, 12:29 »
De spiller vel strengt tatt ikke i så veldig forskjellige posisjoner?

Lionel Messi spiller mye midtspiss, mens Cristiano Ronaldo spiller høyreving og av og til venstreving.

Selv er jeg utrolig stor fan av Ronaldo og har vært det siden 2002. Han er så komplett som det går ann å bli. Han er en ekstrem atlet. Jeg synes underholdningsfaktoren når Ronaldo spiller er utrolig høy, og det har den vært både i Premier League og i La Liga. Jeg vil ikke kalle Messi tidenes spiller eller noe før han prøver seg i en annen liga. Kanskje han lykkes, kanskje ikke?

Cristiano Ronaldo hadde 40 (egentlig 41) mål på 38 kamper i ligaen + en haug med mål i andre turneringer. Scoret det avgjørende målet i Copa del Rey-finalen.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #444 på: 22. Jan. 2012, 13:42 »
Det er jo ren underholdning å se folk finne frem statistikk (!) når Messi og Ronaldo spiller i to forskjellige posisjoner - som har veldig ulike forutsetninger for å score mål. Er som å sammenlikne Obertan og Leon Best kun ut i fra assists og scoringer.  Impressivo.

For øvrig deilig å vite at den gangen jeg ble valgt som tillitsmann i klassen med godt over 2/3 av stemmene på barneskolen var det jeg og ikke han nerden i klassen (som helt sikkert ville ha forbedret en masse ting) som var det beste alternativet. Fantastisk!

Haha. Først klager du over at folk sammenligner posisjonene til Messi og C.Ronaldo. Så følger du opp med å sammenligne en tillitsmannavstemning på barneskolen med Ballon d'Or.

 :gj:

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #445 på: 22. Jan. 2012, 14:09 »
Haha, det var jo ikke jeg som presterte å si at populistiske avgjørelser er de beste også ført over i andre avstemninger (ref den hodeløse FRP-kommentaren din  :spytt:  ). Var logikken din jeg hentet det fra selvfølgelig.

Men ja, om man ikke klarer å se at Messi og Ronaldo spiller på forskjellige posisjoner med forskjellige oppgaver, så har man rett og slett ikke lyst til å se det.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #446 på: 22. Jan. 2012, 14:12 »
 :lol:

Jeg lurer på hvorfor det er C.Ronaldo-tilhengerne som drar inn politiske (det var ikke jeg som dro inn det nei) og andre helt, helt usaklige sammenligninger.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #447 på: 22. Jan. 2012, 14:23 »
Hehe. Når sitater som denne kommer opp på spørsmålet om FRP er Norges beste parti om de får flest stemmer,, så bør man bare avslutte diskusjonen. Da har den nådd sitt bunnpunkt.  :P

Hvis de får 2/3 av stemmene, ja.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #448 på: 22. Jan. 2012, 14:33 »
Nettopp, når man drar inn en så søkt og lite sannsynlig problemstilling i et spørsmål om hvem som er verdens beste fotballspiller, så er det over og forbi. ;)

Du kunne forresten tatt deg bryet med å sitere hele innlegget, men siden det ikke ville gitt deg det samme "poenget" så ser jeg den, og hjelper deg gladelig med akkurat det:

Hvis de får 2/3 av stemmene, ja. Men det skjer jo ikke.

I tillegg til:

Statistisk sett så ville rundt to tredjedeler være enige, uten at jeg nødvendigvis ville vært det selv. :P

Poenget er jo at flertallet, spesielt når det er såpass klart, som oftest har rett. Og når det i tillegg er eksperter på området som kommer fram til resultatet er det enda klarere. Pollen øverst i tråden her viser jo noenlunde samme resultat.

FrP vil ALDRI få 2/3 av stemmene, og derfor er jo det en helt uaktuell problemstilling. Om de derimot skulle få det, så vil jo to tredjedeler av den norske befolkningen mene at de er det beste partiet. Følger du med fortsatt? Da vil man statistisk sett kunne møte på to tredjedeler som er av den oppfatningen i de fleste sammenhenger, og dermed være i mindretall om man er av en annen oppfatning.

Uansett så er det så vidt forskjellig fra en kåring, foretatt av eksperter på området, om hvem som er verdens beste fotballspiller. Der har man også kun to reelle alternativer. Og når man i alskens medier møter utsagn som "det var aldri noen tvil" og "Ronaldo og Xavi sto der bare for å fylle lista" illustrerer det bare hvor liten tvil det var om utfallet. ;)

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #449 på: 22. Jan. 2012, 21:50 »
Noen som så kampen mot Malaga i dag og fortsatt påstår at Ronaldo er bedre enn Messi? Da er man faen meg vrang... "Den dårlige hodespilleren" Messi headet vel inn en goal fra 14 meter.