20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 159898 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #270 på: 12. Des. 2011, 17:07 »
Dere er sikre på at dere i det hele tatt synes Ronaldo er en god fotballspiller??

Her nådde sakligheten i tråden nye høyder  :coloccini:
Same old Shearer, always scoring!

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #271 på: 12. Des. 2011, 17:11 »
Jeg mener at man må være komplett. Men jeg mener ikke at CR er mer komplett enn Messi.

norges morsomte mann 2011

Og her til enda høyere høyder!

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #272 på: 12. Des. 2011, 17:32 »
Oppsummering av deg i tråden her:

1. Prater først som om du har sett alle kampene av Ronaldo i Sporting-trøyen.
2. Forteller alle at det er umulig for en midtbanespiller å ha dominert på 25 kamper.
3. Gir veldig klare indikasjoner på at du mener Jon Obi Mikel ikke dominerte i Tippeligaen.
4. Er Norges morsomte mann.
5. Og nå kan du godt arrestere meg, men var det ikke også du som klarte å si at Real Madrid er bedre enn Barcelona på 9 av 11 plasser? haha

Ring Elina Krantz fra Latter, vi må få inn han fyren her umiddelbart

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #273 på: 12. Des. 2011, 17:55 »
Dette er jo bare piss, uten at det overrasker meg nevneverdig fra den kanten.

1. Det eneste jeg forholdt meg til var statistikkene fra Ronaldos kamper i Sporting, som ettersom jeg husker var 3 mål og et par målgivende pasninger på 25 kamper. Det eneste jeg antydet var at dette ikke tydet på at han dominerte noe så voldsomt. Det fikk du tydeligvis ikke med deg.

2. Det var det vel omtrent bare du som oppfattet, så den skyver jeg glatt over på deg. Resten henger sammen med det jeg skrev under punkt 1.

3. Uten at jeg husker om jeg så alle kampene Mikel spilte i Lyn så er jeg overbevist om at han dominerte i alle disse kampene. Det jeg derimot stilte spørsmål ved var om man fortjener merkelappen "dominerte tippeligaen" etter 7 kamper.

4. ?

5. Hvis du hadde fulgt med så har jeg justert det definitivt ned til 8 av 11, og er åpen for diskusjon om Pique vs Ramos og Iniesta vs Özil.

Om du i stedet for å spy ut bemerkninger på barnehagenivå kunne argumentert noenlunde saklig for dine meninger hadde diskusjonen blitt mye mer interessant for min del. Det du kommer med er jo i aller høyeste grad patetisk.
« Siste redigering: 12. Des. 2011, 17:57 av torfinn »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #274 på: 12. Des. 2011, 18:04 »
Hehe. Bra innlegg der. Det Messi taper for Ronaldo i form av fysisk styrke i hodedueller og lignende tar han jo så til de gangs igjen i nærteknikk og evne til å forsere motspillere. Ronaldo har disse elementene hvor han er bedre enn Messi - men Messi er til gjengjeld bedre på overstående samt at han også er en enorm tilrettelegger. Begge er komplett - men torfinn har helt rett i at CR ikke er mer komplett enn Messi.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8667
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #275 på: 12. Des. 2011, 19:42 »
Og det står jeg ved fortsatt. Tror det var boris (?) som først brukte ordet.

 :whut:
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7620
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #276 på: 13. Des. 2011, 00:28 »
Jeg mener at man må være komplett. Men jeg mener ikke at CR er mer komplett enn Messi.

Ja, for Messi er jo en fantastisk hodespiller og en av tidenes frisparkspesialister + fysisk sterk og ballvinner.. ???

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #277 på: 13. Des. 2011, 06:31 »
Eller en drittunge som spiller for seg selv


Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #278 på: 13. Des. 2011, 08:51 »
Ja, jeg innser jo at man grunnleggende er for uenig til å bli enige. Vi får la kåringen av Ballon d'Or bestemme hvem som har rett, jeg er i alle fall villig til å anerkjenne Ronaldo som verdens beste spiller i 2011 hvis han vinner prisen.  ;)

Hvem jeg mener er best har ingenting med hvem som vinner gullballen å gjøre. Jeg er også sterkt uenig i at Messi er like komplett som CR, men jeg gidder ikke ta en ny diskusjon på det.

Hvis Newcastle ble superrike og skulle kjøpe en av disse, hadde dere virkelig valgt Messi da?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #279 på: 13. Des. 2011, 08:56 »
Ja - helt åpenbart. Og jeg ser virkelig ikke hva som er problemet med det. Messi har vært verdens beste spiller de siste årene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #280 på: 13. Des. 2011, 09:01 »
Det er så absolutt ikke noe problem med det, men det virker som at flere her mener det er et kjempeproblem at vi mener noe annet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #281 på: 13. Des. 2011, 09:02 »
Jeg mener at man må være komplett. Men jeg mener ikke at CR er mer komplett enn Messi.

Ja, for Messi er jo en fantastisk hodespiller og en av tidenes frisparkspesialister + fysisk sterk og ballvinner.. ???

Og Ronaldo er en like god pasningsspiller/tilrettelegger som Messi, og han har like lavt tyngdepunkt og går like lett forbi mange spillere.

Og Ronaldo som ballvinner - SERIØST!?

Uansett er det pointless å diskutere dette noe videre. Ronaldo er bedre enn Messi på noen områder, og vice versa. Dessuten er det vel kun én av dem som har scoret på hodet i en Champions League-finale, i duell med Rio Ferdinand. ;)

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #282 på: 13. Des. 2011, 09:04 »
Det er så absolutt ikke noe problem med det, men det virker som at flere her mener det er et kjempeproblem at vi mener noe annet.

Tvert imot. Alle er da velkomne til å ha sine egne meninger, men en diskusjon består som regel av minst to parter som prøver å argumentere for sitt syn. Betyr nødvendigvis ikke at man har noe kjempeproblem med at de andre mener noe annet.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #283 på: 13. Des. 2011, 09:04 »
Jeg mener at man må være komplett. Men jeg mener ikke at CR er mer komplett enn Messi.

Ja, for Messi er jo en fantastisk hodespiller og en av tidenes frisparkspesialister + fysisk sterk og ballvinner.. ???

Og Ronaldo er en like god pasningsspiller/tilrettelegger som Messi, og han har like lavt tyngdepunkt og går like lett forbi mange spillere.

Og Ronaldo som ballvinner - SERIØST!?

Uansett er det pointless å diskutere dette noe videre. Ronaldo er bedre enn Messi på noen områder, og vice versa. Dessuten er det vel kun én av dem som har scoret på hodet i en Champions League-finale, i duell med Rio Ferdinand. ;)

Hehe, booojaaah

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #284 på: 13. Des. 2011, 09:07 »
Det er så absolutt ikke noe problem med det, men det virker som at flere her mener det er et kjempeproblem at vi mener noe annet.

Tvert imot. Alle er da velkomne til å ha sine egne meninger, men en diskusjon består som regel av minst to parter som prøver å argumentere for sitt syn. Betyr nødvendigvis ikke at man har noe kjempeproblem med at de andre mener noe annet.

Jepp, agree to disagree. Føler bare at det er de samme argumentene som trekkes opp igjen og at vi ikke kommer noe videre. Jeg kommer uansett ikke til å endre mening, og det gjør ikke dere heller ;)